Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2015-01-30
Wersja aktualna od 2015-01-30
obowiązujący
Departament Spraw Socjalnych
DECYZJA Nr 6/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 14 stycznia 2015 r.
w sprawie wdrożenia do eksploatacji użytkowej systemu ewidencji weteranów, weteranów poszkodowanych, zmarłych żołnierzy i pracowników wojska oraz poszkodowanych żołnierzy i pracowników wojska „WETERAN”
Na podstawie art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 1995 r. o urzędzie Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. z 2013 r. poz. 189 i 852 oraz z 2014 r. poz. 932) oraz § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426 oraz z 2014 r. poz. 933) ustala się, co następuje:
1. Wdraża się do eksploatacji użytkowej w resorcie obrony narodowej informatyczny system ewidencji weteranów, weteranów poszkodowanych, zmarłych żołnierzy i pracowników wojska oraz poszkodowanych żołnierzy i pracowników wojska „SI WETERAN”, działający w systemie teleinformatycznym MIL-WAN.
2. W SI WETERAN przetwarzane są informacje jawne.
3. Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych nadzoruje i koordynuje przedsięwzięcia związane z wdrożeniem, funkcjonowaniem i doskonaleniem SI WETERAN.
4. Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych pełni rolę Organizatora Systemu SI WETERAN oraz administratora danych osobowych i zapewnia:
1) w uzgodnieniu z Szefem Inspektoratu Systemów Informacyjnych, określenie dla SI WETERAN wymagań eksploatacyjnych, niezbędnych do jego prawidłowego funkcjonowania w systemie teleinformatycznym MIL-WAN;
2) opracowanie i aktualizację dokumentacji niezbędnej do funkcjonowania SI WETERAN w systemie teleinformatycznym MIL-WAN;
3) we współpracy z Szefem Inspektoratu Systemów Informacyjnych, opracowanie i aktualizację dokumentacji systemu wsparcia użytkownika dla SI WETERAN;
4) wyznaczenie administratorów SI WETERAN oraz realizację przez te osoby przedsięwzięć związanych z wdrożeniem i eksploatacją SI WETERAN zgodnie z procedurami określonymi w dokumentacji, o której mowa w ppkt 2 i 3;
5) zorganizowanie szkoleń dla administratorów i użytkowników SI WETERAN.
5. Szef Inspektoratu Systemów Informacyjnych:
1) zapewni utrzymanie i rozwój warstwy aplikacyjnej SI WETERAN na podstawie wymagań definiowanych przez Organizatora Systemu SI WETERAN;
2) w uzgodnieniu z Organizatorem Systemu SI WETERAN, spowoduje:
a) zabezpieczenie i utrzymanie serwera na potrzeby SI WETERAN, zgodnie z procedurami eksploatacji określonymi w dokumentacji, o której mowa w pkt 4 ppkt 2,
b) udostępnienie użytkownikom, w tym administratorom, funkcjonalności SI WETERAN, zgodnie z pkt 4 ppkt 1;
3) zabezpieczy zorganizowanie i przeprowadzenie, na wniosek Organizatora Systemu SI WETERAN, szkoleń dla administratorów i użytkowników SI WETERAN szczebla centralnego.
6. Szef Zarządu Organizacji i Uzupełnień – P1 zapewni:
1) wytwarzanie legitymacji weterana i weterana poszkodowanego w oparciu o dane z SI WETERAN pozyskane zgodnie z procedurą opisaną w dokumentacji wymienionej w pkt 4 ppkt 2;
2) przesyłanie do Departamentu Spraw Socjalnych spersonalizowanych legitymacji weterana i weterana poszkodowanego.
7. Decyzja wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Minister Obrony Narodowej: T. Siemoniak