Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2008 nr 9 poz. 97
Wersja aktualna od 2008-08-01
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2008 nr 9 poz. 97
Wersja aktualna od 2008-08-01
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 17
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 9 lipca 2008 r.

na podstawie § 31.2 Rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225),

dotyczy wypadku lotniczego Nr 419/07, który wydarzył się w dniu 22 września 2007 r. w miejscowości Jeżów Sudecki, na spadochronie Para Foil 2000, na którym skok wykonywał mężczyzna, skoczek spadochronowy, lat 47.

1. Opis okoliczności wypadku.

Skoczek uczestniczył w VII Zawodach Spadochronowych „Parachutist Over Phorty Society” Polska. W trzeciej serii skoków otwarcie spadochronu i lot przebiegał prawidłowo do momentu lądowania. Skoczek chcąc przyziemić na specjalnie wyłożony do tego celu materac, zahaczył o jego krawędź, doznając poważnych obrażeń lewej nogi.

2. Przyczyny wypadku.

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych na podstawie wyników badania wypadku orzekła, że przyczyną wypadku lotniczego była:

- stosunkowo nieduża liczba skoków wykonana w ostatnich kilku miesiącach, która w naturalny sposób wpłynęła na obniżenie poziomu skoków;

- podjęcie decyzji o zmianie typu spadochronu w trakcie zawodów.

3. Propozycje zaleceń profilaktycznych ogłoszone w uchwale PKBWL.

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzoną dokumentacją zdarzenia lotniczego nie sformułowała zaleceń profilaktycznych.

4. Zgodnie z załącznikiem do zarządzenia Nr 14 Prezesa ULC z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia kwalifikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych, wypadek klasyfikuję do kategorii:

Czynnik ludzki
w grupie przyczynowej „Błędy proceduralne - H4”

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego Grzegorz Kruszyńskim

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00