Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2023-02-28
Wersja aktualna od 2023-02-28
obowiązujący
DECYZJA NR 51
KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI
z dnia 28 lutego 2023 r.
zmieniająca decyzję w sprawie wprowadzenia w Komendzie Głównej Policji wewnętrznej procedury prowadzenia działań profilaktycznych oraz postępowania w przypadku wystąpienia sytuacji konfliktowej, zachowań mobbingowych, dyskryminacji lub innych zachowań niepożądanych
Na podstawie art. 5 ust. 2 ustawy o Policji z dnia 6 kwietnia 1990 r. (Dz. U. z 2023 r. poz. 171, z 2022 r. poz. 2600 oraz z 2023 z poz. 185, 240 i 289), art. 943 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2022 r. poz. 1510, 1700 i 2140 oraz z 2023 r. poz. 240), art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2022 r. poz. 1691) oraz § 14 i 16 załącznika do zarządzenia nr 805 Komendanta Głównego Policji z dnia 31 grudnia 2003 r. w sprawie Zasad etyki zawodowej policjanta (Dz. Urz. KGP z 2004 r. poz. 3) postanawia się, co następuje:
§ 1. W decyzji nr 178 Komendanta Głównego Policji z dnia 15 lipca 2021 r. w sprawie wprowadzenia w Komendzie Głównej Policji Wewnętrznej procedury prowadzenia działań profilaktycznych oraz postępowania w przypadku wystąpienia sytuacji konfliktowej, zachowań mobbingowych, dyskryminacji lub innych zachowań niepożądanych (Dz. Urz. KGP poz. 51 i 61) w załączniku do decyzji wprowadza się następujące zmiany:
1) w rozdziale 3 w § 25 w ust. 1 pkt 1 i 2 otrzymują brzmienie:
„1) Dyrektor Gabinetu Komendanta Głównego Policji - przewodniczący komisji;
2) Zastępca Dyrektora Biura Kontroli Komendy Głównej Policji - zastępca przewodniczącego komisji;";
2) w rozdziale 4:
a) § 37 otrzymuje brzmienie:
„§ 37. Zgłoszenie, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do niniejszej procedury, składane jest do przewodniczącego komisji osobiście, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub przesyłane drogą pocztową, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Do rąk własnych - nie otwierać w sekretariacie", na adres: Dyrektor Gabinetu Komendanta Głównego Policji KGP, ul. Puławska 148/150, 02-624 Warszawa.",
b) § 40 otrzymuje brzmienie:
„§ 40. Zgłoszenie rejestrowane jest w Gabinecie Komendanta Głównego Policji KGP.";
3) w rozdziale 6 § 60 i 61 otrzymują brzmienie:
„§ 60. Dyrektor Gabinetu Komendanta Głównego Policji odpowiada za przekazanie informacji o wejściu w życie procedury i jej dystrybucję do komórek organizacyjnych KGP.
§ 61. Obsługę kancelaryjną i administracyjną komisji zapewnia Gabinet Komendanta Głównego Policji.".
§ 2. Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.
Komendant Główny Policji
gen. insp. Jarosław SZYMCZYK