Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Komendy Głównej Policji rok 2016 poz. 12
Wersja aktualna od 2022-01-26
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Komendy Głównej Policji rok 2016 poz. 12
Wersja aktualna od 2022-01-26
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

DECYZJA NR 95
KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI

z dnia 25 marca 2016 r.

w sprawie programu nauczania na kursie specjalistycznym w zakresie profilaktyki społecznej

(ostatnia zmiana: DUKGP. z 2022 r., poz. 62)   Pokaż wszystkie zmiany

Na podstawie § 54 ust. 1 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 czerwca 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków odbywania szkoleń zawodowych oraz doskonalenia zawodowego w Policji (Dz. U. Nr 126, poz. 877, z późn. zm.1)) postanawia się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. Określa się program nauczania na kursie specjalistycznym w zakresie profilaktyki społecznej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. Realizację kursu, o którym mowa w § 1, powierza się Wyższej Szkole Policji w Szczytnie, Centrum Szkolenia Policji w Legionowie, Szkole Policji w Katowicach i Szkole Policji w Słupsku.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3. Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.

1) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 2007 r. Nr 221, poz. 1644, z 2008 r. Nr 180, poz. 1116, z 2010 r. Nr 209, poz. 1381, z 2012 r. poz. 899, z 2014 r. poz. 1312 oraz z 2015 r. poz. 593.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Załącznik do decyzji nr 95 Komendanta Głównego Policji
z dnia 25 marca 2016 r.

PROGRAM NAUCZANIA
NA KURSIE SPECJALISTYCZNYM
W ZAKRESIE PROFILAKTYKI SPOŁECZNEJ
[1]

SPIS TREŚCI

I. ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNO-PROGRAMOWE KURSU

1. Nazwa kursu

2. Cel kursu

3. Kryteria formalne, jakim muszą odpowiadać kandydaci kierowani na kurs

4. System prowadzenia kursu

5. Czas trwania kursu i organizacja zajęć

6. Liczebność grupy szkoleniowej

7. Układ strukturalny jednostek metodycznych i cele główne kształcenia

8. Warunki niezbędne do realizacji i osiągnięcia celów kształcenia

9. Wewnętrzny układ realizacji treści programowych

10. Pomoce dydaktyczne

11. Forma zakończenia kursu

II. TREŚCI KSZTAŁCENIA

I. ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNO-PROGRAMOWE

1. Nazwa kursu

Program nauczania na kursie specjalistycznym w zakresie profilaktyki społecznej, zwany dalej "kursem".

2. Cel kursu

Absolwent kursu będzie przygotowany do wykonywania w jednostce organizacyjnej Policji zadań, w zakresie profilaktyki społecznej, a w szczególności do:

- inicjowania oraz organizowania działań mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i współdziałania w tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi oraz organizacjami społecznymi,

- rozpoznawania zagrożeń i przeciwdziałania przyczynom ich powstawania,

- inicjowania oraz organizowania działań społeczności lokalnych mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz innym zjawiskom kryminogennym,

- udziału w tworzeniu lokalnych strategii zapobiegania przestępczości i budowania programów profilaktycznych.

3. Kryteria formalne, jakim muszą odpowiadać kandydaci kierowani na kurs

Na kurs kierowani są policjanci, którzy pełnią służbę w komórkach organizacyjnych do spraw prewencji kryminalnej lub wykonują zadania z zakresu profilaktyki społecznej.

4. System prowadzenia kursu

Kurs prowadzony jest w systemie stacjonarnym.

5. Czas trwania kursu i organizacja zajęć

Czas trwania kursu wynosi 10 dni szkoleniowych. Realizacja programu wymaga przeprowadzenia 78 godzin lekcyjnych. Na całkowity wymiar czasu kursu składają się:

Przedsięwzięcia
Czas realizacji
(w godz. lekcyjnych)

Rozpoczęcie i zapoznanie z organizacją kursu

1

Zajęcia programowe

76

Zakończenie kursu

1

Ogółem

78

Liczba godzin lekcyjnych, liczonych w 45-minutowych jednostkach realizowanych od poniedziałku do piątku, nie powinna przekraczać 8 godzin dziennie.

W uzasadnionych przypadkach kierownik jednostki szkoleniowej może, przy zachowaniu przepisów dotyczących rozkładu czasu służby, wprowadzić inny tygodniowy wymiar godzin lekcyjnych oraz realizować zajęcia od poniedziałku do soboty.

6. Liczebność grupy szkoleniowej

Poszczególne treści kształcenia należy realizować w grupach, których liczebność, z uwagi na cele dydaktyczne oraz efektywność stosowanych metod kształcenia, nie powinna przekraczać 16 osób.

7. Układ strukturalny jednostek metodycznych i cele główne kształcenia

BLOK

ZAGADNIENIE

CZAS REALIZACJI W GODZINACH LEKCYJNYCH

I. SYSTEM OCHRONY PORZĄDKU PUBLICZNEGO I BEZPIECZEŃSTWA OBYWATELI

1. Zarys systemu ochrony bezpieczeństwa publicznego

2

2. Właściwość i kompetencje podmiotów systemu ochrony bezpieczeństwa na poziomie lokalnym

2

3. Policja w systemie profilaktyki społecznej

5

Razem:

9

II. KOMUNIKACJA SPOŁECZNA

1. Podstawy komunikowania społecznego

4

2. Komunikowanie się - aspekty praktyczne

8

3. Policja w mediach

18

Razem:

30

III. PROJEKTOWANIE DZIAŁAŃ PROFILAKTYCZNYCH, ANALIZA ZAGROŻEŃ

1. Wprowadzenie do tematyki badań społecznych

3

2. Metodyka rozwiązywania problemów kryminalnych

4

3. Analiza zagrożeń jako podstawa planowania działań profilaktycznych

6

4. Planowanie działań profilaktycznych

6

5. Realizacja i monitorowanie działań profilaktycznych

9

6. Ocena działań profilaktycznych

9

Razem:

37

Razem BLOK I-III:

76

8. Warunki niezbędne do realizacji i osiągnięcia celów kształcenia

Zajęcia są prowadzone przez nauczycieli, którzy specjalizują się w tematyce objętej programem kursu. Zajęcia mogą być realizowane przy współudziale przedstawicieli innych jednostek organizacyjnych Policji oraz instytucji pozapolicyjnych. Dopuszczalne jest podczas prowadzenia zajęć regulowanie czasu ich trwania w danym bloku zagadnieniowym w sposób zapewniający osiągnięcie zakładanych celów, z zastrzeżeniem rozpoczęcia kolejnej jednostki metodycznej w czasie przyjętym w rozkładzie zajęć programowych.

Wskazane w programie metody realizacji zajęć są rekomendowane do osiągnięcia zakładanych celów kształcenia. Prowadzący zajęcia może wybrać inną metodę gwarantującą osiągnięcie celów kształcenia oraz w sposób elastyczny dobierać kolejność realizowanych zagadnień. Układ godzinowy i dzienny oraz regulacja przerw powinny być dostosowane do progresji treści kształcenia, dynamiki zajęć oraz efektów pracy grupy.

W przypadku zajęć praktycznych liczba nauczycieli, wynika ze sposobu realizacji zajęć oraz przyjętych założeń do stosowanej metody. W Bloku nr II temat 2 zatytułowany "Komunikowanie się - aspekty praktyczne" oraz temat nr 3 "Policja w mediach" ze względu na treści kształcenia oraz wskazówki metodyczne określone w programie, powinno prowadzić dwóch nauczycieli policyjnych.

9. Wewnętrzny układ realizacji treści programowych

GODZ. ZAJĘĆ

I TYDZIEŃ

II TYDZIEŃ

1.

rozpoczęcie

I/3

II/2

II/3

III/2

III/3

II/3

III/4

III/5

III/6

2.

II/1

I/3

II/2

II/3

III/2

III/3

II/3

III/4

III/5

III/6

3.

II/1

I/3

II/2

II/3

III/2

III/3

II/3

III/4

III/5

III/6

4.

II/1

I/3

II/2

II/3

III/2

III/3

II/3

III/4

III/5

III/6

5.

II/1

I/3

II/2

II/3

III/3

II/3

II/3

III/5

III/5

III/6

6.

I/1

II/2

II/3

III/1

III/3

II/3

II/3

III/5

III/6

III/6

7.

I/1

II/2

II/3

III/1

-

II/3

III/4

III/5

III/6

zakończenie

8.

I/2

II/2

II/3

III/1

-

II/3

III/4

III/5

III/6

-

9.

I/2

-

-

-

-

-

-

-

-

-

10. Pomoce dydaktyczne

Do osiągnięcia celów kształcenia niezbędne jest zapewnienie niżej wymienionego wyposażenia:

LP.

NAZWA WYPOSAŻENIA

LICZBA NA GRUPĘ SZKOLENIOWĄ

1.

Laptop

1 szt.

2.

Projektor multimedialny

1 szt.

3.

Tablica

1 szt.

4.

Tablica flipchart

1 szt.

5.

Arkusze papieru do tablicy flipchart

1 kpl.

6.

Pisaki

6 szt.

7.

Kamera

1 szt.

8.

TV

1 szt.

9.

Mikrofon

1 szt.

11. Forma zakończenia kursu

Wiedza i umiejętności słuchacza podlegają ocenie. Warunkiem ukończenia kursu jest zaliczenie wszystkich ćwiczeń przewidzianych w programie.

Do oceny stopnia przyswojenia wiedzy i opanowania umiejętności stosuje się wyłącznie dwustopniową skalę ocen z wpisem uogólnionym zaliczono (zal.) albo nie zaliczono (nzal.).

Absolwent kursu otrzymuje świadectwo ukończenia kursu, na którym w miejscu ogólnego wyniku nauki umieszcza się wpis "pozytywnym".

II. TREŚCI KSZTAŁCENIA

BLOK NR I: SYSTEM OCHRONY PORZĄDKU PUBLICZNEGO I BEZPIECZEŃSTWA OBYWATELI

Po zrealizowaniu tematów w bloku I słuchacz będzie potrafił:

- scharakteryzować system funkcjonowania podmiotów ochrony porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli i zdefiniować podstawowe pojęcia,

- wymienić cechy społeczeństwa obywatelskiego,

- scharakteryzować ideę partycypacji społeczeństwa obywatelskiego,

- wskazać i opisać ogólny zarys kompetencji organów administracji państwowej,

- omówić zadania samorządu terytorialnego w zakresie ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego,

- scharakteryzować kompetencje organów kontroli i inspekcji,

- wskazać podstawy prawne policyjnych działań profilaktycznych,

- scharakteryzować główne kierunki policyjnych działań profilaktycznych w Polsce,

- scharakteryzować lokalny podsystem ochrony porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.

TEMAT 1: Zarys systemu ochrony porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli

Zagadnienia

Czas realizacji

Metoda realizacji

Wskazówki do realizacji

1. Ochrona porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli w Polsce - zarys pojęciowy

2

wykład

- przedstawić w zarysie istotę ochrony porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli w Polsce,- zdefiniować podstawowe pojęcia związane z tym obszarem zagadnieniowym,

- scharakteryzować system podmiotów ochrony porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,

- omówić cechy społeczeństwa obywatelskiego,

- przedstawić ideę partycypacji społeczeństwa obywatelskiego,

- przedstawić cele oraz zasadę funkcjonowania Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa (KMZB).

Zaakcentuj rolę KMZB jako narzędzia do:

- diagnozy zagrożeń występujących w środowiskach lokalnych. Diagnoza ta będzie podstawą do tworzenia programów profilaktycznych odpowiadających rzeczywistym potrzebom społeczeństwa,

- wymiany informacji między społeczeństwem a Policją pozwalających na ocenę i optymalizację działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa,b

- aktywizowania społeczności lokalnych (społeczeństwo obywatelskie).

Omów funkcjonalności KMZB, kategorie dostępnych zagrożeń w części interaktywnej oraz proces nanoszenia zagrożeń na mapę. Zaakcentuj konieczność rzetelnej weryfikacji wskazanych zagrożeń pod kątem ich faktycznego występowania - zjawisko niepotwierdzone nie musi okazać się nieprawdziwe (konieczność właściwego nadzoru nad działaniami w celu właściwej weryfikacji zagrożenia). Podkreśl ważność rzetelnego zapisu w karcie weryfikacji zagrożenia (rzeczowość zapisu tak, aby wskazywał datę, czas, osobę oraz podjęte działania w ramach weryfikacji/likwidacji zagrożenia). Omów sposób dokumentowania czynności w procesie weryfikacji informacji o zagrożeniu (notatnik służbowy, protokół odprawy do służby, wpis w karcie weryfikacji zagrożenia).

2. Sektor obywatelski, komercyjny i samorządowy w systemie ochrony bezpieczeństwa publicznego

3. Partycypacja społeczna w ochronie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli

4. Rola Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa w kontaktach ze społecznością lokalną



TEMAT 2: Właściwość i kompetencje podmiotów systemu ochrony bezpieczeństwa na poziomie lokalnym

Zagadnienia

Czas realizacji

Metoda realizacji

Wskazówki do realizacji

1. Samorząd terytorialny i samorządowe formacje porządkowe

2

pogadanka, dyskusja

- omówić ze słuchaczami zadania samorządu terytorialnego w zakresie ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego,

- scharakteryzować kompetencje organów kontroli i inspekcji.

2. Organy kontroli, inspekcje i straże

TEMAT 3: Policja w systemie profilaktyki społecznej

Zagadnienia

Czas realizacji

Metoda realizacji

Wskazówki do realizacji

1. Podstawy organizacyjne policyjnych działań profilaktycznych

5

ćwiczenia, praca z tekstem (materiał źródłowy), pogadanka

- polecić słuchaczom, by w oparciu o materiały źródłowe wskazali podstawy prawne policyjnych działań profilaktycznych,

- omówić strategię działania Policji w zakresie działań profilaktycznych,

- polecić słuchaczom omówienie i przedstawienie głównych kierunków policyjnych działań profilaktycznych w Polsce,

- ocenić wypowiedzi słuchaczy,

- polecić słuchaczom graficzne przedstawienie lokalnego podsystemu ochrony porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.

2. Główne kierunki policyjnych działań profilaktycznych w Polsce

3. Lokalny podsystem ochrony porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli

BLOK II. KOMUNIKACJA SPOŁECZNA

Po zrealizowaniu tematów w bloku II słuchacz będzie potrafił:

- omówić elementy składowe, cechy i sposoby procesu komunikacyjnego,

- określić cele, poziomy, kanały, formy i typy komunikacji,

- wskazać cechy skutecznego komunikowania się,

- omówić sposoby skutecznego komunikowania się,

- przedstawić rodzaje barier komunikacyjnych i sposoby ich eliminowania,

- prowadzić konwersacje na tematy zawodowe i związane z życiem codziennym,

- umiejętnie dyskutować na tematy zawodowe, społeczne i związane z życiem codziennym,

- wystąpić publicznie,

- skutecznie przekonywać przy użyciu technik perswazji,

- kreować wizerunek własny oraz wizerunek organizacji,

- udzielać informacji przedstawicielom środków masowego przekazu,

- korzystać z systemu medialnego w komunikowaniu się.

TEMAT 1: Podstawy komunikowania społecznego

Zagadnienia

Czas realizacji

Metoda realizacji

Wskazówki do realizacji

1. Elementy składowe procesu komunikacyjnego

4

pogadanka, dyskusja, praca w grupach

- omówić elementy składowe, cechy i sposoby realizacji procesu komunikacyjnego,

- określić cele, poziomy, kanały, formy i typy komunikacji,

- wskazać cechy i omówić sposoby skutecznego komunikowania się,

- przedstawić rodzaje barier komunikacyjnych i omówić sposoby ich eliminowania.

2. Cechy i sposoby w procesie komunikowania

3. Cele, poziomy, kanały, formy i typy komunikacji

4. Systemy społecznego komunikowania się i usytuowanie w nich komunikowania się Policji ze społeczeństwem

5. Bariery komunikacyjne

TEMAT 2: Komunikowanie się - aspekty praktyczne

Zagadnienia

Czas realizacji

Metoda realizacji

Wskazówki do realizacji

1. Sztuka konwersacji oraz prowadzenie i udział w dyskusji

8

ćwiczenia, warsztat, praca w grupach

- przeprowadzić ćwiczenia dotyczące konwersacji i prowadzenia dyskusji na tematy zawodowe, społeczne i związane z życiem codziennym,

- polecić słuchaczom, by przygotowali i wygłosili przemówienie na wybrany temat,

- ocenić prace słuchaczy, omówić mocne i słabe strony wystąpień słuchaczy.

2. Wystąpienia publiczne

3. Skuteczne przekonywanie

- przeprowadzić ćwiczenia, podczas których słuchacze będą doskonalili umiejętność skutecznego przekonywania przy użyciu technik perswazji.

TEMAT 3: Policja w mediach

Zagadnienia

Czas realizacji

Metoda realizacji

Wskazówki do realizacji

1. Kreowanie wizerunku własnego i organizacji

18

pogadanka, dyskusja, praca w grupach, ćwiczenia

- przedyskutować ze słuchaczami kwestie dotyczące umiejętnego budowania wizerunku własnego i organizacji,

- omówić zasady udzielania informacji przedstawicielom środków masowego przekazu,

- scharakteryzować wpływ mediów na kształtowanie opinii społecznej,

- przeprowadzić ćwiczenia, podczas których słuchacze będą doskonalić umiejętności udzielania informacji środkom masowego przekazu.

2. Metody i techniki udzielania informacji przedstawicielom środków masowego przekazu

3. Wpływ mediów na kształtowanie opinii społeczeństwa z uwzględnieniem mediów społecznościowych

BLOK III. PROJEKTOWANIE DZIAŁAŃ PROFILAKTYCZNYCH

Po zrealizowaniu tematów w bloku III słuchacz będzie potrafił:

- scharakteryzować metody, techniki i narzędzia badawcze,

- zinterpretować wyniki badań,

- zdefiniować pojęcie jakości,

- wymienić i scharakteryzować zasady prowadzenia działań profilaktycznych,

- wymienić i scharakteryzować wybrane metodyki rozwiązywania problemów,

- wyjaśnić pojęcie problemu kryminalnego,

- omówić typologię zachowań antyspołecznych,

- wskazać potencjalne źródła informacji o problemie kryminalnym,

- omówić proces analizowania problemów kryminalnych oraz omówić wybrane techniki wsparcia tego procesu,

- zastosować na wybranym przykładzie proces analizy problemu kryminalnego,

- wskazać różnice pomiędzy strategiami rozwiązywania problemów,

- scharakteryzować wybrane techniki prewencji sytuacyjnej,

- scharakteryzować proces definiowania kluczowych elementów projektu,

- scharakteryzować proces planowania działań profilaktycznych,

- na wybranym przykładzie zaplanować działania profilaktyczne,

- wykonać matrycę logiczną projektu,

- wskazać źródła dobrych praktyk.

TEMAT 1: Wprowadzenie do tematyki badań społecznych

Zagadnienia

Czas realizacji

Metoda realizacji

Wskazówki do realizacji

1. Badania jakościowe i ilościowe

3

wykład, pogadanka, dyskusja

- przedstawić typologię badań społecznych,

- scharakteryzować wybrane metody, techniki i narzędzia badawcze.

2. Metody badań i ich rodzaje

3. Wybrane narzędzia badawcze

4. Wykorzystanie badań społecznych dotyczących bezpieczeństwa obywateli

TEMAT 2: Metodyka rozwiązywania problemów kryminalnych

Zagadnienia

Czas realizacji

Metoda realizacji

Wskazówki do realizacji

1. Jakościowe ujęcie problematyki ochrony porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli

4

pogadanka, dyskusja

- odwołać się do doświadczenia życiowego słuchaczy i przeprowadzić dyskusję na temat pojęcia jakości,

- przedstawić problematykę ochrony porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli w ujęciu jakościowym,

- omówić cykl Deminga,

- przedstawić zasady prowadzenia działań profilaktycznych,

- przedstawić wybrane metodyki rozwiązywania problemów.

2. Ogólne zasady prowadzenia działań profilaktycznych

3. Metodyki rozwiązywania problemów

TEMAT 3: Analiza zagrożeń jako podstawa planowania działań profilaktycznych

Zagadnienia

Czas realizacji

Metoda realizacji

Wskazówki do realizacji

1. Identyfikacja problemów dotyczących porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli

1

pogadanka, studium przypadku

- odwołać się do doświadczenia zawodowego słuchaczy,

- omówić pojęcie problemu kryminalnego,

- polecić słuchaczom wypracowanie w podgrupach i scharakteryzowanie typologii zachowań antyspołecznych oraz wskazanie potencjalnych źródeł informacji o problemie kryminalnym,

- skomentować, podsumować i ocenić wyniki pracy słuchaczy.

2. Analizowanie problemów dotyczących porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli

5

wykład, ćwiczenia

- omówić proces analizowania problemów kryminalnych oraz omówić wybrane techniki wsparcia tego procesu,

- zrealizować ćwiczenia polegające na przeprowadzeniu przez słuchaczy (na wybranym przykładzie) procesu analizy problemu kryminalnego.

TEMAT 4: Planowanie działań profilaktycznych

Zagadnienia

Czas realizacji

Metoda realizacji

Wskazówki do realizacji

1. Strategie rozwiązywania problemów

1

pogadanka, dyskusja, praca w grupach, ćwiczenia

- zapoznać słuchaczy ze strategiami rozwiązywania problemów,

- uwypuklić różnice pomiędzy strategiami rozwiązywania problemów,

- scharakteryzować metody i techniki prewencji sytuacyjnej,

- scharakteryzować proces definiowania kluczowych elementów projektu działań profilaktycznych,

- przeprowadzić ćwiczenia, podczas których w oparciu o uprzednio przygotowane założenia słuchacze zdefiniują kluczowe elementy projektu,

- scharakteryzować proces planowania działań,

- przeprowadzić i ocenić ćwiczenia, podczas których słuchacze (na wybranym przykładzie) zaplanują działania profilaktyczne.

2. Metody i techniki prewencji sytuacyjnej

3. Definiowanie podstawowych elementów projektu działań profilaktycznych

5

4. Planowanie działań profilaktycznych

TEMAT 5: Realizacja i monitorowanie działań profilaktycznych

Zagadnienia

Czas realizacji

Metoda realizacji

Wskazówki do realizacji

1. Logika projektu

6

pogadanka, dyskusja, praca w grupach, ćwiczenia

- omówić na czym polega logika projektu,

- zaprezentować schematy logiki projektu,

- omówić matrycę logiczną projektu,

- przeprowadzić ćwiczenia, podczas których słuchacze wykonają matrycę logiczną projektu, ocenić prace słuchaczy,

- przedstawić wybrane projekty z zakresu zapobiegania przestępczości (słuchacze wykorzystają własne doświadczenia z tego zakresu),

- wskazać bazy danych o projektach z zakresu zapobiegania przestępczości.

2. Monitorowanie przebiegu działań profilaktycznych. Wybrane projekty z zakresu zapobiegania przestępczości.

3

TEMAT 6: Ocena działań profilaktycznych

Zagadnienia

Czas realizacji

Metoda realizacji

Wskazówki do realizacji

1. Proces oceny działań profilaktycznych

3

pogadanka, dyskusja, praca w grupach, ćwiczenia

- omówić proces oceny działań profilaktycznych,

- przeprowadzić ćwiczenia, podczas których słuchacze przygotują ocenę planowanych działań profilaktycznych ze wskazaniem kryteriów, wskaźników i narzędzi pomiarowych, które przy tej ocenie wykorzystują,

2. Kryteria oceny

3. Określenie wskaźników

4. Opracowanie narzędzi pomiarowych

5. Prezentacja przygotowanych koncepcji działań profilaktycznych

6

- polecić słuchaczom, by na podstawie uprzednio przygotowanych założeń przygotowali i zaprezentowali koncepcję projektu działań profilaktycznych,

- ocenić projekt wykonany przez słuchaczy.


[1] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez § 1 decyzji nr 29 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 stycznia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie programu nauczania na kursie specjalistycznym w zakresie profilaktyki społecznej (Dz.Urz.KGP. poz. 62). Zmiana weszła w życie 26 stycznia 2022 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00