Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2008 nr 9 poz. 94
Wersja aktualna od 2008-08-01
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2008 nr 9 poz. 94
Wersja aktualna od 2008-08-01
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 14
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 2 lipca 2008 r.

na podstawie § 31.2 Rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225),

dotyczy wypadku lotniczego Nr 236/07, który wydarzył się 14 czerwca 2007 r. w miejscowości Krępa k. Słupska, na spadochronie Monarch, na którym skok wykonywał mężczyzna, skoczek spadochronowy zawodowy.

1. Opis okoliczności wypadku.

Skoczek spadochronowy wykonywał czwarty zakręt podczas podejścia do lądowania. Nie zabezpieczył sobie odpowiedniej wysokości do wykonania tego typu manewru i zaczepił jedną nogą o nierówność terenową. W wyniku zderzenia z ziemią skoczek doznał poważnych obrażeń ciała.

2. Przyczyna wypadku.

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych (PKBWL) ustaliła, że przyczyną wypadku było zakończenie ostatniego zakrętu przed lądowaniem na zbyt małej wysokości, co podczas przyziemienia doprowadziło do zaczepienia przez skoczka nogą o nierówność terenu.

3. Zalecenia profilaktyczne PKBWL.

3.1 Przeprowadzić szkolenie skoczków macierzystego aeroklubu w zakresie zasad bezpiecznego lądowania. Podczas szkolenia położyć szczególny nacisk na przewidywanie warunków podczas lądowania takich jak: ukryte nierówności terenu, kierunek wiatru w stosunku do wysokich drzew, co może wiązać się ze zwiększoną utratą wysokości, koncentracja na czynnościach podczas skoku od chwili omówienia zadania do lądowania;

3.2 Zwrócić uwagę skoczków spadochronowych na skutki popełnianych błędów podczas wykonywania skoków spadochronowych.

4. Zgodnie z załącznikiem do zarządzenia Nr 14 Prezesa ULC z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia kwalifikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych, zdarzenie klasyfikuję do kategorii:

Czynnik ludzki
w grupie przyczynowej Błędy proceduralne - H4"

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego Grzegorz Kruszyński

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00