Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2011-11-29
Wersja aktualna od 2011-11-29
obowiązujący
OBWIESZCZENIE MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 7 listopada 2011 r.
w sprawie wykazu jednostek badawczych i jednostek certyfikujących, którym udzielono akredytacji w zakresie obronności i bezpieczeństwa (akredytacji OiB) wraz z zakresami udzielonej akredytacji
Na podstawie art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 17 listopada 2006 r. o systemie oceny zgodności wyrobów przeznaczonych na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa (Dz. U. Nr 235, poz. 1700, z 2010 r. Nr 182, poz. 1228 oraz z 2011 r. Nr 92, poz. 528), w związku z decyzjami Ministra Obrony Narodowej Nr 95/PUM z dnia 14 września 2011 r. i Nr 96/PUM z dnia 14 września 2011 r., w sprawie udzielenia akredytacji w zakresie obronności i bezpieczeństwa jednostkom badawczym i jednostkom certyfikującym (nieogł.), ogłaszam:
1) wykaz jednostek badawczych, którym udzielono akredytacji OiB, stanowiący załącznik Nr 1;
2) zakres akredytacji OiB Laboratorium Badawczego Przemysłowego Instytutu Motoryzacji, stanowiący załącznik Nr 2;
3) wykaz jednostek certyfikujących, którym udzielono akredytacji OiB, stanowiący załącznik Nr 3;
4) zakres akredytacji OiB Jednostki Certyfikującej Wyroby – Ośrodka Jakości Przemysłowego Instytutu Motoryzacji, stanowiący załącznik Nr 4.
z upoważnienia Ministra Obrony Narodowej:
Podsekretarz Stanu do Spraw Uzbrojenia i Modernizacji: M. Idzik
Załączniki do obwieszczenia Ministra Obrony Narodowej
z dnia 7 listopada 2011 r. (poz. 335)
Załącznik Nr 1
WYKAZ
jednostek badawczych, którym udzielono akredytacji OiB
Lp. | Nazwa jednostki badawczej | Zakres udzielonej akredytacji OiB |
1. | Laboratorium Badawcze Przemysłowego Instytutu Motoryzacji | Określa załącznik Nr 2 |
Załącznik Nr 2
ZAKRES AKREDYTACJI OiB
Nr 18/MON/2011
Wydanie 1
LABORATORIUM BADAWCZE PRZEMYSŁOWEGO INSTYTUTU MOTORYZACJI
03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 55
Grupa wyrobów* | Nazwa wyrobu lub grupy wyrobów | Badane charakterystyki wyrobu i metody badawcze | Dokumenty normatywne i/lub udokumentowane procedury badawcze |
Grupa 6 | Czołg | – wytrzymałość konstrukcji, | NO-06-A108:2005 |
– ciśnienie akustyczne wewnątrz pojazdu (hałas wewnętrzny) – zakres od 24 do 133dB(A) | PN-S-04052:1990 | ||
– ciśnienie akustyczne wewnątrz pojazdu (hałas zewnętrzny) – zakres od 24 do 133dB(A) | PN-S-04051:1992 | ||
– badanie metodą stanowiskową odporności na przeciążenia 10g | PN-EN 1789 + | ||
– instalacja elektryczna – ocena | PN-V-80000:1998 | ||
– Koła jezdne pojazdów – odporność na uszkodzenia w czasie jazdy | WT/107/PIMOT/2010 | ||
Sprawdzenia dotyczące: wyposażenia elektrycznego, środków łączności, urządzeń przeciwpożarowych, przetwornic napięcia, urządzeń spawalniczych, poziomu hałasu, instalacji elektrycznej, przyspieszeń. | KTW-23-A214 |
Grupa wyrobów* | Nazwa wyrobu lub grupy wyrobów | Badane charakterystyki wyrobu i metody badawcze | Dokumenty normatywne i/lub udokumentowane procedury badawcze |
| wojskowych | Sprawdzenia dotyczące: | KTW-23-A211 |
2.2.12.6,2.2.12.7, | |||
– badania właściwości wytrzymałościowych przy rozciąganiu | NO-20-A200:2007 | ||
– wymiary | KTW-23A211 | ||
pkt. 2.2.14.1 do 4 | |||
PN-S-48020:1986 | |||
PN-S-48023:1992 | |||
PN-S-48021:1992 | |||
PN-ISO 5422:1994 | |||
P-BLY/03 | |||
P-BLY/04 | |||
– możliwość holowania pojazdu | P-BLY/08 | ||
| |||
Sprawdzenie parametrów liniowych, | KTW-23-A211 | ||
pkt. 2.2.1 do 3 | |||
Cała norma, sprawdzenie organoleptyczne wyposażenia | NO-25-A200:1996 | ||
P-BLP/01 | |||
(Instrukcja Badań | |||
nr IB-BLP/07) | |||
Badania zgodnie z wymaganiami normy: | NO-23-A201:2007 | ||
Punkt 2.3. Transport przyczepy | P-BLP/03 | ||
Punkt 2.4. Ładowność przyczepy | P-BLP/03 | ||
Punkt 2.5.1. Prędkość min. 80 km/h | P-BLP/01 | ||
Punkt 2.5.4. Odległość między przyczepą z ładunkiem lub bez ładunku a pojazdem | P-BLP/03 | ||
Punkt 2.7. Czas załadunku (trzykrotny załadunek) | P-BLP/01 | ||
Punkt 3.1. Masy przyczepy | P-BLP/03 | ||
Punkt 3.2. Podstawowe wymiary, | P-BLP/03, | ||
Punkt 3.4. Układ hamulcowy | Regulamin 13 EKG ONZ | ||
Punkt 3.7. Łoże przyczepy – sprawdzenie organoleptyczne | P-BLP/01 | ||
Punkt 3.9. Urządzenia mocujące łodzie – sprawdzenie organoleptyczne | P-BLP/01 |
Grupa wyrobów* | Nazwa wyrobu lub grupy wyrobów | Badane charakterystyki wyrobu i metody badawcze | Dokumenty normatywne i/lub udokumentowane procedury badawcze |
|
| Badania zgodnie z wymaganiami normy: | PN-V-80009:2003 P-BLP/01 |
|
| Kąt zejścia, kąt rampowy przyczepy (w porównaniu do samochodu podstawowego), kąt wjazdu na przyczepę, wznios powierzchni ładunkowej | PN-ISO 612:2006 |
|
| Punkt 2.10.2.1, 2.10.2., 2.10.2.3 Kierowalność naczep i przyczep, stateczność przy prędkości dopuszczalnej, sprawdzenie blokowania osi skrętnych | P-BLP/02 |
|
| Punkt 2.10.3 Zawieszenie – pomiary liniowe i sprawdzenie organoleptyczne | P-BLP/03 |
|
| Punkt 2.10.7. Skrzynia ładunkowa – pomiary liniowe i sprawdzenie organoleptyczne | P-BLP/03 |
|
| Badania zgodnie z wymaganiami normy: | PN-V-80003:2001 |
|
| Punkt 2.6. Transport warsztatu, pomiary liniowe | P-BLP/03 |
|
| Punkt 2.9.1. Masa całkowita, podział na osie | P-BLP/03 |
|
| Badania zgodnie z wymaganiami normy: | PN-V-80000:1998 |
|
| Punkt 2.2.2.1. Prędkość maksymalna | P-BLP/01 |
|
| Punkt 2.2.2.2. Czas rozbiegu od 0 do 60km/h | P-BLP/01 |
|
| Punkt 2.2.2.3. Moc silnika przypadająca na każdą tonę masy pojazdu | P-BLP/03 |
|
| Punkt 2.2.2.4. Układ hamulcowy | Regulamin 13 EKG ONZ |
|
| Punkt 2.2.2.5. Prędkość minimalna 3 km/h | P-BLP/01 |
|
| Punkt 2.2.2.6. Minimalny promień zawracania | P-BLP/02 |
|
| Punkt 2.2.2.7. Zasięg pojazdu | P-BLP/01 |
|
| Punkt 2.2.5.3. Siły przykładane do urządzeń (np. układ kier., ham., sprzęgło) | P-BLP/02, P-BLP/05 |
|
| Punkt 2.2.5.9. Pomiary liniowe, sprawdzenie organoleptyczne | P-BLP/03 |
Grupa wyrobów* | Nazwa wyrobu lub grupy wyrobów | Badane charakterystyki wyrobu i metody badawcze | Dokumenty normatywne i/lub udokumentowane procedury badawcze |
|
| Punkt 2.2.6.5. | P-BLP/03 |
|
| Pomiar masy osprzętu, mocowanie |
|
|
| Punkt 2.3.4.2. | P-BLP/01 |
|
| Jazda z uszkodzonym (przestrzelonym) ogumieniem | WT/107/PIMOT/2010 |
Grupa 9 | Przystanie, platformy podnośne i pomosty pływające | – wytrzymałość konstrukcji, | NO-06-A108:2005 |
– zabezpieczenie przed iskrzeniem | Normy przywołane: | ||
NO-06-A107:2005 | |||
PW-BLE/01 | |||
PW-BLE/02 | |||
– ciśnienie akustyczne wewnątrz pojazdu (hałas wewnętrzny) – zakres od 24 do 133dB(A) | PN-S-04052:1990 | ||
Norma związana: | |||
PN-EN 1789 + | |||
A1:2011 (org) | |||
PW-BLE/09 | |||
– ciśnienie akustyczne wewnątrz pojazdu (hałas zewnętrzny) – zakres od 24 do 133dB(A) | PN-S-04051:1992 | ||
Dok. normatywne związane: | |||
Regulamin 51 EKG ONZ | |||
Dyrektywa 70/157/EWG | |||
PW-BLE/08 | |||
– wytrzymałość połączenia | P-BLY/08 | ||
Grupa 17 | Polowe elektrownie siłowe i oświetleniowe | – napięcie AC (f=50 Hz i 60 Hz, U= od 0 do 1000Vsk) | NO-61-A204:2000 |
pkt.2.1,2.2,.2.3 | |||
PW-BLE/03 | |||
| |||
| |||
| |||
| |||
– instalacja elektryczna – ocena spełnienia wymagań, | PN-V-80000:1998 | ||
pkt. 2.3.7, 2.3.8 | |||
Normy przywołane: | |||
PN-EN 55012:2008 | |||
Regulamin Nr 10.02 | |||
Dyrektywa 72/245/EWG | |||
| |||
PW-BLE/04 | |||
PW-BLE/05 | |||
PW-BLE/06 | |||
PW-BLE/07 | |||
– wytrzymałość konstrukcji, | NO-06-A108:2005 | ||
pkt 2.1.2, 2.1.8, 2.1.14 | |||
Norma przywołana: | |||
NO-06-A107:2005 | |||
PW-BLE/01 | |||
PW-BLE/02 | |||
– ciśnienie akustyczne wewnątrz pojazdu (hałas wewnętrzny) – zakres od 24 do 133dB(A) | PN-S-04052:1990 | ||
Norma związana: | |||
PN-EN 1789 + | |||
Al:2011 (org) | |||
PW-BLE/09 |
Grupa wyrobów* | Nazwa wyrobu lub grupy wyrobów | Badane charakterystyki wyrobu i metody badawcze | Dokumenty normatywne i/lub udokumentowane procedury badawcze |
|
| – ciśnienie akustyczne wewnątrz pojazdu (hałas zewnętrzny) – zakres od 24 do 133dB(A) | PN-S-04051:1992 |
Dok. normatywne związane: | |||
Regulamin 51 EKG ONZ | |||
Dyrektywa 70/157/EWG | |||
PW-BLE/08 | |||
|
| – badanie metodą stanowiskową odporności na przeciążenia 10g | PN-EN 1789 + |
A1:2011(org) | |||
poz. 4.5.9. i 5.3 | |||
|
| badania właściwości | NO-20-A200:2007 |
|
| wytrzymałościowych przy rozciąganiu | PN-ISO 37:2007 |
|
| pomiary twardości Shore‛a | PN-ISO 37:2007/ACl:2008 |
|
| pomiary twardości IRHD | PN-C-04238:1980 |
|
| oznaczanie wytrzymałości połączenia | PN-ISO 48: 1998 |
|
| guma-metal | PN-C-04052:1992 |
|
| oznaczanie odkształcenia przy ściskaniu | PN-C-04253:1954 |
|
| wymiary | P-BLY/03 |
|
| wytrzymałość zmęczeniowa | P-BLY/04 |
Uwaga:
* – grupy wyrobów zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 17 listopada 2006 r. o systemie oceny zgodności wyrobów przeznaczonych na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa (Dz. U. Nr 235, poz. 1700, z późn. zm.).
Załącznik Nr 3
WYKAZ
jednostek certyfikujących, którym udzielono akredytacji OiB
Lp. | Nazwa jednostki certyfikującej | Zakres udzielonej akredytacji OiB |
1. | Jednostka Certyfikująca Wyroby – Ośrodek Jakości Przemysłowego Instytutu Motoryzacji | Określa załącznik Nr 4 |
Załącznik Nr 4
ZAKRES AKREDYTACJI OiB
Nr 17/MON/2011
Wydanie 1
JEDNOSTKA CERTYFIKUJĄCA WYROBY – OŚRODEK JAKOŚCI PRZEMYSŁOWEGO INSTYTUTU MOTORYZACJI
03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 55
Numer grupy wyrobów* | Nazwa wyrobu lub grupy wyrobów |
|
| Numer normy lub dokumentu normatywnego | Tytuł normy lub dokumentu normatywnego |
|
Grupa 6 | Pojazdy ewakuacji technicznej | 5 | C- | KTW-23-A211 pkt. 2.2.12.1,2.2.12.4, 2.2.12.6,2.2.12.7,2.2.12.12, 2.2.14.1 do 4, 2.2.14.5, | Kołowy wóz zabezpieczenia technicznego | 1 |
|
|
|
| KTW-23-A214 pkt. 2.2.1.8.1,2.2.1.8.2, 2.2.1.8.5,2.2.1.9.5,2.2.1.9.7, | Wóz zabezpieczenia technicznego WZT-3 | 1 |
|
|
|
| PN-V-80000:1998 | Wojskowe opancerzone pojazdy kołowe. Wymagania techniczne | 1 |
|
|
|
| NO-06-A108:2005 | Uzbrojenie i sprzęt wojskowy – Ogólne wymagania techniczne, metody kontroli i badań. Metody oceny zgodności z wymaganiami konstrukcyjnymi. | 1 |
|
|
|
| PN-S-04052:1990 | Samochody. Dopuszczalny poziom hałasu wewnątrz pojazdu. Wymagania i badania | 1 |
|
|
|
| PN-S-04051:1992 | Pojazdy samochodowe i motorowery. Dopuszczalny poziom hałasu zewnętrznego. Wymagania i badania | 1 |
|
|
|
| PN-V-80000:1998 | Wojskowe opancerzone pojazdy kołowe. Wymagania techniczne | 1 |
Numer grupy wyrobów* | Nazwa wyrobu lub grupy wyrobów |
|
| Numer normy lub dokumentu normatywnego | Tytuł normy lub dokumentu normatywnego |
|
|
|
|
| NO-06-A104:2005 | Uzbrojenie i sprzęt wojskowy – Ogólne wymagania techniczne, metody kontroli i badań | 1 |
|
|
|
| normy przywołane: | ||
|
|
|
| PN-S-02014:1994 | ||
|
|
|
| PN-ISO 612:2006 | ||
|
|
|
|
| ||
|
|
|
| NO-25-A200:1996 | Wojskowe pojazdy samochodowe – Wyposażenie | 1 |
|
|
|
| NO-23-A200:2008 | Wojskowe pojazdy samochodowe – Samochody wysokiej mobilności – Wymagania | 1 |
|
|
|
| normy przywołane: | ||
|
|
|
| PN-S-02014:1994 | ||
|
|
|
| PN-S-02015:1982 | ||
|
|
|
| PN-S-77500:1992 | ||
|
|
|
| PN-S-04003:1984 | ||
|
|
|
| PN-S-04000:1993 oraz | ||
|
|
|
| Regulamin 79 EKG ONZ | ||
|
|
|
| Regulamin 13 EKG ONZ | ||
|
|
|
| Regulamin 68 EKG ONZ | ||
|
|
|
| PN-V-80000:1998 | Wojskowe opancerzone pojazdy kołowe. Wymagania techniczne | 1 |
|
|
|
| normy przywołane: | ||
|
|
|
| PN-S-02015:1982 | ||
|
|
|
| PN-S-77500:1992 | ||
|
|
|
| PN-S-02014:1994 oraz | ||
|
|
|
| Regulamin 79 EKG ONZ | ||
|
|
|
| Regulamin 13 EKG ONZ | ||
|
|
|
| PN-V-80003:2001 | Wojskowe pojazdy samochodowe. Ruchome warsztaty remontowe. | 1 |
|
|
|
| normy przywołane: | ||
|
|
|
| PN-S-02015:1982 | ||
|
|
|
| PN-S-02014:1994 | ||
|
|
|
| PN-S-04003:1984 | ||
|
|
|
| PN-S-04000:1993 oraz | ||
|
|
|
| Regulamin 68 EKG ONZ | ||
|
|
|
| Dyrektywa 70/311/EEC | ||
|
|
|
| PN-V-80009:2003 | Pojazdy wojskowe. Przyczepy i naczepy wielozadaniowe. | 1 |
|
|
|
| Przepisy prawne przywołane: | ||
|
|
|
| Regulamin 79 EKG ONZ | ||
|
|
|
| Dyrektywa 70/311/EEC | ||
|
|
|
| NO-23-A201:2007 | Przyczepy do transportu łodzi wojskowych – Wymagania ogólne | 1 |
|
|
|
| pkt. 3.2.3 | ||
|
|
|
| PN-V-80009:2003 | ||
|
|
|
| pkt. 2.10.1.3; 6; 7; 8; 9 | ||
|
|
|
| PN-V-80010:2003 | ||
|
|
|
| pkt. 2.4.1; 4 | ||
|
|
|
| normy przywołane: | ||
|
|
|
| PN-S-48020:1986 | ||
|
|
|
| PN-S-48022:1988 | ||
|
|
|
| PN-S-48021:1992 | ||
|
|
|
| PN-S-48023:1992 | ||
|
|
|
| PN-ISO 3842:2003 |
Numer grupy wyrobów* | Nazwa wyrobu lub grupy wyrobów |
|
| Numer normy lub dokumentu normatywnego | Tytuł normy lub dokumentu normatywnego |
|
Grupa 17 | Kontenerowe zespoły spalinowo-elektryczne dużej mocy do zasilania obozowisk (na podwoziu kołowym) | 5 | C-OiB | NO-06-A104:2005 | Uzbrojenie i sprzęt wojskowy – Ogólne wymagania techniczne, metody kontroli i badań Wymagania konstrukcyjne. | 1 |
NO-25-A200:1996 | Wojskowe pojazdy samochodowe – Wyposażenie | 1 | ||||
NO-23-A200: 2008 | Wojskowe pojazdy samochodowe – Samochody wysokiej mobilności -Wymagania | 1 | ||||
PN-V-80004:2000 normy przywołane: | Wojskowy sprzęt samochodowy. Parametry zdolności pokonywania przeszkód terenowych przez samochody. Metody pomiaru | 1 | ||||
PN-V-80009:2003 | Pojazdy wojskowe. Przyczepy i naczepy wielozadaniowe. Wymagania ogólne | 1 |
Wykaz jednostek badawczych, z którymi współpracuje jednostka certyfikująca wyroby:
Nr JB | Nazwa jednostki badawczej i macierzystej | Adres jednostki badawczej | Nr akredytacji OiB/PCA |
1 | Laboratorium Badawcze Przemysłowego Instytutu Motoryzacji | ul. Jagiellońska 55, | 9/MON/2010 |
Uwaga:
* – grupy wyrobów zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 17 listopada 2006 r. o systemie oceny zgodności wyrobów przeznaczonych na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa (Dz. U. Nr 235, poz. 1700, z późn. zm.).
** – wg PKN-ISO/IEC Guide 67 Ocena zgodności. Podstawy certyfikacji wyrobu.