Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2008 nr 2 poz. 30
Wersja archiwalna od 2016-01-01 do 2018-06-14
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2008 nr 2 poz. 30
Wersja archiwalna od 2016-01-01 do 2018-06-14
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

OGŁOSZENIE NR 1 PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 2 lutego 2008 r.

w sprawie taryfy opłat lotniskowych w Porcie Lotniczym Łódź im. W. Reymonta

(ostatnia zmiana: DUULC. z 2015 r., poz. 75)  

Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 4 oraz w związku z art. 77 ust. 2 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2006 r. Nr 100, poz. 696, Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 141, poz. 1008, Nr 170, poz. 1217 i Nr 249, poz. 1829 oraz z 2007 r. Nr 50, poz. 331 i Nr 82, poz. 558) ogłasza się taryfę opłat lotniskowym w Porcie Lotniczym Łódź im. W. Reymonta, stanowiącą załącznik do ogłoszenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Załącznik nr 1 do Ogłoszenia nr 1
Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego
z dnia 2 lutego2008 r. (poz. 2)

Taryfa opłat lotniskowych w Porcie Lotniczym Łódź im. W. Reymonta ważna od 17 grudnia 2007 r. [1]

1. Definicje:

Użyte w niniejszej taryfie określenia oznaczają:

Połączenie regularne - połączenie lotnicze, na które miejsca przeznaczone do przewozu pasażerów i bagażu oraz towarów są publicznie oferowane do nabycia, a przewóz jest wykonywany między tymi samymi punktami wg opublikowanego rozkładu lotów albo w stałych odstępach czasu lub z częstotliwością wskazującą na regularność lotów;

Lot czarterowy - lot dokonywany na podstawie umowy czarteru lotniczego, w której przewoźnik lotniczy oddaje do dyspozycji czarterującego określoną liczbę miejsc lub pojemność statku powietrznego w celu wykonania określonego przewozu pasażerów, bagażu, towarów lub poczty, wskazanych przez czarterującego;

Lot szkolny - lot wykonywany przez kandydatów na członków personelu lotniczego lub przez członków personelu lotniczego w celu nabycia określonych kwalifikacji lotniczych;

Lot treningowy - lot wykonywany przez członków personelu lotniczego w celu utrzymania określonych kwalifikacji lotniczych;

Maksymalna masa startowa statku powietrznego (MTOW) - maksymalna masa statku powietrznego dopuszczalna do startu, podana w świadectwie sprawności statku powietrznego, dzienniku pokładowym lub innym równorzędnym dokumencie; jeżeli MTOW nie została podana, dla celów kalkulacji opłat będzie przyjęta największa maksymalna masa startowa dla statku powietrznego danego typu;

PL Łódź - Port Lotniczy Łódź im. W. Reymonta Sp. z o.o., z siedzibą w Łodzi, 94-328 Łódź, ul. Gen. S. Maczka 35;

Pasażer - osoba podróżująca statkiem powietrznym, nie będąca członkiem jego załogi;

Pasażer tranzytowy - pasażer, który przyleciał na lotnisko lotem handlowym i nie opuszczając terenu portu lotniczego, kontynuuje podróż z tego samego lotniska statkiem powietrznym o tym samym numerze rejsu;

Użytkownik statku powietrznego - użytkownikiem statku powietrznego jest jego właściciel lub inna osoba wpisana jako użytkownik do rejestru statków powietrznych;

Nowo uruchamiane połączenie regularne - uruchamiane przez danego przewoźnika połączenie regularne na nowym kierunku, w których portem początkowym, docelowym lub portem międzylądowania jest port lotniczy rozszerzający siatkę połączeń regularnych PL Łódź, z zastrzeżeniem, że połączenie na tym kierunku nie było uruchamiane w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających termin rozpoczęcia realizacji nowo uruchamianego połączenia.

2. Postanowienia ogólne:

1) opłaty objęte taryfą dokonywane są na rzecz PL Łódź, przez użytkownika statku powietrznego korzystającego z usług świadczonych przez PL Łódź; w przypadku wystąpienia trudności z identyfikacją użytkownika statku powietrznego, opłatami zostanie obciążony właściciel statku powietrznego;

2) skorzystanie z usług PL Łódź jest jednoznaczne z przyjęciem wszystkich warunków niniejszej taryfy;

3) opłaty składają się z:

a) opłat standardowych, w których skład wchodzą:

- opłata za lądowanie obejmująca również start statku powietrznego,

- opłata za postój statku powietrznego,

- opłata za pasażera odlatującego,

b) opłat dodatkowych.

4) opłaty za usługi dodatkowe, nie ujęte w niniejszej taryfie, a świadczone na wniosek użytkownika statku powietrznego, muszą być uzgodnione z PL Łódź oddzielnie, przed wykonaniem usługi;

5) stawki opłat określonych w niniejszej taryfie są stawkami netto, do których zostanie doliczony podatek VAT, w wysokości określonej odrębnymi przepisami;

6) stawki opłat są wyrażone w złotych polskich (PLN);

7) od opłat wymienionych w niniejszej taryfie mogą być zwolnione statki powietrzne wykonujące loty w celu obrony przed skutkami klęsk żywiołowych oraz ratowania życia lub zdrowia ludzkiego, chyba że loty te wykonywane są w ramach prowadzonej działalności gospodarczej;

8) opłatom wymienionym w niniejszej taryfie nie podlegają:

a) loty poszukiwawczo - ratownicze (SAR),

b) loty kontrolne naziemnych urządzeń nawigacyjnych,

c) loty, w których zaistniała konieczność powrotu bez żadnego międzylądowania na lotnisko startu z przyczyn technicznych lub meteorologicznych,

d) loty polskich państwowych statków powietrznych wykonywane w sytuacji bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa publicznego, bezpieczeństwa państwa lub granicy państwowej,

e) statutowe loty niehandlowe statków powietrznych będących własnością lub użytkowanych przez Aeroklub Łódzki,

9) odstępstwa, o których mowa w pkt.8 ust. e), dotyczą wyłącznie statutowych lotów niehandlowych; odpowiednie informacje dotyczące charakteru lotu i statku powietrznego należy zamieścić w składanych planach lotu; w razie stwierdzenia niezgodności pomiędzy tą informacją, a rzeczywistym charakterem lotu i typem statku powietrznego za wszystkie usługi związane z takim lotem zostanie pobrana opłata w wysokości 200 % opłat wynikających z niniejszej taryfy;

10) wielokrotnie powtarzające się podejścia do lądowania tego samego statku powietrznego, należącego do użytkownika lotniska, z przyziemieniem lub bez przyziemienia, będzie traktowane dla celów naliczenia opłaty jako jedna operacja.

3. Opłata za lądowanie statku powietrznego:

1) opłata za lądowanie, obejmująca również start statku powietrznego, pobierana jest za każdą operację lądowania;

2) dla statków powietrznych o maksymalnej masie startowej do 2 000 kg włącznie opłata za lądowanie, niezależnie od rodzaju lotu, wynosi 70 PLN;

3) dla statków powietrznych o maksymalnej masie startowej powyżej 2 000 kg opłata za lądowanie pobierana jest w sposób następujący:

MTOW [tony]

CENA [PLN]

2-10

250,00

10-30

550,00

30-50

900,00

50-100

1500,00

pow.100

3700,00

4) Opłaty określone w pkt. 2) i 3), obniża się o 50% dla śmigłowców.

5) operacja startu lub lądowania poza godzinami pracy lotniska opublikowanymi w rozdziale AD 2 AiP POLSKA może być wykonana po wcześniejszym wyrażeniu zgody przez zarządzającego lotniskiem. Opłata za taką operację będzie kalkulowana odrębnie.

4. Opłata postojowa - za postój statku powietrznego:

1) opłata za postój statku powietrznego na wyznaczonej do tego powierzchni lotniska pobierana jest za każdą rozpoczętą tonę maksymalnej masy startowej statku powietrznego (MTOW) i każde rozpoczęte 24 godziny postoju i wynosi - 6 PLN;

2) czas postoju liczony jest od momentu lądowania do momentu startu statku powietrznego;

3) za postój trwający do 4 godzin opłaty za postój nie pobiera się.

5. Opłata pasażerska - za pasażera odlatującego:

1) opłata pobierana jest za każdego pasażera i wynosi 33 PLN;

2) opłacie za pasażera odlatującego nie podlegają:

a) pasażerowie w tranzycie bezpośrednim,

b) dzieci do lat 2, którym nie przysługuje miejsce pasażerskie w samolocie.

6. Opłaty dodatkowe:

1) usunięcie zanieczyszczeń lotniskowych za każde rozpoczęte 5m2:

-

smary i materiały pędne

1000 [PLN]

-

inne zanieczyszczenia

600 [PLN]

-

dodatkowe odladzanie na wniosek pilota

500 [PLN]

2) ochrona statku:

-

ochrona statku przez strażnika -każda rozpoczęta h pracy strażnika

200 [PLN]

-

oświetlenie samolotu - każde rozpoczęte 24h od każdego punktu świetlnego

150 [PLN]

-

wygrodzenie stanowiska postojowego

400 [PLN]

3)

zabezpieczenie przez Lotniskową Straż Pożarną statku powietrznego podczas tankowania/roztankowania statku powietrznego w momencie wejścia/wyjścia lub przebywania pasażerów na pokładzie.

100 [PLN]

7. Zniżki od opłat lotniskowych:

1) na warunkach określonych w odrębnej umowie, użytkownikowi statku powietrznego wykonującemu operacje lotnicze na lotnisku PL Łódź przysługuje prawo do zniżek od opłat lotniskowych określonych w niniejszej taryfie;

2) zniżki od opłat lotniskowych stosuje się na zasadzie równego traktowania i niedyskryminacji w stosunku do każdego użytkownika lotniska wykonującego operacje lotnicze;

3) użytkownik ma do wyboru dwa systemy zniżek: zniżki procentowe lub zniżki kwotowe;

3.1) zniżki procentowe:

a) użytkownikowi statku powietrznego wykonującemu loty regularne na danym kierunku przy-sługuje w pierwszych 12 miesiącach operowania prawo do zwolnienia z opłat za lądowanie w wysokości 50%,

b) użytkownikowi statku powietrznego o maksymalnej masie startowej powyżej 10 ton wykonującemu loty czarterowe na danym kierunku, przysługuje prawo do zniżek od opłat za lądowanie w wysokości 50% pod warunkiem wykonania minimum 2 lotów (2-ch operacji lądowania) w miesiącu kalendarzowym objętym zniżką,

c) użytkownikowi statku powietrznego wykonującemu loty treningowe i/lub szkolne przysługuje prawo do zniżki w wysokości 50% od opłat za lądowanie,

d) zniżka od opłat za lądowanie na małych dystansach (do 500 km) w wysokości 30%,

e) zniżka od opłat za lądowanie za operacje w czasie wskazanym przez Port w wysokości 10%.

W razie możliwości uzyskania kilku upustów z różnych tytułów, uzyskane upusty sumuje się.

3.2) zniżki kwotowe:

Zniżka przyznawana jest przewoźnikowi na podstawie początkowej deklaracji co do planowanej ilości przewiezionych pasażerów i jest weryfikowana po zakończeniu roku (12 kolejnych miesięcy).

Zniżki dla przewoźników generujących duży ruch na połączeniach:

- co najmniej 20 000 pasażerów rocznie wynosi:

250 000 PLN rocznie za 1 połączenie;

350 000 PLN rocznie za 2 połączenie;

450 000 PLN rocznie za 3 połączenie;

550 000 PLN rocznie za 4 i każde następne połączenie,

- co najmniej 40 000 pasażerów rocznie wynosi:

650 000 PLN rocznie za 1 połączenie;

800 000 PLN rocznie za 2 połączenie;

1 000 000 PLN rocznie za 3 połączenie;

1 200 000 PLN rocznie za 4 i każde następne połączenie.

Jeśli przewoźnik deklarujący ruch na poziomie 20 000 pasażerów przewiezionych rocznie nie zrealizuje tego planu, to traci zniżkę.

Natomiast jeśli z usług przewoźnika deklarującego przewiezienie 40 000 pasażerów rocznie skorzysta:

- między 20 000 a 25 000 pasażerów, przewoźnik ma możliwość skorzystania ze zniżki dla deklaracji 20 000 pasażerów rocznie;

- między 25 000 a 30 000 pasażerów rocznie, przewoźnik otrzymuje 25% przysługującej mu zniżki;

- między 30 000 a 35 000 pasażerów rocznie, przewoźnik otrzymuje 50 % przysługującej mu zniżki;

- miedzy 35 000 a 40 000 pasażerów rocznie, przewoźnik otrzymuje 75% przysługującej mu zniżki.

8. (uchylony).

9. Odmowa świadczenia usług:

1) PL Łódź zastrzega sobie prawo odmowy świadczenia usług użytkownikom lotniska, którzy nie respektują warunków niniejszej taryfy, w tym nieterminowo regulują swoje płatności;

2) PL Łódź zastrzega sobie prawo odmowy przyjęcia statku powietrznego ze względu na ważne okoliczności związane z funkcjonowaniem lotniska, uniemożliwiające bezpieczne jego lądowanie.

10. Początek obowiązywania taryfy.

Niniejsza taryfa opłat lotniskowych obowiązuje w Porcie Lotniczym Łódź od dnia 17 grudnia 2007 roku.

[1] Załącznik nr 1 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 i 2 ogłoszenia nr 30 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 30 grudnia 2015 r. w sprawie opłat lotniskowych na lotnisku Łódź-Lublinek (Dz.U.ULC. poz. 75). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2016 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00