Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2023-05-24
Wersja aktualna od 2023-05-24
obowiązujący
DECYZJA Nr 46/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 23 maja 2023 r.
zmieniająca decyzję w sprawie działalności promocyjnej w resorcie obrony narodowej
Na podstawie art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 1995 r. o urzędzie Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. z 2022 r. poz. 1438) oraz § 2 pkt 3a i 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. poz. 426 oraz z 2014 r. poz. 933) ustala się, co następuje:
§ 1. W decyzji Nr 33/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 5 marca 2019 r. w sprawie działalności promocyjnej w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. Min. Obr. Nar. poz. 40 oraz z 2020 r. poz. 79) wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 7 pkt 8 otrzymuje brzmienie:
„8) Dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni.";
2) w § 16:
a) po pkt 6 dodaje się pkt 6a w brzmieniu:
„6a) Dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni;",
b) pkt 12 otrzymuje brzmienie:
„12) dyrektorzy (szefowie, komendanci) innych, niewymienionych powyżej jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi i jemu podporządkowanych, o których mowa w decyzji w sprawie podporządkowania jednostek organizacyjnych osobom zajmującym kierownicze stanowiska Ministerstwa Obrony Narodowej albo kierownikom komórek organizacyjnych.";
3) w § 20 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) w zakresie środków finansowych, dla których dysponentem nie jest Dyrektor Generalny Ministerstwa - kierownik jednostki organizacyjnej, której propozycje do planu priorytetowych przedsięwzięć promocyjnych zostały ujęte w planie priorytetowych przedsięwzięć promocyjnych.";
4) § 24 otrzymuje brzmienie:
„§ 24. 1. Materiałami promocyjnymi, w rozumieniu niniejszej decyzji, są nieposiadające wartości handlowej przedmioty, których wartość nie przekracza kwoty, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, opatrzone znakami i elementami wizualnymi, o których mowa w ust. 2, a w szczególności:
1) wydawnictwa książkowe;
2) foldery, ulotki, naklejki, plakaty;
3) kalendarze;
4) nośniki dźwięku i obrazu, elektroniczne nośniki danych;
5) ryngrafy, plakiety, znaczki, proporczyki;
6) materiały piśmiennicze i biurowe;
7) elementy odzieży;
8) artykuły spożywcze (w tym słodycze reklamowe);
9) zabawki;
10) inne przedmioty, których forma i przeznaczenie nie budzą negatywnych skojarzeń.
2. Materiały promocyjne opatruje się:
1) znakiem promocyjnym Wojska Polskiego, innymi znakami używanymi w Siłach Zbrojnych lub innymi kojarzącymi się z wojskiem i obronnością elementami wizualnymi w przypadku promowania Sił Zbrojnych;
2) znakiem z wizerunkiem orła Ministerstwa Obrony Narodowej, o którym mowa w § 2 ust. 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 września 2022 r. w sprawie sposobu używania wizerunku orła ustalonego dla godła Rzeczypospolitej Polskiej oraz barw Rzeczypospolitej Polskiej do celów wspólnej identyfikacji wizualnej (Dz. U. poz. 2102) w przypadku promowania Ministerstwa Obrony Narodowej.";
5) § 26 i § 27 otrzymują brzmienie:
„§ 26. 1. Narzędzia promocyjne, materiały promocyjne i elementy ekspozycyjno-wystawiennicze nie mogą:
1) zawierać elementów promujących osoby aktualnie pełniące służbę wojskową lub aktualnie pełniące funkcje publiczne;
2) naruszać praw autorskich i dóbr osobistych chronionych prawem cywilnym;
3) podlegać sprzedaży, z wyjątkiem materiałów promocyjnych na aukcjach charytatywnych.
2. Ograniczenie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, nie dotyczy materiałów promocyjnych o charakterze pamiątkowym lub okolicznościowym, w szczególności: monet, medali, ryngrafów i plakiet Ministra, Sekretarzy Stanu i Podsekretarzy Stanu oraz Szefa Sztabu Generalnego.
3. Materiały promocyjne, o których mowa w ust. 2, zapewnia i udostępnia podmiotom, o których mowa w ust. 2, kierownik komórki do spraw promocji.
4. Limity materiałów promocyjnych, o których mowa w ust. 2, ustala kierownik komórki do spraw promocji w ramach planu priorytetowych przedsięwzięć promocyjnych.
§ 27. Nie wyklucza się oznaczania znakami i elementami wizualnymi, o których mowa w § 24 ust. 2, przedmiotów innych, niż materiały promocyjne, takich jak np. papier firmowy, wizytówki, koperty, teczki i inne materiały biurowe, materiały konferencyjne, upominki okolicznościowe itp.".
§ 2. Decyzja wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Minister Obrony Narodowej: z up. W. Skurkiewicz