Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Komendy Głównej Policji rok 2004 nr 15 poz. 83
Wersja archiwalna od 2004-08-01 do 2007-11-07
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Komendy Głównej Policji rok 2004 nr 15 poz. 83
Wersja archiwalna od 2004-08-01 do 2007-11-07
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

DECYZJA NR 305 KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI

z dnia 29 lipca 2004 r.

w sprawie zadań Policji związanych z przeprowadzaniem na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej inspekcji kontrolujących realizację zobowiązań międzynarodowych dotyczących broni chemicznej oraz uzbrojenia konwencjonalnego

W celu wykonania decyzji nr 318 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 grudnia 1999 r. w sprawie podziału zadań w resorcie spraw wewnętrznych i administracji wynikających z realizacji przez Rzeczpospolitą Polską zobowiązań międzynarodowych dotyczących kontroli zbrojeń, rozbrajania oraz budowy zaufania i bezpieczeństwa w Europie oraz Konwencji o zakazie badań, produkcji, składowania i użycia broni chemicznej oraz o zniszczeniu jej zapasów postanawiam, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1

Komendantów wojewódzkich Policji, Komendanta Stołecznego Policji oraz Dyrektora Głównego Sztabu Policji Komendy Głównej Policji upoważniam do wykonywania zadań Komendanta Głównego Policji wynikających z realizacji przez Rzeczpospolitą Polską zobowiązań międzynarodowych dotyczących kontroli zbrojeń, rozbrojenia oraz budowy zaufania i bezpieczeństwa w Europie oraz Konwencji o zakazie prowadzenia badań, produkcji, składowania i użycia broni chemicznej oraz o zniszczeniu jej zapasów.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2

1. Komendanci wojewódzcy (Stołeczny) Policji zapewniają odpowiednio:

1) pilotaż zespołu inspekcyjnego na obszarze terytorialnego zasięgu działania podległych jednostek organizacyjnych Policji;

2) prewencyjną ochronę rejonu zakwaterowania zespołu inspekcyjnego w przypadku jego zakwaterowania poza jednostkami wojskowymi;

3) udostępnienie – na życzenie szefa zespołu towarzyszącego – jawnej sieci łączności telefonicznej na potrzeby zespołu inspekcyjnego lub towarzyszącego;

4) dostęp do obiektów policyjnych w przypadku powzięcia przez szefa zespołu inspekcyjnego decyzji o przeprowadzeniu w nich inspekcji;

5) udział przedstawiciela kierowanej przez siebie jednostki w odprawie uzgodnieniowej zespołu towarzyszącego – gdy odprawa taka jest organizowana;

6) natychmiastowe przekazywanie informacji dotyczących:

a) pilotażu, w tym trasy przejazdu oraz czasu i miejsca przejęcia pilotowanego zespołu –służbom dyżurnym właściwych komend wojewódzkich Policji,

b) rozpoczęcia i zakończenia pilotażu oraz wydarzeń nadzwyczajnych związanych z policyjnym zabezpieczeniem inspekcji – dyżurnemu Komendy Głównej Policji.

2. Sposób wykonania pilotażu, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, określa załącznik do niniejszej decyzji.

3. Zadanie, o którym mowa w ust. 1 pkt 5, realizuje komendant wojewódzki (Stołeczny) Policji właściwy ze względu na położenie punktu wejścia/wyjścia zespołu inspekcyjnego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3

1. Dyrektor Głównego Sztabu Policji Komendy Głównej Policji:

1) koordynuje ogół przedsięwzięć Policji podejmowanych w związku z prowadzonymi lub planowanymi inspekcjami oraz współpracuje w tym zakresie z innymi zainteresowanymi instytucjami;

2) w uzasadnionych wypadkach jest uprawniony do podejmowania decyzji w sprawach dotyczących wykonywania zadań określonych w § 2, w szczególności odnoszących się do sposobu wykonywania pilotażu zespołu inspekcyjnego;

3) powiadamia komendantów wojewódzkich (Stołecznego) Policji o planowanej inspekcji;

4) nadzoruje przepływ informacji niezbędnych do policyjnego zabezpieczenia inspekcji.

2. Zadanie, o którym mowa w ust. 1 pkt 4, może wykonywać dyżurny Komendy Głównej Policji.

3. Powiadomienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, powinno zawierać:

1) w miarę możliwości dokładny termin przeprowadzenia inspekcji;

2) punkt wejścia/wyjścia zespołu inspekcyjnego;

3) dane szefa zespołu towarzyszącego z podaniem imienia i nazwiska oraz środków łączności, w szczególności numerów telefonów komórkowych, do komunikacji w ramach inspekcji;

4) wskazanie obiektów przeznaczonych do inspekcji lub jej przewidywanego zasięgu terytorialnego;

5) czas i miejsce odprawy uzgodnieniowej zespołu towarzyszącego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4

Koszty wynikłe z realizacji zadań wyszczególnionych w niniejszej decyzji pokrywane są z budżetów jednostek wykonujących te zadania.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5

Policja nie wykonuje pilotażu zespołów inspekcyjnych poruszających się tranzytem przez terytorium Rzeczpospolitej Polskiej do państw trzecich, z zastrzeżeniem ust. 2.

Dyrektor Głównego Sztabu Policji Komendy Głównej Policji może podjąć decyzję o wykonaniu przez Policję czynności, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 1, 2 i 6 lub o innych działaniach prewencyjnych w przypadku zaistnienia potrzeby ich wykonania w ramach tranzytu zespołu inspekcyjnego przez terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6

Traci moc decyzja nr 83 Komendanta Głównego Policji z dnia 12 maja 1999 r. w sprawie zadań Policji związanych z przeprowadzaniem na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej inspekcji kontrolujących realizacje, zobowiązań międzynarodowych dotyczących broni chemicznej oraz uzbrojenia konwencjonalnego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7

Decyzja wchodzi w życie z dniem 1 sierpnia 2004 r.

Komendant Główny Policji
gen. insp. Leszek Szreder

Załącznik
do decyzji nr 305
Komendanta Głównego Policji
z dnia 29 lipca 2004 r.

SPOSÓB WYKONYWANIA PILOTAŻU ZESPOŁU INSPEKCYJNEGO

1) Pilotaż realizowany jest przez patrol policyjny dysponujący oznakowanym radiowozem ruchu drogowego, który pełni funkcję pilota-przewodnika (patrol pilotujący). Przejazd odbywa się w normalnym ruchu drogowym z zachowaniem przepisów prawa o ruchu drogowym. Patrol pilotujący porusza się bezpośrednio przed prowadzoną kolumną.

2) Podjęcie i zakończenie pilotażu następuje w punkcie wejścia/wyjścia, a jego realizacja obejmuje wszystkie przejazdy zespołu inspekcyjnego poza terenami wojskowymi (tj. jednostki wojskowe, poligony) oraz poza obszarem inspekcjonowanych przedsiębiorstw.

3) Do zadań patrolu pilotującego należy:

a) sprawne i bezpieczne przeprowadzenie kolumny do miejsca przeznaczenia,

b) współdziałanie z funkcjonariuszami Biura Ochrony Rządu wykonującymi zadania zapewnienia bezpieczeństwa członkom zespołu inspekcyjnego i załogom środków transportowych innych państw w trybie ochrony bezpośredniej (grupa ochrony), w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa tych osób,

c) informowanie służby dyżurnej komendy wojewódzkiej Policji (KWP) lub – odpowiednio – Komendy Stołecznej Policji (KSP) o sytuacji na trasie i o przebiegu pilotażu.

4) Gdy pilotaż realizowany ma być na terenie więcej niż jednego województwa (lub poza obszarem terytorialnej właściwości Komendanta Stołecznego Policji), to przekazywanie pilotażu między załogami radiowozów poszczególnych KWP (KSP) następuje w sposób dynamiczny na granicach administracyjnych województw (obszaru terytorialnej właściwości Komendanta Stołecznego Policji), po nawiązaniu łączności radiowej i kontaktu wzrokowego.

5) Informacje o planowanej trasie przejazdu (z uwagi na fakt, iż miejsca inspekcji mogą być określane doraźnie przez szefa zespołu inspekcyjnego) patrol pilotujący otrzymuje od szefa zespołu towarzyszącego, który jest jednocześnie uprawniony do wydawania bieżących poleceń związanych z zabezpieczeniem przeprowadzenia inspekcji.

6) Dowódca patrolu pilotującego obowiązany jest:

a) nawiązać kontakt z szefem zespołu towarzyszącego oraz dowódcą grupy ochrony bezpośrednio odpowiedzialnym za bezpieczeństwo zespołu inspekcyjnego,

b) po otrzymaniu informacji o miejscu inspekcji (kierunku jazdy) niezwłocznie przekazać ją do dyżurnego KWP (KSP),

c) w porozumieniu z szefem zespołu towarzyszącego oraz służbą dyżurną KWP (KSP) lub właściwą komórką Wydziału Ruchu Drogowego KWP (KSP) ustalić trasę pilotażu (również w drodze powrotnej),

d) natychmiast przekazać dyżurnemu KWP (KSP) informacje odnośnie rozpoczęcia i zakończenia pilotażu oraz ewentualnych wydarzeń nadzwyczajnych związanych z zabezpieczeniem inspekcji.

7) Załogi radiowozów pilotujących powinny być jednolicie umundurowane i posiadać m.in.:

a) broń służbową osobistą,

b) dokumenty służbowe (notatnik, bloczki mandatów karnych itp.)

c) dane radiowe operacji oraz krajowe dane radiowe,

d) tarczę do zatrzymywania pojazdów,

e) mapy drogowe, plany miast – według potrzeb.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00