Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej rok 2019 poz. 5
Wersja archiwalna od 2019-03-05 do 2020-03-01
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej rok 2019 poz. 5
Wersja archiwalna od 2019-03-05 do 2020-03-01
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE NR 3
KOMENDANTA GŁÓWNEGO PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ

z dnia 29 stycznia 2019 r.

w sprawie gospodarki transportowej w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 1.

Przepisy ogólne

§ 1. 1. Zarządzenie określa:

1) sposoby korzystania ze sprzętu transportowego oraz prowadzenia ewidencji pracy tego sprzętu;

2) metody utrzymywania sprawności technicznej sprzętu transportowego;

3) sposoby uznawania sprzętu transportowego za zbędny oraz zagospodarowania tego sprzętu;

4) sposób rozliczania zużycia paliw.

2. Przepisy niniejszego zarządzenia nie mają zastosowania w gospodarce transportowej Centrum Naukowo-Badawczego Ochrony Przeciwpożarowej im. Józefa Tuliszkowskiego - Państwowego Instytutu Badawczego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:

1) gospodarce transportowej - należy przez to rozumieć działania związane z planowaniem, nabywaniem, eksploatacją, obsługą, naprawą i zbywaniem sprzętu transportowego oraz zaopatrzeniem i rozliczaniem zużycia paliw i materiałów eksploatacyjnych;

2) sprzęcie transportowym - należy przez to rozumieć:

a) pojazdy,

b) jednostki pływające z silnikiem zabudowanym na stałe, zwane dalej "jednostkami pływającymi"

- stanowiące własność Państwowej Straży Pożarnej, zwanej dalej "PSP", lub będące w jej użytkowaniu, w tym sprawne technicznie eksponaty zgromadzone przez Centralne Muzeum Pożarnictwa, zwane dalej "CMP".

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.Kierownik jednostki organizacyjnej PSP, zwanej dalej "jednostką PSP", może upoważniać, w formie pisemnej, swoich pracowników do załatwiania spraw z zakresu gospodarki transportowej w jego imieniu w ustalonym zakresie, a w szczególności do spraw związanych z gospodarką paliwami i uznawaniem pojazdów za zbędne.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 2.

Właściwość organów w sprawach gospodarki transportowej

§ 4. Kierownik jednostki PSP prowadzi gospodarkę transportową w kierowanej przez niego jednostce.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej, zwany dalej "Komendantem Głównym", koordynuje działania kierowników jednostek PSP w zakresie gospodarki transportowej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.Komendant Główny może żądać od kierowników jednostek PSP sprawozdań z zakresu gospodarki transportowej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.1. Komendanci wojewódzcy PSP, zwani dalej "komendantami wojewódzkimi", koordynują gospodarkę transportową komend powiatowych (miejskich) PSP.

2. Komendant wojewódzki może żądać od komendantów powiatowych (miejskich) PSP, zwanych dalej "komendantami powiatowymi (miejskimi)", sprawozdań na temat gospodarki transportowej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 3.

Zasady eksploatacji pojazdów w jednostkach PSP

§ 8. Jednostki PSP pozyskują sprzęt transportowy w drodze kupna, darowizny lub użyczenia, wprowadzają go do ewidencji w systemie teleinformatycznym, a następnie do eksploatacji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9.1. Kierownicy jednostek PSP zapewniają sprawność użytkową sprzętu transportowego, jego bieżącą obsługę, przeglądy, naprawy i badania techniczne oraz zaopatrzenie w części zamienne, paliwo i materiały eksploatacyjne, decydują o sposobie zagospodarowania sprzętu transportowego i zapewniają jego oznakowanie, a także sprawują nadzór nad zgodnością stanu posiadanego sprzętu transportowego z normatywem.

2. Sposób oznakowania sprzętu transportowego określa załącznik nr 1 do zarządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10.Sprzęt transportowy wykorzystywany jest do celów służbowych z zastrzeżeniem § 15, 17 i 18.

2. Szczegółowe zasady użytkowania pojazdów innych niż pożarnicze, nie objętych dyspozycją § 17, określa załącznik nr 2.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 11.Wyjazd pojazdu, w tym wyjazd poza obszar właściwości miejscowej, z zastrzeżeniem § 12 podlega zgłoszeniu odpowiednio do:

1) stanowiska kierowania komendanta powiatowego (miejskiego),

2) stanowiska kierowania komendanta wojewódzkiego,

3) stanowiska kierowania Komendanta Głównego

- oraz wprowadzeniu do systemu teleinformatycznego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 12.Obowiązek, o którym mowa w § 11, nie dotyczy:

1) przejazdów pojazdów Komendy Głównej PSP w obrębie granic administracyjnych m. st. Warszawy;

2) przejazdów Komendanta Głównego PSP i jego zastępców

3) przejazdów funkcjonariuszy prowadzących inspekcje gotowości operacyjnej lub kontrole.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 13.Wyjazd pojazdu szkoły PSP albo CMP podlega zgłoszeniu do właściwego terytorialnie stanowiska kierowania, o którym mowa w § 11 ust. 1 pkt 1.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 14.1. Wyjazd pojazdu poza granice państwa, za wyjątkiem wyjazdu do działań ratowniczo-gaśniczych lub ćwiczeń prowadzonych na podstawie obowiązujących dwustronnych umów lub porozumień międzynarodowych, wymaga uzyskania zgody Komendanta Głównego.

2. Pojazd użyty do wyjazdu poza granice państwa powinien spełniać warunki przewidziane prawem drogowym państwa docelowego i prawem państw przez które przebiega trasa przejazdu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 15.1. Pojazdy mogą być nieodpłatnie użyte do:

1) przewozu wyposażenia domowego strażaków przeniesionych do pełnienia służby w innej jednostce PSP;

2) udzielenia, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, pomocy:

a) strażakom,

b) pracownikom cywilnym jednostek PSP,

c) emerytom lub rencistom PSP;

3) zbiorowego przewozu strażaków i pracowników cywilnych jednostek PSP oraz członków ich rodzin na wyjazdy organizowane przez kierownika jednostki PSP;

4) udzielania doraźnej pomocy:

a) jednostkom organizacyjnym służb podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych,

b) właściwemu terytorialnie wojewodzie,

c) właściwym terytorialnie organom samorządu terytorialnego,

d) organizacjom o charakterze społecznym lub charytatywnym,

e) związkom zawodowym działającym w strukturach PSP,

f) jednostkom ochotniczych straży pożarnych, zwanym dalej "OSP";

5) w celu przewiezienia uczestników ceremonii ślubnych i pogrzebowych, z zastrzeżeniem zachowania formy wynikającej z przepisów regulujących ceremoniał pożarniczy;

6) w celu przewiezienia przedstawicieli jednostki PSP biorących udział w ceremonii ślubnej lub pogrzebowej.

2. Użycie do celu, o którym mowa w ust. 1 pkt 1-4, pojazdu:

1) Komendy Głównej PSP wymaga pisemnej zgody Komendanta Głównego;

2) komendy powiatowej (miejskiej) PSP i komendy wojewódzkiej PSP wymaga pisemnej zgody komendanta wojewódzkiego;

3) szkoły PSP wymaga pisemnej zgody komendanta szkoły PSP;

4) CMP wymaga pisemnej zgody dyrektora CMP.

3. Użycie pojazdu w celu, o którym mowa w ust. 1 pkt 5 i 6, wymaga pisemnej zgody kierownika jednostki PSP udostępniającego pojazd.

4. Organy, o których mowa w ust. 2, przy rozstrzyganiu spraw, o których mowa w ust. 1, obowiązane są kierować się zasadami racjonalności, celowości, gospodarności i zasadności, a także mogą zażądać od użytkownika pojazdu, dodatkowego ubezpieczenia przewożonych osób.

5. Kierownik jednostki PSP udostępniającej pojazd do realizacji zadania, o którym mowa w ust. 1, udostępnia pojazd z pełnym zbiornikiem paliwa. Po realizacji użycia pojazdu, do celów o których mowa w ust. 1 pkt 4, biorący do używania zwraca pojazd z pełnym zbiornikiem paliwa.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 16.W przypadku użycia pojazdu w celu, o którym mowa w § 15 ust. 1 pkt 2-6 poza granice państwa, wymagana jest zgoda Komendanta Głównego. Z wnioskiem o wyrażenie zgody występuje organ, o którym mowa w § 15 w ust. 2 lub 3, w zależności od właściwości.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 17.1. Do przejazdu pojazdem z miejsca zamieszkania stałego lub czasowego do miejsca pełnienia służby i z miejsca pełnienia służby do miejsca zamieszkania stałego lub czasowego uprawnieni są:

1) Komendant Główny;

2) zastępcy Komendanta Głównego;

3) komendanci wojewódzcy;

4) komendanci szkół PSP;

5) inne organy PSP, za pisemną zgodą Komendanta Głównego.

2. Komendanci wojewódzcy oraz komendanci szkół PSP uprawnieni są do przejazdów, o których mowa w ust. 1, jeśli ich miejsce zamieszkania stałego lub czasowego znajduje się w obrębie granic administracyjnych miasta stanowiącego siedzibę komendy wojewódzkiej PSP lub szkoły PSP. Jeżeli ich miejsce zamieszkania stałego lub czasowego znajduje się poza granicami administracyjnymi miasta stanowiącego siedzibę komendy wojewódzkiej PSP lub szkoły PSP, wymagana jest pisemna zgoda Komendanta Głównego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 18.1. Sprzęt transportowy może, za pisemną zgodą, zostać użyczony w drodze zawarcia umowy użyczenia, której wzór określa załącznik nr 3 do zarządzenia, na potrzeby:

1) jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych;

2) jednostek OSP.

2. Pojazdy użycza się za pisemną zgodą:

1) Komendanta Głównego, w odniesieniu do pojazdów Komendy Głównej PSP, szkół PSP oraz CMP;

2) właściwego terytorialnie komendanta wojewódzkiego, w odniesieniu do pojazdów komendy wojewódzkiej PSP i pojazdów komend powiatowych (miejskich) PSP z obszaru województwa.

3. Za pisemną zgodą Komendanta Głównego pojazdy mogą być użyczane podmiotom innym niż wymienione w ust. 1.

4. Kierownik jednostki PSP udostępniającej pojazd, udostępnia pojazd z pełnym zbiornikiem paliwa. Po realizacji użycia pojazdu, biorący do używania zwraca pojazd z pełnym zbiornikiem paliwa.

5. Samochody zaopatrzeniowe oraz autobusy mogą być, za zgodą kierownika jednostki PSP, odpłatnie udostępniane do celów prywatnych na potrzeby podlegających mu strażaków i pracowników cywilnych.

6. Minimalne stawki odpłatności za udostępnienie sprzętu transportowego, o którym mowa w ust. 5, wynoszą:

1) dla samochodu zaopatrzeniowego o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t (w tym mikrobusu) - 1,50 zł,

2) dla samochodu zaopatrzeniowego o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t - 3,00 zł,

3) dla autobusu - 3,00 zł

- za kilometr przebytej trasy.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 4.

Kierowanie pojazdami i sterowanie jednostkami pływającymi

§ 19. Do podstawowych obowiązków kierującego pojazdem zatrudnionego na stanowisku związanym z prowadzeniem pojazdu, poza prowadzeniem pojazdu, należy obsługa codzienna pojazdu i dbanie o jego czystość.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 20.1. Pojazdy mogą być kierowane przez osoby pełniące służbę albo zatrudnione w jednostce PSP posiadające:

1) odpowiednią kategorię prawa jazdy;

2) upoważnienie, którego wzór określa załącznik nr 4 do zarządzenia.

2. Jednostki pływające mogą być sterowane i obsługiwane przez osoby pełniące służbę albo zatrudnione w jednostce PSP i legitymujące się odpowiednimi patentami i innymi uprawnieniami, potwierdzającymi ich kwalifikacje w tym zakresie.

3. Postępowanie w przedmiocie wydania upoważnienia, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, wszczyna się na wniosek zainteresowanego albo z urzędu.

4. Osobę, o której mowa w ust. 1, przed wydaniem upoważnienia kieruje się na właściwe badania lekarskie, których koszty pokrywa jednostka PSP.

5. Przepisu ust. 4 nie stosuje się wobec osób legitymujących się uprawnieniami do kierowania pojazdami uprzywilejowanymi.

6. Upoważnienie wystawia się na podstawie badań lekarskich będących podstawą do nadania uprawnień do kierowania pojazdami uprzywilejowanymi.

7. Upoważnienia, o których mowa w ust. 1, wydawane są na czas określony, zgodny z terminem ważności badań lekarskich i upoważniają osobę legitymującą się nimi do prowadzenia wszystkich pojazdów służbowych jednostek PSP, zgodnie z posiadaną kategorią prawa jazdy.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 21.1. Upoważnienia, o których mowa w § 20 ust. 1 pkt 2, wydają:

1) dla komendantów wojewódzkich, komendantów szkół PSP i Dyrektora CMP - Komendant Główny;

2) dla komendantów powiatowych (miejskich) - właściwy terytorialnie komendant wojewódzki;

3) dla strażaków i pracowników cywilnych jednostek PSP - kierownicy jednostek PSP.

2. Komendant Główny upoważniony jest do prowadzenia pojazdów służbowych od chwili uzyskania pozytywnego wyniku badań, o których mowa w § 20 ust. 4. Upoważnienie dla Komendanta Głównego wystawia dyrektor biura Komendy Głównej właściwego do spraw gospodarki transportowej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 22.Upoważnienia rejestruje się w rejestrze upoważnień prowadzonym w jednostce PSP.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 23.Sprawy upoważnień prowadzi komórka właściwa do spraw osobowych w jednostce PSP.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 24.1. Uprawnienia do prowadzenia pojazdów uprzywilejowanych wydaje się w trybie i na zasadach określonych w ustawie z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2017 r. poz. 978, z późn. zm.1)) regulujące kwestie uprawnień do prowadzenia pojazdów uprzywilejowanych.

2. Kierujący pojazdami uprzywilejowanymi muszą posiadać zezwolenie na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym oraz upoważnienie, o którym mowa w § 20 ust. 1 pkt 2.

3. Sprawy dotyczące zezwolenia na kierowanie pojazdami uprzywilejowanymi prowadzi komórka właściwa do spraw osobowych w jednostce PSP.

4. W celach doskonalenia techniki jazdy pojazdami, osoby prowadzące pojazdy służbowe mogą, za zgodą kierownika jednostki PSP, korzystać z samochodu służbowego. Kierownik jednostki PSP ustala zakres godzin albo limit kilometrów do wyjeżdżenia w ramach doskonalenia techniki jazdy.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 5.

Prowadzenie ewidencji pracy sprzętu transportowego

§ 25. 1. Pracę pojazdu odnotowuje się w okresowej karcie pracy pojazdu, której wzór określa załącznik nr 5 do zarządzenia.

2. Pracę jednostki pływającej odnotowuje się w okresowej karcie pracy jednostki pływającej, której wzór określa załącznik nr 6 do zarządzenia.

3. Kierujący pojazdem albo jednostką pływającą wypełnia na bieżąco i zgodnie ze stanem faktycznym właściwą okresową kartę pracy.

4. Sposób wypełniania karty pracy pojazdu określa załącznik nr 7 do zarządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 26.1. Sprzęt transportowy musi posiadać dokumentację jego eksploatacji.

2. Dokumentację, o której mowa w ust. 1, należy prowadzić na bieżąco, z odzwierciedleniem przebiegu całego cyklu eksploatacji od momentu pozyskania sprzętu przez jednostkę PSP do momentu jego zbycia.

3. Dokumentacja, o której mowa w ust. 1, powinna zawierać w szczególności:

1) podstawowe dane identyfikacyjne i parametry sprzętu;

2) kopie dokumentów i faktur związanych z pozyskaniem sprzętu transportowego, w tym świadectwo dopuszczenia jeżeli jest wymagane;

3) kopie dokumentów związanych z naprawami i wyposażeniem;

4) książkę gwarancyjną;

5) instrukcję obsługi.

4. Dokumentację, o której mowa w ust. 1, prowadzi komórka właściwa do spraw gospodarki transportowej w jednostce PSP.

5. W przypadku przekazywania sprzętu transportowego dokumentacja, o której mowa w ust. 1, przekazywana jest wraz ze sprzętem.

6. Dokumentacja, o której mowa w ust. 1, może być prowadzona w formie elektronicznej, pod warunkiem, że ten sposób dokumentacji umożliwi zbieranie, aktualizowanie i przetwarzanie danych, o których mowa w ust. 3.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 6.

Właściwość organów i postępowanie w sprawach o uznawanie sprzętu transportowego za zbędny

§ 27. Kierownicy jednostek PSP na bieżąco analizują stan sprzętu transportowego, z uwzględnieniem jego stanu technicznego oraz przydatności do dalszego użytkowania.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 28.1. Kierownik jednostki PSP powołuje komisję do oceny przydatności sprzętu transportowego.

2. W skład komisji powołuje się co najmniej trzy osoby spośród pracowników jednostki, w tym przedstawiciel komórki właściwej do spraw gospodarki transportowej w jednostce PSP.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 29.Komisja, w przypadku stwierdzenia przesłanek do uznania sprzętu transportowego za zbędny, sporządza wniosek o uznanie sprzętu transportowego za zbędny. Wniosek wymaga akceptacji kierownika jednostki PSP. Wzór wniosku określa część A załącznika nr 8 do zarządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 30.O uznaniu sprzętu transportowego za zbędny rozstrzyga:

1) Komendant Główny w odniesieniu do sprzętu Komendy Głównej PSP;

2) Komendant szkoły PSP i Dyrektor CMP w odniesieniu do sprzętu eksploatowanego w tych jednostkach;

3) właściwy terytorialnie komendant wojewódzki w odniesieniu odpowiednio do sprzętu komend powiatowych (miejskich) PSP z terenu województwa i komendy wojewódzkiej PSP.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 31.Uznanie sprzętu transportowego za zbędny odbywa się poprzez wyrażenie przez właściwy organ zgody na taką kwalifikację pojazdu. Wzór zgody na uznanie sprzętu za zbędny stanowi część B załącznika nr 8 do zarządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 32.1. Sprzęt transportowy uznany za zbędny w komendach wojewódzkich PSP oraz w komendach powiatowych (miejskich) PSP tworzy zasób pozostający w dyspozycji komendanta wojewódzkiego.

2. Sprzęt transportowy, o którym mowa w ust. 1, pozbawia się numerów operacyjnych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 33.1. Sprzęt transportowy uznany za zbędny w Komendzie Głównej PSP, szkołach PSP oraz CMP tworzy zasób pozostający w dyspozycji Komendanta Głównego.

2. Sprzęt transportowy, o którym mowa w ust. 1, pozbawia się numerów operacyjnych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 34.1. Kierownicy jednostek PSP uprawnieni do wskazania miejsca dalszej eksploatacji zbędnego sprzętu transportowego prowadzą rejestr uznanych za zbędne pojazdów i jednostek pływających oraz analizują potrzeby sprzętowe na obszarze ich właściwości miejscowej, z zastrzeżeniem sprzętu przekazanego w użyczenie.

2. Wzór rejestru określa załącznik nr 9 do zarządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 35.1. Sprzęt transportowy uznany za zbędny z przyczyn organizacyjnych i eksploatacyjnych zagospodarowuje się poprzez dążenie do uzupełnienia braków stwierdzonych w oparciu o normatywy wyposażenia ustalone w trybie i na zasadach przepisów wydanych na podstawie art. 8 ust. 4 pkt 2 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej.

2. Komendant wojewódzki wskazuje miejsce dalszej eksploatacji technicznie sprawnego sprzętu transportowego, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4, będącego w jego zasobie, a kierownicy jednostek PSP dokonują przekazania w drodze protokołu zdawczo-odbiorczego.

3. Komendant Główny wskazuje miejsce dalszej eksploatacji technicznie sprawnego sprzętu transportowego, będącego w jego zasobie. Przekazanie następuje w drodze protokołu zdawczo-odbiorczego.

4. Komendant Główny z urzędu lub na wniosek, może przenieść uznany za zbędny sprzęt transportowy pomiędzy zasobami, o których mowa w § 32 oraz § 33.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 36.1. Sprzęt transportowy niezagospodarowany w jednostkach PSP można przekazać do jednostek OSP. Przepisy art. 31 ustawy o ochronie przeciwpożarowej oraz § 35 ust. 2 i 3 stosuje się odpowiednio.

2. Przekazywanie uznanych za zbędne samochodów ratowniczo-gaśniczych i specjalnych do jednostek OSP odbywa się za zgodą Komendanta Głównego PSP.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 37.Sprzęt transportowy niezagospodarowany w sposób określony w przepisach niniejszego rozdziału należy zagospodarować w sposób, o którym mowa w przepisach o zasadach zarządzania mieniem państwowym.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 38.1. Komendant Główny i komendanci wojewódzcy prowadzą ewidencję sprzętu transportowego przekazanego do OSP.

2. Ewidencję prowadzi się w ujęciu rocznym i sprawozdaje do biura Komendy Głównej właściwego do spraw gospodarki transportowej w terminie do dnia 15 lutego roku kalendarzowego następującego po roku którego zestawienie dotyczy.

3. Biuro Komendy Głównej właściwe do spraw gospodarki transportowej po opracowaniu informacji zbiorczej, przedkładają Komendantowi Głównemu.

4. Wzór ewidencji, o którym mowa w ust. 1, określa załącznik nr 10 do zarządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 7.

Przyczyny uznania sprzętu transportowego za zbędny

§ 39. Sprzęt transportowy może zostać uznany za zbędny z przyczyn:

1) technicznych;

2) organizacyjnych;

3) eksploatacyjnych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 40.1. Za zbędny z przyczyn technicznych uznaje się sprzęt transportowy uszkodzony, zużyty lub przestarzały technicznie jeżeli:

1) przewidywany koszt naprawy, lub wartość zespołów, podzespołów, podstawowych części wymagających wymiany, przekroczy wartość 40% wartości sprzętu ustalonej według zasad określonych w ust. 2, albo

2) naprawa ze względu na brak wykonawców lub części zamiennych nie jest możliwa, albo

3) koszty eksploatacji w typowych dla danego sprzętu warunków eksploatacji znacząco wzrosły.

2. Wartość sprzętu transportowego, na potrzeby uznawania pojazdu za zbędny z przyczyn technicznych ustala się bez wyposażenia i urządzeń nie związanych na stałe ze sprzętem, przyjmując za podstawę ocenę sporządzoną przez uprawnionego rzeczoznawcę.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 41.Za zbędny z przyczyn organizacyjnych uznaje się sprzęt transportowy, jeżeli jego liczba w jednostce organizacyjnej przekracza liczby ustalone normatywem wyposażenia dla jednostki PSP, przy czym w jednostce pozostawia się sprzęt będący w najlepszym stanie technicznym.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 42.Za zbędny z przyczyn eksploatacyjnych uznaje się sprzęt transportowy, który wypełnił normy eksploatacji, określone w załączniku nr 11 do zarządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 43.Sprzęt transportowy, o którym mowa w§ 42, może być dalej użytkowany w jednostce PSP po osiągnięciu normy eksploatacji, jeżeli nie ma możliwości zastąpienia go nowym sprzętem transportowym.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 44.Komendant Główny może, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, zmniejszyć normę eksploatacyjną sprzętu transportowego z urzędu lub na wniosek:

1) komendanta wojewódzkiego;

2) komendanta szkoły PSP;

3) Dyrektora CMP.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 8.

Gospodarka materiałami pędnymi i eksploatacyjnymi oraz właściwość organów

§ 45. 1. Kierownicy jednostek PSP zobowiązani są do:

1) bieżącej kontroli i analizy zużycia paliw;

2) inicjowania i wdrażania działań zmierzających do racjonalnego gospodarowania materiałami pędnymi i eksploatacyjnymi, a w szczególności paliwami.

2. Zbyt duże zużycie paliwa w typowych dla danego sprzętu transportowego warunkach eksploatacyjnych podlega ustaleniu pod kątem wystąpienia ewentualnych przyczyn technicznych. Ustaleń dokonuje komórka właściwa do spraw gospodarki transportowej w jednostce PSP, a wyniki przedkładane są kierownikowi jednostki PSP.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 9.

Sposób rozliczania zużycia paliw i sprawozdawczość w tych sprawach

§ 46. Rozliczenie ze zużytego paliwa odbywa się po zakończeniu okresu rozliczeniowego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 47.Koniec okresu rozliczeniowego dla sprzętu transportowego ustala się na ostatni dzień każdego miesiąca, przy czym okres może być skrócony lub przedłużony o 5 dni. W zależności od intensywności eksploatacji, okres ten może być przedłużony do 3 miesięcy, nie dłużej jednak niż do końca roku kalendarzowego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 48.1. Podczas każdego tankowania oraz na koniec okresu rozliczeniowego należy, jeśli jest to dopuszczalne warunkami technicznymi, przestrzegać zasady pełnego zbiornika paliwa.

2. Każde tankowanie pojazdu i jednostki pływającej podlega ewidencjonowaniu w odpowiedniej okresowej karcie pracy.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 49.W szczególnie uzasadnionych przypadkach można rozliczyć sprzęt transportowy z niepełnym zbiornikiem paliwa.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 50.Ilość paliwa rzeczywiście zużytego w badanym okresie ustala się poprzez dodanie do stanu paliwa z poprzedniego okresu rozliczeniowego ilości paliwa zatankowanego i pomniejszenie otrzymanego wyniku o ustalony stan paliwa w zbiorniku na koniec okresu rozliczeniowego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 51.1. Komendy wojewódzkie PSP, po zebraniu informacji zbiorczej z jednostek im podległych, oraz szkoły PSP i CMP przesyłają do biura właściwego do spraw gospodarki transportowej Komendy Głównej PSP zbiorcze zestawienia za dany rok kalendarzowy, dotyczące zużycia paliwa i przejechanych kilometrów przez sprzęt transportowy eksploatowany w tych jednostkach, zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 12 do zarządzenia.

2. Zbiorcze zestawienie należy przesłać w terminie do dnia 15 stycznia roku kalendarzowego następującego po roku, którego ono dotyczy.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 52.Przepisów niniejszego rozdziału nie stosuje się do sprzętu konstrukcyjnie związanego z przyczepą oraz innego sprzętu transportowego, którego zużycie paliwa rozliczane jest wyłącznie w motogodzinach pracy sprzętu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 10.

Przepisy końcowe

§ 53. 1. Upoważnienie do prowadzenia pojazdów służbowych wydane przed dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia zachowuje swoją ważność przez okres sześciu miesięcy.

2. W okresie, o którym mowa w ust. 1, kierownicy jednostek PSP rozstrzygają o konieczności wydania nowych upoważnień osobom legitymującym się upoważnieniami, o których mowa w ust. 1. Przepis § 20 ust. 5 stosuje się odpowiednio.

3. Pojazdy oznakowane zgodnie z przepisami dotychczasowymi mogą pozostać oznakowane w sposób dotychczasowy.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 54.Traci moc zarządzenie nr 8 Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej z dnia 10 kwietnia 2008 r. w sprawie gospodarki transportowej w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej (Dz. Urz. KG PSP poz. 8, z 2012 r. poz. 23 oraz z 2016 r. poz. 5 i 11).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 55.Zarządzenie wchodzi w życie po upływie miesiąca od dnia ogłoszenia, z wyjątkiem § 20 ust. 3, który wchodzi w życie po upływie sześciu miesięcy od dnia ogłoszenia.

z up. Komendanta Głównego
Państwowej Straży Pożarnej

nadbryg. Marek Jasiński

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2017 r. poz. 2418 oraz z 2018 r. poz. 138, 650, 728, 957, 1039, 1098 i 1099, 1284, 1544, 1629, 2172, 2244 i 2245.

Załącznik Nr 1 do zarządzenia Nr 3
Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej
z dnia 29 stycznia 2019 r.

Oznakowanie sprzętu transportowego

Rozdział 1.

Oznakowanie pojazdów

1. Numery umieszczone na nadwoziu pojazdu samochodowego, zwane dalej "numerami operacyjnymi", mają za zadanie przekazanie uczestnikom tych działań istotnych informacji o przynależności pojazdu do jednostki ochrony przeciwpożarowej, jego rodzaju oraz o jego kryptonimie radiowym, a przez to usprawnienie kierowania i prowadzenia działań ratowniczych poziomu interwencyjnego i taktycznego.

2. Numer operacyjny jest umieszczany wyłącznie na tych pojazdach samochodowych, które mają wbudowane radiotelefony wykorzystujące do łączności radiowej częstotliwości przyznane dla PSP przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych. Numer operacyjny zawiera istotne fragmenty kryptonimu radiowego pojazdu albo jednostki pływającej i przyporządkowany jest do jednego pojazdu albo jednej jednostki pływającej.

3. Numer operacyjny składa się z dwóch grup cyfr, rozdzielonych literą alfabetu polskiego. Schemat numeru operacyjnego:

000 l 00

0 - cyfra, pozycja obowiązkowa,

L - litera, pozycja obowiązkowa,

gdzie:

1) pierwsza grupa cyfr numeru operacyjnego [000] określa jednostkę organizacyjną ochrony przeciwpożarowej, zgodnie z przydziałem grup cyfrowych kryptonimów indywidualnych stałych dla potrzeb jednostek organizacyjnych resortu ministra właściwego do spraw wewnętrznych oraz terenowej administracji rządowej albo zgodnie z przydziałem grup cyfrowych kryptonimów indywidualnych stałych dla województw;

2) druga grupa cyfr numeru operacyjnego [00] określa pojazd wg rodzaju i w kolejności w danej jednostce organizacyjnej ochrony przeciwpożarowej;

3) rozdzielająca grupy cyfr numeru operacyjnego litera [L] określa województwo lub wyróżnik jednostki centralnej.

4. Miejsca umieszczania i wielkość numeru operacyjnego:

1) numer operacyjny powinien mieć kształt oraz proporcje cyfr i liter jak na rysunku 1;

2) numer operacyjny powinien mieć wysokość cyfr i liter określoną w tablicy nr 2 i wynoszącą odpowiednio 40, 30, 20 albo 15 cm;

3) na pojazdach, z zastrzeżeniem pkt 4, numer operacyjny należy umieszczać:

a) na obu płaszczyznach bocznych nadwozia - wysokość cyfr i liter 40 cm, a gdy to nie jest możliwe, na obu bokach kabiny pojazdu lub innych elementach konstrukcyjnych - wysokość cyfr i liter 30 albo 20 cm,

b) centralnie na tylnej płaszczyźnie nadwozia - wysokość cyfr i liter 20 cm, a gdy to nie jest możliwe, na skraju tylnej płaszczyzny nadwozia - wysokość cyfr i liter 15 cm,

c) na dachu - wysokość cyfr i liter 40 albo 30 cm;

4) na samochodach operacyjnych i rozpoznawczo-ratowniczych numer operacyjny należy umieszczać:

a) na obu płaszczyznach bocznych nadwozia - wysokość cyfr i liter 15 cm,

b) na dachu - wysokość cyfr i liter 20 cm;

5. Do oznakowania pozostałych pojazdów (w tym przyczep i naczep) stosuje się przepisy rozdziału 2.

6. Dopuszcza się oznakowanie pojazdów ratowniczo-gaśniczych i specjalnych napisem "STRAŻ" umieszczonym na płaszczyźnie przedniej pojazdu, w tym także w odbiciu lustrzanym.

Rozdział 2.

Oznakowanie na jednostkach pływających, sprzęcie silnikowym i sprzęcie pożarniczym

1. Numer operacyjny na jednostce pływającej, sprzęcie silnikowym i pozostałym sprzęcie, o którym mowa w tablicy nr 1, zwany dalej "numerem na sprzęcie", ma za zadanie przekazanie uczestnikom tych działań informacji o przynależności tego sprzętu do określonej jednostki ochrony przeciwpożarowej, jego rodzaju oraz o jego kryptonimie radiowym, a przez to usprawnienie prowadzenia działań ratowniczych na poziomie interwencyjnym.

2. Numer na sprzęcie składa się z grupy cyfr oraz grupy złożonej z litery i cyfr, rozdzielonych literą alfabetu polskiego. Schemat numeru na sprzęcie:

000 l D00

0 - cyfra, pozycja obowiązkowa,

L - litera, pozycja obowiązkowa,

D - pozycja obowiązkowa,

0 - pozycja obowiązkowa (od 1 do 99)

gdzie:

1) pierwsza grupa cyfr numeru na sprzęcie [000] określa jednostkę organizacyjną ochrony przeciwpożarowej, zgodnie z przydziałem grup cyfrowych kryptonimów indywidualnych stałych dla potrzeb jednostek organizacyjnych resortu ministra właściwego do spraw wewnętrznych oraz terenowej administracji rządowej albo zgodnie z przydziałem grup cyfrowych kryptonimów indywidualnych stałych dla województw;

2) druga grupa złożona z litery i cyfr numeru na sprzęcie [D00] określa sprzęt wg typu jednostki sprzętowej i kolejności w danej jednostce;

3) rozdzielająca grupy cyfr numeru operacyjnego litera [L] określa województwo lub wyróżnik jednostki centralnej.

3. Szczegółowe zasady tworzenia oznakowania sprzętu określa tablica nr 1.

4. Numer na sprzęcie należy umieszczać w dogodnym miejscu na obu płaszczyznach bocznych sprzętu. Numer operacyjny powinien mieć wysokość cyfr i liter określoną w tablicy nr 2 i wynoszącą, o ile to możliwe 40 cm, a gdy nie jest to możliwe, dopuszcza się inną wysokość.

Rozdział 3

Wymagania ogólne dla oznakowania

1. Numer operacyjny albo numer na sprzęcie powinien mieć barwę kontrastującą z elementem lub nadwoziem, na którym został umieszczony. Numer operacyjny albo numer na sprzęcie powinien mieć barwę:

białą

- dla numerów na elementach w kolorze czerwonym lub innym o ciemnej barwie,

czarną lub czerwoną

- dla numerów na elementach w kolorze białym, kremowym lub innym o jasnej barwie,

czerwoną

- dla numerów umieszczanych na elementach aluminiowych, ze stali nierdzewnej lub elementach w kolorze srebrnym lub szarym.

2. Litery i cyfry numeru na nadwoziu lub na sprzęcie powinny mieć proporcje wymiarów określone w tablicy nr 2. Generowanie liter i cyfr, zgodnie z zasadami określonymi w ww. tablicy, jest możliwe po pobraniu fontu p.t. "Oznakowanie" umieszczonego na stronie internetowej Komendy Głównej PSP.

3. Litera numeru operacyjnego, rozdzielająca grupy cyfr [000] i [00] jest zmniejszona o połowę w stosunku do wielkości cyfr i umieszczona w prostokącie o wymiarach jak w tablicy nr 2. Przykładowe oznakowanie numerem operacyjnym samochodu oraz przyczepy przedstawiają rysunki nr 1 i 2.

4. Przykładowe rozmieszczenie numerów na nadwoziu i na sprzęcie przedstawiają rysunki nr 3, 4 i 5.

5. Na pojazdach eksploatowanych w Państwowej Straży Pożarnej, których kolor lub kształt nadwozia nie sugeruje przynależności do jednostek ochrony przeciwpożarowej może być umieszczony napis w kolorze numeru operacyjnego o treści:

STRAŻ POŻARNA

albo

PAŃSTWOWA STRAŻ POŻARNA

8. Na przednich drzwiach kabin samochodów może być umieszczony odpowiednio: herb województwa, powiatu, miasta, emblemat szkoły PSP albo logo PSP. Wysokość elementu powinna wynosić nie więcej 25 cm. Herbów i innych emblematów nie umieszcza się na nadwoziach samochodów operacyjnych.

9. Samochody ratownictwa medycznego, będące w posiadaniu PSP, mogą być dodatkowo oznakowane w sposób przyjęty dla pojazdów służby zdrowia.

10. Jednostki pływające mogą być oznakowane na obu burtach napisem:

STRAŻ POŻARNA

albo

PAŃSTWOWA STRAŻ POŻARNA

wykonanym w kolorze kontrastującym z burtami, na zasadach określonych dla numerów na pojazdach.

11. Inne niezbędne napisy na pojazdach i sprzęcie (na przykład wskazanie darczyńcy, określenie źródła finansowania), należy sporządzać w kolorze i o kroju liter różniącym się od numeru operacyjnego lub numeru na sprzęcie.

12. Zabronione jest umieszczanie na sprzęcie napisów reklamowych oraz napisów obcojęzycznych, za wyjątkiem obcojęzycznych opisów i nazw, wykonanych fabrycznie przez producenta nadwozia.

13. Dopuszcza się umieszczanie na oznakowywanym sprzęcie numeru alarmowego:

tel. 998

tel. 112

albo

( 998

( 112

14. Zabrania się umieszczania na sprzęcie napisów oraz emblematów określających lub sugerujących j ego zastosowanie.

Samochody operacyjne powinny mieć nadwozie barwy białej, czerwonej albo srebrnej. Pojazdy oznakowuje się pasem wyróżniającym o szerokości 15 cm dookoła pojazdu z wyjątkiem pokrywy silnika. Pas powinien być barwy czerwonej odblaskowej. Pas wyróżniający z tyłu nadwozia powinien być w miarę możliwości kontynuacją pasów umieszczonych po bokach. Krawędzie górne i dolne tych pasów powinny znajdować się w miarę możliwości na tej samej wysokości z uwzględnieniem konieczności ominięcia przetłoczeń nadwozia uniemożliwiających naklejenie folii odblaskowej. Po obu bokach pojazdu na pasie wyróżniającym drzwi przednich powinien znajdować się napis "STRAŻ" w kolorze białym odblaskowym - wysokość liter 14 cm wg wzoru określonego w rys. 6. Powyższe elementy oznakowania powinny być umieszczone w sposób trwały.

Rysunek nr 1. Proporcje oraz krój liter i cyfr numeru operacyjnego (samochód) i numeru na sprzęcie (przyczepa).

infoRgrafika

Rysunek nr 2. Wygląd numeru operacyjnego (samochód) i numeru na sprzęcie (przyczepa).

infoRgrafika

Rysunek nr 3. Samochód pożarniczy prawidłowo oznakowany numerami operacyjnymi, widok z boku, z tyłu oraz z góry.

infoRgrafika

Rysunek nr 4. Samochód pożarniczy i przyczepa prawidłowo oznakowane numerami operacyjnymi i numerem na sprzęcie.

infoRgrafika

Rysunek nr 5. Samochody pożarnicze prawidłowo oznakowane numerami operacyjnymi.

A. Z napisem wskazującym darczyńcę

infoRgrafika

B. Samochód osobowy - operacyjny

infoRgrafika

Rysunek nr 6. Wzór i niektóre wymiary napisu "STRAŻ" (wymiary w mm).

infoRgrafika

Tablica nr 1. Zasady tworzenia numerów dla sprzętu pożarniczego.

Lp

Kategoria sprzętu

Schemat numeru operacyjny sprzętu

Stosowanie numeru dla PSP jest obowiązkowe

1

Kontenery

000 L K00

Tak

2

Jednostki pływające

000 L Ł00

Tak

3

Transportery

000 L T00

Tak

4

Quady

000 L Q00

Tak

5

Naczepy

000 L N00

Tak

6

Przyczepy (w tym przyczepy z zabudowanym sprzętem silnikowym)

000 L P00

Tak

7

Namioty

000 L Z00

Tak

8

Inne wyposażenie

000 L X00

Nie

Tablica nr 2. Wymiary elementów numerów operacyjnych dla wysokości 40, 30, 20 i 15 cm.

Lp.

Element
numeru operacyjnego

Wymiar elementu numeru operacyjnego [jednostek]

Wymiar elementu numeru operacyjnego [ mm ] dla napisów
o wysokości:

40 cm

30 cm

20 cm

15 cm

1

Wysokość cyfr i liter

16

400

300

200

150

2

Szerokość cyfr i liter

8

200

150

100

75

3

Odstęp cyfr i liter od cyfry "1"

4

100

75

50

38

4

Odstęp od cyfry "1" gdy jest ona pierwszą lub ostatnią cyfrą numeru operacyjnego

3

75

56

38

28

5

Odległość cyfr i liter od elementu rozdzielającego (prostokąta lub myślnika)

3

75

56

38

28

6

Promień łuku zewnętrznego liter i cyfr

3

75

56

38

28

7

Grubość cyfr, liter oraz myślnika

2

50

38

25

19

8

Odstęp między cyframi i literami

2

50

38

25

19

9

Promień łuku wewnętrznego liter i cyfr

1

25

20

13

10

10

Wymiar prostokąta (szerokość x wysokość )

6x10

150x250

113x188

75x125

56x94

11

Wymiar prostokąta dla liter "M" i "W"

8x10

200x250

150x188

100x125

75x94

12

Wymiar litery określającej województwo lub jednostkę centralną

4x8

100x200

75x150

50x100

38x75

13

Wymiar liter "M" i "W" określających województwo

6x8

150x200

113x150

75x100

56x75

14

Grubość litery określającej województwo lub jednostkę centralną (uwaga: ta litera ma pomniejszony wymiar)

1

25

20

13

10

Załącznik Nr 2 do zarządzenia Nr 3
Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej
z dnia 29 stycznia 2019 r.

Szczegółowe zasady używania samochodów służbowych innych niż pożarnicze

Za użycie samochodu służbowego uważa się przejazd w charakterze kierowcy, dysponenta lub pasażera. Procedura wykorzystania pojazdu wygląda następująco.

1. Zgłoszenie potrzeb transportowych następuje poprzez przedłożenie wypełnionego zamówienia na przydział samochodu służbowego, określonego wg wzoru.

2. Zamówienie składa się do komórki właściwej do spraw transportu z wyprzedzeniem:

1) co najmniej jednego dnia dla wyjazdów w obrębie miasta (powiatu) stanowiącego siedzibę organu;

2) co najmniej trzech dni dla wyjazdów w granicach administracyjnych województwa;

3) co najmniej siedmiu dni dla wyjazdów poza granice administracyjne województwa;

4) co najmniej dwudziestu jeden dni dla wyjazdów planowanych i ujętych w planach danej komórki organizacyjnej (kontrole, ćwiczenia, inspekcje, itp.), niedających się zakwalifikować jako wyjazdy, o których mowa w pkt 1-3;

5) w szczególnie uzasadnionych przypadkach, nie dających się przewidzieć wcześniej, samochód służbowy może zostać udostępniony w dniu złożenia zamówienia pod warunkiem, zabezpieczenia możliwości transportowych jednostki PSP.

3. Złożenie zamówienia nie jest równoznaczne z przyznaniem samochodu służbowego.

4. Rezygnację z zamówienia należy niezwłocznie zgłosić do komórki właściwej w sprawach transportu.

5. Dokumenty oraz kluczyki od samochodów służbowych pobiera się w komórce właściwej w sprawach transportu.

Wzór zamówienia na przydział samochodu służbowego innego niż pożarniczy

infoRgrafika

Załącznik Nr 3 do zarządzenia Nr 3
Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej
z dnia 29 stycznia 2019 r.

Umowa użyczenia pojazdu

infoRgrafika

infoRgrafika

Załącznik Nr 4 do zarządzenia Nr 3
Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej
z dnia 29 stycznia 2019 r.

Wzór upoważnienia do prowadzenia pojazdów służbowych PSP

infoRgrafika

infoRgrafika

Załącznik Nr 5 do zarządzenia Nr 3
Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej
z dnia 29 stycznia 2019 r.

OKRESOWA KARTA PRACY POJAZDU

infoRgrafika

infoRgrafika

Załącznik Nr 6 do zarządzenia Nr 3
Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej
z dnia 29 stycznia 2019 r.

OKRESOWA KARTA PRACY JEDNOSTKI PŁYWAJĄCEJ

infoRgrafika

Załącznik Nr 7 do zarządzenia Nr 3
Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej
z dnia 29 stycznia 2019 r.

Sposób wypełniania karty pracy pojazdu

§ 1.

Okresową kartę pracy pojazdu (dalej: karta) należy prowadzić w sposób umożliwiający jednoznaczne ustalenie:

1) trasy i celu wykorzystania pojazdu;

2) czasu i miejsca postoju powyżej 30 min.;

3) czasu pracy na postoju i czasu pracy urządzeń napędzanych silnikiem głównym pojazdu lub zasilanych ze zbiornika paliwa pojazdu.

§ 2.

Na trasę przejazdu składają się następujące elementy:

1) punkt początkowy - nazwa jednostki lub adres;

2) punkt docelowy - nazwa jednostki lub adres;

3) punkt powrotu - nazwa jednostki lub adres.

§ 3.

Trasę przejazdu odnotowuje się poprzez wykazanie w kolumnie 2 wkładki uzupełniającej do karty wszystkich elementów, o których mowa w § 2.

§ 4.

1. Dysponentem jest osoba pełniąca służbę albo pracująca w PSP, z której inicjatywy (za zgodą kierownika jednostki organizacyjnej lub osoby przez niego upoważnionej) lub dyspozycji nastąpiło wykorzystanie pojazdu eksploatowanego w PSP.

2. W przypadku gdy dysponent jest zarazem kierującym, obowiązany jest do samodzielnego wypełnienia odpowiednich pól karty.

Załącznik Nr 8 do zarządzenia Nr 3
Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej
z dnia 29 stycznia 2019 r.

WNIOSEK O UZNANIE SPRZĘTU TRANSPORTOWEGO ZA ZBĘDNY

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

Załącznik Nr 9 do zarządzenia Nr 3
Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej
z dnia 29 stycznia 2019 r.

REJESTR POJAZDÓW I JEDNOSTEK PŁYWAJĄCYCH UZNANYCH ZA ZBĘDNE

infoRgrafika

Załącznik Nr 10 do zarządzenia Nr 3
Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej
z dnia 29 stycznia 2019 r.

EWIDENCJA SPRZĘTU TRANSPORTOWEGO PRZEKAZANEGO DO JEDNOSTEK OSP

infoRgrafika

Załącznik Nr 11 do zarządzenia Nr 3
Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej
z dnia 29 stycznia 2019 r.

NORMY EKSPLOATACJI SPRZĘTU TRANSPORTOWEGO

infoRgrafika

Załącznik Nr 12 do zarządzenia Nr 3
Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej
z dnia 29 stycznia 2019 r.

ZBIORCZE ZESTAWIENIE ZUŻYCIA PALIWA I PRZEBIEGU KILOMETRÓW PRZEZ SPRZĘT TRANSPORTOWY JEDNOSTEK PSP

infoRgrafika

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00