Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2010-02-03
Wersja aktualna od 2010-02-03
obowiązujący
DECYZJA Nr 40/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 3 lutego 2010 r.
w sprawie zwiększenia możliwości transportu lotniczego dla najważniejszych osób w państwie w okresie przejściowym
(ostatnia zmiana: DUMON. z 2010 r., Nr 4, poz. 42)
Na podstawie § 1 pkt 8 lit. a i d oraz § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426), ustala się, co następuje:
§ 1.Celem zapewnienia właściwego wykonywania przez konstytucyjne organa państwowe przedsięwzięć, związanych z realizacją polityki zagranicznej podczas podróży służbowych jak i realizacji zadań przez osoby pełniące te funkcje, zachodzi pilna potrzeba zapewnienia na wysokim poziomie bezpieczeństwa przewozu najważniejszych osób w państwie oraz mając na względzie aktualną sytuację floty 36 splt, w oparciu o którą nie ma możliwości zapewnienia na wymaganym poziomie przewozów i bezpieczeństwa realizacji zadań przez konstytucyjne organa państwowe, polecam przeprowadzić postępowanie mające na celu zawarcie umowy, której przedmiotem będzie udostępnienie dwóch samolotów Embraer 175 od Grupy „LOT” [1] w latach 2010-2013, uwzględniające koszty eksploatacji samolotów i przygotowania personelu.
§ 2.[2] Podsekretarz Stanu do spraw Uzbrojenia i Modernizacji:
1) wystąpi do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych o uzyskanie opinii odnośnie trybu postępowania w sprawie pozyskania samolotów;
2) zapewni nadzór nad pracami komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia, o którym mowa w § 1, zwanej dalej „Komisją”;
3) podpisze w imieniu Ministra Obrony Narodowej umowę, której przedmiotem będzie udostępnienie dwóch samolotów.
§ 3.[3] 1. Powołuję Komisję, w składzie:
1) Przewodniczący – płk Jerzy Pikuła – Dyrektor Departamentu Zaopatrywania Sił Zbrojnych;
2) Zastępca Przewodniczącego – ppłk Przemysław Stężalski – 36. Specjalny Pułk Lotnictwa Transportowego;
3) Sekretarz – kpt. Mariusz Stradomski – 36. Specjalny Pułk Lotnictwa Transportowego;
4) Członkowie:
a) płk Krzysztof Kosieradzki – Dowództwo Sił Powietrznych
b) płk Tadeusz Wnuk – Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych,
c) płk Zenon Mazurczak – Departament Prawny,
d) płk Jarosław Jaworski – Departament Zaopatrywania Sił Zbrojnych,
e) płk Robert Suwiński – Departament Zaopatrywania Sił Zbrojnych,
f) ppłk Grzegorz Bąkała – Departament Zaopatrywania Sił Zbrojnych,
g) ppłk Paweł Mączka – Departament Zaopatrywania Sił Zbrojnych,
h) ppłk Marek Gontarczyk – Zarząd Planowania Logistyki – P4 Sztabu Generalnego Wojska Polskiego,
i) Anna Ligorowska – Departament Budżetowy.
2. Przewodniczący Komisji zaprosi do udziału w pracach Komisji wyznaczonych przedstawicieli Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz do udziału w posiedzeniach, jako obserwatorów, przedstawicieli Służby Kontrwywiadu Wojskowego i Żandarmerii Wojskowej, a także w razie potrzeby powoła ekspertów Komisji.
3. Przewodniczący Komisji zatwierdzi regulamin pracy Komisji.
§ 4.Przewodniczący Komisji za pośrednictwem Podsekretarza Stanu do spraw Uzbrojenia i Modernizacji przedstawi do akceptacji Ministrowi Obrony Narodowej protokół z postępowania.
§ 5.Dyrektor Departamentu Budżetowego zabezpieczy środki finansowe na realizację przedsięwzięcia w budżecie resortu obrony narodowej, w wysokości:
1) 50 mln zł w 2010 r.;
2) 35 mln zł rocznie w latach 2011–2013.
§ 6.Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego spowoduje:
1) wydzielenie personelu latającego i technicznego posiadającego odpowiednie kwalifikacje do uzyskania uprawnień, obsługi i użytkowania samolotów będących przedmiotem umowy, o ile będzie to uzasadnione;
2) [4] wyznaczenie jednostki wojskowej, która będzie odpowiedzialna za realizację postanowień umowy;
3) wprowadzenie samolotów będących przedmiotem umowy do wojskowego rejestru statków powietrznych i ewidencji;
4) zapewnienie środków na eksploatację samolotów będących przedmiotem umowy.
§ 7.Nadzór nad postępowaniem poprzez udział w pracach w komisji sprawować będzie Biuro do Spraw Procedur Antykorupcyjnych.
§ 8.Tracą moc decyzje:
1) decyzja Nr 220/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 2 lipca 2009 r. w sprawie powołania zespołu odpowiedzialnego za zapewnienie przewozu ważnych osób w państwie;
2) decyzja Nr 287/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 sierpnia 2009 r. w sprawie kontynuowania prac zespołu odpowiedzialnego za zapewnienie przewozu ważnych osób w państwie.
§ 9.[5] Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.
[1] § 1 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 1 decyzji nr 56/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 17 lutego 2010 r. zmieniającej decyzję w sprawie zwiększenia możliwości transportu lotniczego dla najważniejszych osób w państwie w okresie przejściowym (Dz.U.MON. Nr 4, poz. 42). Zmiana weszła w życie 17 lutego 2010 r.
[2] § 2 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 2 decyzji nr 56/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 17 lutego 2010 r. zmieniającej decyzję w sprawie zwiększenia możliwości transportu lotniczego dla najważniejszych osób w państwie w okresie przejściowym (Dz.U.MON. Nr 4, poz. 42). Zmiana weszła w życie 17 lutego 2010 r.
[3] § 3 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 3 decyzji nr 56/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 17 lutego 2010 r. zmieniającej decyzję w sprawie zwiększenia możliwości transportu lotniczego dla najważniejszych osób w państwie w okresie przejściowym (Dz.U.MON. Nr 4, poz. 42). Zmiana weszła w życie 17 lutego 2010 r.
[4] § 6 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 4 decyzji nr 56/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 17 lutego 2010 r. zmieniającej decyzję w sprawie zwiększenia możliwości transportu lotniczego dla najważniejszych osób w państwie w okresie przejściowym (Dz.U.MON. Nr 4, poz. 42). Zmiana weszła w życie 17 lutego 2010 r.
[5] § 9 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 5 decyzji nr 56/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 17 lutego 2010 r. zmieniającej decyzję w sprawie zwiększenia możliwości transportu lotniczego dla najważniejszych osób w państwie w okresie przejściowym (Dz.U.MON. Nr 4, poz. 42). Zmiana weszła w życie 17 lutego 2010 r.