Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2010-02-12 do 2015-01-23
Wersja archiwalna od 2010-02-12 do 2015-01-23
archiwalny
Wojskowy Dozór Techniczny
DECYZJA Nr 4/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 8 stycznia 2010 r.
zmieniająca decyzję w sprawie zasad objęcia dozorem technicznym i wykonywania przez Wojskowy Dozór Techniczny badań technicznych urządzeń technicznych wchodzących w skład systemu uzbrojenia F-16
Na podstawie § 1 pkt 8 lit. d i f oraz § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426) oraz w związku z art. 6 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym (Dz. U. Nr 122, poz. 1321, z późn. zm.1)) ustala się, co następuje:
1. W decyzji Nr 222/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 6 maja 2008 r. w sprawie zasad objęcia dozorem technicznym i wykonywania przez Wojskowy Dozór Techniczny badań technicznych urządzeń technicznych wchodzących w skład systemu uzbrojenia F-16 (Dz. Urz. MON Nr 9, poz. 118) wprowadza się następujące zmiany:
1) w pkt 10 dodaje się ppkt 5 w brzmieniu:
„5) dodatkowo, dla urządzeń technicznych zamontowanych na stanowisku prób silników samolotowych (Hush House) należy wykonać, przy:
a) zbiornikach w instalacji sprężonego powietrza: rewizję wewnętrzną zbiornika magazynowego sprężonego powietrza instrumentalnego,
b) zbiorniku filtra w instalacji paliwa: rewizję wewnętrzną i próbę ciśnieniową.”;
2) w pkt 22 dodaje się ppkt 3 w brzmieniu:
„3) specjalne - przeprowadzane dodatkowo w przypadkach uzasadnionych stanem technicznym urządzenia, intensywnością lub warunkami jego eksploatacji (np. pomiary grubości ścianek zbiorników).”;
3) załącznik Nr 1 otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszej decyzji.
2. Decyzja wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Minister Obrony Narodowej: B. Klich
|
1) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 74, poz. 676, z 2004 r. Nr 96, poz. 959, z 2006 r. Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217 i Nr 249, poz. 1832, z 2008 r. Nr 227, poz. 1505, oraz z 2009 r. Nr 98, poz. 817 i 818.
Załącznik do decyzji Nr 4/MON Ministra Obrony Narodowej
z dnia 8 stycznia 2010 r. (poz. 4)
URZĄDZENIA CIŚNIENIOWE SYSTEMU UZBROJENIA F-16
(FORMY DOZORU TECHNICZNEGO I TERMINY BADAŃ TECHNICZNYCH)
Lp. | Rodzaj urządzenia |
| Terminy badań | Uwagi | ||
Forma dozoru | rewizja zewnę-trzna | rewizja wewnę-trzna | próba ciśnieni-owa | |||
1 | Kocioł zamontowany na odladzaczu - odkażaczu dla statków powietrznych GL-1800AP | pełny | 2 lata | --------- | --------- | --------- |
2 | Zbiorniki stale zamontowane na: |
| ||||
a) | kompresorze lotniskowym na przyczepie dwuosiowej BAGC - ASP100-1A: |
| ||||
- | sprężonego powietrza | uproszczony | --------- | --------- | --------- | --------- |
b) | zespole zasilająco-klimatyzującym na przyczepie dwuosiowej - CGAC-19817: |
| ||||
- | sprężonego powietrza | uproszczony | --------- | --------- | --------- | --------- |
- | czynnika chłodniczego R134a | ograniczony | 5 lat | --------- | --------- | Książka ruchu |
--------- | --------- | |||||
- | separator oleju w instalacji czynnika R 134a | ograniczony | 5 lat | --------- | --------- | --------- |
- | filtr - osuszacz czynnika R 134a | uproszczony | --------- | --------- | --------- | --------- |
--------- | --------- | --------- | --------- | |||
c) | elektrycznym klimatyzatorze C-5 samolotu F-16 na przyczepie dwuosiowej - E100AC4-1: |
| ||||
- | zbiornik sprężonego powietrza | uproszczony | --------- | --------- | --------- | --------- |
--------- | --------- | --------- | --------- | |||
- | zbiornik czynnika R 134a | ograniczony | 5 lat | --------- | --------- | Książka ruchu |
- | separator oleju w instalacji czynnika R 134a | ograniczony | 5 lat | --------- | --------- | --------- |
- | filtr - osuszacz czynnika R 134a | uproszczony | --------- | --------- | --------- | --------- |
d) | sprężarce powietrza na przyczepie jednoosiowej - MC-2A: |
| ||||
- | sprężonego powietrza | uproszczony | --------- | --------- | --------- | --------- |
e) | urządzeniu hydraulicznym do sprawdzania systemów hydraulicznych samolotu F-16 na przyczepie dwuosiowej - MJ-2A-1: |
| ||||
- | filtr niskiego ciśnienia | uproszczony | --------- | --------- | --------- | --------- |
- | filtr wysokiego ciśnienia | ograniczony | 5 lat | --------- | --------- | --------- |
f) | urządzeniu elektrycznym do sprawdzania systemów hydraulicznych samolotu F-16 na przyczepie dwuosiowej - MK3A: |
| ||||
- | filtr niskiego ciśnienia | uproszczony | --------- | --------- | --------- | --------- |
- | filtr wysokiego ciśnienia | ograniczony | 5 lat | --------- | --------- | --------- |
g) | urządzeniu do wytwarzania azotu na przyczepie dwuosiowej - SGNSC-HP: |
| ||||
- | kształtu butlowego | pełny | 1 rok | 3 lata | 6 lat | Uprawnienie dozoru technicznego |
- | separator oleju | uproszczony | --------- | --------- | --------- | --------- |
- | filtr powietrza | uproszczony | --------- | --------- | --------- | --------- |
h) | dystrybutorze azotu - MD-3A: |
| ||||
- | filtr | pełny | 3 lata | 6 lat | --------- | --------- |
i) | instalacji sprężonego powietrza stanowiska prób silników samolotowych (Hush House): |
| ||||
- | zbiornik magazynowy sprężonego powietrza instrumentalnego | pełny | --------- | --------- | --------- | --------- |
- | zbiornik magazynowy sprężonego powietrza startowego | pełny | 9 lata | --------- | --------- | --------- |
- | osuszacz | ograniczony | 5 lat | --------- | --------- | --------- |
j) | instalacji paliwa stanowiska prób silników samolotowych (Hush House): |
| ||||
- | filtr paliwa | pełny | 2 lata | 10 lat | 10 lat | --------- |
- | naczynie wzbiorcze przeponowe | uproszczony | --------- | --------- | --------- | --------- |
Lp. | Rodzaj urządzenia | Forma dozoru | Terminy badań | Uwagi | ||
rewizja zewnę-trzna | rewizja wewnę-trzna | próba ciśnienio-wa | ||||
3 | Zbiorniki przenośne: | |||||
a) | na powietrze, zainstalowane na urządzeniu do ładowania amunicji do samolotu na przyczepie dwuosiowej - LALS | pełny | 10 lat | 10 lat | 10 lat | --------- |
b) | aparatu oddechowego (kształtu butlowego z przyczepy HRT) - 336-890-302 | pełny | 5 lat | 5 lat | 5 lat | --------- |
c) | na azot, zainstalowane w przyrządzie do sprawdzania szczelności falowodów | pełny | 10 lat | 10 lat | 10 lat | --------- |
d) | do skroplonego schłodzonego tlenu na przyczepie jednoosiowej - TMU-27/M | pełny | 1 rok | w okresach remontowych | Uprawnienie dozoru technicznego Książka ruchu | |
e) | na azot, zainstalowane na dystrybutorze - MD-3A | pełny | 10 lat | 10 lat | 10 lat | Uprawnienie dozoru technicznego |
4 | zbiorniki ciśnieniowe samolotu F-16 | |||||
a) | akumulator hydrauliczny (hydraulic accumulators) | uproszczony | --------- | --------- | --------- | --------- |
b) | zbiornik hydrauliczny (hydraulic reservoirs) | uproszczony | --------- | --------- | --------- | --------- |
c) | zbiornik pneumatyczny (pneumatic reservoirs) | uproszczony | --------- | --------- | --------- | --------- |
d) | zbiornik tlenowy (OBOGS Plenum) | uproszczony | --------- | --------- | --------- | --------- |
e) | zbiornik tlenowy (Regulated Emergency | uproszczony | --------- | --------- | --------- | --------- |
f) | zbiornik przeciwpożarowy (Halon Bottle) | uproszczony | --------- | --------- | --------- | --------- |
g) | zbiornik azotu (EPU nitrogen bottle) | uproszczony | --------- | --------- | --------- | --------- |
h) | zbiornik dwutlenku węgla tratwy ratunkowej - typu FLU-2A/P | uproszczony | --------- | --------- | --------- | --------- |