DECYZJA NR 33/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 5 marca 2019 r.
w sprawie działalności promocyjnej w resorcie obrony
narodowej
(DUMON. z 2020 r., poz. 79;ostatnia zmiana: DUMON. z 2023 r., poz. 57)
Na podstawie art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 1995 r. o urzędzie Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 196) oraz § 2 pkt 3a i 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. poz. 426 i z 2014 r. poz. 933) ustala się, co następuje:
§ 1. Decyzja określa zadania resortu obrony narodowej podejmowane w celu kreowania pożądanego wizerunku Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej i Ministerstwa Obrony Narodowej oraz tryb i zasady realizacji wydatków na działalność promocyjną w resorcie obrony narodowej.
§ 2. Użyte w treści decyzji określenia oznaczają:
1) Minister - Ministra Obrony Narodowej;
2) Ministerstwo - Ministerstwo Obrony Narodowej;
3) Siły Zbrojne - Siły Zbrojne Rzeczypospolitej Polskiej;
4) resort - dział administracji rządowej, w skład którego wchodzą Minister jako kierownik działu administracji rządowej obrona narodowa, Ministerstwo jako urząd, jednostki organizacyjne podległe lub nadzorowane przez Ministra, w tym Siły Zbrojne;
5) Sekretarz Stanu, Podsekretarz Stanu - Sekretarza Stanu, Podsekretarza Stanu w Ministerstwie;
6) Sztab Generalny - Sztab Generalny Wojska Polskiego;
7) Dowódca Generalny - Dowódcę Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych;
8) Dowódca Operacyjny - Dowódcę Operacyjnego Rodzajów Sił Zbrojnych;
9) Inspektorat Wsparcia - Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych;
10) komórka organizacyjna - departament, zarząd, Centrum Operacyjne Ministra Obrony Narodowej, biuro - wchodzące w skład Ministerstwa;
11) jednostka organizacyjna - jednostkę organizacyjną niewchodzącą w skład Ministerstwa, podległą Ministrowi lub przez niego nadzorowaną;
12) komórka do spraw promocji - komórkę organizacyjną właściwą do spraw promocji, wskazaną w regulaminie organizacyjnym Ministerstwa Obrony Narodowej;
13) kierownik komórki do spraw promocji - osobę kierującą komórką do spraw promocji;
14) plan priorytetowych przedsięwzięć promocyjnych - plan priorytetowych przedsięwzięć promocyjnych resortu obrony narodowej;
15) nieruchomość - nieruchomość znajdującą się w trwałym zarządzie jednostki organizacyjnej;
16) podmiot zewnętrzny - każdy podmiot, bez względu na jego status prawny i organizacyjny, niebędący komórką organizacyjną lub jednostką organizacyjną.
§ 3. Celem działalności promocyjnej jest w szczególności:
1) kształtowanie pozytywnego wizerunku żołnierza polskiego, Sił Zbrojnych oraz Ministerstwa;
2) tworzenie klimatu zaufania i aprobaty społecznej dla Sił Zbrojnych oraz ich zadań realizowanych w kraju i za granicą;
3) pozyskiwanie najlepszych kandydatów do służby wojskowej;
4) kształtowanie świadomości obronnej obywateli Rzeczypospolitej Polskiej;
5) budowanie społecznego zaplecza Sił Zbrojnych, między innymi poprzez pozyskiwanie partnerów do działalności na rzecz bezpieczeństwa i obronności państwa.
§ 4. W ramach działalności promocyjnej realizowane są następujące zadania:
1) planowanie, organizowanie, koordynowanie oraz udział w przedsięwzięciach promocyjnych resortu w kraju i za granicą;
2) wybór, realizacja procedur związanych z zakupami oraz koordynowanie dystrybucji narzędzi promocyjnych, materiałów promocyjnych i wydawniczych oraz elementów ekspozycyjno-wystawienniczych;
3) współpraca z podmiotami zewnętrznymi przy realizacji projektów promujących Ministerstwo i Siły Zbrojne.
§ 5. W ramach realizacji zadań w obszarze promocji, określonych w Regulaminie organizacyjnym Ministerstwa, kierownik komórki do spraw promocji w szczególności:
1) tworzy rozwiązania systemowe oraz definiuje cele strategiczne w zakresie promocji;
2) planuje, organizuje i koordynuje kampanie, programy i inne przedsięwzięcia promocyjne Ministerstwa w kraju i za granicą, w tym odpowiada za organizację stoisk Ministerstwa podczas targów i wystaw przemysłu obronnego;
3) opracowuje plan priorytetowych przedsięwzięć promocyjnych resortu, w ramach planowania budżetowego na każdy kolejny rok, w uzgodnieniu z kierownikiem komórki organizacyjnej właściwej do spraw kształtowania budżetu resortu;
4) analizuje potrzeby i dokonuje wyboru narzędzi promocyjnych, materiałów promocyjnych oraz elementów ekspozycyjno-wystawienniczych, przygotowuje dokumentację prawno-finansową w celu ich nabycia, prowadzi negocjacje i uzgodnienia z wykonawcami, uczestniczy w pracach komisji przetargowych oraz w realizacji umów, prowadzi dystrybucję materiałów promocyjnych;
5) analizuje potrzeby szkoleniowe oraz planuje szkolenia dla pracowników i żołnierzy odpowiedzialnych za działalność promocyjną w komórkach i jednostkach organizacyjnych;
6) współpracuje z partnerami zewnętrznymi przy realizacji projektów promujących Ministerstwo i Siły Zbrojne;
7) analizuje wyniki badań społecznych dotyczących wizerunku Sił Zbrojnych i Ministerstwa oraz implementuje wnioski z badań w działalności promocyjnej;
8) zapewnia materiały promocyjne dla:
a) komórek organizacyjnych Ministerstwa,
b) ataszatów obrony przy przedstawicielstwach dyplomatycznych Rzeczypospolitej Polskiej,
c) polskich kontyngentów wojskowych,
d) obserwatorów wojskowych misji organizacji międzynarodowych,
e) zespołów łącznikowych przy organizacjach międzynarodowych i międzynarodowych strukturach wojskowych,
f) polskich przedstawicielstw wojskowych przy organizacjach międzynarodowych i międzynarodowych strukturach wojskowych,
g) żołnierzy zawodowych pełniących służbę poza granicami państwa w stałych przedstawicielstwach Rzeczypospolitej Polskiej przy organizacjach międzynarodowych,
h) jednostek organizacyjnych, za wyjątkiem:
- finansujących działalność promocyjną w ramach limitu wydatków na stałą działalność promocyjną,
- dysponujących środkami finansowymi na realizację zadań promocyjnych w ramach planu priorytetowych przedsięwzięć promocyjnych.
§ 6. Na finansowanie stałej działalności promocyjnej, prowadzonej przez komórkę do spraw promocji, tworzy się limit wydatków, ustalony według następującego algorytmu:
SDP komórka do spraw promocji = A x B, gdzie poszczególne symbole oznaczają:
SDP komórka do spraw promocji - wydatki na stałą działalność promocyjną komórki do spraw promocji,
A - 5% kwoty określonej w art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1509, z późn. zm.1)),
B - limit stanów średniorocznych żołnierzy zawodowych Sił Zbrojnych na dany rok, określony w decyzji budżetowej.
§ 7. Działalność promocyjną na rzecz własną oraz podległych jednostek organizacyjnych prowadzą:
1) Dowódca Generalny;
2) Dowódca Operacyjny;
3) Dowódca Wojsk Obrony Terytorialnej;
4) Szef Inspektoratu Wsparcia;
5) Komendant Główny Żandarmerii Wojskowej;
6) Dowódca Garnizonu Warszawa;
7) rektorzy-komendanci uczelni wojskowych i komendanci jednostek szkolnictwa wojskowego;
8) [1] Dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni.
§ 8. Szef Sztabu Generalnego koordynuje działalność promocyjną tych spośród jednostek organizacyjnych, o których mowa w § 7, które zostały mu podporządkowane na mocy odrębnych przepisów.
§ 9. Za działalność promocyjną prowadzoną przez jednostki organizacyjne, o których mowa w § 7, odpowiadają wymienieni dowódcy (szef, komendanci), którzy planują, koordynują, nadzorują oraz dokumentują realizację działań promocyjnych w podległych sobie jednostkach organizacyjnych.
§ 10. Dowódcy (szefowie, komendanci) jednostek organizacyjnych, podległych dowódcom (szefowi, komendantom), o których mowa w § 7, planują i prowadzą działania promocyjne w zakresie określonym przez przełożonych, uwzględniając także potrzeby własne, podległych jednostek organizacyjnych i lokalnej społeczności.
§ 11. Dowódcy (szef, komendanci) jednostek organizacyjnych, o których mowa w § 7, finansują działalność promocyjną ze środków własnych. Na finansowanie tej działalności tworzy się limit wydatków ustalony według następującego algorytmu:
SDP = A x C, gdzie poszczególne symbole oznaczają:
SDP - wydatki na stałą działalność promocyjną,
A - 5% kwoty określonej w art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych,
C - limity stanów średniorocznych żołnierzy zawodowych, określonych w decyzji budżetowej na dany rok dla tych jednostek organizacyjnych oraz podległych im struktur.
§ 12. Dowódcy (szef, komendanci) jednostek organizacyjnych, o których mowa w § 7, finansują działalność promocyjną z limitu, o którym mowa w § 11, bezpośrednio albo, uwzględniając potrzeby podległych jednostek organizacyjnych, przekazują część tego limitu podległym sobie jednostkom organizacyjnym. O podjętych decyzjach niezwłocznie informują właściwych dysponentów środków budżetowych, którzy będą realizowali te wydatki.
§ 13. Dowódcy (szefowie, komendanci) jednostek organizacyjnych inni niż wymienieni w § 7 oraz dowódcy, którzy nie otrzymają limitu wydatków, o którym mowa w § 12 lub nie realizują zadań finansowanych w ramach planu priorytetowych przedsięwzięć promocyjnych, nie są uprawnieni do dokonywania wydatków o charakterze promocyjnym.
§ 14. Kampanie i inne działania ogólnopolskie oraz promocyjne przedsięwzięcia krajowe i międzynarodowe o charakterze państwowym i resortowym, a także działania na rzecz ataszatów obrony przy przedstawicielstwach dyplomatycznych Rzeczypospolitej Polskiej, obserwatorów wojskowych misji organizacji międzynarodowych, zespołów łącznikowych przy organizacjach międzynarodowych i międzynarodowych strukturach wojskowych, polskich przedstawicielstw wojskowych przy organizacjach międzynarodowych i międzynarodowych strukturach wojskowych oraz polskich kontyngentów wojskowych mogą być finansowane w ramach planu priorytetowych przedsięwzięć promocyjnych oraz prowadzone na podstawie odrębnych decyzji Ministra.
§ 15. Wydatki na realizację przedsięwzięć, ujętych w planie priorytetowych przedsięwzięć promocyjnych, nie obciążają limitów wydatków, o których mowa w § 6 i 11.
§ 16. Propozycje do planu priorytetowych przedsięwzięć promocyjnych, według wzoru stanowiącego załącznik Nr 1 do decyzji, w terminie do dnia 31 października roku poprzedzającego rok przedplanowy, o którym mowa w przepisach w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej, zgłaszają:
1) Sekretarze i Podsekretarze Stanu;
2) Szef Sztabu Generalnego;
3) Dyrektor Generalny Ministerstwa;
4) Dowódca Generalny;
5) Dowódca Operacyjny;
6) Dowódca Wojsk Obrony Terytorialnej;
6a) [2] Dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni;
7) Szef Inspektoratu Wsparcia;
8) Komendant Główny Żandarmerii Wojskowej;
9) Dowódca Garnizonu Warszawa;
10) dyrektorzy komórek organizacyjnych Ministerstwa, pozostających w bezpośredniej podległości Ministra;
11) Dyrektor Gabinetu Politycznego Ministra;
12) [3] dyrektorzy (szefowie, komendanci) innych, niewymienionych powyżej jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi i jemu podporządkowanych, o których mowa w decyzji w sprawie podporządkowania jednostek organizacyjnych osobom zajmującym kierownicze stanowiska Ministerstwa Obrony Narodowej albo kierownikom komórek organizacyjnych.
§ 17. Osoby, o których mowa w § 16 zgłaszają swoje propozycje w formie jednolitego dokumentu, obejmującego zadania promocyjne kierowanych przez nie komórek i jednostek organizacyjnych oraz komórek i jednostek organizacyjnych im podporządkowanych. Dla wszystkich zadań określają jednolity (wspólny) cel (cele) oraz miernik (mierniki).
§ 18. Propozycje dowódców jednostek organizacyjnych, o których mowa w § 8, przed zgłoszeniem muszą uzyskać akceptację Szefa Sztabu Generalnego.
§ 19. Kierownik komórki do spraw promocji opracowuje plan priorytetowych przedsięwzięć promocyjnych, biorąc pod uwagę potrzeby resortu, propozycje zgłoszone przez osoby, o których mowa w § 16 oraz możliwości budżetu resortu - w szczególności:
1) analizuje i weryfikuje zgłoszone propozycje;
2) dokonuje wyboru zadań oraz opracowuje plan;
3) uzgadnia plan z kierownikiem komórki organizacyjnej właściwej do spraw kształtowania budżetu resortu;
4) przesyła plan osobom, o których mowa w § 16.
§ 20. Plan priorytetowych przedsięwzięć promocyjnych realizują:
1) w zakresie środków finansowych, dla których dysponentem jest Dyrektor Generalny Ministerstwa - kierownik komórki do spraw promocji;
2) [4] w zakresie środków finansowych, dla których dysponentem nie jest Dyrektor Generalny Ministerstwa - kierownik jednostki organizacyjnej, której propozycje do planu priorytetowych przedsięwzięć promocyjnych zostały ujęte w planie priorytetowych przedsięwzięć promocyjnych.
§ 21. W szczególnych przypadkach dopuszcza się możliwość zmiany, w drodze aneksu, zatwierdzonego planu priorytetowych przedsięwzięć promocyjnych. Zmiany wprowadza kierownik komórki do spraw promocji samodzielnie lub na wniosek osób, o których mowa w § 16. Zmiany na wniosek osób, o których mowa w § 16, wprowadzane są według następującej procedury:
1) wprowadzenie nowych zadań do planu:
a) wnioskodawca:
- określa wysokość środków finansowych niezbędnych do realizacji planowanych zadań oraz uzgadnia w komórce organizacyjnej właściwej do spraw kształtowania budżetu resortu czy istnieje możliwość uzyskania tych środków,
- przesyła kierownikowi komórki do spraw promocji wniosek w sprawie wprowadzenia aneksu do planu według wzoru stanowiącego załącznik Nr 1 do decyzji, wraz z uzasadnieniem i dokumentem potwierdzającym możliwość uzyskania środków budżetowych na sfinansowanie planowanych zadań;
b) kierownik komórki do spraw promocji:
- analizuje wniosek oraz sporządza aneks do planu (w przypadku pozytywnej oceny wniosku) lub informuje wnioskodawcę o braku możliwości wprowadzenia aneksu do planu (w przypadku negatywnej oceny wniosku lub niespełnienia warunków, o których mowa w lit. a),
- uzgadnia aneks do planu z komórką organizacyjną właściwą do spraw kształtowania budżetu resortu,
- przesyła wnioskodawcy aneks do planu;
2) przeznaczenie środków ujętych w planie na realizację innego zadania, niż zaplanowane:
a) wnioskodawca przesyła w tej sprawie wniosek według wzoru stanowiącego załącznik Nr 1 do decyzji, wraz z uzasadnieniem, kierownikowi komórki do spraw promocji,
b) kierownik komórki do spraw promocji:
- analizuje wniosek oraz sporządza aneks do planu (w przypadku pozytywnej oceny wniosku) lub informuje wnioskodawcę o braku możliwości wprowadzenia aneksu do planu (w przypadku negatywnej oceny wniosku),
- przesyła wnioskodawcy aneks do planu.
§ 22. Wydatki w ramach limitu na stałą działalność promocyjną oraz w ramach planu priorytetowych przedsięwzięć promocyjnych mogą być ponoszone wyłącznie na zakup narzędzi promocyjnych, materiałów promocyjnych oraz elementów ekspozycyjno-wystawienniczych, służących celom, o których mowa w § 3, a także na organizację stoisk Ministerstwa podczas targów i wystaw przemysłu obronnego.
§ 23. Narzędziami promocyjnymi, w rozumieniu niniejszej decyzji, są w szczególności:
1) przekazy medialne (programy radiowe i telewizyjne, artykuły sponsorowane itp.);
2) programy komputerowe, strony (portale) internetowe, serwisy społecznościowe i ich elementy;
3) utwory filmowe i fotograficzne;
4) reklama;
5) koszty dotarcia do odbiorców narzędzi, o których mowa w pkt 1-4.
§ 24. [5] 1. Materiałami promocyjnymi, w rozumieniu niniejszej decyzji, są nieposiadające wartości handlowej przedmioty, których wartość nie przekracza kwoty, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, opatrzone znakami i elementami wizualnymi, o których mowa w ust. 2, a w szczególności:
1) wydawnictwa książkowe;
2) foldery, ulotki, naklejki, plakaty;
3) kalendarze;
4) nośniki dźwięku i obrazu, elektroniczne nośniki danych;
5) ryngrafy, plakiety, znaczki, proporczyki;
6) materiały piśmiennicze i biurowe;
7) elementy odzieży;
8) artykuły spożywcze (w tym słodycze reklamowe);
9) zabawki;
10) inne przedmioty, których forma i przeznaczenie nie budzą negatywnych skojarzeń.
2. Materiały promocyjne opatruje się:
1) znakiem promocyjnym Wojska Polskiego, innymi znakami używanymi w Siłach Zbrojnych lub innymi kojarzącymi się z wojskiem i obronnością elementami wizualnymi w przypadku promowania Sił Zbrojnych;
2) znakiem z wizerunkiem orła Ministerstwa Obrony Narodowej, o którym mowa w § 2 ust. 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 września 2022 r. w sprawie sposobu używania wizerunku orła ustalonego dla godła Rzeczypospolitej Polskiej oraz barw Rzeczypospolitej Polskiej do celów wspólnej identyfikacji wizualnej (Dz. U. poz. 2102) w przypadku promowania Ministerstwa Obrony Narodowej.
§ 25. Elementami ekspozycyjno-wystawienniczymi, w rozumieniu niniejszej decyzji, są rozwiązania systemowe oparte na elementach wielokrotnego wykorzystania, w szczególności:
1) ściany ekspozycyjne;
2) banery reklamowe;
3) flagi reklamowe;
4) stojaki reklamowe typu roll-up;
5) stojaki na ulotki;
6) systemy prezentacji zdjęć, grafiki i plakatów;
7) namioty promocyjne.
§ 26. [6] 1. Narzędzia promocyjne, materiały promocyjne i elementy ekspozycyjno-wystawiennicze nie mogą:
1) zawierać elementów promujących osoby aktualnie pełniące służbę wojskową lub aktualnie pełniące funkcje publiczne;
2) naruszać praw autorskich i dóbr osobistych chronionych prawem cywilnym;
3) podlegać sprzedaży, z wyjątkiem materiałów promocyjnych na aukcjach charytatywnych.
2. Ograniczenie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, nie dotyczy materiałów promocyjnych o charakterze pamiątkowym lub okolicznościowym, w szczególności: monet, medali, ryngrafów i plakiet Ministra, Sekretarzy Stanu i Podsekretarzy Stanu oraz Szefa Sztabu Generalnego.
3. Materiały promocyjne, o których mowa w ust. 2, zapewnia i udostępnia podmiotom, o których mowa w ust. 2, kierownik komórki do spraw promocji.
4. Limity materiałów promocyjnych, o których mowa w ust. 2, ustala kierownik komórki do spraw promocji w ramach planu priorytetowych przedsięwzięć promocyjnych.
§ 27. [7] Nie wyklucza się oznaczania znakami i elementami wizualnymi, o których mowa w § 24 ust. 2, przedmiotów innych, niż materiały promocyjne, takich jak np. papier firmowy, wizytówki, koperty, teczki i inne materiały biurowe, materiały konferencyjne, upominki okolicznościowe itp.
§ 28. Wydatkowanie środków finansowych w ramach limitu na stałą działalność promocyjną oraz w ramach planu priorytetowych przedsięwzięć promocyjnych odbywa się zgodnie z procedurami, określonymi w przepisach o zamówieniach publicznych.
§ 29. Wydatkowanie środków finansowych w ramach limitu na stałą działalność promocyjną oraz w ramach planu priorytetowych przedsięwzięć promocyjnych na realizację zadań ze środków budżetowych, dla których dysponentem jest Dyrektor Generalny Ministerstwa, odbywa się zgodnie z regulaminami udzielania zamówień publicznych, wprowadzonymi do stosowania w drodze zarządzeń Dyrektora Generalnego Ministerstwa.
§ 30. Kierownik komórki do spraw promocji udostępnia podmiotom, o których mowa w § 5 pkt 8, na ich wniosek, posiadane narzędzia promocyjne, materiały promocyjne i elementy ekspozycyjno-wystawiennicze. Dowódcy (szefowie, komendanci) jednostek organizacyjnych, o których mowa w § 7, zamawiają oraz udostępniają narzędzia promocyjne, materiały promocyjne i elementy ekspozycyjno-wystawiennicze na potrzeby własne i podległych jednostek organizacyjnych, zgodnie z zasadami, określonymi w § 23-26 i w § 28.
§ 31. Dopuszcza się przekazywanie materiałów promocyjnych podmiotom zewnętrznym, w związku z podejmowanymi przez nie działaniami na rzecz obronności państwa i kształtowania pozytywnego wizerunku Ministerstwa, Sił Zbrojnych i żołnierza polskiego. Materiały promocyjne mogą być udostępnione tym podmiotom na ich uzasadniony wniosek, zawierający w szczególności nazwę i adres podmiotu, a także szczegółową informację na temat przedsięwzięcia, podczas którego materiały zostaną wykorzystane oraz sposobu wykorzystania tych materiałów.
§ 32. Nie przekazuje się materiałów promocyjnych w związku z przedsięwzięciami, na realizację których zostało udzielone wsparcie Ministra w formie dotacji celowej na realizację zadania publicznego.
§ 33. Ewidencjonowanie nośników, na których zostały zarejestrowane narzędzia promocyjne, ewidencjonowanie i wydawanie materiałów promocyjnych oraz użytkowanie elementów ekspozycyjno-wystawienniczych dokumentuje się zgodnie z zasadami gospodarki magazynowej.
§ 34. Do celów promocyjnych, za zgodą właściwego dowódcy (szefa, komendanta) jednostki organizacyjnej, bezpośrednio podległej dowódcy (szefowi, komendantowi) jednostki organizacyjnej, o której mowa w § 7, może być wykorzystywany sprzęt wojskowy oraz nieruchomości.
§ 35. Podczas wykorzystania sprzętu wojskowego lub nieruchomości do celów promocyjnych szczególną uwagę należy zwrócić na wymogi bezpieczeństwa. Za bezpieczne wykorzystanie sprzętu wojskowego lub nieruchomości do celów promocyjnych odpowiada dowódca jednostki wojskowej, z której udostępniono sprzęt wojskowy lub nieruchomości.
§ 36. W działalności promocyjnej kierownik komórki do spraw promocji oraz dowódcy (szef, komendanci) jednostek organizacyjnych, o których mowa w § 7, mogą współpracować z organami administracji publicznej oraz z innymi podmiotami zewnętrznymi, pod warunkiem, że podmioty te zachowują neutralność w sprawach politycznych, w szczególności z:
1) organizacjami pozarządowymi, szkołami, uczelniami i placówkami naukowymi oraz innymi partnerami społecznymi na zasadach określonych w obowiązujących przepisach w sprawie zasad współpracy resortu obrony narodowej z organizacjami pozarządowymi i innymi partnerami społecznymi;
2) podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą na podstawie odrębnych porozumień lub umów cywilno-prawnych.
§ 37. Współpraca z podmiotami zewnętrznymi, o których mowa w § 36, jest dopuszczalna jedynie podczas przedsięwzięć, które prezentują Siły Zbrojne w sposób wiarygodny, bez uszczerbku dla ich pozytywnego wizerunku oraz nieuwłaczający honorowi żołnierskiemu.
§ 38. W przypadku organizacji wspólnych przedsięwzięć lub udziału przedstawicieli resortu w przedsięwzięciach organizowanych przez podmioty, o których mowa w § 36, żołnierze i pracownicy resortu mogą promować wyłącznie Ministerstwo i Siły Zbrojne, zgodnie z celami określonymi w § 3.
§ 39. Zasady obowiązujące w sprawie specjalistycznych usług wojskowych wykonywanych na rzecz podmiotów zewnętrznych regulowane są w odrębnych przepisach.
§ 40. 1. Sekretarze i Podsekretarze Stanu oraz dowódcy (szefowie, dyrektorzy, komendanci), o których mowa w § 16, do dnia 1 marca opracowują roczną ocenę działalności promocyjnej.
2. Sekretarze i Podsekretarze Stanu oraz dowódcy (szefowie, dyrektorzy, komendanci), o których mowa w § 16, do dnia 15 marca przedstawiają roczną ocenę działalności promocyjnej kierownikowi komórki do spraw promocji według wzoru stanowiącego załącznik Nr 2 do decyzji.
3. Kierownik komórki do spraw promocji do dnia 30 kwietnia sporządza roczną ocenę działalności promocyjnej resortu na podstawie rocznych ocen, o których mowa w ust. 2.
§ 41. Sekretarze i Podsekretarze Stanu oraz dowódcy (szefowie, dyrektorzy, komendanci), o których mowa w § 16, jeżeli kierowane przez nie komórki i jednostki organizacyjne lub komórki i jednostki organizacyjne im podległe realizowały zadania w ramach planu priorytetowych przedsięwzięć promocyjnych, dołączają do rocznej oceny działalności promocyjnej sprawozdanie z realizacji tego planu. Wzór sprawozdania rocznego z realizacji planu priorytetowych przedsięwzięć promocyjnych stanowi załącznik Nr 3 do decyzji.
§ 42. Roczną ocenę działalności promocyjnej resortu podpisuje kierownik komórki do spraw promocji.
§ 43. Traci moc decyzja Nr 212/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 29 kwietnia 2008 r. w sprawie działalności promocyjnej w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. Min. Obr. Nar. poz. 117, z 2010 r. poz. 111, z 2013 r. poz. 361 oraz z 2014 r. poz. 80)
§ 44. Decyzja wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
|
1) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2018 r. poz. 1540, 1552, 1629, 1669, 1693, 2073, 2126, 2159, 2192, 2193, 2215, 2242, 2244, 2245, 2246, 2429 i 2529 oraz z 2019 r. poz. 29 i 271.
Załączniki do decyzji Nr 33/MON Ministra Obrony Narodowej
z dnia 5 marca 2019 r. (poz. 40)
Załącznik Nr 1
PROPOZYCJE DO PLANU PRIORYTETOWYCH PRZEDSIĘWZIĘĆ PROMOCYJNYCH RESORTU OBRONY NARODOWEJ
Załącznik Nr 2
ROCZNA OCENA DZIAŁALNOŚCI PROMOCYJNEJ
Załącznik Nr 3
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU PRIORYTETOWYCH PRZEDSIĘWZIĘĆ PROMOCYJNYCH RESORTU OBRONY NARODOWEJ
[1] § 7 pkt 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 decyzji nr 46/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 23 maja 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności promocyjnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. poz. 57). Zmiana weszła w życie 24 maja 2023 r.
[2] § 16 pkt 6a dodany przez § 1 pkt 2 lit. a) decyzji nr 46/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 23 maja 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności promocyjnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. poz. 57). Zmiana weszła w życie 24 maja 2023 r.
[3] § 16 pkt 12 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) decyzji nr 46/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 23 maja 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności promocyjnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. poz. 57). Zmiana weszła w życie 24 maja 2023 r.
[4] § 20 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 decyzji nr 46/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 23 maja 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności promocyjnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. poz. 57). Zmiana weszła w życie 24 maja 2023 r.
[5] § 24 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 decyzji nr 46/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 23 maja 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności promocyjnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. poz. 57). Zmiana weszła w życie 24 maja 2023 r.
[6] § 26 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 decyzji nr 46/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 23 maja 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności promocyjnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. poz. 57). Zmiana weszła w życie 24 maja 2023 r.
[7] § 27 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 decyzji nr 46/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 23 maja 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności promocyjnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. poz. 57). Zmiana weszła w życie 24 maja 2023 r.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00