Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2008 nr 5 poz. 53
Wersja aktualna od 2008-05-16
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2008 nr 5 poz. 53
Wersja aktualna od 2008-05-16
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 4
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 14 kwietnia 2008 r.

na podstawie § 31.2 Rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225),

dotyczy wypadku lotniczego Nr 63/06, który wydarzył się w dniu 16 kwietnia 2006 r., w Michałkowie, na spadochronie Stiletto-135, na którym skok wykonywał mężczyzna, lat 55, posiadający świadectwo kwalifikacji skoczka spadochronowego.

1. Opis okoliczności wypadku.

W dniu 16 kwietnia 2006 r. skoczek wykonywał skok treningowy z wysokości 4000 m. Podczas podchodzenia do lądowania w warunkach silnego i porywistego wiatru, skoczek wybrał miejsce do lądowania w sąsiedztwie zabudowań, gdzie występowały szczególnie silne zawirowania wiatru. Tuż przed lądowaniem, na skutek gwałtownego podmuchu z prawej strony skoczek upadł na lewy bok, doznając poważnych obrażeń ciała.

2. Przyczyna wypadku.

Komisja ustaliła, że przyczyną wypadku był błąd w technice skoku, polegający na złej ocenie wysokości przed wykonaniem manewru lądowania.

3. Zalecenia profilaktyczne PKBWL:

Komisja zaakceptowała następujące zastosowane środki profilaktyczne:

- prowadzenie cyklicznych wykładów omawiających różne techniki lądowania i uzależnienie ich wyboru od umiejętności i doświadczenia skoczka,

- zaleca się położyć główny nacisk na technikę lądowania z rozpędzaniem w zakręcie oraz określenie wymagań dla skoczków, którzy takie manewry lądowania chcą stosować.

4. Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego nie podjął dodatkowych działań profilaktycznych.

5. Zgodnie z załącznikiem do zarządzenia Nr 14 Prezesa ULC z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia kwalifikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych, zdarzenie klasyfikuję do kategorii:

Czynnik ludzki
w grupie przyczynowej „Błędy proceduralne- H5”

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego Grzegorz Kruszyński

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00