Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2008 nr 9 poz. 98
Wersja aktualna od 2008-08-01
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2008 nr 9 poz. 98
Wersja aktualna od 2008-08-01
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 18
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 9 lipca 2008 r.

na podstawie § 31.2 Rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225),

dotyczy wypadku lotniczego Nr 274/07, który wydarzył się w dniu 30 października 2007 r. w miejscowości Radawiec, gdzie skoczek spadochronowy, mężczyzna lat 30, wykonywał 161 skok na spadochronie typu Sabre 190.

1. Opis okoliczności wypadku.

Skoczek wykonywał skok na spadochronie Sabre -190. Po otwarciu spadochronu, skoczek rozpoczął szybowanie na otwartej czaszy w kierunku strefy lądowania. Po zbliżeniu się do strefy lądowania, skoczek wykonał ostatni zakręt na wysokości 50 m, ustawił się pod wiatr i taki kierunek utrzymywał do momentu przyziemienia. Skoczek rozpoczął hamowanie na wysokości ok. 2 m i przyziemił z dużą prędkością. W wyniku tak przeprowadzonego lądowania, skoczek doznał zwichnięcia stawu skokowego oraz złamania kości strzałkowej.

2. Przyczyna wypadku lotniczego.

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych na podstawie raportu końcowego z wypadku orzekła, że przyczyną wypadku lotniczego był zbyt późno rozpoczęty manewr hamowania, co spowodowało zbyt dużą prędkość przyziemienia.

3. Zalecenia profilaktyczne PKBWL. Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych zaakceptowała zastosowane przez macierzysty aeroklub następujące środki profilaktyczne: „przeprowadzono odprawę, na której omówiono wypadek i przedstawiono sposoby prawidłowego lądowania na spadochronach szybujących, a szczególnie na czaszach tzw. szybkich”.

4. Zgodnie z załącznikiem do zarządzenia Nr 14 Prezesa ULC z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia kwalifikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych, zdarzenie klasyfikuję do kategorii:

Czynnik ludzki
w grupie przyczynowej „Błędy proceduralne-H4”

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego Grzegorz Kruszyński

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00