Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2008-04-10
Wersja aktualna od 2008-04-10
obowiązujący
DECYZJA NR 6
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 26 marca 2008 r.
w sprawie zatwierdzenia zmian struktury przestrzeni powietrznej
Na podstawie art. 21 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze Dz. U. z 2006 r. Nr 100, poz. 696, z późn. zm.1)) w związku z § 3 ust. 4, § 4 ust. 2, § 7 ust. 7 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 8 marca 2004 r. w sprawie podziału i szczegółowych zasad korzystania z polskiej przestrzeni powietrznej oraz sposobów współdziałania państwowego organu zarządzania ruchem lotniczym z cywilnymi i wojskowymi lotniskowymi organami służb ruchu lotniczego (Dz. U. Nr 44, poz. 413 oraz z 2005 r. Nr 255, poz. 2142) zarządza się, co następuje:
§ 1. Zatwierdza się:
1) zmianę górnej granicy pionowej CTR EPPO z 503 m(1650ft) na 701 m (2300ft);
2) zmianę granic pionowych i poziomych MCTR/ MATZ EPKS:
MATZ/MCTR
KRZESINY
(EPKS)
1) 52°23'33”N 016°42'47”E
2) 52°21'12”N016°55'25”E
3) 52°20'46”N 016°59'08”E
4) 52°20'14”N 017°04'05”E
5) 52°18'21”N017°20'45”E
6) 52°08'45”N 017°16'09”E
7) 52°16'10”N016°39'41”E
1) 52°23'33”N 016°42'47”E
Górna granica:701 m (2300 ft) AMSL
Dolna granica: GND;
3) wprowadzenie nowych granic pionowych i poziomych TM A EPPO:
TMA POZNAŃ
SEKTOR A
Granice poziome wyznacza linia łącząca następujące punkty:
1) 52°37'07”N 016°20'39”E
2) 52°35'36”N 016°17'13”E
3) 52°26'17”N 016°25'25”E
4) 52°08'37”N 016°43'29”E
5) 52°04'28”N 017°25'32”E
6) 52°21'39”N017°30'34”E
7) 52°24'02”N 017°24'42”E
8) 52°27'30”N 017°16'09”E
9) 52°34'54”N 016°57'46”E
1) 52°37'07”N 016°20'39”E
Górna granica: 2000 m (6500 ft) AMSL
Dolna granica: 503 m (1650 ft) AMSL*
* z wyłączeniem CTR EPPO, MCTR/MATZ EPKS
SEKTOR B
Granice poziome wyznacza linia łącząca następujące punkty:
1) 52°35'36”N016°17'13”E
2) 52°29'46”N 016°04'05”E
3) 52°03'32”N 016°37'17”E
4) 51°58'20”N 017°23'47”E
5) 52°04'28”N 017°25'32”E
6) 52°08'37”N 016°43'29”E
7) 52°26'17”N 016°25'25”E
1) 52°35'36”N016°17'13”E
Górna granica: 2000 m (6500 ft) AMSL
Dolna granica: 1050 m (3500 ft) AMSL
SEKTOR C
Granice poziome wyznacza linia łącząca następujące punkty:
1) 52°42'56”N016°21'11”E
2) 52°41'54”N017°02'12”E
3) 52°38'36”N 017°27'09”E
4) 52°27'30”N 017°16'09”E
5) 52°24'02”N 017°24'42”E
6) 52°21'39”N017°30'34”E
7) 52°18'32”N 017°38'11”E
8) 51°52'37”N017°29'18”E
9) 51°54'16”N016°39'18”E
10) 51°55'45”N016°21'45”E
11) 52°01'57”N016°18'13”E
12) 52°10'57”N 016°13'11”E
13) 52°19'28”N016°07'12”E
14) 52°27'00”N 015°59'00”E
1) 52°42'56”N016°21'11”E
Górna granica: FL 95
Dolna granica: 2000 m (6500 ft) AMSL
SEKTOR D
Granice poziome wyznacza linia łącząca następujące punkty:
1) 52°42'03”N 015°46'48”E
2) 52°48'17”N 016°00'42”E
3) 52°40'17”N 018°00'00”E
4) 51°59'48”N 018°00'00”E
5) 51°45'00”N 017°40'42”E
6) 51°37'03”N 016°00'00”E
7) 52°01'40”N 015°38'26”E
8) 52°10'46”N 015°31'08”E
1) 52°42'03”N 015°46'48”E
Górna granica: FL 195
Dolna granica: FL95;
4) zmianę granic poziomych CTR oraz TMA EPRZ:
CTR RZESZÓW
1) 50°01'00”N 021°45'00”E
2) 50°14'08”N 021°45'03”E
3) 50°14'02”N 022°17'04”E
4) 50°01'00”N 022°17'00”E
1) 50°01'00”N 021°45'00”E
TMA RZESZÓW
SEKTOR A
1) 50°15'16”N 022°25'16”E
2) 50°16'25”N 022°11'30”E
3) 50°18'36”N 021°44'12”E
4) 50°08'28”N 021°26'20”E
5) 49°55'22”N 021°33'07”E
6) 49°59'09”N 021°51'02”E
7) 49°57'36”N 022°32'13”E
8) 50°08'38”N 022°38'49”E
9) 50°17'35”N 022°34'38”E
1) 50°15'16”N 022°25'16”E
SEKTOR B
1) 50°18'36”N 021°44'12”E
2) 50°08'28”N 021°26'20”E
3) 50°06'00”N 021°22'00”E
4) 49°50'35”N 021°23'30”E
5) 49°49'01”N 022°38'24”E
6) 50°19'37”N 022°49'00”E
7) 50°30'34”N 022°39'08”E
8) 50°28'05”N 022°23'20”E
9) 50°22'43”N 021°45'10”E
1) 50°18'36”N 021°44'12”E
5) zmiany stref TSA w strefy TRA z zachowaniem numeracji stref i segmentów, granic pionowych i poziomych oraz „uwag”:
Oznaczenie | Granice poziome | Granice pionowe Vertical limits m/ft AMSL | Częstotliwość/Znak wywoławczy Język | Okres aktywności | Uwagi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
TRA 21 | Zgodnie z obecnie opublikowanymi granicami stref TSA21 | 128,500 MHz Darłowo INFO* PL, EN** | zgodnie z AUP |
| |
TRA 22 | Zgodnie z obecnie opublikowanymi granicami stref TSA22 | 128,500 MHz Inowrocław INFO* PL | |||
TRA 23 | Zgodnie z obecnie opublikowanymi granicami stref TSA23 | 128,500 MHz Łęczyca INFO* PL | |||
TRA 24 | Zgodnie z obecnie opublikowanymi granicami stref TSA24 | 128,500 MHz Tomaszów INFO* PL | |||
TRA 35 | Zgodnie z obecnie opublikowanymi granicami stref TSA35 | 128,500 MHz Radom INFO* PL, EN** | |||
TRA 36 | Zgodnie z obecnie opublikowanymi granicami stref TSA36 | 128,500 MHz Dęblin INFO* PL, EN |
Dodatkowo, do już istniejących uwag przy poszczególnych strefach, należy dodać zapis (w analogicznej formie jak w opublikowanej strefie TRAW):
* Wojskowa służba ruchu lotniczego pracująca w oparciu o przepisy krajowe i procedury wojskowe./MIL ATS operating on the basis of national regulations and military procedures
** Po uzgodnieniu z wyprzedzeniem 24HRI After consultation, 24HR in advance;
6) wprowadzenie nowych granic strefy niebezpiecznej EPD54:
NAZWA I GRANICE POZIOME | GRANICE GÓRNE GRANICE DOLNE | RODZAJ OGRANICZEŃ LUB ZAGROŻENIA | UWAGI | |
EPD54 MIERZEJA | 15 000 m AMSL GND | Różnorodne działania i operacje wojskowe | Aktywność strefy zgodnie z NOTAM i AUP | |
Linia łącząca następujące punkty: | ||||
1) 54°23'54,6”N | 018°59'50,4”E | |||
2) 54°32'54,6”N | 019°06'38,4”E | |||
3) 54°40'54,6”N | 019°12'50,4”E | |||
4) 54°33'54,6”N | 019°23'07,8”E | |||
5) 54°27'54,6”N | 019°22'56,4”E | |||
6) 54°24'56,8”N | 019°21'49,7”E | |||
7) 54°23'54,7”N | 019°19'41,5”E | |||
1) 54°23'54,6”N | 018°59'50,4”E |
7) zmiany w drogach lotniczych:
a) L 623 zmiana segmentu drogi kategorii CDR1,2,3 z CZE - MYSKO na segment BESTO - MYSKO,
b) L 741 w segmencie RUMAR - RANOK zmiana warunkowości z CDR 1,2,3 od FL095 do FL245 na CDR 1,2,3 od FL095 do FL195 oraz wprowadzenie CDR1 - H24 od FL 195 do FL245,
c) L 980 zmiana segmentu drogi kategorii CDR1,2,3 z SUI - OBOLA na segment SUI - BAREP,
d) L 981 zmiana segmentu drogi kategorii CDR1,2,3 z CZE - JED na segment BADNO - JED,
e) N 983 w segmencie LDZ - DIBED - zmiana kategorii z CDR 1,2,3 od FL195 do FL245 na CDR 1 - H 24 od FL195 do FL245,
f) P150 zmiana segmentu drogi kategorii CDR1,2,3 z AMUTO - CZE na segment AMUTO-DIPKI,
g) T 708 zmiana segmentu drogi kategorii CDR1,2,3 z GOVEN - TRZ na segment GOVEN -SOVAM,
h) T 708 zmiana segmentu drogi kategorii CDR1,2,3 z TRZ - BAREX na segment GOMOR - BAREX,
i) T 710 zmiana segmentu drogi kategorii CDR1,2,3 z SUI - TRZ na segment SUI - VELAB,
j) T 711 zmiana segmentu drogi kategorii CDR1,2,3 z BULEP - WAR na segment BULEP -VEKER,
k) Z95 zmiana segmentu drogi kategorii CDR1,2,3 z GRU - SL na segment BEBAL - SL,
I) Z96 zmiana segmentu drogi kategorii CDR1,2,3 z SOMOR - DEKUT na segment BIBKA -DEKUT,
m) N 133 - w segmencie BAGAV - LUBEN wprowadzenie kategorii CDR1,2,3 od FL095 do FL155,
n) N 871- w segmencie LAGAR - MISKA wprowadzenie kategorii CDR1, H24 od FL135 do FL235,
o) T 709 - w segmencie PITOL - JED wprowadzenie kategorii CDR1 od FL095 do FL115,
p) wprowadzenie w drodze N195 w segmencie ADLAR - NASOK granic pionowych od FL095 do FL285:
q) usunięcie drogi Z 91,
r) wprowadzenie nowej drogi Q258:
§ 2. Decyzja wchodzi w życie z dniem 10 kwietnia 2008 r., za wyjątkiem § 1 pkt 6, który wchodzi w życie z dniem 5 czerwca 2008 r.
Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego Grzegorz Kruszyński
|
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 141, poz. 1008, Nr 170, poz. 1217 i Nr 249, poz. 1829 oraz z 2007 r. Nr 50, poz. 331 i Nr 82, poz. 558.