Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2008 nr 2 poz. 34
Wersja aktualna od 2008-03-31
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2008 nr 2 poz. 34
Wersja aktualna od 2008-03-31
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 40
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 9 lipca 2007 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 297/05

Wypadek lotniczy na pilotowanym przez pilota szybowcowego, lat 41, szybowcu SZD-51-1 „Junior”, który wydarzył się w dniu 4 lipca 2005 r., klasyfikuję do kategorii:

Nieustalone”

1. Opis okoliczności wypadku.

(na podstawie raportu końcowego Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z badania zdarzenia lotniczego sygn. ULC-BL/8122/297-05/440/06.)

Pilot wykonywał przelot na szybowcu po trasie trójkąta 303 km. Na drugim odcinku pilot zaobserwował pogarszające się warunki termiczne i podjął decyzję o lądowaniu w terenie przygodnym. W rejonie miejscowości Owczary, pilot wybrał pole do lądowania. Po przyziemieniu i dobiegu około 40 m, kółko podwozia szybowca wpadło w niewidoczne z powietrza zagłębienie terenu. Prawe skrzydło zaczepiło o podłoże i szybowiec wykonał obrót w prawo. Pilot usłyszał trzask w okolicy ogona szybowca i równocześnie zauważył rozpadające się oszklenie kabiny. Pilot nie odniósł żadnych obrażeń. Szybowiec uległ znacznemu uszkodzeniu.

2. Przyczyna wypadku.

(na podstawie uchwały podjętej przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych)

Przyczyną wypadku lotniczego było wkołowanie na dobiegu w, niewidoczne z powietrza, zagłębienie terenu na polu przygodnego lądowania, co spowodowało zaczepienie skrzydłem o ziemię i wykonanie „cyrkla”.

3. Nie stwierdza się naruszenia przepisów lotniczych.

(na podstawie przeprowadzonej przez Urząd Lotnictwa Cywilnego analizy dokumentacji zdarzenia lotniczego)

4. Zalecenia profilaktyczne:

(na podstawie uchwały podjętej przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych)

Biorąc pod uwagę prawidłowe działanie pilota oraz losowy charakter zdarzenia nie zaproponowano zaleceń profilaktycznych.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego: Grzegorz Kruszyński

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00