Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2006-01-01 do 2008-02-18
Wersja archiwalna od 2006-01-01 do 2008-02-18
archiwalny
DECYZJA NR 140 KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI
z dnia 11 czerwca 2002 r.
w sprawie ustalania stawek odpłatności za używanie statków powietrznych lotnictwa policyjnego do wykonywania zadań pozapolicyjnych
(ostatnia zmiana: DUKGP. z 2006 r., Nr 1, poz. 7) Pokaż wszystkie zmiany
W celu ujednolicenia zasad ustalania stawek odpłatności za używanie statków powietrznych lotnictwa policyjnego do wykonywania zadań pozapolicyjnych postanawia się, co następuje:
§ 1
1. Przepisy decyzji stosuje się do policyjnych statków powietrznych, zwanych dalej „śmigłowcami”, używanych na służbowe potrzeby:
1) Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz organów i jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji,
2) samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej oraz zespołów tych zakładów, utworzonych przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
2. Koszty związane z używaniem śmigłowców do celów służbowych przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, Sekretarza Stanu oraz Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji ponoszone są ze środków budżetowych Komendy Głównej Policji.
§ 2
1. Stawka odpłatności za użycie śmigłowca stanowi sumę przeliczonych na jedną godzinę lotu kosztów poniesionych centralnie i decentralnie, na:
1) paliwo lotnicze,
2) naprawy, przeglądy i zakupy wynikające z resursu godzinowego i kalendarzowego,
3) ubezpieczenie śmigłowców i załogi,
4) stacjonowanie i usługi lotniskowe,
5) specjalistyczny ubiór personelu latającego,
6) inne świadczenia lub koszty związane z wykonaniem lotu.
2. Normę nalotu dla jednego śmigłowca do wyliczenia kosztów, o których mowa w ust. 1, ustala się na 300 godzin rocznie.
§ 3
1. Do ustalenia kosztu poniesionego na paliwo lotnicze przyjmuje się średni, w okresie co najmniej 6 miesięcy, koszt zakupu 1 litra paliwa oraz zużycie paliwa na 1 godzinę lotu według normy, odpowiednio dla typu śmigłowca:
1) śmigłowiec Bell-206 wyposażony w silnik typu Allison-250C 20J – 120 litrów,
2) śmigłowiec PZL-Kania wyposażony w 2 silniki typu Allison-250C 20B – 250 litrów,
3) śmigłowiec Mi-2 wyposażony w 2 silniki typu GTD-350 DW – 350 litrów,
4) śmigłowiec W-3 Sokół wyposażony w 2 silniki typu PZL-10W – 500 litrów,
5) śmigłowiec Mi-8 wyposażony w 2 silniki typu TW-2 117A – 850 litrów.
2. Wysokość kosztów, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 2 i 3, w przeliczeniu na 1 godzinę lotu określa załącznik do decyzji, koszty te ponoszone są centralnie ze środków budżetowych Komendy Głównej Policji.
3. [1] Wysokość kosztów, o których mowa w ust. 2, aktualizuje się corocznie, z dniem 1 stycznia.
§ 4
[2] Za pisemną zgodą Komendanta Głównego Policji lub osoby przez niego upoważnionej, śmigłowiec może być udostępniony na potrzeby, o których mowa w § 1 ust. 1, za odpłatnością stanowiącą 50% kosztów, o których mowa w § 2, z zastrzeżeniem § 1 ust. 2.
§ 5
Stawkę odpłatności za korzystanie ze śmigłowca ustalają odpowiednio:
1) Dyrektor Biura – Główny Sztab Policji KGP – w odniesieniu do śmigłowców Zarządu Lotnictwa Policyjnego Komendy Głównej Policji, z zastrzeżeniem pkt. 2;
2) komendanci wojewódzcy Policji – w odniesieniu do śmigłowców przekazanych komendom wojewódzkim Policji do dyspozycji.
§ 6
Opłata pobrana przez komendę wojewódzką Policji za użycie śmigłowca będącego w dyspozycji komendy, w części dotyczącej kosztów poniesionych centralnie ze środków budżetowych Komendy Głównej Policji, określonych w załączniku do decyzji, podlega zwrotowi na rachunek bankowy Komendy Głównej Policji, odpowiednio do § 2 ust. 1 i § 4, w wysokości 100% albo 50% tych kosztów. Ostateczny termin rozliczeń z tego tytułu wyznacza się na dzień 10 grudnia danego roku.
§ 7
Traci moc decyzja nr 254 Komendanta Głównego Policji z dnia 8 października 2001 r. w sprawie: ustalania stawek odpłatności za użycie statków powietrznych lotnictwa policyjnego do wykonywania zadań pozapolicyjnych (Dz. Urz. KGP Nr 12, poz. 143).
§ 8
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania, z mocą od dnia 1 maja 2002 r.
Załącznik
do decyzji nr 140
Komendanta Głównego Policji
z dnia 11 czerwca 2002 r.
Wysokość kosztów eksploatacji policyjnych statków powietrznych, ponoszonych centralnie, w przeliczeniu na 1 godzinę lotu [3]
| w złotych | ||||
Rodzaj kosztów* | Typ śmigłowca | ||||
Naprawy, przeglądy i zakupy wynikające z resursu | BELL-206 | PZL-Kania | Mi-2 | W-3 | Mi-8 |
1.483,00 | 1.863,00 | 1.704,00 | 3.940,00 | 3.467,00 | |
Ubezpieczenie | 12,00 | 18,00 | 18,00 | 25,00 | 35,00 |
Razem | 1.495,00 | 1.881,00 | 1.722,00 | 3.965,00 | 3.502,00 |
* – środki uzyskane z tego tytułu, w ramach opłat pobranych przez komendy wojewódzkie Policji za użycie śmigłowca, podlegają zwrotowi na rachunek bankowy Komendy Głównej Policji.
[1] § 3 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 decyzji nr 710 Komendanta Głównego Policji z dnia 30 grudnia 2005 r. zmieniającej decyzję w sprawie ustalania stawek odpłatności za używanie statków powietrznych lotnictwa policyjnego do wykonywania zadań pozapolicyjnych (Dz.U.KGP. z 2006 r. Nr 1, poz. 7). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2006 r.
[2] § 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 decyzji nr 710 Komendanta Głównego Policji z dnia 30 grudnia 2005 r. zmieniającej decyzję w sprawie ustalania stawek odpłatności za używanie statków powietrznych lotnictwa policyjnego do wykonywania zadań pozapolicyjnych (Dz.U.KGP. z 2006 r. Nr 1, poz. 7). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2006 r.
[3] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 decyzji nr 710 Komendanta Głównego Policji z dnia 30 grudnia 2005 r. zmieniającej decyzję w sprawie ustalania stawek odpłatności za używanie statków powietrznych lotnictwa policyjnego do wykonywania zadań pozapolicyjnych (Dz.U.KGP. z 2006 r. Nr 1, poz. 7). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2006 r.