Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2016-04-25 do 2019-12-02
Wersja archiwalna od 2016-04-25 do 2019-12-02
archiwalny
DECYZJA NR 460
KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI
z dnia 7 listopada 2014 r.
w sprawie prowadzenia rejestru „Broń”
(ostatnia zmiana: DUKGP. z 2016 r., poz. 18)
Na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1182) zarządza się, co następuje:
§ 1.1. Wprowadzania informacji i danych, o których mowa w art. 27 ust. 2 i art. 43 ust. 13 ustawy z dnia 21 maja 1999 r. o broni i amunicji (Dz. U. z 2012 r. poz. 576 oraz z 2014 r. poz. 295) do rejestru „Broń”, ich aktualizacji i usuwania z rejestru dokonują we właściwym im zakresie:
1) komendant wojewódzki (Stołeczny) Policji;
2) komendant powiatowy (miejski) Policji.
2. Dane osób, o których mowa w art. 27 ust. 2 pkt 1 lit. c, którym organ wydał decyzję odmawiającą wydania pozwolenia na broń lub dopuszczenia do posiadania broni, usuwa się niezwłocznie po uzyskaniu przez właściwą komórkę komendy wojewódzkiej (Stołecznej) Policji informacji o doręczeniu ostatecznej decyzji administracyjnej lub o prawomocnym zakończeniu postępowania przed sądami administracyjnymi.
3. Przepis ust. 2 stosuje się do osób, którym cofnięto pozwolenie na broń, dopuszczenie do posiadania broni lub którym unieważniono kartę rejestracyjną broni.
4. Czynności, o których mowa w ust. 1, wykonują policjanci oraz pracownicy Policji, upoważnieni przez komendanta, o którym mowa w § 1 ust. 1.
§ 2.Wyszukiwania w rejestrze informacji wykonują policjanci i pracownicy Policji upoważnieni przez komendanta, o którym mowa w § 1 ust. 1.
§ 3.Nadzór nad jakością i aktualnością informacji w rejestrze „Broń”, terminowością wykonywania operacji oraz przetwarzaniem informacji sprawują kierownicy komórek organizacyjnych komend wojewódzkich (Stołecznej) Policji, komend powiatowych (miejskich) Policji właściwych w sprawach pozwoleń na broń.
§ 4.Obowiązki i uprawnienia w zakresie spraw technicznych, dotyczących działania rejestru „Broń” oraz zapewnienia jego pełnej funkcjonalności technicznej, realizuje Dyrektor Biura Łączności i Informatyki Komendy Głównej Policji.
§ 5.[1] Nadzór nad funkcjonowaniem rejestru w zakresie, o którym mowa w § 1, realizuje Dyrektor Biura Prewencji Komendy Głównej Policji.
§ 6.Traci moc decyzja nr 301 Komendanta Głównego Policji z dnia 22 maja 2006 r. w sprawie prowadzenia rejestru „Broń” (Dz. Urz. KGP Nr 10, poz. 57).
§ 7.Decyzja wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
[1] § 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 decyzji nr 133 Komendanta Głównego Policji z dnia 25 kwietnia 2016 r. zmieniającej decyzję w sprawie prowadzenia rejestru „Broń” (Dz.U.KGP. poz. 18). Zmiana weszła w życie 25 kwietnia 2016 r. z mocą od 15 kwietnia 2016 r.