Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2019-01-28
Wersja aktualna od 2019-01-28
obowiązujący
ZARZĄDZENIE NR 3/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 25 stycznia 2019 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie prowadzenia rejestru wojskowych statków powietrznych
Na podstawie art. 43 ust. 2 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2018 r. poz. 1183, 1629 i 1637) zarządza się, co następuje:
§ 1. W zarządzeniu Nr 3/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 11 lutego 2004 r. w sprawie prowadzenia rejestru wojskowych statków powietrznych (Dz. Urz. Min. Obr. Nar. poz. 18, z 2008 r. poz. 238 oraz z 2013 r. poz. 306) wprowadza się następujące zmiany:
1) § 2 otrzymuje brzmienie:
"§ 2. Do rejestru wpisuje się:
1) samoloty załogowe,
2) śmigłowce załogowe,
3) bezzałogowe statki powietrzne, za wyjątkiem klasy "Nano" i "Micro" według obowiązującej w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej klasyfikacji bezzałogowych statków powietrznych
- eksploatowane przez Siły Zbrojne Rzeczypospolitej Polskiej, zwane dalej "Siłami Zbrojnymi.";
2) § 4 i 5 otrzymują brzmienie:
"§ 4. 1. Rejestr wojskowych statków powietrznych eksploatowanych w Siłach Zbrojnych prowadzony jest w komórce wewnętrznej kierowanej przez Głównego Inżyniera Wojsk Lotniczych, który realizuje zadania wojskowego nadzoru nad zdatnością do lotu wojskowych statków powietrznych. W komórce tej dokonuje się wpisu wojskowego statku powietrznego do rejestru, zmiany danych rejestrowych, odmowy wpisu i wykreślenia z tego rejestru.
2. Główny Inżynier Wojsk Lotniczych określi w regulaminie szczegółowe zasady prowadzenia rejestru.
§ 5. Wypisy z rejestru wydaje się na wniosek Ministra Obrony Narodowej, Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego oraz Dowódców Rodzajów Sił Zbrojnych.";
3) w § 13 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
"1. Dokumentem potwierdzającym wpis do rejestru jest świadectwo rejestracji, wydawane przez Głównego Inżyniera Wojsk Lotniczych.";
4) w § 14:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
"1. Główny Inżynier Wojsk Lotniczych odmawia wpisania statku powietrznego do rejestru, jeżeli nie zostały spełnione wymagania określone w przepisach niniejszego rozdziału.",
b) ust. 4 otrzymuje brzmienie:
"4. O odmowie wpisania wraz z uzasadnieniem i o dokonaniu zmian w danych rejestrowych Główny Inżynier Wojsk Lotniczych powiadamia pisemnie wnioskodawcę w terminie 7 dni od dnia otrzymania wniosku.";
5) w § 15 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
"2. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, należy dołączyć świadectwo rejestracji oraz jeden z następujących dokumentów:
1) protokół kasacyjny, zatwierdzony przez Centralny Organ Logistyczny wraz ze świadectwem pozbawienia zdolności do lotu i zdolności bojowych (redukcji);
2) protokół przekazania (zdawczo-odbiorczy) poza Siły Zbrojne, zatwierdzony przez zainteresowane strony (przekazującego i przyjmującego);
3) protokół przekazania (zdawczo-odbiorczy) wraz ze świadectwem redukcji;
4) wyciąg z protokołu Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego, wnioskującego o kasację, z zatwierdzonym orzeczeniem.";
6) załącznik Nr 3 otrzymuje brzmienie określone w załączniku Nr 1 do niniejszego zarządzenia;
7) załącznik Nr 5 otrzymuje brzmienie określone w załączniku Nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Minister Obrony Narodowej: z up. T. Zdzikot
Załączniki do zarządzenia Nr 3/MON Ministra Obrony Narodowej
z dnia 25 stycznia 2019 r. (poz. 18)
Załącznik Nr 1
Załącznik Nr 2
Lp. | Typ statku powietrznego | Nr |
SAMOLOTY ZAŁOGOWE | ||
1 | G550 | 00.. |
2 | B737 | 01.. |
3 | M28 | 02.. |
.... |
|
|
|
|
|
| C-130E "HERCULES" | 15.. |
|
|
|
| F-16 | 40.. |
| MiG-29 | 41.. |
|
|
|
|
|
|
| M-346 | 77.. |
|
|
|
ŚMIGŁOWCE ZAŁOGOWE | ||
1 |
|
|
2 |
|
|
.... |
|
|
| Mi-14 | 10.. |
|
|
|
| SH-2G Kaman | 35.. |
|
|
|
| Mi-17 1V | 61.. |
|
|
|
| SW-4 | 66.. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
BEZZAŁOGOWE STATKI POWIETRZNE | ||
1 |
|
|
2 |
|
|
.... |
|
|
| ORBITER | 08.. |
| ORBITER | 09.. |
|
|
|
|
|
|
| SCAN EAGLE | 23.. |
| FLY EYE | 24.. |
| AEROSTAR | 25.. |