Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2018-06-02
Wersja aktualna od 2018-06-02
obowiązujący
ZARZĄDZENIE NR 4
PREZESA GŁÓWNEGO URZĘDU STATYSTYCZNEGO
z dnia 28 maja 2018 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania statutu Urzędowi Statystycznemu w Szczecinie
Na podstawie art. 25 ust. 4 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. z 2018 r. poz. 997 i 1000) zarządza się, co następuje:
§ 1. W statucie Urzędu Statystycznego w Szczecinie, stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 13 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 sierpnia 2012 r. w sprawie nadania statutu Urzędowi Statystycznemu w Szczecinie (Dz. Urz. GUS poz. 41, z 2014 r. poz. 50, z 2016 r. poz. 41 oraz z 2017 r. poz. 2 i 30) § 6 otrzymuje brzmienie:
"§ 6. 1. Urząd specjalizuje się w realizacji zadań ogólnokrajowych wykonywanych na rzecz statystyki publicznej jako całości w obszarach: statystyki nauki, techniki, innowacji i społeczeństwa informacyjnego, statystyki morskiej i żeglugi śródlądowej, statystyki transportu i łączności.
2. Urząd, jako jednostka autorska ogólnopolskich badań w zakresie statystyki nauki, techniki, innowacji i społeczeństwa informacyjnego, statystyki morskiej i żeglugi śródlądowej oraz statystyki transportu i łączności, realizuje zadania poprzez opracowywanie metodologii, programowanie i organizację badań statystycznych, w szczególności dotyczące:
1) przygotowania zakresu przedmiotowego i podmiotowego badań;
2) przygotowania operatów oraz tworzenia kartotek do badań;
3) opracowania wzorów formularzy i kwestionariuszy wraz z objaśnieniami;
4) zbierania, gromadzenia, opracowywania oraz analizowania danych statystycznych;
5) kontroli i akceptacji ogólnopolskich zbiorów, tablic kontrolnych i wynikowych;
6) oceny jakości danych i kontroli kompletności zbiorów, w tym analizy przyczyn braków odpowiedzi i podejmowania działań naprawczych;
7) informatycznej obsługi prowadzonych badań, w tym przygotowania założeń do systemów informatycznych związanych z gromadzeniem, przetwarzaniem, analizowaniem i opracowaniem danych wynikowych;
8) tworzenia i prowadzenia baz danych statystycznych;
9) inicjowania i prowadzenia prac metodologicznych, badań testowych i pilotażowych;
10) opracowywania rachunku satelitarnego z zakresu statystyki nauki, techniki, innowacji i społeczeństwa informacyjnego, statystyki morskiej oraz statystyki transportu;
11) monitorowania zasobów pozastatystycznych źródeł informacji oraz prowadzenia prac umożliwiających wykorzystywanie w badaniach statystycznych danych gromadzonych w źródłach administracyjnych;
12) doskonalenia wykorzystywanych narzędzi badawczych oraz metodologii w celu podnoszenia jakości badań oraz redukcji kosztów i obciążeń respondentów;
13) opracowywania publikacji wynikowych i analitycznych;
14) monitorowania zmian w prawodawstwie krajowym i międzynarodowym, prowadzenia prac mających na celu dostosowanie badań do obowiązujących wymogów prawnych;
15) opiniowania projektów dokumentów rządowych;
16) współpracy z innymi resortami, instytucjami i organizacjami w celu integracji i koordynacji badań statystycznych oraz pozyskiwania danych, w tym uczestnictwo w pracach zespołów międzynarodowych, międzyresortowych i w grupach ekspertów;
17) przygotowywania dokumentów i materiałów na posiedzenia i konsultacje na potrzeby współpracy międzynarodowej;
18) prowadzenia prac w zakresie wykorzystania nowych technologii i źródeł danych we współpracy z jednostkami służb statystyki publicznej, w szczególności w zakresie przeprowadzania analiz oraz wprowadzania nowoczesnych metod i narzędzi do przetwarzania ustrukturyzowanych i nieustrukturyzowanych źródeł danych, zwłaszcza w zakresie specjalizacji Urzędu.".
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 2 czerwca 2018 r.
Prezes Dominik Rozkrut