Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2024-10-10
Wersja aktualna od 2024-10-10
obowiązujący
ZARZĄDZENIE NR 35
KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI
z dnia 7 października 2024 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2024 r. poz. 145, 1006, 1089, 1222, 1248 i 1473) zarządza się, co następuje:
§ 1. W zarządzeniu nr 40 Komendanta Głównego Policji z dnia 4 kwietnia 2018 r. w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz. Urz. KGP poz. 57, z 2020 r. poz. 28, z 2021 r. poz. 5 oraz z 2024 r. poz. 48) wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 1 po pkt 2 dodaje się pkt 2a w brzmieniu:
„2a) kierowania policjantów na szkolenie lotnicze pozwalające na uzyskanie licencji pilota śmigłowcowego LP;”;
2) po rozdziale 2 dodaje się rozdział 2a w brzmieniu:
„Rozdział 2a
Kierowanie policjantów na szkolenie lotnicze pozwalające na uzyskanie licencji pilota śmigłowcowego LP
§ 25a. 1. Policjanta, będącego kandydatem do skierowania na szkolenie lotnicze pozwalające na uzyskanie licencji pilota śmigłowcowego LP, zwanego dalej „kandydatem”, wybiera się spośród policjantów spełniających wymagania niezbędne w zakresie:
1) uzyskania pozytywnego wyniku badań lotniczo-lekarskich;
2) znajomości języka angielskiego;
3) sprawności fizycznej.
2. Przy wyborze kandydata bierze się pod uwagę również spełnienie przez niego wymagań dodatkowych w zakresie:
1) posiadania licencji pilota;
2) posiadanego wykształcenia;
3) znajomości języka angielskiego na poziomie wyższym niż wynikający z wymagań niezbędnych;
4) czasu pełnienia służby w Policji;
5) posiadania pozytywnej opinii służbowej na ostatnio zajmowanym stanowisku.
3. Przed rozpoczęciem naboru kandydat przedstawia ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie klasy 1 (pilot śmigłowcowy zawodowy) wystawione przez centrum medycyny lotniczej, o którym mowa w art. 106 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2023 r. poz. 2110 oraz z 2024 r. poz. 731 i 1222).
4. Wyboru kandydata dokonuje się w drodze naboru, składającego się z następujących etapów:
1) oceny spełnienia przez kandydata wymagań niezbędnych, o których mowa w ust. 1, oraz wymagań dodatkowych, o których mowa w ust. 2;
2) rozmowy kwalifikacyjnej.
5. Informację o naborze kandydatów umieszcza się na portalu internetowym policja.pl, stronach podmiotowych jednostek organizacyjnych Policji w Biuletynie Informacji Publicznej i na portalu wewnętrznym Komendy Głównej Policji.
6. Nabór, o którym mowa w ust. 4, przeprowadza zespół powoływany w drodze decyzji przez Komendanta Głównego Policji.
7. Komendant Główny Policji określi, w drodze decyzji, szczegółowy sposób przeprowadzania i dokumentowania naboru, o którym mowa w ust. 4, oraz skład zespołu, o którym mowa w ust. 6.
§ 25b. Kandydat uzyskuje pozytywny wynik naboru, jeżeli uzyskał pozytywne wyniki oceny, o której mowa w § 25a ust. 4 pkt 1, oraz z rozmowy kwalifikacyjnej, o której mowa w § 25 ust. 4 pkt 2.
§ 26c. Po uzyskaniu pozytywnego wyniku naboru kandydata kieruje się na szkolenie lotnicze pozwalające na uzyskanie licencji pilota śmigłowcowego LP.”.
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
Komendant Główny Policji
nadinsp. Marek BOROŃ