Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Komendy Głównej Policji rok 2015 poz. 108
Wersja aktualna od 2015-11-26
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Komendy Głównej Policji rok 2015 poz. 108
Wersja aktualna od 2015-11-26
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE NR 47
KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI

z dnia 25 listopada 2015 r.

w sprawie realizacji przez Policję zadań wynikających z wykonywania przez Rzeczpospolitą Polską zobowiązań międzynarodowych dotyczących przeprowadzania inspekcji kontroli zbrojeń

Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2015 r. poz. 355, z późn. zm.1)) oraz w związku z § 4 decyzji nr 108 Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 7 lipca 2015 r. w sprawie podziału zadań w resorcie spraw wewnętrznych wynikających z realizacji przez Rzeczpospolitą Polską zobowiązań międzynarodowych dotyczących kontroli zbrojeń, rozbrojenia oraz środków budowy zaufania i bezpieczeństwa i Konwencji o zakazie prowadzenia badań, produkcji, składowania i użycia broni chemicznej oraz zniszczeniu jej zapasów, zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. Zarządzenie określa zadania i kompetencje kierowników jednostek organizacyjnych Policji i kierowników komórek organizacyjnych Komendy Głównej Policji, zwanej dalej „KGP”, wynikające z wykonywania przez Rzeczpospolitą Polską zobowiązań międzynarodowych dotyczących przeprowadzania inspekcji kontroli zbrojeń, rozbrojenia oraz środków budowy zaufania i bezpieczeństwa, a także Konwencji o zakazie prowadzenia badań, produkcji, składowania i użycia broni chemicznej oraz zniszczeniu jej zapasów, sporządzoną w Paryżu dnia 13 stycznia 1993 r.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. Przez użyte w zarządzeniu określenia należy rozumieć:

1) inspekcja uzbrojenia konwencjonalnego – inspekcję, o której mowa w Traktacie o konwencjonalnych siłach zbrojnych w Europie, podpisanym w Paryżu dnia 19 listopada 1990 r. (Dz. U. z 1995 r. Nr 15, poz. 73);

2) inspekcja rejonu wskazanego lub wizyta oceniająca rejon wskazany – inspekcję lub wizytę oceniającą, o których mowa w Dokumencie Wiedeńskim z dnia 16 listopada 1999 r. z rokowań w sprawie środków budowy zaufania i bezpieczeństwa;

3) inspekcja OPCW – inspekcję Organizacji ds. Zakazu Broni Chemicznej, o której mowa w Konwencji o zakazie prowadzenia badań, produkcji, składowania i użycia broni chemicznej oraz o zniszczeniu jej zapasów, sporządzonej w Paryżu dnia 13 stycznia 1993 r. (Dz. U. z 1999 r. Nr 63, poz. 703);

4) punkt wejścia/wyjścia – punkt wejścia/wyjścia, o którym mowa w Traktacie o konwencjonalnych siłach zbrojnych w Europie, Dokumencie Wiedeńskim z rokowań w sprawie środków budowy zaufania i bezpieczeństwa lub Konwencji o zakazie prowadzenia badań, produkcji, składowania i użycia broni chemicznej oraz o zniszczeniu jej zapasów;

5) szef zespołu towarzyszącego – przedstawiciela Ministra Obrony Narodowej, a w przypadku inspekcji OPCW – przedstawiciela Ministra Gospodarki, odpowiedzialnego za zapewnienie właściwego przebiegu inspekcji, a w szczególności za koordynację wykonywania zadań zespołu eskorty krajowej w rozumieniu przepisów Konwencji o zakazie prowadzenia badań, produkcji, składowania i użycia broni chemicznej oraz o zniszczeniu jej zapasów;

6) dowódca zespołu ochronnego – policjanta wyznaczonego przez Dyrektora Biura Operacji Antyterrorystycznych KGP do ochrony pobytu członków inspekcji OPCW;

7) dowódca zabezpieczenia policyjnego – policjanta wyznaczonego przez kierownika właściwej jednostki organizacyjnej Policji, do zarządzania siłami Policji biorącymi udział we wsparciu zadań, realizowanych przez zespół ochronny w związku z zabezpieczeniem pobytu członków inspekcji na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3. 1. Zadaniem Dyrektora Głównego Sztabu Policji KGP koordynującego całość przedsięwzięć w związku z inspekcją uzbrojenia konwencjonalnego, inspekcją rejonu wskazanego lub wizytą oceniającą rejon wskazany, w tym przejazdem członków inspekcji tranzytem przez terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, jest przekazanie Dyrektorowi Biura Operacji Antyterrorystycznych KGP oraz właściwemu terytorialnie komendantowi wojewódzkiemu (Stołecznemu) Policji pisemnej informacji, zawierającej w szczególności:

1) zakładany czas przybycia członków inspekcji do punktu wejścia/wyjścia;

2) planowany punkt wejścia/wyjścia;

3) sposób przybycia do punktu wejścia/wyjścia;

4) dane szefa zespołu towarzyszącego, z podaniem imienia i nazwiska oraz numerów telefonów kontaktowych.

2. Do zadań właściwych terytorialnie kierowników jednostek organizacyjnych Policji, w związku z inspekcją uzbrojenia konwencjonalnego, inspekcją rejonu wskazanego lub wizytą oceniającą rejon wskazany, w tym przejazdu członków inspekcji tranzytem przez terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, należy:

1) udzielenie pomocy członkom inspekcji na ich pisemny lub ustny wniosek skierowany do dyżurnego jednostki organizacyjnej Policji właściwej terytorialnie z prośbą o zapewnienie bezpieczeństwa lub zapewnienie sprawnego przejazdu;

2) zapewnienie bezpieczeństwa członkom inspekcji w przypadku wystąpienia lub zaistnienia prawdopodobieństwa wystąpienia zagrożenia bezpieczeństwa;

3) przekazanie pozyskanej informacji o zagrożeniu szefowi zespołu towarzyszącego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4. 1. Zadaniem Dyrektora Głównego Sztabu Policji KGP koordynującego całość przedsięwzięć w związku z inspekcją OPCW jest przekazanie do Biura Operacji Antyterrorystycznych KGP oraz do właściwych terytorialnie komendantów wojewódzkich (Stołecznego) Policji pisemnej informacji o planowanej inspekcji, zawierającej w szczególności:

1) zakładany czas przybycia członków inspekcji do punktu wejścia/wyjścia;

2) planowany punkt wejścia/wyjścia;

3) sposób przybycia do punktu wejścia/wyjścia;

4) wykaz obiektów przeznaczonych do inspekcji;

5) imienny wykaz członków inspekcji wraz z numerami paszportów;

6) dane szefa zespołu towarzyszącego, z podaniem imienia i nazwiska oraz numerów telefonów kontaktowych.

2. Do zadań Dyrektora Biura Operacji Antyterrorystycznych KGP realizowanych w związku z inspekcją OPCW należy:

1) powołanie dowódcy zespołu ochronnego;

2) powołanie zespołu ochronnego i skierowanie go do realizacji zadań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa członkom inspekcji;

3) zwrócenie się w razie potrzeby do komendanta właściwej terytorialnie jednostki organizacyjnej Policji o udzielenie niezbędnej pomocy w realizacji zabezpieczenia;

4) ustalenie sposobu bieżącego informowania dyżurnego KGP o rozpoczęciu lub zakończeniu zabezpieczenia, o zaistnieniu wydarzeń nadzwyczajnych oraz o przypadkach wystąpienia lub prawdopodobieństwa wystąpienia zagrożenia bezpieczeństwa członków inspekcji, a także o rozpoczęciu lub zakończeniu wsparcia działań ochronnych przez komendanta właściwej miejscowo jednostki organizacyjnej Policji.

3. Do zadań Dyrektora Biura Finansów KGP realizowanych w związku z inspekcją OPCW należy:

1) uzgadnianie treści wniosków o refundację poniesionych kosztów i ocena występujących kosztów;

2) opracowanie przy udziale Biura Operacji Antyterrorystycznych KGP wniosku o refundację poniesionych kosztów i ustalenie procedury ich rozliczenia;

3) rozliczenie poniesionych kosztów.

4. Do zadań dowódcy zespołu ochronnego realizowanych w związku z inspekcją OPCW należy:

1) sporządzenie planu zabezpieczenia pobytu członków inspekcji na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej;

2) zebranie i analiza informacji na temat potencjalnych zagrożeń;

3) nawiązanie kontaktu z szefem zespołu towarzyszącego, w celu uzyskania informacji dotyczących szczegółowego harmonogramu przebiegu inspekcji;

4) określenie sił i środków do prawidłowej realizacji zabezpieczenia;

5) zarządzanie siłami oraz środkami przydzielonymi do zabezpieczania;

6) odpieranie bezpośredniego zamachu na życie i zdrowie członków inspekcji;

7) zapewnienie całodobowego bezpieczeństwa członkom inspekcji w trakcie pobytu na terenie Rzeczpospolitej Polskiej;

8) ochrona rejonów przebywania członków inspekcji;

9) ustalenie trybu składania meldunków z przebiegu służby do dyżurnego Biura Operacji Antyterrorystycznych KGP;

10) utrzymywanie łączności z dyżurnym Biura Operacji Antyterrorystycznych KGP;

11) nawiązanie i utrzymywanie łączności z dyżurnym jednostki organizacyjnej Policji właściwej terytorialnie dla miejsca prowadzonych działań;

12) sporządzenie stosownej dokumentacji z przebiegu zabezpieczenia.

5. Do zadań komendanta wojewódzkiego (Stołecznego) Policji, realizowanych w związku z inspekcją OPCW należy:

1) zapewnienie dostępu do obiektów policyjnych, w przypadku przeprowadzania w nich inspekcji;

2) wyznaczenie dowódcy zabezpieczenia policyjnego do zarządzania siłami i środkami jednostki organizacyjnej Policji na czas wsparcia realizacji zadań związanych z zabezpieczeniem.

6. Do zadań dowódcy zabezpieczenia policyjnego realizowanych w związku z inspekcją OPCW należy:

1) nawiązanie kontaktu z dowódcą zespołu ochronnego, w celu uzyskania informacji dotyczących szczegółowego harmonogramu przebiegu inspekcji na podległym terenie;

2) określenie sposobu realizacji zabezpieczenia;

3) zapoznanie policjantów z ich podporządkowaniem i zakresem zadań;

4) udzielenie niezbędnej pomocy dowódcy zespołu ochronnego w trakcie realizacji zabezpieczenia;

5) zapewnienie sprawnego i bezpiecznego przejazdu członków inspekcji na terenie swojego działania, zgodnie z przepisami odnoszącymi się do osób posiadających immunitety dyplomatyczne;

6) udzielenie niezbędnej pomocy, w przypadku wystąpienia lub zaistnienia prawdopodobieństwa wystąpienia zdarzenia, związanego z zagrożeniem bezpieczeństwa członków inspekcji, lub w razie bezpośredniego zwrócenia się przez dowódcę zespołu ochronnego do dyżurnego jednostki organizacyjnej Policji właściwej terytorialnie o udzielenie takiej pomocy;

7) realizowanie poleceń dowódcy zespołu ochronnego dotyczących przebiegu zabezpieczenia;

8) utrzymywanie łączności z dyżurnym jednostki organizacyjnej Policji właściwej terytorialnie dla miejsca prowadzonych działań;

9) ustalenie trybu składania meldunków z przebiegu służby dyżurnemu komendy wojewódzkiej (Stołecznej) Policji;

10) sporządzenie stosownej dokumentacji z przebiegu zabezpieczenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5. 1. Dyrektor Biura Operacji Antyterrorystycznych KGP oraz Dyrektor Głównego Sztabu Policji KGP, a także kierownicy jednostek organizacyjnych Policji są odpowiedzialni również za wykonanie zadań, o których mowa w § 4 ust. 4 i 6.

2. Służby dyżurne KGP, Biura Operacji Antyterrorystycznych KGP oraz jednostek organizacyjnych Policji właściwych terytorialnie dla miejsca realizacji zabezpieczenia, są odpowiedzialne za zapewnienie bieżącego obiegu informacji, związanego z przebiegiem zabezpieczenia członków inspekcji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6. Traci moc decyzja nr 802 Komendanta Głównego Policji z dnia 7 listopada 2007 roku w sprawie zadań Policji wynikających z realizacji przez Rzeczpospolitą Polską zobowiązań międzynarodowych dotyczących przeprowadzania inspekcji (Dz. Urz. KGP Nr 21, poz. 157).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Komendant Główny Policji

gen. insp. Krzysztof Gajewski

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2015 r. poz. 529, 1045, 1055, 1066, 1217 i 1268.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00