Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Głównego Urzędu Statystycznego rok 2014 poz. 55
Wersja aktualna od 2014-11-08
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Głównego Urzędu Statystycznego rok 2014 poz. 55
Wersja aktualna od 2014-11-08
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE NR 20
PREZESA GŁÓWNEGO URZĘDU STATYSTYCZNEGO

z dnia 6 listopada 2014 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie nadania statutu Urzędowi Statystycznemu w Bydgoszczy

Na podstawie art. 25 ust. 4 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. z 2012 r. poz. 591, z 2013 r. poz. 2 oraz z 2014 r. poz. 1161) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. W statucie Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy, stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 2 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 22 lutego 2012 r. w sprawie nadania statutu Urzędowi Statystycznemu w Bydgoszczy (Dz. Urz. GUS poz. 10) wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 5:

a) pkt 12 otrzymuje brzmienie:

„12) prowadzenie obsługi krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej (REGON) w zakresie osób prawnych, jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, a także udostępnianie danych z rejestru REGON;”,

b) pkt 14 otrzymuje brzmienie:

„14) prowadzenie przestrzennych baz adresowych na obszarze województwa kujawsko-pomorskiego na potrzeby tworzenia operatów przestrzennych w posiadanym specjalistycznym oprogramowaniu GIS, na bazie danych krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju (TERYT) i rejestrów statystycznych;”;

2) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Urząd specjalizuje się w realizacji zadań ogólnokrajowych wykonywanych na rzecz statystyki publicznej jako całości w obszarze statystyki rynku pracy w zakresie: pracujących w gospodarce narodowej, bezrobotnych i poszukujących pracy zarejestrowanych w urzędach pracy, popytu na pracę, czasu pracy, kosztów pracy, zezwoleń na pracę cudzoziemców w RP i wynagrodzeń oraz współpracuje w tym zakresie z departamentem GUS właściwym w sprawach statystyki pracy na każdym etapie prowadzonych prac.

2. Urząd jest odpowiedzialny, jako koordynator, za realizację zadań ogólnokrajowych wymienionych w ust. 1, w zakresie:

1) prowadzenia prac dotyczących rozwoju i aktualizacji rejestrów, operatów do badań statystycznych i tworzenia kartotek;

2) przygotowywania wzorów formularzy i kwestionariuszy (w tym elektronicznych) wraz z objaśnieniami oraz szacowania liczby formularzy i kwestionariuszy papierowych przeznaczonych do wydruku;

3) kontroli i akceptacji zbiorów wojewódzkich i ogólnopolskich;

4) kontroli i akceptacji wojewódzkich oraz ogólnopolskich tablic kontrolnych i wynikowych;

5) oceny jakości danych i kontroli kompletności zbiorów, analiz przyczyn braków odpowiedzi i podejmowania działań naprawczych;

6) przygotowywania założeń do systemów informatycznych związanych z gromadzeniem, przetwarzaniem i analizowaniem danych oraz współudziału w ich testowaniu;

7) doskonalenia funkcjonujących narzędzi badawczych i wprowadzania nowych technik realizacji badań w celu ograniczenia obciążenia respondentów, przyspieszenia opracowania wyników i dostarczenia ich odbiorcom, ograniczania kosztów badań;

8) prowadzenia prac umożliwiających wykorzystywanie danych gromadzonych w źródłach administracyjnych;

9) opracowywania rachunku satelitarnego z zakresu specjalizacji;

10) opracowywania danych na potrzeby europejskich rachunków narodowych (system ESA), dla rachunków narodowych krajowych i regionalnych oraz dokonywanie przeliczeń wstecz w związku ze zmianami stosowanych standardów klasyfikacyjnych;

11) tworzenia i prowadzenia dziedzinowej bazy wiedzy z rynku pracy, a w szczególności w zakresie:

a) określania zakresu przedmiotowego i podmiotowego bazy,

b) administrowania zasobami informacyjnymi i metadanymi bazy,

c) prac na rzecz zapewnienia spójności metodologicznej i informacyjnej zasobów bazy,

d) prac metodologicznych związanych z rozwojem i doskonaleniem bazy,

e) rozpoznawania potrzeb informacyjnych użytkowników bazy i dostosowywania zawartości informacyjnej bazy do zgłaszanych potrzeb;

12) aktualizacji systemów danych wynikowych oraz ich dystrybucji jednostkom statystycznym (innym urzędom i departamentom).

3. Urząd wspiera departament GUS właściwy w sprawach statystyki pracy, jako koordynatora odpowiedzialnego za realizację zadań, w zakresie:

1) rozpoznawania i analizy zapotrzebowania na dane i analizy statystyczne oraz podejmowania działań w celu ich zaspokojenia;

2) inicjowania, programowania i planowania badań statystycznych, w szczególności:

a) opracowywania zakresu podmiotowego i przedmiotowego badań, a także wytycznych dotyczących realizacji obowiązku statystycznego jednostek sprawozdawczych,

b) opracowywania metodologii prowadzonych badań oraz tworzenia definicji pojęć i klasyfikacji,

c) opracowywania, prezentowania, upowszechniania i udostępniania wyników badań, analiz statystycznych oraz przygotowywania materiałów analitycznych,

d) prowadzenia prac dotyczących oceny jakości badań statystycznych statystyki publicznej, a także podejmowania działań usprawniających kolejne edycje badań,

e) obliczania pracochłonności oraz kalkulacji, rozliczania i analizowania kosztów prowadzonych badań;

3) inicjowania i prowadzenia prac metodologicznych, badań testowych i pilotażowych;

4) opracowywania cząstkowych projektów rocznego programu badań statystycznych statystyki publicznej i wieloletnich programów rozwoju statystyki publicznej oraz przygotowywania projektów rocznych planów opracowań statystycznych i planów wydawniczych oraz współpracy z zagranicą;

5) tworzenia produktów do rozpowszechniania (w tym analizy wyników i opracowywania publikacji statystycznych);

6) monitorowania zmian w prawodawstwie krajowym i międzynarodowym, prowadzenia prac mających na celu dostosowanie badań do obowiązujących wymogów prawnych;

7) opiniowania projektów dokumentów rządowych;

8) współpracy z innymi resortami, instytucjami i organizacjami w celu integracji i koordynacji badań statystycznych oraz pozyskiwania danych, w szczególności uczestnicząc w pracach zespołów międzynarodowych, międzyresortowych i w grupach ekspertów;

9) przygotowywania dokumentów i materiałów na posiedzenia i konsultacje na potrzeby współpracy międzynarodowej.”.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 8 listopada 2014 r.

Prezes Janusz Witkowski

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00