Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2021-11-18
Wersja aktualna od 2021-11-18
obowiązujący
DECYZJA NR 398
KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI
z dnia 18 listopada 2021 r.
w sprawie utworzenia w jednostkach organizacyjnych Policji stałych dyżurów
Na podstawie § 7 decyzji nr 34 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 1 lipca 2019 r. w sprawie utworzenia systemu stałych dyżurów w resorcie spraw wewnętrznych i administracji (Dz. Urz. MSWiA poz. 23) postanawia się, co następuje:
§ 1. Na potrzeby realizacji zadań związanych z podwyższaniem gotowości obronnej państwa, w stanie stałej gotowości obronnej, tworzy się w Policji system stałych dyżurów oraz ustala ogólne zasady jego funkcjonowania.
§ 2. Do zadań wykonywanych w ramach stałego dyżuru należy:
1) zapewnienie ciągłości przekazywania jednostkom organizacyjnym Policji decyzji organów uprawnionych do uruchamiania stałego dyżuru;
2) uruchamianie w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa, procedur związanych z podwyższaniem gotowości obronnej państwa;
3) przekazywanie decyzji organów uprawnionych do uruchamiania realizacji zadań wynikających z wprowadzenia wyższych stanów gotowości obronnej państwa;
4) przekazywanie właściwym organom informacji o stanie sił uruchamianych podczas podwyższania gotowości obronnej państwa.
§ 3. W skład systemu stałych dyżurów w Policji wchodzą stałe dyżury tworzone w:
1) Komendzie Głównej Policji;
2) komendzie wojewódzkiej (Stołecznej) Policji;
3) Wyższej Szkole Policji w Szczytnie - jako jednostce organizacyjnej Policji;
4) szkole policyjnej;
5) komendzie powiatowej (miejskiej, rejonowej) Policji.
§ 4. Stały dyżur organizowany w jednostkach organizacyjnych Policji, o których mowa w § 3, realizowany jest przez całodobową służbę dyżurną.
§ 5. 1. Kierownik jednostki organizacyjnej Policji, o której mowa w § 3, odpowiedzialny jest za realizację zadań stałego dyżuru oraz obowiązany jest do zorganizowania i zapewnienia właściwych warunków organizacyjnych i technicznych funkcjonowania stałego dyżuru w kierowanej przez siebie jednostce.
2. Dyrektor Głównego Sztabu Policji Komendy Głównej Policji:
1) we współpracy z kierownikami komórek organizacyjnych Komendy Głównej Policji organizuje i zapewnia właściwe warunki organizacyjne i techniczne funkcjonowania stałego dyżuru w Komendzie Głównej Policji;
2) koordynuje realizację zadań w ramach systemu stałych dyżurów.
3. Koordynację realizacji zadań przez stały dyżur w jednostkach organizacyjnych Policji, o których mowa w § 3 ust. 1, zapewniają kierownicy komórek organizacyjnych tych jednostek właściwych w sprawach sztabowych.
§ 6. Traci moc decyzja nr 226 Komendanta Głównego Policji z dnia 14 lipca 2018 r. w sprawie stałego dyżuru w Komendzie Głównej Policji (Dz. Urz. KGP poz. 81).
§ 7. Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.
Komendant Główny Policji
gen. insp. Jarosław SZYMCZYK