Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2011-02-25
Wersja aktualna od 2011-02-25
obowiązujący
ZARZĄDZENIE NR 5
MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ1)
z dnia 25 lutego 2011 r.
w sprawie powołania Komisji Konkursowej ds. opiniowania ofert złożonych w ramach Programu Operacyjnego Fundusz Inicjatyw Obywatelskich w latach 2011–2013
Na podstawie art. 15 ust. 2a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Powołuje się Komisję Konkursową w celu opiniowania ofert złożonych w trybie otwartego konkursie ofert określonego w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, w ramach Programu Operacyjnego Fundusz Inicjatyw Obywatelskich w latach 2011-2013, zwaną dalej „Komisją”.
§ 2.
1. Do zadań Komisji należy:
1) analiza i ocena złożonych ofert, w oparciu o kryteria podane w treści ogłoszenia o otwartym konkursie ofert;
2) przedłożenie Ministrowi Pracy i Polityki Społecznej opinii co do złożonych ofert wraz z rekomendacją ich wyboru do przyznania dotacji, o których mowa w art. 127 ust. 1 pkt 1 lit. e ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.)2);
2. Ocenę złożonych ofert Komisja zamieszcza w formularzu „Karta oceny merytorycznej”, którego wzór określa załącznik do zarządzenia.
§ 3.
W skład Komisji wchodzą:
1) przewodniczący - Dyrektor Departamentu Pożytku Publicznego;
2) sekretarz - powołany przez przewodniczącego Komisji spośród członków Komisji;
3) członkowie powołani przez przewodniczącego Komisji spośród pracowników Departamentu Pożytku Publicznego oraz przedstawicieli zgłoszonych przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
§ 4.
1. Pracami Komisji kieruje przewodniczący Komisji.
2. Przewodniczący Komisji:
1) zwołuje posiedzenia Komisji, określając porządek obrad;
2) przewodniczy posiedzeniom Komisji;
3) określa tryb pracy Komisji;
4) podejmuje ostateczną decyzję w przypadkach spornych;
5) akceptuje sporządzony przez sekretarza Komisji protokół z posiedzenia Komisji.
3. W przypadku nieobecności przewodniczącego Komisji jego zadania wypełnia sekretarz, bądź w przypadku jego nieobecności inny członek Komisji upoważniony pisemnie przez przewodniczącego.
§ 5.
Sekretarz Komisji odpowiada za:
1) powiadamianie członków Komisji o terminie i miejscu posiedzenia Komisji;
2) sporządzanie protokołu z posiedzenia Komisji;
3) przechowywanie dokumentacji Komisji.
§ 6.
Praca w Komisji ma charakter nieodpłatny i członkowie Komisji nie otrzymują z tego tytułu dodatkowego wynagrodzenia, zwrotu kosztów przejazdów i noclegu.
§ 7.
1. W pracach Komisji biorą udział, z głosem doradczym, eksperci posiadający szczegółową wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych dotyczących konkursu, zaproszeni do udziału w jej pracach przez przewodniczącego Komisji.
2. Eksperci, o których mowa w ust. 1, otrzymują wynagrodzenie ze środków finansowych pochodzących z Programu Operacyjnego Fundusz Inicjatyw Obywatelskich.
§ 8.
Obsługę organizacyjną i administracyjno-biurową Komisji zapewnia Departament Pożytku Publicznego.
§ 9.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
MINISTER |
Jolanta Fedak |
|
1) Minister Pracy i Polityki Społecznej kieruje działem administracji rządowej - praca, zabezpieczenie społeczne oraz sprawy rodziny, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Pracy i Polityki Społecznej (Dz.U. Nr 216, poz. 1598).
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578 i Nr 257, poz. 1726.