Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Ministra Obrony Narodowej rok 2014 poz. 101
Wersja archiwalna od 2018-06-27 do 2022-02-03
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Obrony Narodowej rok 2014 poz. 101
Wersja archiwalna od 2018-06-27 do 2022-02-03
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

Departament Strategii i Planowania Obronnego

DECYZJA Nr 92/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ

z dnia 21 marca 2014 r.

w sprawie szczegółowego trybu postępowania w zakresie kwalifikowania zamówień i oceny występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa

(ostatnia zmiana: DUMON. z 2018 r., poz. 87)   Pokaż wszystkie zmiany

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Na podstawie art. 2 pkt 10 ustawy z dnia 14 grudnia 1995 r. o urzędzie Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. z 2013 r. poz. 189 i 852) oraz § 1 pkt 8 lit. a i § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426), w związku z art. 4 pkt 5b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907, 984, 1047 i 1473), w celu zapewnienia właściwej realizacji zadań określonych w § 2 ust. 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 lutego 2013 r. w sprawie trybu postępowania w zakresie oceny występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa (Dz. U. poz. 233), ustala się, co następuje:

1. Decyzja określa:

1) szczegółowy tryb postępowania w zakresie kwalifikowania zadań i zamówień oraz przygotowywania materiałów i wniosków o dokonanie oceny występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa przez Ministra Obrony Narodowej;

2) zadania oraz skład Zespołu do spraw wypracowania rekomendacji występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa.

2. Ilekroć w decyzji mowa jest o:

1) komórce lub jednostce organizacyjnej – należy przez to rozumieć komórkę organizacyjną Ministerstwa Obrony Narodowej lub jednostkę organizacyjną podległą Ministrowi Obrony Narodowej lub przez niego nadzorowaną;

2) ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych;

3) rozporządzeniu – należy przez to rozumieć rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 lutego 2013 r. w sprawie trybu postępowania w zakresie oceny występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa;

4) Dyrektorze Departamentu Polityki Zbrojeniowej – należy przez to rozumieć dyrektora komórki organizacyjnej ministerstwa, o którym mowa w § 2 ust. 2 rozporządzenia;

5) zadaniu – należy przez to rozumieć pozycję znajdującą się we właściwym planie resortu obrony narodowej, w szczególności w centralnych planach rzeczowych lub w planie badań naukowych;

6) zamówieniu – należy przez to rozumieć zadanie, części zadania lub wiele zadań będących przedmiotem zamówienia lub nazwę przedmiotu zamówienia;

7) uzasadnieniu – należy przez to rozumieć uzasadnienie, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia, wskazujące między innymi katalog wymogów i środków bezpieczeństwa, które należy stosować w związku z udzieleniem zamówienia;

8) karcie zadania – należy przez to rozumieć kartę – wniosek wstępnej kwalifikacji zadania o podstawowym znaczeniu dla bezpieczeństwa państwa.

3. Kwalifikując zadania, jako istotne dla podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa, komórki lub jednostki organizacyjne realizują w szczególności czynności:

1) organizator systemu funkcjonalnego (OSF):

a) inicjuje, na podstawie propozycji gestora sprzętu wojskowego (SpW) lub centralnego organu logistycznego (COL) w obszarze napraw SpW, proces kwalifikacji zadań, w odniesieniu do zadań planowanych do realizacji w ramach modernizacji technicznej Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej (SZ RP), na etapie ich zgłaszania do centralnego planu rzeczowego, poprzez przygotowanie w zakresie swoich właściwości, wykazu zadań wraz z kartami zadań, zawierającymi części uzasadnienia do tych zadań. Zakres opracowanych informacji, odpowiedzialność za ich opracowanie oraz wzór karty zadania określa regulamin, o którym mowa w pkt 15,

b) nadzoruje przygotowanie przez gestora SpW lub COL danych do opracowania kart zadań oraz części uzasadnienia do tych zadań,

c) wskazuje z punktu widzenia militarno-operacyjnego, szczególne wymogi i środki bezpieczeństwa w tym bezpieczeństwa dostaw, które należy stosować w związku z realizacją zadania,

d) wskazuje na możliwość występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa dla danego zadania, biorąc pod uwagę w szczególności następujące czynniki:

– szczególne znaczenie dla potencjału obronnego oraz osiągania i utrzymania zdolności operacyjnych,

– uwarunkowania strategiczne wykorzystania SpW,

– przewidywane zadania operacyjne,

– wpływ na zdolności operacyjne SZ RP,

– przewidywane straty w przypadku bojowego użycia sprzętu wojskowego na podstawie scenariuszy użycia SZ RP,

– potrzeby uzupełnienia strat SpW w celu utrzymania zakładanego potencjału bojowego i zachowania zdolności operacyjnej wojsk oraz utrzymania gotowości do wykonania zadań obronnych,

e) opracowuje dla każdego zadania część uzasadnienia, wskazując na możliwość występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa, zawierającą w szczególności opis wpływu zadania na zdolności operacyjne SZ RP, uzgadniając je z Zarządem Logistyki – P4 (ZL – P4) w obszarze zabezpieczenia logistycznego,

f) przesyła do Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 (ZPR – P8) wykaz zadań wraz z kartami zadań zawierającymi części uzasadnień wskazujących na możliwość występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa;

2) gestor SpW i COL:

a) przygotowuje dane SpW, w tym szczegółowe informacje na temat zadania, do opracowania kart zadań oraz części uzasadnień dla konkretnego zadania,

b) wskazuje zadania, których łączna realizacja wymagana jest w szczególności dla osiągnięcia określonej zdolności SZ RP lub realizacji programu operacyjnego,

c) przygotowując dane sprzętu wojskowego, uwzględnia w szczególności:

– uwarunkowania operacyjne wykorzystania SpW,

– stan ilościowy (aktualny oraz planowany do pozyskania),

– potrzeby urzutowania zapasów (w przypadku środków bojowych),

– inne istotne uwarunkowania, w tym wynikające z ochrony informacji niejawnych oraz wymogów szczególnych,

d) dla SpW przewidzianego do pozyskania – określa potrzeby w zakresie dostaw, planowane do ujęcia w Programie Mobilizacji Gospodarki (PMG),

e) przedstawia rozwiązania lub koncepcje eksploatacji SpW, występującego na wyposażeniu SZ RP lub przewidzianego do pozyskania, w zakresie określenia poziomu zabezpieczenia logistycznego planowanego do realizacji potencjałem SZ RP i potencjałem przemysłowym;

3) ZPR – P8:

a) organizuje i koordynuje proces wstępnej kwalifikacji zadań, wskazanych przez OSF, jako istotnych dla podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa,

b) przesyła wykaz zadań zawierający sporządzone przez OSF części uzasadnień wskazujących na możliwość występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa, do odpowiednich zamawiających w celu dalszego procedowania;

4) ZL – P4:

a) wskazuje zadania, wstępnie zakwalifikowane przez OSF, jako istotne dla podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa, które zostały ujęte w PMG, wraz z opracowaniem odpowiednich części uzasadnienia oraz nazwą programu, przedsiębiorcą i pozycją w PMG dla tych zadań,

b) uzgadnia części uzasadnień opracowane przez OSF w obszarze zabezpieczenia logistycznego,

c) przesyła wykaz zadań wraz z przygotowanymi przez siebie częściami uzasadnień do Zarządu Planowania i Programowania Rozwoju SZ – P5 (ZPiPRSZ – P5);

5) ZPiPRSZ – P5:

a) na podstawie opracowanej części uzasadnienia przez OSF opracowuje treść uzasadnienia dotyczącą wpływu udzielenia zamówienia na utrzymanie lub osiąganie kluczowych zdolności operacyjnych SZ RP niezbędnych do realizacji misji i zadań SZ RP w systemie bezpieczeństwa państwa,

b) określa przesłankę przyczynowo-skutkową wiążącą zadanie z podstawowym interesem bezpieczeństwa państwa, o której mowa w § 4 ust. 1 pkt 2 lit. b rozporządzenia, uwzględniając otrzymane części uzasadnień,

c) w zakresie relacji i związku proponowanych zadań z osiąganiem określonych zdolności SZ RP, wskazuje w szczególności:

– potencjał, jaki zostanie osiągnięty w przypadku pozyskiwania nowego typu SpW lub usług w ramach określonej zdolności SZ RP,

– nazwę programu operacyjnego lub innych planów i programów rozwoju SZ RP oraz związek zadania ze zobowiązaniami sojuszniczymi,

d) przesyła wykaz zadań wraz z przygotowanym przez siebie uzasadnieniem do Departamentu Polityki Zbrojeniowej;

6) zamawiający:

a) wskazuje zadania ujęte w wykazie wymienionym w ppkt 3 lit. b, które w jego ocenie wymagają połączenia w ramach jednego zamówienia lub grupy zamówień mając na względzie postanowienia art. 131 a ust. 3 i 4 ustawy,

b) opracowuje nazwę zamówienia dla zadania, części zadania lub wielu zadań (określające specyfikę zamówienia) oraz szczegółowe informacje na temat zadania ujętego w wykazie, o którym mowa w ppkt 3 lit. b oraz wskazanych na podstawie postanowień lit. a,

c) wskazuje zadania, wraz z uzasadnieniem dla każdego zadania lub grupy zadań, ujęte w wykazie wymienionym w ppkt 3 lit. b, w przypadku gdy, dla zamówień wynikających ze wskazanych zadań występują przesłanki do niestosowania postanowień art. 4 pkt 5b ustawy,

d) opracowuje materiały i informacje wspomagające merytorycznie proces wypracowania rekomendacji w sprawie oceny występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa, w tym w szczególności: o dotychczasowym sposobie pozyskiwania SpW, o dotychczasowych dostawcach oraz o łańcuchu kooperacyjnym dostawców, Studium Wykonalności, Projekt Koncepcyjny, uzupełnioną kartę zadania, zgodnie ze swoją właściwością, oraz o proceduralnych możliwościach pozyskania tego sprzętu,

e) opracowuje informacje służące ocenie występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa, w tym:

– wskazujące dlaczego niemożliwe jest stosowanie ustawy z uwagi na wymogi związane z ochroną podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa,

– zawierające wyjaśnienia, że podjęte środki nie wpłyną negatywnie na warunki konkurencji na rynku wewnętrznym w odniesieniu do produktów, które nie są przeznaczone wyłącznie do celów wojskowych,

f) przesyła do ZL – P4 oraz Departamentu Polityki Zbrojeniowej wykaz zamówień wraz z materiałami i informacjami, o których mowa lit. a – e, niezbędnymi do konstruowania uzasadnień;

7) Departament Nauki i Szkolnictwa Wojskowego, jako koordynator główny, wiodący w zakresie działalności naukowo-badawczej resortu:

a) inicjuje proces kwalifikacji zadań, w odniesieniu do planowanych do realizacji badań naukowych, na etapie ich zgłaszania do resortowego planu badań naukowych, poprzez przygotowanie w zakresie swoich właściwości, wykazu tych zadań wraz z kartami zadań, zawierającymi części uzasadnień,

b) przesyła wykaz zadań, o którym mowa w lit. a, oraz materiały i informacje o projektach rozwojowych realizowanych w Narodowym Centrum Badań i Rozwoju na wniosek Ministra Obrony Narodowej, do Departamentu Polityki Zbrojeniowej;

8) Departament Polityki Zbrojeniowej:

a) określa sposób i wymogi związane z ustanowieniem lub utrzymaniem na terenie Rzeczypospolitej Polskiej potencjału przemysłowego (produkcyjnego i serwisowego) wskazując w szczególności jego minimalny poziom z punktu widzenia bezpieczeństwa państwa w stosunku do SpW, będącego przedmiotem zamówienia,

b) współuczestniczy we wskazaniu kryteriów wymaganych dla utrzymania bezpieczeństwa dostaw SpW, w tym dopuszczalny zakres udziału zagranicznego wykonawcy,

c) koordynuje opracowanie kompletnych uzasadnień występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa dla zamówień, od momentu otrzymania przez zamawiających wykazów zadań od ZPR – P8,

d) występuje do szefów (dyrektorów, komendantów, dowódców) o:

– uzupełnienie uzasadnienia, wskazując brakujące elementy,

– opracowanie lub uzupełnienie uzasadnień dla zadań, o których mowa w ppkt 6 lit. a w przypadku, gdy takie uzasadnienia lub jego części nie zostały opracowane,

– dokonanie niezbędnych analiz, opinii lub ekspertyz wspomagających proces opracowania uzasadnia, w szczególności dla zadań, o których mowa w ppkt 6 lit. a,

e) występuje do Przewodniczącego Zespołu, o którym mowa w pkt 7 ppkt 1, z wnioskiem o przerwanie procesu oceny występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa i ponowne jego rozpoczęcie dla wskazanych zamówień, których uzasadnienia zostały przekazane do oceny przez Zespół, w przypadku wystąpienia istotnych zmian okoliczności, które nie zostały uwzględnione na etapie opracowania uzasadnień,

9) Departament Strategii i Planowania Obronnego – wskazuje na możliwość występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa dla zadań podlegających kwalifikacji na podstawie informacji zawartych w karcie zadania i w oparciu o strategiczne dokumenty w dziedzinie bezpieczeństwa narodowego i przesyła przygotowane uzasadnienie do Departamentu Polityki Zbrojeniowej i ZPiPRSZ – P5.

4. Komórki lub jednostki organizacyjne, w razie wystąpienia istotnych zmian okoliczności, uprawnione są do wystąpienia do Przewodniczącego Zespołu, o którym mowa w pkt 7 ppkt 1, z wnioskiem o przerwanie procesu oceny występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa.

5. Powołuje się Zespół do spraw wypracowania rekomendacji występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa, zwany dalej „Zespołem”.

6. Do zadań Zespołu należy ocena uzasadnień dla zamówień kwalifikujących się do wyłączenia stosowania ustawy z uwagi na występowanie podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa i przygotowanie rekomendacji dla Ministra Obrony Narodowej.

7. W skład Zespołu wchodzą:

1) Przewodniczący Zespołu – Dyrektor lub Zastępca Dyrektora Departamentu Polityki Zbrojeniowej;

2) Członkowie będący przedstawicielami:

a) Dyrektora Departamentu Strategii i Planowania Obronnego,

b) Dyrektora Departamentu Polityki Bezpieczeństwa Międzynarodowego,

c) Dyrektora Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego,

d) [1] Dyrektora Biura Ministra Obrony Narodowej, w zakresie zapobiegania zjawiskom korupcyjnym w resorcie obrony narodowej,

e) Szefa ZPiPRSZ – P5,

f) Szefa Służby Wywiadu Wojskowego,

g) Szefa Służby Kontrwywiadu Wojskowego,

h) Szefa Inspektoratu Implementacji Innowacyjnych Technologii Obronnych,

i) Wojskowej Służby Prawnej.

8. Realizując swoje zadania Zespół bierze pod uwagę w szczególności:

1) zasadę proporcjonalności podejmowanych środków;

2) polityczno-wojskowe uwarunkowania wynikające z członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w strukturach międzynarodowych oraz z zobowiązań międzynarodowych w zakresie kontroli zbrojeń i rozbrojenia;

3) wpływ pozyskiwanych technologii na ochronę podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa, związanych z rozwojem i utrzymaniem polskiego potencjału naukowo-badawczego działającego na rzecz obronności państwa oraz z priorytetami badawczymi SZ RP;

4) obszary zewnętrznego i wewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa i obronności państwa;

5) obszary istniejących zagrożeń i mechanizmów korupcyjnych.

9. Przewodniczący Zespołu może zapraszać do udziału w pracach Zespołu, z głosem doradczym, oraz zasięgać opinii przedstawicieli innych komórek i jednostek organizacyjnych, w tym:

1) zamawiających – mając w szczególności na uwadze ich wiedzę z zakresu udzielania zamówień;

2) OSF i gestorów SpW – mając w szczególności na uwadze ich wiedzę z zakresu funkcji spełnianych przez SpW, ilości użytkowanego SpW, w tym niezbędnych potrzeb, możliwości i konieczności ujednolicenia sprzętu w ramach wznowienia dostaw oraz jego operacyjnego wykorzystania;

3) COL – mając w szczególności na uwadze ich wiedzę w obszarze wykonania usług remontu, naprawy, serwisowania, przeglądów, modyfikacji oraz dostaw technicznych środków materiałowych do posiadanego SpW.

10. Przewodniczący Zespołu może zlecać innym komórkom i jednostkom organizacyjnym przedstawianie niezbędnych informacji, którymi dysponują w zakresie ich kompetencji, zgodnie z treścią określoną w karcie zadania.

11. Uzasadnienie zamówienia, które nie spełnia wystarczających wymogów i środków bezpieczeństwa w tym bezpieczeństwa dostaw oraz wyjaśnień dla niestosowania ustawy z uwagi na występowanie podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa jest kierowane do Departamentu Polityki Zbrojeniowej celem uzupełnienia w terminie 21 dni.

12. Brak uzupełnienia uzasadnienia w terminie, o którym mowa w pkt 11, lub przedstawienie uzasadnienia, które w dalszym ciągu nie zawiera, w ocenie Zespołu, wystarczających argumentów dotyczących występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa, skutkuje brakiem możliwości ujęcia zamówienia we wniosku, o którym mowa w § 4 ust. 1 rozporządzenia.

13. Departament Polityki Zbrojeniowej odpowiada za przygotowanie wniosku, o którym mowa w § 4 ust. 1 rozporządzenia, oraz obsługę administracyjno-biurową Zespołu.

14. Dyrektor Departamentu Polityki Zbrojeniowej, przedkłada Ministrowi Obrony Narodowej wniosek, o którym mowa w § 4 ust. 1 rozporządzenia, wraz ze zdaniami odrębnymi w celu dokonania oceny występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa.

14a. [2] W razie wystąpienia istotnych zmian wymagających korekty uzasadnienia występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa ujętego we wniosku zatwierdzonym przez Ministra Obrony Narodowej, zamawiający przedkłada Ministrowi Obrony Narodowej, za pośrednictwem Sekretarza Stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej właściwego do spraw modernizacji technicznej, zaopiniowany przez Departament Polityki Zbrojeniowej oraz Biuro Ministra Obrony Narodowej, w zakresie zapobiegania zjawiskom korupcyjnym w resorcie obrony narodowej, wniosek o dokonanie zmian w uzasadnieniu występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa i ponowne przeprowadzenie jego oceny.

14b. Wniosek, o którym mowa w pkt 14a, zawiera w szczególności:

1) nazwę zamówienia lub opis przedmiotu zamówienia;

2) nazwę zadania lub zadań, których zamówienie dotyczy wraz ze wskazaniem właściwego planu resortu obrony narodowej;

3) numer i datę akceptacji wniosku przedłożonego Ministrowi Obrony Narodowej do oceny zgodnie z pkt 14, w którym uzasadnienie zostało ujęte;

4) datę rozpoczęcia postępowania o udzielenie zamówienia wraz z jego opisem;

5) opis istotnych okoliczności w tym faktycznych, prawnych i merytorycznych uwarunkowań, które uzasadniają potrzebę dokonania zmiany w uzasadnieniu i dokonania ponownej jego oceny;

6) ocenę wpływu istotnych zmian okoliczności na postępowanie o udzielenie zamówienia i zamówienie;

7) identyfikację ryzyk wynikających z potrzeby dokonania zmiany uzasadnienia i ponownej jego oceny dla postępowania o udzielenie zamówienia i zamówienia wraz ze wskazaniem niezbędnych działań ograniczających lub eliminujących te ryzyka;

8) [3] opis wpływu na konkurencyjność postępowania, w tym, w zakresie posiadanych przez zamawiającego informacji, wskazanie wykonawców, którzy mogą zostać wykluczeni z takiego postępowania w wyniku zatwierdzenia wniosku.

14c. Do wniosku, o którym mowa w pkt 14a, dołącza się stanowiska odrębne instytucji uzgadniających wniosek, jeżeli występują.

14d. W przypadku negatywnej oceny Zespołu w stosunku do uzasadnień dla zamówień kwalifikujących się do wyłączenia stosowania ustawy z uwagi na występowanie podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa, przeprowadzonej na podstawie wniosku, o którym mowa w pkt 14a, Dyrektor Departamentu Polityki Zbrojeniowej występuje do Ministra Obrony Narodowej o uchylenie całości lub części wniosku, przekazanego Ministrowi Obrony Narodowej na podstawie pkt 13, dotyczącej zamówienia, o którym mowa w pkt 14a.

15. [4] Szczegółowy tryb pracy Zespołu, w tym zasady wnoszenia zdań odrębnych, terminy realizacji zadań określonych w pkt 6 oraz wzór karty zadania, określa regulamin pracy Zespołu, opracowany, uzgodniony z osobami, o których mowa w pkt 7 ppkt 2, i zatwierdzony przez Przewodniczącego Zespołu.

15a. [5] W szczególnie uzasadnionych przypadkach Sekretarz Stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej właściwy do spraw modernizacji technicznej może polecić Dyrektorowi Departamentu Polityki Zbrojeniowej opracowanie wniosku, o którym mowa w § 4 ust. 1 rozporządzenia, z pominięciem procedury opisanej w decyzji. Dyrektor Departamentu Polityki Zbrojeniowej występuje do komórek lub jednostek organizacyjnych, które odpowiadają za opracowanie karty zadania, o udzielenie informacji niezbędnych do opracowania wniosku, o którym mowa w § 4 ust. 1 rozporządzenia.

16. Traci moc decyzja Nr 112/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 24 kwietnia 2013 r. w sprawie szczegółowego trybu postępowania w zakresie przygotowania materiałów i wniosków o dokonanie oceny występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa (Dz. Urz. Min. Obr. Nar. poz. 115).

17. Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą od dnia ogłoszenia.

[1] Pkt 7 ppkt 2 lit. d) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 decyzji nr 78/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 26 czerwca 2018 r. zmieniającej decyzję w sprawie szczegółowego trybu postępowania w zakresie kwalifikowania zamówień i oceny występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa (Dz.U.MON. poz. 87). Zmiana weszła w życie 27 czerwca 2018 r.

[2] Pkt 14a w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 decyzji nr 78/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 26 czerwca 2018 r. zmieniającej decyzję w sprawie szczegółowego trybu postępowania w zakresie kwalifikowania zamówień i oceny występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa (Dz.U.MON. poz. 87). Zmiana weszła w życie 27 czerwca 2018 r.

[3] Pkt 14b pkt 8 dodany przez § 1 pkt 3 decyzji nr 78/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 26 czerwca 2018 r. zmieniającej decyzję w sprawie szczegółowego trybu postępowania w zakresie kwalifikowania zamówień i oceny występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa (Dz.U.MON. poz. 87). Zmiana weszła w życie 27 czerwca 2018 r.

[4] Pkt 15 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 decyzji nr 78/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 26 czerwca 2018 r. zmieniającej decyzję w sprawie szczegółowego trybu postępowania w zakresie kwalifikowania zamówień i oceny występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa (Dz.U.MON. poz. 87). Zmiana weszła w życie 27 czerwca 2018 r.

[5] Pkt 15a dodany przez § 1 pkt 5 decyzji nr 78/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 26 czerwca 2018 r. zmieniającej decyzję w sprawie szczegółowego trybu postępowania w zakresie kwalifikowania zamówień i oceny występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa (Dz.U.MON. poz. 87). Zmiana weszła w życie 27 czerwca 2018 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00