Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2024-07-26
Wersja aktualna od 2024-07-26
obowiązujący
ZARZĄDZENIE NR 13
KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI
z dnia 23 sierpnia 2002 r.
w sprawie określenia norm wyposażenia jednostek, komórek organizacyjnych Policji i policjantów oraz szczegółowych zasad jego przyznawania i użytkowania
(ostatnia zmiana: DUKGP. z 2024 r., poz. 40) Pokaż wszystkie zmiany
Na podstawie art. 71 ust. 2 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2002 r. Nr 7, poz. 58, Nr 19, poz. 185, Nr 74, poz. 676, Nr 81, poz. 731 i Nr 115, poz. 996) zarządza się, co następuje:
§ 1
1. Ustala się normy wyposażenia w przedmioty zaopatrzenia mundurowego, sprzęt techniki biurowej, sprzęt działu żywnościowego, kwaterunkowego, medycznego i kulturalno-oświatowego, przysługujące jednostkom, komórkom organizacyjnym Policji i policjantom, niezbędne do wykonywania czynności służbowych, zwane dalej „wyposażeniem”.
2. Wyposażenie, o którym mowa w ust. 1, obejmuje:
1) odzież i obuwie,
2) oporządzenie,
3) środki ochrony indywidualnej,
4) sprzęt techniki biurowej;
5) sprzęt działu żywnościowego,
6) sprzęt kwaterunkowy,
6a) wyposażenie medyczne,
7) sprzęt kulturalno-oświatowy.
§ 2
1. Wyposażenie przyznawane jest nieodpłatnie w celu umożliwienia i usprawnienia wykonywania czynności służbowych oraz zabezpieczenia policjantów przed działaniem niebezpiecznych i szkodliwych dla zdrowia czynników.
2. Wyposażenie wydane do użytkowania stanowi własność Policji z wyjątkiem przedmiotów, które na podstawie dalszych przepisów przechodzą na własność użytkownika.
§ 3
1. Wyposażenie przydziela się jednostkom i komórkom organizacyjnym Policji oraz policjantom wykonującym stałe czynności służbowe:
1) których realizacja jest możliwa wyłącznie lub między innymi przy wykorzystaniu tego wyposażenia,
2) w warunkach działania czynników niebezpiecznych lub szkodliwych dla zdrowia lub w warunkach narażenia umundurowania lub odzieży cywilnej na intensywne niszczenie lub brudzenie,
3) w związku z którymi zachowanie szczególnych wymagań higieniczno-sanitarnych jest warunkiem uzyskania prawidłowego wyniku.
§ 4
Jednostkom i komórkom organizacyjnym Policji oraz policjantom wyposażenie wydają komórki organizacyjne Policji prowadzące gospodarkę kwatermistrzowską, zwane dalej „jednostkami zaopatrującymi”, właściwe dla siedziby jednostki.
§ 5
1. Wyposażenie przyznaje się na podstawie zestawów określających normy wyposażenia dla jednostek i komórek organizacyjnych Policji oraz policjantów wykonujących czynności służbowe, z tytułu których przysługuje wyposażenie,
2. Zestawy norm należności wyposażenia stanowią podstawę do:
1) planowania potrzeb przedmiotów wyposażenia,
2) zaopatrywania użytkowników w przedmioty wyposażenia,
3) rozliczania użytkowników z przedmiotów wyposażenia.
§ 6
1. Szczegółowe zasady przydzielania i rozliczania jednostek, komórek organizacyjnych Policji i policjantów w zakresie wyposażenia mundurowego określa załącznik nr 1 do zarządzenia.
2. Normy należności przedmiotów wyposażenia mundurowego określa załącznik nr 2 do zarządzenia.
3. Szczegółowe zasady przydzielania, gospodarowania i rozliczania jednostek i komórek organizacyjnych Policji w zakresie wyposażenia w sprzęt żywnościowy określa załącznik nr 3 do zarządzenia.
4. Normy należności sprzętu żywnościowego określa załącznik nr 4 do zarządzenia.
5. Szczegółowe zasady przydzielania, gospodarowania i rozliczania jednostek i komórek organizacyjnych Policji w zakresie wyposażenia w sprzęt kwaterunkowy określa załącznik nr 5 do zarządzenia.
6. Normy należności sprzętu kwaterunkowego określa załącznik nr 6 do zarządzenia.
6a. Normy należności wyposażenia medycznego określa załącznik nr 6a do zarządzenia.
7. Szczegółowe zasady przydzielania, gospodarowania i rozliczania jednostek i komórek organizacyjnych Policji w zakresie wyposażenia w sprzęt techniki biurowej określa załącznik nr 7 do zarządzenia.
8. Normy należności sprzętu techniki biurowej określa załącznik nr 8 do zarządzenia.
9. Szczegółowe zasady przydzielania, gospodarowania i rozliczania jednostek i komórek organizacyjnych Policji w zakresie sprzętu kulturalno-oświatowego określa załącznik nr 9 do zarządzenia.
10. Normy należności sprzętu kulturalno-oświatowego określa załącznik nr 10 do zarządzenia.
§ 6a
W uzasadnionych przypadkach Centralny Pododdział Kontrterrorystyczny Policji „BOA” oraz samodzielne pododdziały kontrterrorystyczne Policji, mogą być wyposażone w sprzęt niezbędny do realizacji zadań, nieujęty w normach, o których mowa w § 6, na wniosek dowódcy tej jednostki.
§ 6b
W uzasadnionych przypadkach policjanci oddziałów prewencji Policji i samodzielnych pododdziałów prewencji Policji mogą być wyposażeni w sprzęt niezbędny do realizacji zadań, nieujęty w normach, o których mowa w § 6, na wniosek dowódcy tej jednostki, zatwierdzony przez komendanta wojewódzkiego (Stołecznego) Policji, po otrzymaniu pozytywnej opinii kierownika komórki organizacyjnej Komendy Głównej Policji właściwej w sprawach sztabowych.
§ 7
Traci moc zarządzenie nr 7 Komendanta Głównego Policji z dnia 31 marca 1998 r. w sprawie określenia norm wyposażenia jednostek, komórek organizacyjnych Policji i policjantów oraz szczegółowych zasad jego przyznawania i użytkowania (Dz. Urz. KGP z 1999 r. Nr 2, poz. 4 i Nr 16, poz. 113).
§ 8
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik nr 1 do zarządzenia nr 13 Komendanta Głównego Policji
z dnia 23 sierpnia 2002 r.
SZCZEGÓŁOWE ZASADY PRZYZNAWANIA I ROZLICZANIA WYPOSAŻENIA MUNDUROWEGO
§ 1
1. Uprawnienie policjanta do przedmiotów wyposażenia powstaje z dniem wyznaczenia na stanowisko służbowe lub w chwili powierzenia czynności służbowych i wygasa z dniem zwolnienia ze służby, przeniesienia na inne stanowisko lub do innej jednostki oraz zakończenia czynności służbowych, w związku i którymi przyznano te przedmioty.
2. Okres używalności przedmiotów wyposażenia liczy się od dnia ich wydania pracownikowi.
§ 2
1. Przedmioty wyposażenia po upływie okresu używalności nie podlegają zwrotowi, z wyjątkiem tych przedmiotów, które posiadają napis „Policja” lub wizerunek orła.
2. Przedmioty wyposażenia o nieustalonym okresie używalności są użytkowane do czasu utraty wartości użytkowych i nie podlegają zwrotowi, z wyjątkiem przedmiotów, o których mowa w ust. 1.
3. W przypadku wymiany przedmiotu wyposażenia o nieustalonym okresie używalności, przedmiot który utracił wartość użytkową podlega oznakowaniu pieczęcią w magazynie jednostki.
4. Przedmioty wyposażenia wydane do użytku zbiorowego podlegają zwrotowi.
5. Przedmioty wyposażenia jednorazowego użytku nie podlegają zwrotowi.
§ 3
Na czas wykonywania okresowo lub incydentalnie czynności służbowych, których realizacja jest możliwa wyłącznie lub między innymi przy wykorzystaniu wyposażenia, należy przydzielać używane przedmioty tego wyposażenia.
§ 4
1. Jednostka zaopatrująca może wydać nowy przedmiot wyposażenia przed upływem okresu używalności uprzednio wydanego przedmiotu w przypadkach:
1) utraty wartości użytkowej przedmiotu lub utraty przedmiotu z przyczyn niezależnych od użytkownika, w związku z wykonywaniem czynności służbowych,
2) utraty wartości użytkowej przedmiotu lub utraty przedmiotu z winy użytkownika.
2. W przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt. 1, nowy przedmiot wydaje się nieodpłatnie przyjmując okres używalności od daty jego wydania.
3. W przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt. 2, nowy przedmiot wydaje się po uiszczeniu jego wartości według ceny detalicznej, obowiązującej w dniu wydania nowego przedmiotu, za czas, jaki pozostał do końca okresu jego używalności.
§ 5
1. Jednostka zaopatrująca może wydać nowy przedmiot wyposażenia o nieustalonym okresie używalności w przypadkach, o których mowa w § 4 ust. 1.
2. W przypadkach, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt. 1, nowy przedmiot wydaje się nieodpłatnie przyjmując okres użytkowania od dnia jego wydania,
3. W przypadkach, o których mowa w 5 4 ust. 1 pkt. 2, nowy przedmiot wydaje się po uiszczeniu jego wartości według ceny detalicznej w następującej wysokości:
1) użytkowanych przez okres do 12 m-cy - 80 % wartości,
2) użytkowanych ponad 12 m-cy - 50 % wartości.
4. Okres użytkowania wydanych przedmiotów liczy się od dnia ich wydania użytkownikowi.
§ 6
Jednostka zaopatrująca może wydać nieodpłatnie przedmiot wyposażenia przed terminem powstania uprawnienia do tego przedmiotu w przypadku utraty wartości użytkowej przedmiotu wskutek stwierdzonych wad produkcyjnych, przyjmując okres używalności od daty wydania przedmiotu.
§ 7
1) W przypadku, gdy użytkownikowi przysługuje uprawnienie do przedmiotów wyposażenia z kilku zestawów, powtarzające się w tych zestawach przedmioty wydawane są tylko na podstawie jednego zestawu.
2. W przypadku powstania uprawnienia do innego zestawu wydaje się przedmioty nie objęte poprzednim zestawem.
§ 8
Używane przedmioty wyposażenia, o ile posiadają wartość użytkową, mogą być wydane na połowę, okresu używalności.
§ 9
1. Zmiana okresu używalności przedmiotów wyposażenia może nastąpić poprzez nabycie uprawnienia do innego zestawu, w którym wymieniony jest ten sam przedmiot, lecz o innym okresie używalności.
2. W przypadku zmiany okresu używalności w odniesieniu do przedmiotów uprzednio wydanych, których okres używalności nie upłynął, należy stosować nowy okres używalności określony w nowym zestawie. W razie skrócenia okresu używalności uprawnienie użytkownika do przyznania nowego przedmiotu powstaje z dniem powstania uprawnienia do nowego zestawu.
§ 10
1. Policjanci zwalniani ze służby, wyznaczeni na inne stanowiska służbowe oraz przeniesieni do innej jednostki Policji zobowiązani są rozliczyć się z otrzymanych przedmiotów wyposażenia stosownie do § 2, z zastrzeżeniem przepisu ust. 2.
2. Policjanci przeniesieni do innej jednostki Policji na to samo stanowisko służbowe zabierają ze sobą posiadane przedmioty wyposażenia specjalnego, z wyjątkiem tych, których okres używalności upłynął.
§ 11
W razie odmowy uiszczenia przez policjanta należności powstałych z tytułu określonego w § 4 ust. 1 pkt. 2 i ust. 3 uraz § 5 ust. 2 i ust. 3 kierownik jednostki zaopatrującej podejmuje czynności określone w przepisach o postępowaniu w przypadku szkód w majątku resortu spraw wewnętrznych.
§ 12
1. Policjantom zawieszonym w czynnościach służbowych nie wydaje się wyposażenia, które przysługiwałoby w związku z upływem okresu używalności wyposażenia uprzednio wydanego.
2. Policjantów zwolnionych ze służby po okresie zawieszenia w czynnościach służbowych rozlicza się z wyposażenia według zasad określonych w § 10 i § 11.
§ 13
1. Wyposażenie nie przysługuje policjantom w okresie urlopu bezpłatnego lub wychowawczego trwającego powyżej 6 miesięcy.
2. Okres używalności przedmiotów wyposażenia wydanych policjantom przed rozpoczęciem urlopu bezpłatnego lub wychowawczego przedłuża się o czas trwania tego urlopu.
§ 14
1. Jednostka zaopatrująca obowiązana jest zapewnić czyszczenie i naprawę przedmiotów wyposażenia.
2. Jednostka zaopatrująca, która nie ma możliwości zapewnienia realizacji obowiązku, o którym mowa w ust. 1, wypłaca policjantom ryczałt pieniężny na wykonanie tych czynności, zwany dalej „ryczałtem”.
3. Policjant nabywa uprawnienie do ryczałtu z dniem wydania mu przedmiotów wyposażenia.
4. Komendant Główny Policji określa wysokość ryczałtu oraz przedmioty wyposażenia objęte ryczałtem.
5. Ryczałt wypłaca się raz w roku za cały rok kalendarzowy, w miesiącu grudniu, według stanu na dzień 1 grudnia danego roku.
6. Należność powstałą w ciągu roku wypłaca się policjantowi za okres od miesiąca powstania należności do końca roku kalendarzowego.
7. W przypadku, gdy policjant korzysta z więcej niż jednego zestawu przedmiotów wyposażenia, wypłaca się jeden ryczałt, korzystniejszy dla policjanta.
8. Policjantowi wykonującemu okresowo czynności służbowe, których realizacja jest możliwa wyłącznie lub między innymi przy wykorzystaniu przedmiotów wyposażenia, wypłaca się ryczałt tylko za te miesiące, w czasie których realizował czynności służbowe przy wykorzystaniu tych przedmiotów, licząc każdy rozpoczęty miesiąc jako pełny.
9. Ryczałtu nie przyznaje się policjantowi nieobecnemu w służbie przez okres trwający nieprzerwanie dłużej niż 6 miesięcy w ciągu roku kalendarzowego - za okres tej nieobecności.
10. Policjantowi zwolnionemu ze służby przed miesiącem grudniem wypłaca się należny ryczałt, ustalony zgodnie z zasadą określoną w ust. 8, w terminie 14 dni od dnia zwolnienia ze służby.
11. Policjantowi przeniesionemu do pełnienia służby w innej jednostce organizacyjnej Policji przed miesiącem grudniem, należny ryczałt, ustalony zgodnie z zasadą określoną w ust. 8, wypłaca jednostka zaopatrująca właściwa ze względu na dotychczasowe miejsce pełnienia służby przez policjanta, nie później niż 14 dni od dnia przeniesienia.
12. Wypłacony ryczałt nie podlega zwrotowi.
§ 15
Wyposażenie nosi się do ubioru służbowego lub ćwiczebnego, a w przypadkach określonych przez Komendanta Głównego Policji do ubioru cywilnego.
§ 16
Zabrania się policjantom:
1) używania przedmiotów wyposażenia niezgodnie z ich przeznaczeniem lub obowiązującymi normami,
2) noszenia przedmiotów wyposażenia, których stopień zużycia lub wygląd zewnętrzny narusza godność policjanta,
3) noszenia przedmiotów wyposażenia w miejscach publicznych, jeżeli nie wymagają tego okoliczności służby.
Załącznik nr 2 do zarządzenia nr 13
Komendanta Głównego Policji
z dnia 23 sierpnia 2002 r.
NORMY NALEŻNOŚCI PRZEDMIOTÓW WYPOSAŻENIA MUNDUROWEGO [1]
Załącznik nr 3 do zarządzenia nr 13
Komendanta Głównego Policji
z dnia 23 sierpnia 2002 r.
SZCZEGÓŁOWE ZASADY PRZYZNAWANIA, GOSPODAROWANIA I ROZLICZANIA SPRZĘTU ŻYWNOŚCIOWEGO
§ 1
1. Określa się szczegółowe zasady gospodarowania sprzętem działu żywnościowego w jednostkach Policji, tj.:
1) zasady sporządzania tabel należności,
2) sposób oznaczania oraz ewidencjonowania sprzętu,
3) podział na kategorie,
4) warunki przechowywania,
5) sposób wycofywania sprzętu z użytkowania.
2. Użyte poniżej określenia oznaczają:
1) „jednostka zaopatrująca” - komórkę organizacyjną prowadzącą gospodarkę żywnościową w jednostkach Policji.
2) „gospodarka żywnościowa” - ogół czynności związanych z zaopatrzeniem w sprzęt działu żywnościowego, m. in. ewidencje, sprzętu, magazynowanie, wycofywanie z użytkowania,
3) „sprzęt” - sprzęt i wyposażenie działu żywnościowego przewidziany na zaopatrzenie pomieszczeń oraz miejsc zbiorowego żywienia w jednostkach według norm należności.
§ 2
1. Jednostka zaopatrująca sporządza tabele należności sprzętu dla zaopatrywanych przez siebie jednostek organizacyjnych oraz tabelę zbiorczą dla całego województwa na podstawie norm należności sprzętu działu żywnościowego, określonych w zestawach stanowiących załącznik nr 4.
2. Tabele należności należy weryfikować w przypadku zaistniałych w jednostce zmian w zakresie pomieszczeń, miejsc zbiorowego żywienia oraz ilości żywionych.
3. Sporządzone tabele należności podlegają zatwierdzeniu przez:
1) komendanta wojewódzkiego (Stołecznego) Policji - zbiorcza tabela należności dla komórek organizacyjnych komendy wojewódzkiej (Stołecznej) Policji i podległych mu jednostek organizacyjnych Policji oraz komórek organizacyjnych Centralnego Biura Śledczego Policji, Biura Spraw Wewnętrznych Policji i Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, znajdujących się na terenie jego działania, z wyłączeniem komórek organizacyjnych Centralnego Biura Śledczego Policji, Biura Spraw Wewnętrznych Policji i Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, znajdujących się na terenie działania Komendanta Stołecznego Policji;
2) Komendanta-Rektora Akademii Policji w Szczytnie - tabela należności dla Akademii Policji w Szczytnie;
3) komendantów szkół policyjnych - tabele należności dla szkół policyjnych;
4) dyrektora Biura Logistyki Policji Komendy Głównej Policji - tabela należności dla Komendy Głównej Policji, Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji „BOA”, Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji oraz komórek organizacyjnych Centralnego Biura Śledczego Policji, Biura Spraw Wewnętrznych Policji i Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, znajdujących się na terenie działania Komendanta Stołecznego Policji;
5) kierowników jednostek organizacyjnych Policji podległych komendantowi wojewódzkiemu (Stołecznemu) Policji - tabele należności dla nadzorowanych przez nich jednostek organizacyjnych Policji.
§ 3
1. Zatwierdzone tabele należności stanowią podstawę do planowania i dokonywania zakupów należnego danej jednostce sprzętu.
2. Jednostka zaopatrująca planuje zakupy biorąc pod uwagę ilości sprzętu wynikające z zatwierdzonych tabel oraz aktualnych stanów ewidencyjnych.
3. Na podstawie sporządzonego planu zakupów jednostka zaopatrująca dokonuje zakupu sprzętu przeznaczonego dla potrzeb jednostek zaopatrywanych.
4. Wyboru dostawcy (producenta) dokonuje się na podstawie przepisów ustawy o zamówieniach publicznych.
5. Przy wyborze typu i rodzaju sprzętu należy kierować się dążeniem do ujednolicenia wzorów sprzętu znajdującego się na wyposażeniu jednostek zaopatrywanych.
§ 4
1. Jednostka zaopatrująca zapewnia pomieszczenie magazynowe do przechowywania sprzętu.
2. Magazyn sprzętu powinien spełniać podstawowe warunki składowania, a przede wszystkim pomieszczenie powinno być suche, wolne od kurzu, a temperatura bez względu na porę roku dodatnia.
3. Składowany sprzęt powinien być posegregowany na poszczególne kategorie, określone w § 7 ust. 1.
§ 5
1. Sprzęt podlega oznakowaniu bezzwłocznie po jego zakupieniu lub remoncie, przed wydaniem do użytkownika.
2. Obowiązek oznakowanie sprzętu spoczywa na jednostce zaopatrującej.
3. Oznakowaniu, o którym mowa w ust. 1, nie podlega drobne wyposażenie kuchenne oraz naczynia szklane, porcelanowe i z tworzyw sztucznych.
§ 6
1. Sprzęt będący na stanie jednostki podlega ewidencjonowaniu.
2. Ewidencję sprzętu prowadzi się w odpowiednich urządzeniach ewidencyjnych.
§ 7
1. Sprzęt działu żywnościowego klasyfikuje się w czterech kategoriach użytkowych:
1) kategoria I - sprzęt nowy,
2) kategoria II - sprzęt używany nie wymagający naprawy,
3) kategoria III - sprzęt używany wymagający naprawy,
4) kategoria IV - sprzęt nie nadający się do użytku i naprawy, przeznaczony do wycofania.
2. Wstępną klasyfikację sprzętu do kategorii II, III, lub IV dokonuje magazynier odpowiedzialny za gospodarkę, tym sprzętem.
3. Klasyfikacja, o której mowa w ust. 2, podlega komisyjnej weryfikacji w trakcie przeglądu sprzętu przeznaczonego do wycofania.
4. Klasyfikacja, o której mowa w ust. 1, nie obejmuje naczyń porcelanowych, szklanych i z tworzyw sztucznych.
§ 8
1. Wycofaniu z użytkowania podlega sprzęt:
1) zakwalifikowany do IV kategorii użytkowej,
2) którego ilość przekracza ustalone normy i wskaźniki należności oraz zapas przekraczający obowiązujące normatywy magazynowe, bez perspektywy zagospodarowania w ciągu 12 miesięcy,
3) naczynia szklane, porcelanowe i z tworzyw sztucznych nie spełniające w użytkowaniu warunków bezpieczeństwa i higienicznych.
2. Decyzję o wycofaniu sprzętu podejmuje kierownik jednostki zaopatrującej na wniosek komisji weryfikującej.
3. Wniosek zawiera:
1) spis sprzętu zakwalifikowanego do wycofania z uwzględnieniem okresu jego użytkowania,
2) krótki ogólny opis stanu technicznego sprzętu,
3) okres użytkowania sprzętu,
4) propozycje dotyczące dalszego postępowania.
4. Sprzęt, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, wycofuje się i spisuje z ewidencji na zasadach określonych w § 11.
§ 9
Kolejność postępowania ze sprzętem wycofanym z użytkowania na podstawie § 8 ust. 1 pkt 2 jest następująca:
1) przekazanie sprzętu innej jednostce Policji,
2) sprzedaż lub nieodpłatne przekazanie innym jednostkom organizacyjnym resortu spraw wewnętrznych i administracji,
3) sprzedaż poza resort spraw wewnętrznych i administracji,
4) oddanie w najem (dzierżawę),
5) nieodpłatne przekazanie innej jednostce organizacyjnej albo osobie prawnej lub fizycznej na cele związane z pomocą i opieką społeczną albo na cele szkoleniowe.
§ 10
1. Sprzęt, który nie został zagospodarowany na zasadach określonych w § 9 pkt. 1 do 5 lub został zakwalifikowany do wycofania na podstawie § 8 ust. 1 pkt. 1, podlega wybrakowaniu.
2. Jeżeli przyczyną zakwalifikowania sprzętu do wybrakowania było jego zniszczenie lub inne okoliczności /np. umyślne zniszczenie lub uszkodzenie, przedwczesne zużycie wskutek nieprawidłowego użytkowania/, a nie normalne zużycie, sprzęt ten może być przedmiotem wybrakowania po zakończeniu postępowania szkodowego.
§ 11
1. Naczynia porcelanowe, szklane i z tworzyw sztucznych, o których mowa w § 8 ust. 1 pkl 3, wycofywane są na bieżąco przez bezpośredniego użytkownika. Spisu z ewidencji dokonuje się na podstawie orientacyjnej miesięcznej normy zużycia, ustalanej oddzielnie dla poszczególnych naczyń.
2. Orientacyjną miesięczną normę zużycia, wyrażoną w liczbach całkowitych, oblicza się mnożąc wskaźnik zużycia przez liczbę stanowiącą normę należność wyposażenia oraz dzieląc wynik przez 100.
3. Wskaźnik zużycia o którym mowa w pkt 2 ustala się w procentach, dzieląc 100% przez okres używalności wyrażony w miesiącach. W jednostkach wydających posiłki co najmniej na dwie zmiany (gdy w drogiej zmianie jest zajętych ponad 50% miejsc) wskaźnik zużycia powiększa się o 3%.
4. Jednostki prowadzące żywienie dokonują okresowych ocen faktycznego zużycia naczyń. Oceny dokonuje komisja powołana przez kierownika jednostki zaopatrującej.
5. Do obowiązków komisji, o której mowa w ust. 4, należy:
1) ustalenie różnicy pomiędzy faktyczną ilością naczyń znajdujących się na wyposażeniu /kuchni, stołówki/ a stanem ewidencyjnym,
2) ustalenie ilości naczyń wycofanych, nie nadających się do dalszego użytku, oraz pozbawienie je cech używalności /np. potłuczenie, zgniecenie/,
3) obliczenie orientacyjnej normy zużycia naczyń za okres objęty oceną i porównanie z taktycznym zużyciem,
4) w przypadku stwierdzenia, że faktyczne zużycie jest większe od obliczonej orientacyjnej normy zużycia, zbadanie przyczyn nadmiernego zużycia naczyń.
6. Komisja z dokonanych czynności sporządza protokół, który po zatwierdzeniu przez kierownika jednostki stanowi podstawę do spisania z ewidencji faktycznej ilości wycofanego sprzętu.
7. W przypadku stwierdzenia przez komisję nadmiernego zużycia naczyń wskutek oczywistego niedbalstwa, przywłaszczenia lub innego czynu niedozwolonego kierownik jednostki podejmuje czynności przewidziane w przepisach o odpowiedzialności i postępowaniu w sprawach szkód w majątku Policji.
§ 12
1. Wybrakowaniu podlega sprzęt:
1) zbędny, który nie został zagospodarowany na zasadach określonych w § 9 pkt 1 do 5,
2) który utracił całkowicie wartość użytkową,
3) którego naprawa jest nieopłacalna, niecelowa lub niemożliwa.
2. Przypadki, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, muszą być potwierdzone pisemną ekspertyzą przez specjalistę uprawnionego do jej wydawania.
§ 13
Wybrakowanie sprzętu przeprowadza komisja powołana przez kierownika jednostki zaopatrującej, który określa miejsce przeprowadzenia wybrakowania, termin wybrakowania, ilość osób delegowanych do prac komisji oraz postanowienie o zwolnieniu tych osób od wykonywania innych obowiązków służbowych.
§ 14
1. Do podstawowych obowiązków komisji przeprowadzającej wybrakowanie należy:
1) ocena wartości użytkowej sprzętu przedstawionego do wybrakowania,
2) dokładne przeliczenie sprzętu zakwalifikowanego do wybrakowania,
3) sprawdzenie ekspertyz o stanie sprzętu zakwalifikowanego do wybrakowania,
4) nadzór nad pozbawieniem cech używalności wybrakowywanego sprzętu,
5) nadzór nad przewożeniem materiałów uzyskanych z wybrakowania do punktu surowców wtórnych lub miejsca zniszczenia,
6) nadzór nad przekazaniem materiałów uzyskanych z wybrakowania do wykorzystania w jednostce.
§ 15
1. Każdy wybrakowany sprzęt należy pozbawić cech używalności. Pozbawienie sprzętu cech używalności należy dokonać w taki sposób, ażeby nie uległy zniszczeniu te elementy, które po demontażu mogą stanowić materiały naprawkowe.
2. Materiały naprawkowe, uzyskane z wybrakowania, winny być wykorzystane w pierwszej kolejności dla potrzeb własnych jednostki z przeznaczeniem dla warsztatów do naprawy innych przedmiotów (części zamienne podlegają zaewidencjonowaniu).
§ 16
1. Materiały niewykorzystane zgodnie z § 15 pkt 2 należy zbywać osobom prawnym i fizycznym według cen umownych ustalonych przez kierownika jednostki organizacyjnej.
2. Materiały, które nie mogą być wykorzystane do celów gospodarczych oraz nie są przedmiotem skupu, podlegają komisyjnemu zniszczeniu.
§ 17
Komisja po dokonaniu wybrakowania sporządza protokół klasyfikacji i wybrakowania, który po zatwierdzeniu przez kierownika jednostki organizacyjnej Policji stanowi podstawę do przeprowadzenia odpowiednich zmian w ewidencji materiałowej.
Załącznik nr 4 do zarządzenia nr 13
Komendanta Głównego Policji
z dnia 23 sierpnia 2002 r.
NORMY NALEŻNOŚCI SPRZĘTU ŻYWNOŚCIOWEGO
Zestaw nr 1
dla jednostek organizacyjnych Policji prowadzących żywienie we własnym zakresie
Lp. | Nazwa przedmiotu/sprzętu | Jm. | Ilość | Uwagi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
a) sprzęt stołowy | ||||
1 | Talerz głęboki | szt. | 1 | na osobę |
2 | Talerz płytki | szt. | 1 | na osobę |
3 | Talerz deserowy | szt. | 1 | na osobę |
4 | Salaterka | szt. | 1 | na 4 osoby |
5 | Łyżka stołowa | szt. | 1 | na osobę |
6 | Łyżeczka do herbaty | szt. | 1 | na osobę |
7 | Nóż stołowy | szt. | 1 | na osobę |
8 | Widelec stołowy | szt. | 1 | na osobę |
9 | Widelczyk do ciasta | szt. | 1 | na osobę |
10 | Kubek porcelanowy | szt. | 1 | na osobę |
11 | Szklanka ze spodkiem | szt. | wg potrzeb | o różnej pojemności |
12 | Filiżanka ze spodkiem | kpl. | wg potrzeb | o różnej pojemności |
13 | Szklanka do zimnych napojów | szt. | wg potrzeb | o różnej pojemności |
14 | Imbryk | szt. | 1 | na 4 osoby |
15 | Musztardniczka | szt. | 1 | na 4 osoby |
16 | Bulionówka ze spodkiem | szt. | 1 | na 4 osoby |
17 | Półmisek platerowy | szt. | wg potrzeb | |
18 | Półmisek porcelanowy | szt. | 1 | na 4 osoby |
19 | Dzbanek | szt. | wg potrzeb | o różnej pojemności |
20 | Patera | szt. | wg potrzeb | o różnej średnicy |
21 | Waza | szt. | 1 | na 4 osoby |
22 | Cukiernica | szt. | 1 | na 4 osoby |
23 | Komplet stołowy do przypraw | kpl. | 1 | na 4 osoby |
24 | Koszyk do chleba | szt. | 1 | na 4 osoby |
25 | Taca do roznoszenia potraw | szt. | 1 | na 20 osób |
26 | Serwetnik | szt. | 1 | na 4 osoby |
27 | Wazonik | szt. | 1 | na 4 osoby |
b) sprzęt kuchenny | ||||
1 | Blacha do pieczenia | szt. | wg potrzeb | |
2 | Brytfanna | szt. | wg potrzeb | |
3 | Cedzak | szt. | wg potrzeb | |
4 | Czerpak | szt. | wg potrzeb | o różnej pojemności |
5 | Czajnik elektryczny | szt. | wg potrzeb | |
6 | Czajnik | szt. | wg potrzeb | o różnej pojemności |
7 | Deska kuchenna | szt. | wg potrzeb | o różnej wielkości |
8 | Garnki | szt. | wg potrzeb | o różnej pojemności |
9 | Korkociąg | szt. | wg potrzeb | |
10 | Kosz do jarzyn | szt. | wg potrzeb | |
11 | Kosz do chleba | szt. | wg potrzeb | |
12 | Lejek | szt. | wg potrzeb | |
13 | Łyżki wazowe o różnej pojemności | szt. | wg potrzeb | |
14 | Łyżka do serwowania | szt. | wg potrzeb | |
15 | Łyżka drewniana | szt. | wg potrzeb | |
16 | Łopatka | szt. | wg potrzeb | |
17 | Miski | szt. | wg potrzeb | |
18 | Młynek do kawy/pieprzu | szt. | wg potrzeb | |
19 | Nożyce do drobiu | szt. | wg potrzeb | |
20 | Nóż kuchenny | szt. | wg potrzeb | |
21 | Nóż do jarzyn | szt. | wg potrzeb | |
22 | Noże dekoracyjne | szt. | wg potrzeb | |
23 | Porcjoner do ryżu i purre | szt. | wg potrzeb | |
24 | Praska do czosnku | szt. | wg potrzeb | |
25 | Pojemnik do produktów sypkich | szt. | wg potrzeb | |
26 | Wózek transportowy | szt. | wg potrzeb | |
27 | Higrometr | szt. | wg potrzeb | |
28 | Termometr | szt. | wg potrzeb | |
29 | Obieraczka do jarzyn | szt. | wg potrzeb | |
30 | Ostrzałka do noży | szt. | wg potrzeb | |
31 | Otwieracz do konserw | szt. | wg potrzeb | |
32 | Patelnie | szt. | wg potrzeb | o różnej średnicy |
33 | Patelnia do jaj | szt. | wg potrzeb | |
34 | Pień do mięsa | szt. | wg potrzeb | |
35 | Pojemnik na odpadki | szt. | wg potrzeb | |
36 | Pojemnik GN | szt. | wg potrzeb | o różnej wielkości |
37 | Pokrywka do pojemnika GN | szt. | wg potrzeb | |
38 | Sitko | szt. | wg potrzeb | o różnej średnicy |
39 | Szumówka | szt. | wg potrzeb | |
40 | Stojak do desek | szt. | wg potrzeb | |
41 | Szufelka | szt. | wg potrzeb | |
42 | Tarka do jarzyn | szt. | wg potrzeb | |
43 | Tarka do owoców | szt. | wg potrzeb | |
44 | Tłuczek do mięsa | szt. | wg potrzeb | |
45 | Ubijak do ziemniaków | szt. | wg potrzeb | |
46 | Topór rzeźniczy | szt. | wg potrzeb | |
47 | Trzepaczka | szt. | wg potrzeb |
|
48 | Waga | szt. | wg potrzeb | |
49 | Wiadro | szt. | wg potrzeb | |
50 | Wanna do przecedzania | szt. | wg potrzeb |
|
51 | Widelec do mięsa | szt. | wg potrzeb | |
52 | Wyławiacz do mięsa | szt. | wg potrzeb | |
c) maszyny i urządzenia | ||||
1 | Bemar z pojemnikami | szt. | 1 | wg potrzeb |
2 | Ekspres do kawy | szt. | wg potrzeb | |
| Kocioł warzelny | szt. | wg potrzeb | o różnej pojemności |
4 | Kuchenka elektryczna lub gazowa | szt. | wg potrzeb | wg potrzeb |
5 | Komora mroźnicza | szt. | wg potrzeb | |
6 | Kuchenka mikrofalowa | szt. | wg potrzeb | wg potrzeb |
7 | Lodówka | szt. | wg potrzeb | o różnej pojemności |
8 | Mikser ręczny/robot kuchenny | szt. | wg potrzeb | |
9 | Młynek koloidalny | szt. | wg potrzeb | |
10 | Maszyna elektryczna do krojenia chleba | szt. | wg potrzeb | |
11 | Maszyna elektryczna do jarzyn | szt. | wg potrzeb | |
12 | Maszyna elektryczna do mięsa | szt. | wg potrzeb | |
13 | Maszyna elektryczna do krojenia żywności | szt. | wg potrzeb | |
14 | Maszyna uniwersalna z przystawkami | szt. | wg potrzeb | |
15 | Mieszalnik farszu | szt. | wg potrzeb | |
16 | Obieraczka do ziemniaków | szt. | wg potrzeb | |
17 | Piec konwekcyjno-parowy | szt. | wg potrzeb | |
18 | Podgrzewacz na pastę | szt. | wg potrzeb | |
19 | Patelnia przechylna | szt. | wg potrzeb | o różnej pojemności |
20 | Szafa chłodnicza | szt. | wg potrzeb | o różnej pojemności |
21 | Taboret gazowy | szt. | wg potrzeb | |
22 | Termos do potraw | szt. | wg potrzeb | |
23 | Warnik do wody | szt. | wg potrzeb | |
24 | Wózek do rozwożenia potraw | szt. | wg potrzeb | |
25 | Zaparzacz do kawy | szt. | wg potrzeb | |
26 | Zamrażarka | szt. | wg potrzeb | o różnej pojemności |
27 | Zmywarka | szt. | wg potrzeb | |
Zestaw nr 2
dla jednostek organizacyjnych Policji posiadających psy służbowe
Lp. | Nazwa przedmiotu/sprzętu | Jm. | Ilość | Uwagi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Miska dla psa | szt. | 2 | na psa |
2 | Chłodziarka/Zamrażarka/ Chłodziarko-zamrażarka | szt. | 1 | pojemność wg potrzeb |
3 | Czerpak | szt. | wg potrzeb | pojemność wg potrzeb |
4 | Deska kuchenna | szt. | wg potrzeb | |
5 | Garnek z pokrywą | szt. | wg potrzeb | pojemność wg potrzeb |
6 | Maszynka do mielenia mięsa | szt. | wg potrzeb | ręczna lub elektryczna wg potrzeb |
7 | Nóż rzeźniczy | szt. | wg potrzeb | wg potrzeb |
8 | Pień do mięsa | szt. | wg potrzeb | wg potrzeb |
9 | Siekacz stalowy do mięsa | szt. | wg potrzeb | wg potrzeb |
10 | Topór rzeźniczy | szt. | wg potrzeb | wg potrzeb |
11 | Waga | szt. | wg potrzeb | wg potrzeb |
12 | Wiadro | szt. | wg potrzeb | wg potrzeb |
13 | Kuchenka elektryczna lub gazowa | szt. | 1 | wg potrzeb |
14 | Taboret elektryczny | szt. | 1 | w zamian lp. 13 |
15 | Pojemnik na odpadki | szt. | wg potrzeb | wg potrzeb |
Zestaw nr 3
dla pomieszczenia dla osób zatrzymanych lub doprowadzonych w celu wytrzeźwienia, policyjnej izby dziecka
Lp. | Nazwa przedmiotu | Jm. | Należność na osobę | ||
osoba zatrzymana | osoba doprowadzona w celu wytrzeźwienia | osoba przebywająca w policyjnej izbie dziecka | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Kubek do napojów zimnych jednorazowy | szt. | 1 | 1 | 1 |
2 | Kubek do napojów gorących jednorazowy | szt. | 1 | | 1 |
3 | Talerz jednorazowy | szt. | 1 | | 1 |
4 | Miska jednorazowa | szt. | 1 | | 1 |
5 | Łyżka jednorazowa | szt. | 1 | | 1 |
6 | Widelec jednorazowy | szt. | | | 1 |
7 | Nóż jednorazowy | szt. | | | 1 |
| | Należność na pomieszczenie, w którym są przygotowywane posiłki | |||
8 | Czajnik elektryczny | szt. | 1 | wg potrzeb | |
9 | Kuchenka mikrofalowa | szt. | 1 | wg potrzeb | |
10 | Chłodziarka/Chłodziarko-zamrażarka | szt. | 1 | wg potrzeb |
Zestaw nr 4
dla sekretariatów kierowników jednostek organizacyjnych Policji i ich zastępców
Lp. | Nazwa przedmiotu/sprzętu | Jm. | Ilość | Uwagi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ekspres do kawy | szt. | 1 |
|
2 | Czajnik elektryczny | szt. | 1 |
|
3 | Kuchenka mikrofalowa | szt. | 1 | wg potrzeb |
4 | Chłodziarka/Chłodziarko-zamrażarka | szt. | 1 | wg potrzeb |
5 | Zmywarka | szt. | 1 | wg potrzeb |
6 | Zastawa stołowa | kpl. | 1 | asortyment przedmiotów wchodzących w skład zastawy - według potrzeb |
Zestaw nr 5
dla sekretariatów kierowników komórek organizacyjnych w jednostkach organizacyjnych Policji i ich zastępców
Lp. | Nazwa przedmiotu/sprzętu | Jm. | Ilość | Uwagi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ekspres do kawy | szt. | 1 | wg potrzeb |
2 | Czajnik elektryczny | szt. | 1 |
|
3 | Kuchenka mikrofalowa | szt. | 1 | wg potrzeb |
4 | Chłodziarka/Chłodziarko-zamrażarka | szt. | 1 | wg potrzeb |
5 | Zastawa stołowa | kpl. | 1 | asortyment przedmiotów wchodzących w skład zastawy - według potrzeb |
Zestaw nr 6
dla pomieszczenia dyżurnego, oficera operacyjnego, dyżurnego obiektu
Lp. | Nazwa przedmiotu/sprzętu | Jm. | Ilość | Uwagi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Czajnik elektryczny | szt. | 1 |
|
2 | Kuchenka mikrofalowa | szt. | 1 | wg potrzeb |
3 | Chłodziarka/Chłodziarko-zamrażarka | szt. | 1 | wg potrzeb |
4 | Zastawa stołowa | kpl. | 1 | asortyment przedmiotów wchodzących w skład zastawy - według potrzeb |
Zestaw nr 7
dla pokoju biurowego
Lp. | Nazwa przedmiotu/sprzętu | Jm. | Ilość | Uwagi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Czajnik elektryczny | szt. | 1 | wg potrzeb |
Zestaw nr 8
dla pomieszczenia socjalnego
Lp. | Nazwa przedmiotu/sprzętu | Jm. | Ilość | Uwagi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Czajnik elektryczny | szt. | 1 |
|
2 | Kuchenka mikrofalowa | szt. | 1 |
|
3 | Chłodziarka/Chłodziarko-zamrażarka | szt. | 1 |
|
Załącznik nr 5 do zarządzenia nr 13
Komendanta Głównego Policji
z dnia 23 sierpnia 2002 r.
SZCZEGÓŁOWE ZASADY PRZYZNAWANIA, GOSPODAROWANIA I ROZLICZANIA SPRZĘTU KWATERUNKOWEGO
§ 1
1. Określa się szczegółowe zasady gospodarowania sprzętem kwaterunkowym w jednostkach Policji, tj.:
1) zasady sporządzania tabel należności,
2) procedurę wyboru dostawcy,
3) sposób oznaczania oraz ewidencjonowania sprzętu,
4) podział na kategorie,
5) warunki przechowywania,
6) sposób wycofywania sprzętu z użytkowania.
2. Użyte poniżej określenia oznaczają:
1) „jednostka zaopatrująca” - komórkę organizacyjną prowadzącą gospodarkę kwaterunkową w jednostkach Policji,
2) „gospodarka kwaterunkowa” - ogół czynności związanych z zaopatrzeniem osób oraz wyposażeniem pomieszczeń w przedmioty zaopatrzenia kwaterunkowego, m. in. ewidencję sprzętu, magazynowanie, wycofywanie z użytkowania,
3) „przedmioty zaopatrzenia kwaterunkowego” - sprzęt i materiały kwaterunkowe przewidziane na wyposażenie indywidualne i zbiorowe według norm należności.
§ 2
1. Jednostka zaopatrująca sporządza tabele należności sprzętu kwaterunkowego dla zaopatrywanych przez siebie jednostek organizacyjnych oraz tabelę zbiorczą dla całego województwa na podstawie norm należności sprzętu kwaterunkowego określonych w załączniku nr 6,
2. Sporządzone tabele należności podlegają zatwierdzeniu przez:
1) komendanta wojewódzkiego (Stołecznego) Policji - zbiorcza tabela należności dla komórek organizacyjnych komendy wojewódzkiej (Stołecznej) Policji i podległych mu jednostek organizacyjnych Policji oraz komórek organizacyjnych Centralnego Biura Śledczego Policji, Biura Spraw Wewnętrznych Policji i Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, znajdujących się na terenie jego działania, z wyłączeniem komórek organizacyjnych Centralnego Biura Śledczego Policji, Biura Spraw Wewnętrznych Policji i Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, znajdujących się na terenie działania Komendanta Stołecznego Policji;
2) Komendanta-Rektora Akademii Policji w Szczytnie - tabela należności dla Akademii Policji w Szczytnie;
3) komendantów szkół policyjnych - tabele należności dla szkół policyjnych;
4) dyrektora Biura Logistyki Policji Komendy Głównej Policji - tabela należności dla Komendy Głównej Policji, Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji „BOA”, Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji oraz komórek organizacyjnych Centralnego Biura Śledczego Policji, Biura Spraw Wewnętrznych Policji i Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, znajdujących się na terenie działania Komendanta Stołecznego Policji;
5) kierowników jednostek organizacyjnych Policji podległych komendantowi wojewódzkiemu (Stołecznemu) Policji - tabele należności dla nadzorowanych przez nich jednostek organizacyjnych Policji.
3. Tabele należności należy weryfikować w przypadku zaistniałych w jednostce zmian stanów etatowych oraz ilości i przeznaczenia pomieszczeń.
4. Zawarte w tabelach należności są należnościami docelowymi i nie mogą być przekraczane.
§ 3
1. Wartości finansowe sprzętu określonego ilościowo w zestawach nie mogą przekroczyć limitów wyliczonych dla tych zestawów w załączniku nr 6 do niniejszego Zarządzenia.
2. Limity, o których mowa w ust. 1, nie obejmują wartości przedmiotów, w które wyposaża się pomieszczenia „wg potrzeb”.
§ 4
1. Zatwierdzone tabele należności stanowią podstawę do planowania i dokonywania zakupów należnego danej jednostce sprzętu kwaterunkowego.
2. Jednostka zaopatrująca planuje zakupy biorąc pod uwagę ilości sprzętu wynikające z zatwierdzonych tabel oraz aktualnych stanów ewidencyjnych z zastrzeżeniem postanowień § 3 ust. 1.
3. Na podstawie sporządzonego planu zakupów jednostka zaopatrująca dokonuje zakupu sprzętu wyposażenia przeznaczonego dla potrzeb jednostek zaopatrywanych.
4. Wyboru dostawcy (producenta) sprzętu dokonuje się na podstawie przepisów ustawy o zamówieniach publicznych.
6. Przy wyborze typu i rodzaju sprzętu należy kierować się dążeniem do ujednolicenia wzorów sprzętu znajdującego się na wyposażeniu jednostek zaopatrywanych.
§ 5
1. Jednostka zaopatrująca zapewnia pomieszczenie magazynowe do przechowywania sprzętu kwaterunkowego.
2. Magazyn sprzętu powinien spełniać podstawowe warunki składowania, a przede wszystkim pomieszczenie powinno być suche, wolne od kurzu, a temperatura bez względu na pory roku nie może być ujemna.
3. Sprzęt powinien być posegregowany na poszczególne kategorie, określone w § 8 ust. 1.
§ 6
1. Sprzęt kwaterunkowy podlega oznakowaniu bezzwłocznie po jego zakupieniu lub remoncie, przed wydaniem użytkownikowi,
2. Obowiązek oznakowania sprzętu spoczywa na jednostce zaopatrującej.
§ 7
1. Sprzęt będący na stanie jednostki podlega ewidencjonowaniu.
2. Ewidencję sprzętu prowadzi się w odpowiednich urządzeniach ewidencyjnych.
§ 8
1. Sprzęt kwaterunkowy klasyfikuje się w czterech kategoriach użytkowych:
1) kategoria I - sprzęt nowy,
2) kategoria II - sprzęt używany nie wymagający naprawy,
3) kategoria III - sprzęt używany wymagający naprawy,
4) kategoria IV - sprzęt nie nadający się do dalszego użytkowania ze względu na stan techniczny, a jego naprawa jest ekonomicznie nieopłacalna - sprzęt przeznaczony do wycofania.
2. Wstępną klasyfikację sprzętu do kategorii II, III, lub IV przeprowadza magazynier odpowiedzialny za gospodarkę tym sprzętem.
3. Klasyfikacja, o której mowa w ust. 2, podlega komisyjnej weryfikacji w trakcie przeglądu sprzętu przeznaczonego do wycofania.
§ 9
1. Wycofaniu z użytkowania podlega sprzęt kwaterunkowy:
1) zakwalifikowany do IV kategorii użytkowej,
2) którego ilość przekracza ustalone normy i wskaźniki należności oraz zapas przekraczający obowiązujące normatywy magazynowe, bez perspektywy zagospodarowania w ciągu 12 miesięcy,
2. Decyzję o wycofaniu sprzętu podejmuje kierownik jednostki zaopatrującej na wniosek komisji weryfikującej.
3. Wniosek o wycofanie zawiera:
1) spis sprzętu zakwalifikowanego do wycofania, z uwzględnieniem okresu jego użytkowania,
2) krótki ogólny opis stanu technicznego sprzętu,
3) okres użytkowania sprzętu,
4) propozycje dotyczące dalszego postępowania.
§ 10
Kolejność postępowania ze sprzętem wycofanym z użytkowania na podstawie § 9 ust. 1 pkt 2 jest następująca:
1) przekazanie sprzętu innej jednostce Policji,
2) sprzedaż lub nieodpłatne przekazanie innym jednostkom organizacyjnym resortu spraw wewnętrznych i administracji,
3) sprzedaż poza resort spraw wewnętrznych i administracji,
4) oddanie w najem (dzierżawę),
5) nieodpłatne przekazanie innej jednostce organizacyjnej albo osobie prawnej lub fizycznej na cele związane z pomocą i opieką społeczną albo na cele szkoleniowe.
§ 11
1. Sprzęt, który nie został zagospodarowany na zasadach określonych w § 10 pkt 1 do 5 lub został zakwalifikowany do wycofania na podstawie § 9 ust. 1 pkt 1, podlega wybrakowaniu,
2. Jeżeli przyczyną zakwalifikowania sprzętu do wybrakowania było jego zniszczenie lub inne okoliczności /np. umyślne zniszczenie lub uszkodzenie, przedwczesne zużycie wskutek nieprawidłowego użytkowania/, a nie normalne zużycie, sprzęt ten może być przedmiotem wybrakowania po zakończeniu postępowania szkodowego.
§ 12
1. Wybrakowaniu podlega sprzęt:
1) zbędny, który nie został zagospodarowany na zasadach określonych w § 9 pkt 1 do 5,
2) który utracił całkowicie wartość użytkową,
3) którego naprawa jest nieopłacalna, niecelowa lub niemożliwa.
2. Przypadki, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, muszą być potwierdzone pisemną ekspertyzą przez specjalistę uprawnionego do jej wydawania.
§ 13
Wybrakowanie sprzętu przeprowadza komisja powołana przez kierownika jednostki zaopatrującej, który określa miejsca przeprowadzenia wybrakowania, termin wybrakowania, ilość osób delegowanych do prac komisji oraz postanowienie o zwolnieniu tych osób od wykonywania innych obowiązków służbowych.
§ 14
1. Do podstawowych obowiązków komisji przeprowadzającej wybrakowanie należy:
1) ocena wartości użytkowej sprzętu przedstawionego do wybrakowania,
2) dokładne przeliczenie sprzętu zakwalifikowanego do wybrakowania,
3) sprawdzenie ekspertyz o stanie sprzętu zakwalifikowanego do wybrakowania,
4) nadzór nad pozbawieniem cech używalności wybrakowywanego sprzętu,
5) nadzór nad przewożeniem materiałów uzyskanych z wybrakowania do punktu surowców wtórnych lub miejsca zniszczenia,
6) nadzór nad przekazaniem materiałów uzyskanych z wybrakowania do wykorzystania w jednostce.
§ 15
1. Każdy wybrakowany sprzęt należy pozbawić cech używalności. Należy tego dokonać w taki sposób, ażeby nie uległy zniszczeniu te elementy, które po demontażu mogą stanowić materiały naprawkowe.
2. Materiały naprawkowe, uzyskane z wybrakowania, winny być wykorzystane w pierwszej kolejności dla potrzeb własnych jednostki z przeznaczeniem dla warsztatów do naprawy innych przedmiotów (części zamienne podlegają zaewidencjonowaniu).
§ 16
1. Materiały niewykorzystane zgodnie z § 15 pkt 2 należy zbywać osobom prawnym i fizycznym według cen umownych ustalonych przez kierownika jednostki organizacyjnej.
2. Odpady materiałów, które nie mogą być wykorzystane dla potrzeb własnych jednostki oraz nie są przedmiotem skupu, podlegają komisyjnemu zniszczeniu.
§ 17
Komisja po dokonaniu wybrakowania sporządza protokół klasyfikacji i wybrakowania, który po zatwierdzeniu przez kierownika jednostki organizacyjnej Policji stanowi podstawę do przeprowadzenia odpowiednich zmian w ewidencji materiałowej,
Załącznik nr 6 do zarządzenia nr 13 Komendanta Głównego Policji
z dnia 23 sierpnia 2002 r.
NORMY NALEŻNOŚCI SPRZĘTU KWATERUNKOWEGO
Zestaw nr 1
dla gabinetu:
a) dyrektora biura Komendy Głównej Policji,
b) komendanta Centralnego Biura Śledczego Policji,
c) komendanta Biura Spraw Wewnętrznych Policji,
d) komendanta Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości,
e) dowódcy Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji „BOA”,
f) komendanta wojewódzkiego Policji/Komendanta Stołecznego Policji,
g) Komendanta-Rektora Akademii Policji w Szczytnie/szkoły policyjnej,
h) komendanta powiatowego (miejskiego, rejonowego) Policji,
i) dyrektora Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji,
oraz ich zastępców.
Lp. | Nazwa przedmiotu | Jm. | Ilość na: | Uwagi | |
osobę | pomieszczenie | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Biurko | szt. | 1 |
|
|
2 | Fotel do biurka | szt. | 1 |
|
|
3 | Stół | szt. |
| 1 |
|
4 | Krzesło | szt. |
| wg potrzeb |
|
5 | Godło państwowe | szt. |
| 1 |
|
6 | Szafa metalowa ze skarbczykiem | szt. |
| 1 |
|
7 | Szafa biblioteczna | szt. |
| 1 |
|
8 | Szafa ubraniowa | szt. |
| 1 |
|
9 | Zabudowa gabinetowa | kpl. |
| 1 | zamiast lp. 7-8 |
10 | Stolik/szafka pod sprzęt RTV | szt. |
| 1 |
|
11 | Stolik okolicznościowy | szt. |
| 1 |
|
12 | Fotel | szt. |
| wg potrzeb |
|
13 | Żyrandol | szt. |
| wg potrzeb | wg potrzeb |
14 | Lampa gabinetowa | szt. |
| 1 | wg potrzeb |
15 | Lampa biurkowa | szt. | 1 |
| wg potrzeb |
16 | Obraz - reprodukcja | szt. |
| wg potrzeb | wg potrzeb |
17 | Zegar | szt. |
| 1 |
|
18 | Kosz | szt. |
| 1 |
|
19 | Wykładzina | m2 |
| wg potrzeb |
|
20 | Osłony okien (żaluzje, rolety, zasłony, firany) | mb |
| wg potrzeb |
|
21 | Wentylator | szt. |
| 1 | wg potrzeb |
22 | Klimatyzator przenośny | szt. |
| 1 | wg potrzeb w zamian lp. 21 |
Zestaw nr 2
dla gabinetu:
a) naczelnika i zastępcy naczelnika wydziału w: Komendzie Głównej Policji, Biurze Spraw Wewnętrznych Policji, Centralnym Pododdziale Kontrterrorystycznym Policji „BOA”, Centralnym Laboratorium Kryminalistycznym Policji, komendzie wojewódzkiej Policji/Komendzie Stołecznej Policji, naczelnika zarządu/naczelnika i zastępcy naczelnika wydziału w: Centralnym Biurze Śledczym Policji, Centralnym Biurze Zwalczania Cyberprzestępczości,
b) kierownika zakładu i zastępcy kierownika zakładu w Akademii Policji w Szczytnie/szkole policyjnej,
c) komendanta komisariatu Policji,
d) kierownika policyjnej izby dziecka,
e) naczelnika wydziału/kierownika zakładu w Centralnym Laboratorium Kryminalistycznym Policji.
Lp. | Nazwa przedmiotu | Jm. | Ilość na: | Uwagi | |
osobę | pomieszczenie | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Biurko | szt. | 1 | | |
2 | Fotel do biurka | szt. | 1 | | |
3 | Stół | szt. | | 1 | |
4 | Krzesło | szt. | | wg potrzeb | |
5 | Godło państwowe | szt. | | 1 | |
6 | Szafa metalowa ze skarbczykiem | szt. | | 1 | wg potrzeb |
7 | Szafa biblioteczna | szt. | | 1 | |
8 | Szafa ubraniowa | szt. | | 1 | |
9 | Zabudowa gabinetowa | kpl. | | 1 | zamiast lp. 7-8 |
10 | Stolik/szafka pod sprzęt RTV | szt. | | 1 | wg potrzeb |
11 | Stolik okolicznościowy | szt. | | 1 | wg potrzeb |
12 | Fotel | szt. | | wg potrzeb | wg potrzeb |
13 | Lampa biurkowa | szt. | 1 | | wg potrzeb |
14 | Zegar | szt. | | 1 | wg potrzeb |
15 | Kosz | szt. | | 1 | |
16 | Wykładzina | m2 | | wg potrzeb | |
17 | Osłony okien | mb | | wg potrzeb | |
18 | Wentylator | szt. | | 1 | wg potrzeb |
19 | Klimatyzator przenośny | szt. | | 1 | wg potrzeb |
Zestaw nr 3
dla sekretariatu, kancelarii
Lp. | Nazwa przedmiotu | Jm. | Ilość na: | Uwagi | |
osobę | pomieszczenie | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Biurko | szt. | 1 | | |
2 | Krzesło obrotowe | szt. | 1 | | |
3 | Krzesło | szt. | | wg potrzeb | |
4 | Godło państwowe | szt. | | 1 | |
5 | Stanowisko komputerowe | kpl. | | wg potrzeb | |
6 | Szafa metalowa | szt. | | wg potrzeb | |
7 | Szafa drewniana kancelaryjna | szt. | | wg potrzeb | |
8 | Szafa ubraniowa | szt. | | 1 | |
9 | Wieszak | szt. | | 1 | w zamian lp. 8 |
10 | Szafka na drukarkę/kserokopiarkę | szt. | | 1 | wg potrzeb |
11 | Szafka kuchenna | szt. | | 1 | wg potrzeb |
12 | Stolik okolicznościowy | szt. | | 1 | wg potrzeb |
13 | Fotel | szt. | | wg potrzeb | |
14 | Lampa biurkowa | szt. | 1 | | wg potrzeb |
15 | Gablota na klucze | szt. | | 1 | |
16 | Kasetka metalowa | szt. | | 1 | wg potrzeb |
17 | Tablica ogłoszeń | szt. | | 1 | wg potrzeb |
18 | Zegar | szt. | | 1 | |
19 | Lustro ścienne | szt. | | 1 | wg potrzeb |
20 | Kosz | szt. | | 1 | |
21 | Wykładzina | m2 | | wg potrzeb | |
22 | Osłony okien | mb | | wg potrzeb | |
23 | Wentylator | szt. | | 1 | wg potrzeb |
24 | Klimatyzator przenośny | szt. | | 1 | wg potrzeb |
Zestaw nr 4
dla pokoju biurowego
Lp. | Nazwa przedmiotu | Jm. | Ilość na: | Uwagi | |
osobę | pomieszczenie | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Biurko | szt. | 1 | | |
2 | Krzesło obrotowe | szt. | 1 | | |
3 | Krzesło | szt. | 1 | | wg potrzeb |
4 | Stanowisko komputerowe | kpl. | | wg potrzeb | wg potrzeb |
5 | Szafa metalowa | szt. | | wg potrzeb | |
6 | Szafa drewniana kancelaryjna | szt. | | wg potrzeb | |
7 | Szafa kartoteczna | szt. | | wg potrzeb | wg potrzeb |
8 | Szafa ubraniowa | szt. | | 1 | |
9 | Wieszak | szt. | | 1 | w zamian lp. 8 |
10 | Szafka na drukarkę/kserokopiarkę | szt. | | 1 | wg potrzeb |
11 | Lampa biurkowa | szt. | 1 | | wg potrzeb |
12 | Kosz | szt. | | 1 | |
13 | Wykładzina | m2 | | wg potrzeb | |
14 | Osłony okien | mb | | wg potrzeb | |
15 | Wentylator | szt. | | 1 | wg potrzeb |
16 | Klimatyzator przenośny | szt. | | 1 | wg potrzeb |
Zestaw nr 5
dla pomieszczenia dyżurnego, oficera operacyjnego, dyżurnego obiektu
Lp. | Nazwa przedmiotu | Jm. | Ilość na: | Uwagi | |
osobę | pomieszczenie | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Biurko | szt. | 1 | | |
2 | Fotel obrotowy | szt. | 1 | | |
3 | Krzesło | szt. | | wg potrzeb | wg potrzeb |
4 | Godło państwowe | szt. | | 1 | |
5 | Szafa metalowa | szt. | | 1 | |
6 | Szafa drewniana kancelaryjna | szt. | | wg potrzeb | |
7 | Szafa ubraniowa | szt. | | 1 | |
8 | Wieszak | szt. | | 1 | w zamian lp. 7 |
9 | Stolik/szafka pod sprzęt RTV | szt. | | 1 | |
10 | Stanowisko komputerowe | kpl. | | wg potrzeb | |
11 | Lampa biurkowa | szt. | | 1 | |
12 | Szafka na klucze | szt. | | 1 | |
13 | Wersalka | szt. | | 1 | |
14 | Tapczan | szt. | | 1 | w zamian lp. 13 |
15 | Zegar | szt. | | 1 | |
16 | Kosz | szt. | | 1 | |
17 | Wykładzina | m2 | | wg potrzeb | |
18 | Osłony okien | mb | | wg potrzeb | |
19 | Wentylator | szt. | | 1 | wg potrzeb |
Zestaw nr 6
dla sali konferencyjnej, wykładowej, odpraw
Lp. | Nazwa przedmiotu | Jm. | Ilość na: | Uwagi | |
osobę | pomieszczenie | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Stół | szt. | | wg potrzeb | |
2 | Stolik szkolny | szt. | | wg potrzeb | zamiast lp. 1 |
3 | Krzesło | szt. | | wg potrzeb | |
4 | Tablica szkolna | szt. | | 1 | wg potrzeb |
5 | Godło państwowe | szt. | | 1 | |
6 | Biurko | szt. | | 1 | dla sali wykładowej |
7 | Krzesło obrotowe | szt. | | 1 | dla sali wykładowej |
8 | Podium z pulpitem | szt. | | 1 | wg potrzeb |
9 | Mównica | szt. | | 1 | w zamian lp. 5 |
10 | Stojak do map | kpl. | | 1 | wg potrzeb |
11 | Stolik pod sprzęt RTV | szt. | | 1 | wg potrzeb |
12 | Gablota oszklona | szt. | | wg potrzeb | wg potrzeb |
13 | Wieszak | szt. | | wg potrzeb | |
14 | Zegar | szt. | | 1 | wg potrzeb |
15 | Kosz | szt. | | wg potrzeb | |
16 | Wykładzina | m2 | | wg potrzeb | wg potrzeb |
17 | Osłony okien | mb | | wg potrzeb | |
Zestaw nr 7
dla biura przepustek/recepcji
Lp. | Nazwa przedmiotu | Jm. | Ilość na: | Uwagi | |
osobę | pomieszczenie | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Biurko | szt. | 1 | | |
2 | Krzesło obrotowe | szt. | 1 | | |
3 | Krzesło | szt. | | wg potrzeb | |
4 | Stół | szt. | | 1 | wg potrzeb |
5 | Godło państwowe | szt. | | 1 | |
6 | Tablica ogłoszeń | szt. | | 1 | wg potrzeb |
7 | Szafka na klucze | szt. | | 1 | wg potrzeb |
8 | Wieszak | szt. | | 1 | |
9 | Szafa ubraniowa | szt. | | wg potrzeb | w zamian lp. 8 |
10 | Lampa biurkowa | szt. | | wg potrzeb | wg potrzeb |
11 | Zegar | szt. | | 1 | |
12 | Kosz | szt. | | 1 | |
13 | Wykładzina | m2 | | wg potrzeb | |
14 | Osłony okien | mb | | wg potrzeb | |
15 | Wentylator | szt. | | 1 | wg potrzeb |
16 | Klimatyzator przenośny | szt. | | 1 | wg potrzeb |
Zestaw nr 8
dla pokoju mieszkalnego w szkołach policyjnych i ośrodkach szkolenia oraz w oddziale prewencji Policji/samodzielnym pododdziale prewencji Policji
Lp. | Nazwa przedmiotu | Jm. | Ilość na: | Uwagi | |
osobę | pomieszczenie | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Stół | szt. | | 1 | |
2 | Krzesło | szt. | 1 | | |
3 | Szafa ubraniowa | szt. | | wg potrzeb | |
4 | Szafka przyłóżkowa | szt. | 1 | | wg potrzeb |
5 | Tapczan/łóżko | szt. | 1 | | |
6 | Lustro ścienne | szt. | | 1 | wg potrzeb |
7 | Lampka nocna | szt. | 1 | | wg potrzeb |
8 | Wieszak | szt. | | 1 | |
9 | Kosz | szt. | | 1 | |
10 | Wykładzina | m2 | | wg potrzeb | |
11 | Osłony okien | mb | | wg potrzeb | |
Zestaw nr 9
dla szatni
Lp. | Nazwa przedmiotu | Jm. | Ilość na: | Uwagi | |
osobę | pomieszczenie | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Szafa metalowa bhp | szt. | 1 | | |
2 | Szafa ubraniowa | szt. | | wg potrzeb | w zamian lp. 1 |
3 | Krzesło | szt. | 1 | | |
4 | Ławka | szt. | | wg potrzeb | w zamian lp. 3 |
5 | Wieszak | szt. | | 1 | |
6 | Lustro ścienne | szt. | | 1 | |
7 | Kosz | szt. | | 1 | |
8 | Suszarka do ubrań | szt. | | 1 | wg potrzeb |
9 | Osłony okien | mb | | wg potrzeb | |
10 | Wentylator | szt. | | 1 | wg potrzeb |
11 | Klimatyzator przenośny | szt. | | 1 | wg potrzeb w zamian lp. 10 |
Zestaw nr 10
dla magazynu
Lp. | Nazwa przedmiotu | Jm. | Ilość na: | Uwagi | |
osobę | pomieszczenie | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Biurko | szt. | 1 | | |
2 | Krzesło obrotowe | szt. | 1 | | |
3 | Stół | szt. | | 1 | wg potrzeb |
4 | Krzesło | szt. | | wg potrzeb | |
5 | Regał magazynowy | szt. | | wg potrzeb | |
6 | Szafa metalowa | szt. | | 1 | wg potrzeb |
7 | Szafa kartoteczna | szt. | | wg potrzeb | wg potrzeb |
8 | Szafa drewniana kancelaryjna | szt. | | wg potrzeb | zamiast lp. 6 |
9 | Lustro | szt. | | 1 | wg potrzeb |
10 | Lampa biurkowa | szt. | | wg potrzeb | wg potrzeb |
11 | Zegar | szt. | | 1 | wg potrzeb |
12 | Kosz | szt. | | 1 | |
13 | Wieszak | szt. | | 1 | |
14 | Termometr | szt. | | 1 | wg potrzeb |
15 | Higrometr | szt. | | 1 | wg potrzeb |
16 | Wykładzina | m2 | | wg potrzeb | |
17 | Osłony okien | mb | | wg potrzeb | |
Zestaw nr 11
dla pomieszczenia kasjera
Lp. | Nazwa przedmiotu | Jm. | Ilość na: | Uwagi | |
osobę | pomieszczenie | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Biurko | szt. | 1 | | |
2 | Krzesło obrotowe | szt. | 1 | | |
3 | Krzesło | szt. | | wg potrzeb | |
4 | Stół | szt. | | 1 | |
5 | Kasa pancerna | szt. | | 1 | |
6 | Kaseta metalowa | szt. | | 1 | |
7 | Szafa metalowa | szt. | | 1 | |
8 | Wieszak | szt. | | 1 | |
9 | Lampa biurkowa | szt. | 1 | | wg potrzeb |
10 | Kosz | szt. | | 1 | |
11 | Wykładzina | m2 | | wg potrzeb | |
12 | Osłony okien | mb | | wg potrzeb | |
13 | Wentylator | szt. | | 1 | wg potrzeb |
14 | Klimatyzator przenośny | szt. | | 1 | wg potrzeb w zmian lp. 13 |
Zestaw nr 12
dla pokoju kierowców
Lp. | Nazwa przedmiotu | Jm. | Ilość na: | Uwagi | |
osobę | pomieszczenie | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Stół | szt. | | 1 | |
2 | Krzesło | szt. | 1 | | |
| Wersalka | szt. | | 1 | lub tapczan |
4 | Wieszak | szt. | | 1 | |
5 | Szafa ubraniowa | szt. | | wg potrzeb | w zamian lp. 4 |
6 | Szafka kuchenna stojąca | szt. | | wg potrzeb | |
7 | Zegar | szt. | | 1 | |
8 | Lustro ścienne | szt. | | 1 | wg potrzeb |
9 | Kosz | szt. | | 1 | |
10 | Wykładzina | m2 | | wg potrzeb | |
11 | Osłony okien | mb | | wg potrzeb | |
12 | Wentylator | szt. | | 1 | wg potrzeb |
13 | Klimatyzator przenośny | szt. | | 1 | wg potrzeb w zamian lp. 12 |
Zestaw nr 13
dla pomieszczenia socjalnego
Lp. | Nazwa przedmiotu | Jm. | Ilość na: | Uwagi | |
osobę | pomieszczenie | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Stół | szt. | | wg potrzeb | |
2 | Krzesło | szt. | | wg potrzeb | |
3 | Szafki kuchenne | szt. | | wg potrzeb | |
Zestaw nr 14
dla pomieszczenia WC
Lp. | Nazwa przedmiotu | Jm. | Ilość na: | Uwagi | |
osobę | pomieszczenie | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Lustro ścienne | szt. | | 1 | |
2 | Pojemnik na mydło w płynie | szt. | | 1 | |
3 | Pojemnik lub uchwyt na papier toaletowy | szt. | | 1 | |
4 | Suszarka elektryczna do rąk | szt. | | 1 | |
5 | Pojemnik na ręczniki papierowe | szt. | | 1 | w zamian lp. 4 |
6 | Wieszak ścienny | szt. | | 1 | wg potrzeb |
7 | Kosz | szt. | | 1 | |
8 | Szczotka do WC | szt. | | wg potrzeb | |
Zestaw nr 15
Wysokość limitu finansowego (brutto) na wyposażenie kwaterunkowe
Numer zestawu | Limit finansowy (w zł) | Razem | |
osobę | pomieszczenie | ||
1 | 2 | 3 | 4 |
1 | 9000 | 17 500 | 26 500 |
2 | 1000 | 10 500 | 11 500 |
3 | 700 | 8000 | 8700 |
4 | 900 | 2600 | 3500 |
5 | 1400 | 5500 | 6900 |
7 | 1000 | 4000 | 5000 |
8 | 1800 | 2200 | 4000 |
9 | 900 | 1800 | 2700 |
10 | 650 | 2150 | 2800 |
11 | 1200 | 6800 | 8000 |
12 | 300 | 2600 | 2900 |
14 | - | 1300 | 1300 |
Załącznik nr 6a do zarządzenia nr 13 Komendanta Głównego Policji
z dnia 23 sierpnia 2002 r.
NORMY NALEŻNOŚCI WYPOSAŻENIA MEDYCZNEGO
Załącznik nr 7 do zarządzenia nr 13 Komendanta Głównego Policji
z dnia 23 sierpnia 2002 r.
SZCZEGÓŁOWE ZASADY PRZYZNAWANIA, GOSPODAROWANIA I ROZLICZANIA SPRZĘTU I MATERIAŁÓW TECHNIKI BIUROWEJ
§ 1
1. Określa się szczegółowe zasady gospodarowania sprzętem techniki biurowej w jednostkach Policji, tj.:
1) zasady sporządzania tabel należności,
2) procedurę wyboru dostawcy,
3) sposób oznaczania oraz ewidencjonowania sprzętu,
4) podział na kategorie,
5) warunki przechowywania,
6) sposób wycofywania sprzętu z użytkowania.
2. Użyte poniżej określenia oznaczają:
1) „jednostka zaopatrująca” - komórkę organizacyjną prowadzącą gospodarkę sprzętem techniki biurowej w jednostkach Policji,
2) „gospodarka sprzętem techniki biurowej” - ogół czynności związanych z zaopatrzeniem osób oraz wyposażeniem jednostek organizacyjnych Policji w sprzęt techniki biurowej, m. in. ewidencja sprzętu, magazynowanie, wycofywanie z użytkowania,
3) „sprzęt techniki biurowej” - sprzęt przewidziany na wyposażenie indywidualne i zbiorowe według norm należności.
§ 2
1. Jednostka zaopatrująca sporządza tabele należności sprzętu techniki biurowej dla zaopatrywanych przez siebie jednostek organizacyjnych oraz tabelę zbiorczą dla całego województwa, na podstawie norm należności sprzętu techniki biurowej określonych w załączniku nr 8.
2. Sporządzone tabele należności podlegają zatwierdzeniu przez:
1) komendanta wojewódzkiego (Stołecznego) Policji - zbiorcza tabela należności dla komórek organizacyjnych komendy wojewódzkiej (Stołecznej) Policji i podległych mu jednostek organizacyjnych Policji oraz komórek organizacyjnych Centralnego Biura Śledczego Policji, Biura Spraw Wewnętrznych Policji i Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, znajdujących się na terenie jego działania, z wyłączeniem komórek organizacyjnych Centralnego Biura Śledczego Policji, Biura Spraw Wewnętrznych Policji i Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, znajdujących się na terenie działania Komendanta Stołecznego Policji;
2) Komendanta-Rektora Akademii Policji w Szczytnie - tabela należności dla Akademii Policji w Szczytnie;
3) komendantów szkół policyjnych - tabele należności dla szkół policyjnych;
4) dyrektora Biura Logistyki Policji Komendy Głównej Policji - tabela należności dla Komendy Głównej Policji, Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji „BOA”, Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji oraz komórek organizacyjnych Centralnego Biura Śledczego Policji, Biura Spraw Wewnętrznych Policji i Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, znajdujących się na terenie działania Komendanta Stołecznego Policji;
5) kierowników jednostek organizacyjnych Policji podległych komendantowi wojewódzkiemu (Stołecznemu) Policji - tabele należności dla nadzorowanych przez nich jednostek organizacyjnych Policji.
3. Tabele należności należy weryfikować w przypadku zaistniałych w jednostce zmian stanów etatowych oraz ilości i przeznaczenia pomieszczeń.
4. Zawarte w tabelach należności są należnościami docelowymi i nie mogą być przekraczane.
§ 3
1. Zatwierdzone tabele należności stanowią podstawę, do planowania i dokonywania zakupów sprzętu techniki biurowej należnego danej jednostce.
2. Jednostka zaopatrująca planuje zakupy biorąc pod uwagę ilości sprzętu wynikające z zatwierdzonych tabel oraz aktualnych stanów ewidencyjnych.
3. Na podstawie sporządzonego planu zakupów jednostka zaopatrująca dokonuje zakupu sprzętu przeznaczonego dla potrzeb jednostek zaopatrywanych.
4. Wyboru dostawcy (producenta) sprzętu dokonuje się na podstawie przepisów ustawy o zamówieniach publicznych.
5. Przy wyborze typu i rodzaju sprzętu należy kierować się dążeniem do ujednolicenia wzorów sprzętu znajdującego się na wyposażeniu jednostek zaopatrywanych.
§ 4
1. Jednostka zaopatrująca zapewnia pomieszczenie magazynowe do przechowywania sprzętu techniki biurowej.
2. Magazyn sprzętu powinien spełniać podstawowe warunki składowania, a przede wszystkim pomieszczenie powinno być suche, wolne od kurzu, a temperatura bez względu na pory roku nie może być ujemna.
3. Sprzęt powinien być posegregowany na poszczególne kategorie, określone w § 7 ust. 1.
§ 5
1. Sprzęt techniki biurowej podlega oznakowaniu bezzwłocznie po jego zakupieniu lub remoncie, przed wydaniem użytkownikowi.
2. Obowiązek oznakowania sprzętu spoczywa na jednostce zaopatrującej.
§ 6
1. Sprzęt będący na stanie jednostki podlega ewidencji.
2. Ewidencję sprzętu prowadzi się w odpowiednich urządzeniach ewidencyjnych.
§ 7
1. Sprzęt techniki biurowej klasyfikuje się w czterech kategoriach użytkowych:
1) kategoria I - sprzęt nowy,
2) kategoria II - sprzęt używany nie wymagający naprawy,
3) kategoria III - sprzęt używany wymagający naprawy,
4) kategoria IV - sprzęt nie nadający się do dalszego użytkowania ze względu na stan techniczny, którego naprawa jest ekonomicznie nieopłacalna, i przeznaczony do wycofania,
2. Wstępną klasyfikację sprzętu do kategorii II, III, lub IV przeprowadza magazynier odpowiedzialny za gospodarkę tym sprzętem.
3. Klasyfikacja, o której mowa w ust. 2, podlega komisyjnej weryfikacji w trakcie przeglądu sprzętu przeznaczonego do wycofania.
§ 8
1. Wycofaniu z użytkowania podlega sprzęt techniki biurowej:
1) zakwalifikowany do IV kategorii użytkowej,
2) którego ilość przekracza ustalone normy i wskaźniki należności oraz zapas przekraczający obowiązujące normatywy magazynowe, bez możliwości zagospodarowania w ciągu 12 miesięcy.
2. Decyzję o wycofaniu sprzętu podejmuje kierownik jednostki zaopatrującej na wniosek komisji weryfikującej.
3. Wniosek o wycofanie zawiera:
1) spis sprzętu zakwalifikowanego do wycofania z uwzględnieniem okresu jego użytkowania,
2) opis stanu technicznego sprzętu,
3) okres użytkowania sprzętu,
4) propozycje dotyczące dalszego postępowania.
§ 9
Kolejność postępowania ze sprzętem wycofanym z użytkowania na podstawie § 8 ust. 1 pkt 2 jest następująca:
1) przekazanie sprzętu innej jednostce Policji,
2) sprzedaż lub nieodpłatne przekazanie innym jednostkom organizacyjnym resortu spraw wewnętrznych i administracji,
3) sprzedaż poza resort spraw wewnętrznych i administracji,
4) oddanie w najem (dzierżawę),
5) nieodpłatne przekazanie innej jednostce organizacyjnej albo osobie prawnej lub fizycznej na cele związane z pomocą i opieką społeczną albo na cele szkoleniowe.
§ 10
1. Sprzęt, który nie został zagospodarowany na zasadach określonych w § 9 pkt 1 do 5 lub też który został zakwalifikowany do wycofania na podstawie § 8 1 ust 1 pkt 1, podlega wybrakowaniu.
2. Jeżeli przyczyną zakwalifikowania sprzętu do wybrakowania było jego zniszczenie lub inne okoliczności /np. umyślne zniszczenie lub uszkodzenie, przedwczesne zużycie wskutek nieprawidłowego użytkowania/, a nie normalne zużycie, sprzęt ten może być przedmiotem wybrakowania po zakończeniu postępowania szkodowego.
§ 11
1. Wybrakowanie organizuje jednostka zaopatrująca.
2. Termin wybrakowania ustala się w zależności od rzeczywistych potrzeb.
3. Wybrakowanie przeprowadza komisja powołana zarządzeniem kierownika jednostki zaopatrującej. Zarządzenie określa:
1) osoby wyznaczone do komisji.
2) termin wybrakowania,
3) osoby upoważnione do sprawowania nadzoru z ramienia kierownictwa jednostki zaopatrującej budżetowej,
4) miejsce przeprowadzenia wybrakowania,
5) spis sprzętu przewidzianego do wybrakowania.
4. W komisji wybrakowującej uczestniczyć musi przedstawiciel organu finansowego. W skład komisji nie może wchodzić pracownik bezpośrednio odpowiedzialny za ewidencję i gospodarkę sprzętem techniki biurowej.
5. Osoby uczestniczące w wybrakowaniu należy zapoznać z przepisami niniejszego zarządzenia.
§ 12
1. Do podstawowych obowiązków komisji powołanej na podstawie postanowień § 11 ust. 3 należy:
1) ocena wartości użytkowej sprzętu przedstawionego do wybrakowania m.in. na podstawie opisów stanu technicznego sprzętu,
2) dokładne przeliczenie sprzętu,
3) sprawdzenie dokumentów stwierdzających bezskuteczność prób zagospodarowania sprzętu, 41 nadzór nad pozbawieniem cech używalności wybrakowywanego sprzętu,
5) określenie sposobu wykorzystania uzyskiwanych z wybrakowania materiałów.
6) sporządzenie protokółu wybrakowania zawierającego wykaz sprzętu wybrakowanego i uzyskanych z wybrakowania materiałów oraz ocenę sposobu przygotowania i przebiegu wybrakowania.
2. Pozbawianie cech używalności musi obejmować każdy wybrakowany sprzęt. Pozbawiania sprzętu cech używalności należy dokonać w taki sposób, ażeby nie uległy zniszczeniu te elementy, które po demontażu można wykorzystać jako materiał naprawczy.
3. Materiały uzyskane z wybrakowania jeśli nie mogą być wykorzystane dla potrzeb własnych jednostki, należy sprzedać placówkom zajmującym się ich skupem (np. złom metalowy).
4. Odpady materiałów, które nie mogą być wykorzystane dla potrzeb własnych jednostki oraz nie są przedmiotem skupu podlegają zniszczeniu.
§ 13
Komisja po dokonaniu wybrakowania sporządza protokół klasyfikacji i wybrakowania, który po zatwierdzeniu przez kierownika jednostki organizacyjnej Policji stanowi podstawę do wprowadzenia odpowiednich zmian w ewidencji.
Załącznik nr 8 do zarządzenia nr 13 Komendanta Głównego Policji
z dnia 23 sierpnia 2002 r.
NORMY NALEŻNOŚCI SPRZĘTU TECHNIKI BIUROWEJ
Zestaw nr 1
Normy należności wyposażenia w sprzęt techniki biurowej dla komórek organizacyjnych Komendy Głównej Policji, Centralnego Biura Śledczego Policji, Biura Spraw Wewnętrznych Policji, Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji „BOA” oraz Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji
Lp. | Nazwa sprzętu | Jm. | Komórki organizacyjne KGP | Centralne Biuro Śledcze Policji | Biuro praw Wewnętrznych Policji | Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości | Centralny Pododdział Kontrterrorystyczny Policji „BOA” | Centralne Laboratorium Kryminalistyczne Policji | |||||
Biuro | Wydział | Zespół | Powielarnia | Zarząd | Wydział | Zarząd III | Wydział | Zarząd/Wydział/ Wydział terenowy | Wydział | Zakład (Wydział) | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
1 | Bigówka | szt. | | | | wg potrzeb | | | | | | | |
2 | Bindownica | szt. | 11) | 1 | 1 | wg potrzeb | | 1 | 2 | 1 | 1 | 11) | 11) |
3 | Gilotyna (foto) | szt. | 11) | 1 | 1 | | | 1 | 1 | 11) | 11) | 11) | 11) |
4 | Kalkulator | szt. | 21) | wg | wg | | | wg | wg | wg | wg | 21) | 21) |
5 | Krajarka elektryczna do papieru (gilotyna) | szt. | | | | wg potrzeb | | | | wg potrzeb | wg potrzeb | | |
6 | Kserokopiarka | szt. | 11) | 1 | 1 | wg potrzeb | | 1 | 2 | 1 | 1 | 11) | 11) |
7 | Laminator | szt. | | 1 | 1 | 1 | | 1 | 1 | 1 | 1 | | |
8 | Liczarka do banknotów | szt. | 12) | | | | | 1 | 1 | wg potrzeb | wg potrzeb | 12) | 12) |
9 | Maszyna do felcowania | szt. | | | | wg potrzeb | | | | | | | |
10 | Maszyna drukarska | szt. | | | | wg potrzeb | | | | | | | |
11 | Matrycarka | szt. | | | | wg potrzeb | | | | | | | |
12 | Niszczarka dokumentów | szt. | 13) | | 13) | 1 | | 13) | 13) | 13) | 13) | 13) | 13) |
13 | Radiomagnetofon kasetowy przenośny | szt. | | | | | 5 | 1-31) | 5 | wg potrzeb | wg potrzeb | | |
14 | Stół introligatorski | szt. | | | | wg potrzeb | | | | | | | |
15 | Stół montażowy | szt. | | | | wg potrzeb | | | | | | | |
16 | Zszywarka drutem | szt. | | | | wg potrzeb | | | | | | | |
1) - w zależności od potrzeb służby,
2) - dla komórki organizacyjnej właściwej do spraw finansowych,
3) - jedna sztuka na pomieszczenie biurowe,
4) - dotyczy także Centrum Operacyjnego Komendy Głównej Policji.
Załącznik nr 9 do zarządzenia nr 13 Komendanta Głównego Policji
z dnia 23 sierpnia 2002 r.
SZCZEGÓŁOWE ZASADY PRZYDZIELANIA, GOSPODAROWANIA I ROZLICZANIA SPRZĘTU KULTURALNO-OŚWIATOWEGO
§ 1
Określa się szczegółowe zasady przydzielania, gospodarowania i rozliczania sprzętu kulturalno-oświatowego, zwanego dalej „sprzętem”, w tym:
1) zasady sporządzania tabel należności;
2) sposób oznaczania oraz ewidencjonowania;
3) podział na kategorie;
4) warunki przechowywania;
5) sposób wycofywania sprzętu z użytkowania.
§ 2
1. Jednostka zaopatrująca sporządza tabele należności sprzętu dla zaopatrywanych przez siebie jednostek organizacyjnych oraz tabelę zbiorczą dla całego województwa, na podstawie norm należności sprzętu kulturalno-oświatowego określonych w załączniku nr 10 do zarządzenia.
2. Sporządzone tabele należności podlegają zatwierdzeniu przez
1) komendanta wojewódzkiego (Stołecznego) Policji - zbiorcza tabela należności dla komórek organizacyjnych komendy wojewódzkiej (Stołecznej) Policji i podległych mu jednostek organizacyjnych Policji oraz komórek organizacyjnych Centralnego Biura Śledczego Policji, Biura Spraw Wewnętrznych Policji i Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, znajdujących się na terenie jego działania, z wyłączeniem komórek organizacyjnych Centralnego Biura Śledczego Policji, Biura Spraw Wewnętrznych Policji i Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, znajdujących się na terenie działania Komendanta Stołecznego Policji;
2) Komendanta-Rektora Akademii Policji w Szczytnie - tabela należności dla Akademii Policji w Szczytnie;
3) komendantów szkół policyjnych - tabele należności dla szkół policyjnych;
4) dyrektora Biura Logistyki Policji Komendy Głównej Policji - tabela należności dla Komendy Głównej Policji, Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji „BOA”, Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji oraz komórek organizacyjnych Centralnego Biura Śledczego Policji, Biura Spraw Wewnętrznych Policji i Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, znajdujących się na terenie działania Komendanta Stołecznego Policji;
5) kierowników jednostek organizacyjnych Policji podległych komendantowi wojewódzkiemu (Stołecznemu) Policji - tabele należności dla nadzorowanych przez nich jednostek organizacyjnych Policji.
3. Tabele należności należy weryfikować w przypadku zaistniałych w jednostce zmian etatowych oraz liczby i przeznaczenia pomieszczeń.
4. Zawarte w tabelach należności są należnościami docelowymi i nie mogą być przekraczane.
§ 3
1. Zatwierdzone tabele należności stanowią podstawę do planowania i dokonywania zakupów należnego danej jednostce sprzętu.
2. Jednostka zaopatrująca planuje zakupy biorąc pod uwagę liczbę sprzętu wynikającą z zatwierdzonych tabel należności oraz aktualnych stanów ewidencyjnych.
3. Na podstawie sporządzonego planu zakupów jednostka zaopatrująca dokonuje zakupu sprzętu przeznaczonego dla potrzeb jednostek zaopatrywanych.
§ 4
1. Jednostka zaopatrująca zapewnia pomieszczenie magazynowe do przechowywania sprzętu.
2. Pomieszczenie przeznaczone na magazyn sprzętu powinno być suche, wolne od kurzu a temperatura bez względu na porę roku nie może być ujemna.
3. Składowany sprzęt powinien być posegregowany według kategorii, określonych w § 7 ust. 1.
§ 5
1. Sprzęt podlega oznakowaniu bezzwłocznie po jego zakupieniu, przed wydaniem użytkownikowi.
2. Obowiązek oznakowania sprzętu spoczywa na jednostce zaopatrującej.
§ 6
1. Sprzęt będący na stanie jednostki podlega ewidencjonowaniu.
2. Ewidencję sprzętu prowadzi się w odpowiednich urządzeniach ewidencyjnych.
§ 7
1. Sprzęt klasyfikuje się w czterech kategoriach użytkowych:
1) kategoria I - sprzęt nowy;
2) kategoria II - sprzęt używany niewymagający naprawy;
3) kategoria III - sprzęt używany wymagający naprawy;
4) kategoria IV - sprzęt nienadający się do użytkowania i naprawy, przeznaczony do wycofania.
2. Wstępną klasyfikację sprzętu do kategorii II, III lub IV dokonuje magazynier odpowiedzialny za gospodarkę tym sprzętem.
3. Klasyfikacja, o której mowa w ust. 2, podlega komisyjnej weryfikacji w trakcie przeglądu sprzętu przeznaczonego do wycofania.
§ 8
1. Wycofaniu z użytkowania podlega sprzęt:
1) zakwalifikowany do IV kategorii użytkowej;
2) którego liczba przekracza ustalone normy i wskaźniki należności oraz zapas przekracza obowiązujące normatywy magazynowe, bez perspektywy zagospodarowania w ciągu 12 miesięcy.
2. Decyzję o wycofaniu sprzętu podejmuje kierownik jednostki zaopatrującej, na wniosek komisji weryfikującej.
3. Wniosek o wycofanie sprzętu zawiera:
1) spis sprzętu zakwalifikowanego do wycofania, z uwzględnieniem okresu jego użytkowania;
2) krótki opis stanu technicznego sprzętu;
3) okres użytkowania sprzętu;
4) propozycje dotyczące dalszego postępowania ze sprzętem.
§ 9
Do postępowania ze sprzętem wycofanym z użytkowania stosuje się przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 sierpnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu gospodarowania składnikami majątku ruchomego powierzonego jednostkom budżetowym, zakładom budżetowym i gospodarstwom pomocniczym (Dz. U. Nr 191, poz. 1957).
Załącznik nr 10 do zarządzenia nr 13 Komendanta Głównego Policji
z dnia 23 sierpnia 2002 r.
NORMY NALEŻNOŚCI SPRZĘTU KULTURALNO-OŚWIATOWEGO
Lp. | Nazwa pomieszczenia | Nazwa sprzętu | Uwagi | |
Telewizor | Radioodbiornik | |||
Liczba (szt.) na pomieszczenie | Liczba (szt.) na pomieszczenie | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | gabinet dyrektora biura Komendy Głównej Policji, komendanta wojewódzkiego Policji, Komendanta Stołecznego Policji, Komendanta-Rektora Akademii Policji w Szczytnie, komendanta szkoły policyjnej, oraz zastępców ww. osób, komendanta powiatowego Policji, komendanta miejskiego Policji | 1 | 1 | |
2 | Główne Stanowisko Kierowania Komendy Głównej Policji | 1 | | |
3 | Centrum Operacyjne Komendanta Głównego Policji | 1 | | |
4 | Centrum do Spraw Uprowadzeń Centralnego Biura Śledczego Policji | 1 | 1 | |
5 | wydział komórki organizacyjnej Komendy Głównej Policji | 1 | | wg potrzeb1) |
6 | Rzecznik Prasowy Komendanta Centralnego Biura Śledczego Policji/Komendanta Biura Spraw Wewnętrznych Policji/Komendanta Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości | 1 | 1 | |
7 | komórka organizacyjna Centralnego Biura Śledczego Policji do spraw opieki psychologicznej | 1 | 1 | |
8 | wydział Centralnego Biura Śledczego Policji/ Biura Spraw Wewnętrznych Policji/ zarząd/wydział/wydział terenowy Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości | 1-32) | 1 | |
9 | Zarząd III Centralnego Biura Śledczego Policji | 5 | | |
10 | Centralny Pododdział Kontrterrorystyczny Policji „BOA” | 3 | | |
11 | Centralne Laboratorium Kryminalistyczne Policji | 1 | 1 | wg potrzeb3) |
12 | samodzielny pododdział kontrterrorystyczny Policji, Referat Zabezpieczenia Lotniska Komisariatu Policji Centralnego Portu Lotniczego | 1 | | |
13 | izba dziecka | 1 | 1 | po 1 szt. na izbę |
14 | pomieszczenie dyżurnego obiektu, oficera operacyjnego i dyżurnego | 1 | 1 | |
15 | miejsce zbiorowego zakwaterowania i żywienia | 1 | 1 | po 1 szt. |
16 | sala konferencyjna, wykładowa | 1 | 1 | |
Objaśnienia:
1) w przypadkach uzasadnionych potrzebami służby, za zgodą dyrektora biura Komendy Głównej Policji,
2) liczba uzależniona od decyzji Komendanta Centralnego Biura Śledczego Policji/Komendanta Biura Spraw Wewnętrznych Policji/Komendanta Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości,
3) decyzję podejmuje Dyrektor Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji.
[1] Załącznik nr 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 23 Komendanta Głównego Policji z dnia 10 lipca 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie określenia norm wyposażenia jednostek, komórek organizacyjnych Policji i policjantów oraz szczegółowych zasad jego przyznawania i użytkowania (Dz.Urz.KGP. poz. 40). Zmiana weszła w życie 26 lipca 2024 r.