Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2002-04-12 do 2004-06-01
Wersja archiwalna od 2002-04-12 do 2004-06-01
archiwalny
DECYZJA NR 91 KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI
z dnia 12 kwietnia 2002 r.
w sprawie utworzenia Komitetu Doradczego Komendanta Głównego Policji
Działając w trybie § 5 ust. 4 zarządzenia nr 22 Komendanta Głównego Policji z dnia 27 listopada 2001 r. w sprawie regulaminu Komendy Głównej Policji (Dz. Urz. KGP Nr 14, poz. 153) postanawia się, co następuje:
§ 1
1. Tworzy się Komitet Doradczy Komendanta Głównego, zwany dalej „Komitetem”, w skład którego wchodzą osoby posiadające wybitną wiedzę w dziedzinach istotnych dla skutecznego funkcjonowania Policji, uznany autorytet w działalności publicznej oraz osobiste zainteresowanie poprawą stanu bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego.
2. Członków Komitetu powołuje Komendant Główny Policji, po uprzednim wystosowaniu zaproszenia do udziału w pracach Komitetu oraz uzyskaniu deklaracji gotowości do tego udziału, który ma charakter społeczny i honorowy.
3. Członkostwo w Komitecie ustaje od dnia:
1) przekazania Komendantowi Głównemu Policji przez członka Komitetu oświadczenia o rezygnacji z członkostwa, bez konieczności wskazywania przyczyn rezygnacji,
2) przekazania członkowi Komitetu przez Komendanta Głównego Policji zawiadomienia o zakończeniu współpracy, ze wskazaniem powodów.
4. Imienna lista członków Komitetu stanowi załącznik do decyzji.
§ 2
Komitet spełnia następujące funkcje:
1) formułuje opinie, udziela konsultacji i doradza w sprawach związanych z organizacją i działalnością Policji,
2) udziela Komendantowi Głównemu Policji konsultacji w związku z podejmowanymi rozstrzygnięciami o charakterze strategicznym,
3) udziela pomocy koncepcyjnej w przezwyciężaniu istotnych trudności w zakresie efektywnej realizacji ustawowych zadań Policji,
4) inicjuje i wspiera wszelkie formy publicznej i społecznej dyskusji o sposobach poprawy bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego oraz skutecznego przeciwdziałania przestępczości,
5) podejmuje przedsięwzięcia mające na celu integrację społeczną na rzecz akceptacji skutecznej działalności Policji.
§ 3
1. Komitet prowadzi działalność w formie:
1) posiedzeń plenarnych, zwoływanych nie rzadziej niż raz na sześć miesięcy w terminach ustalonych przez Komendanta Głównego Policji,
2) zebrań problemowych, odbywanych doraźnie w terminach ustalonych przez Komendanta Głównego Policji,
3) konsultacji udzielanych przez poszczególnych członków Komitetu, ustnie lub pisemnie, na wniosek Komendanta Głównego Policji.
2. Członkowie Komitetu mają równy status i są niezależni w zakresie wyrażanych opinii i ocen, przedstawianych wniosków i propozycji oraz inicjatyw podejmowanych w ramach funkcji, o których mowa w § 2.
3. W posiedzeniach i zebraniach Komitetu mogą uczestniczyć wyznaczeni lub zaproszeni przez Komendanta Głównego Policji eksperci w specjalnościach związanych z rozpatrywaną problematyką lub inne osoby, których obecność została uznana za potrzebną.
§ 4
1. Działalność Komitetu organizuje Sekretarz Komitetu. Do pełnienia obowiązków Sekretarza Komitetu wyznacza się insp. Piotra Calińskiego.
2. Do zakresu obowiązków Sekretarza Komitetu należy:
1) Przygotowywanie zatwierdzonych przez Komendanta Głównego Policji propozycji tematyki posiedzeń i zebrań Komitetu oraz spraw kierowanych do konsultacji ze strony członków Komitetu,
2) zwoływanie w imieniu Komendanta Głównego Policji posiedzeń i zebrań Komitetu,
3) dostarczanie członkom Komitetu materiałów informacyjnych niezbędnych w działalności Komitetu, z zachowaniem zasad określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych,
4) organizacyjna obsługa posiedzeń i zebrań Komitetu,
5) prowadzenie i przechowywanie dokumentacji związanej z działalnością Komitetu.
3. Posiedzeniom i zebraniom Komitetu przewodniczy Komendant Główny Policji lub wyznaczony Zastępca Komendanta Głównego Policji, przy merytorycznej pomocy ekspertów, o których mowa w § 3 ust. 3.
§ 5
1. Członkowie Komitetu oraz eksperci i osoby, o których mowa w § 3 ust. 3, otrzymują:
1) zwrot kosztów dojazdu na posiedzenia i zebrania Komitetu z miejscowości, w których zamieszkują, według stawek ustalonych dla podróży służbowych,
2) zwrot kosztów wykonania ekspertyz lub innych opracowań, według zasad stosowanych w umowach zlecenia i umowach o dzieło.
2. Obsługę biurową i techniczną w związku z działalnością Komitetu zapewni dyrektor Biura-Gabinet Komendanta Głównej Policji oraz dyrektor Biura Logistyki Komendy Głównej Policji, stosownie do ustalonych zakresów działania wymienionych Biur.
3. Zobowiązuje się kierowników komórek organizacyjnych Komendy Głównej Policji do udzielania członkom Komitetu wszelkiej pomocy niezbędnej w związku z działalnością Komitetu, w zakresie posiadanych kompetencji oraz za pośrednictwem Sekretarza Komitetu.
§ 6
Traci moc decyzja nr 186/97 Komendanta Głównego Policji z dnia 11 września 1997 r. w sprawie utworzenia przy Komendancie Głównym Policji Rady Konsultacyjnej.
§ 7
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.
Komendant Główny Policji: nadinsp. Antoni Kowalczyk
Załącznik do decyzji do wglądu w Wydziale III Informacji i Dokumentacji Prawnej Biura Prawnego KGP.