Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Komendy Głównej Policji rok 2017 poz. 83
Wersja archiwalna od 2017-12-18 do 2024-10-23
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Komendy Głównej Policji rok 2017 poz. 83
Wersja archiwalna od 2017-12-18 do 2024-10-23
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

DECYZJA NR 317
KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI

z dnia 18 grudnia 2017 r.

zmieniająca decyzję w sprawie programu kursu specjalistycznego w zakresie ruchu drogowego - część ogólna

Na podstawie § 54 ust. 1 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 czerwca 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków odbywania szkoleń zawodowych oraz doskonalenia zawodowego w Policji (Dz. U. poz. 877, z późn. zm.1)) postanawia się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. W decyzji nr 472 Komendanta Głównego Policji z dnia 18 listopada 2013 r. w sprawie programu kursu specjalistycznego w zakresie ruchu drogowego - część ogólna (Dz. Urz. KGP poz. 95 oraz z 2014 r. poz. 61) w załączniku do decyzji w części II „Treści kształcenia” temat nr 4 „”Kontakty ze społeczeństwem” otrzymuje brzmienie:


TEMAT NR 4: Kontakty ze społeczeństwem

CELE: Po zrealizowaniu tematu słuchacz będzie potrafił:

- omówić elementy kultury pracy policjanta ruchu drogowego,

- scharakteryzować postawę moralną policjanta w kontaktach z uczestnikami ruchu drogowego,

- wskazać rolę etosu zawodowego policjanta,

- omówić oczekiwania społeczne w odniesieniu do funkcjonariusza publicznego i jego kultury osobistej,

- wskazać regulacje prawne odnoszące się do zjawiska korupcji,

- omówić mechanizmy przeciwstawiania się propozycjom korupcyjnym,

- scharakteryzować odpowiedzialność karną i dyscyplinarną związaną z zachowaniami korupcyjnymi,

- zinterpretować przepisy prawne dotyczące udzielania informacji mediom,

- omówić zasady udzielania informacji mediom,

- scharakteryzować techniczne aspekty wystąpienia przed kamerą,

- przedstawić cele oraz zasadę funkcjonowania Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa (KMZB).

Zagadnienia

Czas w godz. lekcyjnych

Sposób realizacji

Wskazówki do realizacji

1. Etyka i kultura pracy policjanta ruchu drogowego.

1

dyskusja, analiza przypadku

Omów ze słuchaczami pojęcie kultury, z wyszczególnieniem kultury pracy. Scharakteryzuj kulturę pracy oraz pożądane postawy moralne policjanta ruchu drogowego:

- zachowanie staranności w ubiorze i wyglądzie zewnętrznym,

- wystrzeganie się wulgaryzmów, poufałości i niestosownych gestów, - traktowanie osób w każdej sytuacji grzecznie i uprzejmie,

- zachowanie bezstronności i niebranie udziału w sporach,

- wystrzeganie się wszelkich agresywnych, prowokujących lub pogardliwych zachowań i postaw,

- bezwzględne poszanowanie osoby przejawiające się między innymi w postawie tolerancji i całkowitego braku dyskryminacji oraz faworyzowania, na przykład ze względu na: pochodzenie, narodowość, wyznanie, płeć, wiek, status społeczny i materialny,

- opanowanie emocjonalne, spokój i cierpliwość.

Omów kulturę funkcjonariusza publicznego oraz przedyskutuj rolę etosu zawodowego. Na podstawie przygotowanego opisu zdarzenia przedyskutuj ze słuchaczami poprawność zachowania policjanta.

2. Korupcja jako główny problem etyczny w pionie ruchu drogowego.

2

wykład, pogadanka, dyskusja, analiza przypadku

Przypomnij regulacje prawne związane z pojęciem korupcji, zwracając szczególną uwagę na odpowiedzialność karną i dyscyplinarną. Omów zjawisko korupcji w aspekcie etycznym. Zwróć uwagę na:

- usprawiedliwienia i racjonalizacje, za pomocą których redukowany jest tzw. dysonans moralny, pojawiający się po dokonaniu złego z moralnego punktu widzenia czynu,

- problem grup nieformalnych i proces tworzenia i uwiarygodniania usprawiedliwień,

- proces internalizacji norm moralnych i autonomiczny mechanizm działania polegający na odwoływaniu się do osobiście cenionych wartości i zasad, nabytych w procesie socjalizacji, zaspokajających potrzebę poczucia godności osobistej,

- asertywność zachowań.

Przeanalizuj ze słuchaczami aspekty prawne i moralne zachowania policjanta w sytuacji opisanej na podstawie faktów.

3. Udzielanie informacji mediom.

3

wykład, pogadanka, symulacja

Przypomnij przepisy prawne regulujące udzielanie informacji. Omów z udziałem słuchaczy zasady udzielania informacji oraz techniczne aspekty wystąpienia przed kamerą. Przekaż słuchaczom założenia do symulacji (przykładowe sprawy odnotowane przez Policję jako tło do nagrania telewizyjnego). Przypomnij sposoby radzenia sobie ze stresem, w szczególności związanym z wystąpieniem przed kamerą. Przeprowadź zindywidualizowane ćwiczenie, polegające na nagraniu np. tzw. setki na podstawie przygotowanych przez prowadzącego zajęcia założeń do symulacji. Poleć słuchaczom dokonanie analizy poprawności udzielania informacji, na podstawie nagranego z udziałem każdego słuchacza materiału filmowego. Omów symulację - pierwszy wypowiada się uczestnik symulacji, następnie grupa szkoleniowa, a na końcu prowadzący zajęcia. Podsumuj ćwiczenia, wskaż najczęściej popełniane błędy i przedstaw ich konsekwencje. Oceń słuchaczy.

4. Zadania oraz cele wynikające z funkcjonowania Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa.

1

wykład, dyskusja

Przedstaw cele oraz zasadę funkcjonowania KMZB oraz jej rolę jako:

- platformy wymiany informacji między społeczeństwem a Policją pozwalających na ocenę i optymalizację działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa,

- narzędzia aktywizującego społeczności lokalne (społeczeństwo obywatelskie).

Przedstaw zakres informacji o zagrożeniach uzyskiwanych z KMZB. Omów funkcjonalności KMZB, kategorie dostępnych zagrożeń w części interaktywnej oraz proces nanoszenia zagrożeń na mapę. Zaakcentuj konieczność rzetelnej weryfikacji wskazanych zagrożeń pod kątem ich faktycznego występowania - zjawisko niepotwierdzone nie musi okazać się nieprawdziwe (konieczność właściwego nadzoru nad działaniami w celu właściwej weryfikacji zagrożenia).

Omów sposób zapisu w karcie weryfikacji zagrożenia (rzeczowość zapisu tak, aby wskazywał datę, czas, osobę oraz podjęte działania w ramach weryfikacji/eliminacji zagrożenia).

Omówić sposób dokumentowania czynności w procesie weryfikacji informacji o zagrożeniu (notatnik służbowy, protokół odprawy do służby, wpis w karcie weryfikacji zagrożenia).


loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. Kursy specjalistyczne w zakresie ruchu drogowego - część ogólna rozpoczęte i niezakończone przed dniem wejścia w życie niniejszej decyzji prowadzi się na podstawie programu kursu specjalistycznego w zakresie ruchu drogowego - część ogólna, określonego w załączniku do decyzji, o której mowa w § 1.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3. Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.

Komendant Główny Policji

z upoważnienia

Pierwszy Zastępca Komendanta Głównego Policji

nadinsp. Andrzej Szymczyk

1116, z 2010 r. poz. 1381, z 2012 r. poz. 899, z 2014 r. poz. 1312, z 2015 r. poz. 593 oraz z 2016 r. poz. 1526.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00