Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2009-07-21 do 2011-04-08
Wersja archiwalna od 2009-07-21 do 2011-04-08
archiwalny
Departament Budżetowy
DECYZJA Nr 178/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 8 czerwca 2009 r.
zmieniająca decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej
Na podstawie § 1 pkt 13 lit. b, d i f-h oraz § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426), w związku z art. 153 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.1)) ustala się, co następuje:
§ 1. W decyzji Nr 278/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 19 czerwca 2007 r. w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz. Urz. MON Nr 13, poz. 149 i Nr 17, poz. 180 oraz z 2008 r. Nr 6, poz. 63) wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 2:
a) po pkt 5 dodaje się pkt 5a w brzmieniu:
„5a) jednostki klasyfikacji zadaniowej - jednostki klasyfikacyjne według których grupuje się wydatki:
a) funkcja państwa - grupuje wydatki według obszarów działalności państwa,
b) zadanie - grupuje wydatki według celów, które planuje się osiągnąć,
c) podzadanie - grupuje wydatki służące realizacji celów zadania, w ramach którego podzadanie to zostało wyodrębnione,
d) działanie - najniższy szczebel klasyfikacji zadaniowej, obejmuje najważniejsze elementy procesu osiągania celów podzadania oraz celów szczegółowych zadania;”,
b) pkt 8 otrzymuje brzmienie:
„8) limity zatrudnienia - stany zatrudnienia żołnierzy zawodowych i funkcjonariuszy, żołnierzy nadterminowej zasadniczej służby wojskowej oraz pracowników objętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń, w przeliczeniu na pełnozatrudnionych, które, w ujęciu średniorocznym, nie mogą być przekroczone:
a) ustalone zgodnie z przepisami ustawy z dnia 23 grudnia 1999 r. o kształtowaniu wynagrodzeń w państwowej sferze budżetowej oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. Nr 110, poz. 1255, z późn. zm.2)), zwanej dalej „ustawą o kształtowaniu wynagrodzeń”,
b) określone w wytycznych Ministra Obrony Narodowej, o których mowa w pkt 30, mających odzwierciedlenie w projektach budżetów dysponentów, o których mowa w załączniku Nr 1 w pkt 1 i 2, § 3 ust. 7 i 8, projekcie ustawy budżetowej i ustawie budżetowej oraz decyzji budżetowej Ministra Obrony Narodowej;”,
c) po pkt 8 dodaje się pkt 8a w brzmieniu:
„8a) mierniki - narzędzie pomiaru stopnia realizacji celów zadania i podzadania;”,
d) pkt 13 otrzymuje brzmienie:
„13) organ finansowy - organ finansowy dysponenta głównego, dysponentów drugiego i trzeciego stopnia, jak również organy finansowe dowódców: rodzajów sił zbrojnych, okręgów wojskowych i korpusów oraz związków taktycznych dywizji i brygad;”,
e) uchyla się pkt 15,
f) uchyla się pkt 22,
g) pkt 29 otrzymuje brzmienie:
„29) wynagrodzenia - wynagrodzenia określone w ustawie o kształtowaniu wynagrodzeń;”;
2) w § 3:
a) ust. 11 otrzymuje brzmienie:
„11. Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych jest organem koordynującym w odniesieniu do dysponentów wymienionych w pkt 2 ppkt 1 załącznika Nr 1 do decyzji oraz dyrektorów Wojskowych Zespołów Wypoczynkowych i Wojskowych Domów Wypoczynkowych prowadzonych jako zakłady budżetowe.”,
b) ust. 17 otrzymuje brzmienie:
„17. Do zadań organów współplanujących należy przedstawianie właściwym dysponentom drugiego stopnia:
1) propozycji zadań dodatkowych wykraczających poza bieżącą działalność z określeniem ich skutków finansowych,
2) potrzeb związanych z przygotowaniem komponentów do udziału w misjach, ćwiczeniach i innych zamierzeniach,
3) propozycji podziału przydzielonych limitów zatrudnienia i stanów średniorocznych oraz przedstawienie propozycji zmian tego podziału, funduszy wynagrodzeń osobowych w trakcie roku budżetowego, wynikających ze zmian organizacyjno-dyslokacyjnych, etatowych - w zakresie jednostek wojskowych im podporządkowanych.”;
3) w § 4 uchyla ust. 4;
4) w § 6:
a) w ust. 1 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) limity zatrudnienia oraz stany średnioroczne z uwzględnieniem uczelni wojskowych i państwowych instytucji kultury;”,
b) w ust. 2 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) propozycji limitów zatrudnienia oraz stanów średniorocznych;”,
c) ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Propozycje dotyczące limitów zatrudnienia (z wyodrębnieniem rezerwy kadrowej) oraz stanów średniorocznych przedstawiają - stosownie do kompetencji - Dyrektor Departamentu Kadr, Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych, Dyrektor Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego, Dyrektor Departamentu Wychowania i Promocji Obronności oraz Szef Zarządu Organizacji i Uzupełnień - P1 Sztabu Generalnego Wojska Polskiego; propozycje dotyczące urzędu Ministra Obrony Narodowej wymagają wcześniejszego uzgodnienia z Dyrektorem Generalnym.”;
5) po § 9 dodaje się § 9a w brzmieniu:
„§ 9a. Dysponenci sporządzają projekty budżetów w układzie tradycyjnym według klasyfikacji oraz w układzie zadaniowym na dany rok budżetowy i dwa kolejne lata według jednostek klasyfikacji zadaniowej wraz z określeniem celów oraz mierników ich wykonania.”;
6) w § 11:
a) w ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) kwotach dochodów i wydatków, w tym wynagrodzeń oraz limitach zatrudnienia przyjętych w projekcie ustawy budżetowej;”,
b) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Do dnia 15 listopada każdego roku dysponenci drugiego stopnia oraz dysponenci trzeciego stopnia bezpośrednio podlegli dysponentowi głównemu, którzy planują przekazanie całości lub części dochodów i wydatków innym dysponentom, przekazują im projekty planów finansowych w podziale na właściwych dysponentów trzeciego stopnia, obejmujące uzgodnione kwoty dochodów i wydatków podlegających przekazaniu.”,
c) po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:
„2a. W terminie i układzie, o którym mowa w ust. 2, organy planujące przekazują projekty swoich planów finansowych właściwym dysponentom drugiego stopnia bądź trzeciego stopnia bezpośrednio podległym dysponentowi głównemu w zakresie planowanych do realizacji kwot dochodów i wydatków oraz limitów zatrudnienia.”,
d) ust. 5 otrzymuje brzmienie:
„5. Dysponenci oraz Dyrektor Departamentu Budżetowego w zakresie zadań realizowanych bezpośrednio z rachunku dysponenta głównego, sporządzają i zatwierdzają w terminie do dnia 20 grudnia projekty planów finansowych w szczegółowości dział, rozdział, paragraf, pozycja wydatków. W swoich projektach planów finansowych dysponenci uwzględniają kwoty wydatków oraz limity zatrudnienia otrzymane od innych dysponentów i organów planujących, o których mowa w ust. 2 i 2a.”;
7) w § 12 w ust. 2:
a) pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4) limity zatrudnienia oraz stany średnioroczne - dla dysponentów, a także dla innych form organizacyjno-prawnych jednostek sektora finansów publicznych;”,
b) w pkt 7 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 8 w brzmieniu:
„8) kwoty wydatków, których obszary zadaniowe określono w decyzji o centralnych planach rzeczowych.”;
8) w § 13:
a) w ust. 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) limitów zatrudnienia, stanów średniorocznych oraz wynagrodzeń;”,
b) po ust. 1a dodaje się ust. 1b w brzmieniu:
„1b. Szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych informuje o podziale, o którym mowa w ust. 1 organy współplanujące, w zakresie jednostek wojskowych im podporządkowanych będących dysponentami.”;
9) w § 14 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Dysponenci trzeciego stopnia (dysponent główny oraz dysponenci drugiego stopnia w zakresie wydatków realizowanych bezpośrednio przez nich) sporządzają plany finansowe w szczegółowości: dział, rozdział, paragraf, pozycja wydatków - zachowując zgodność z określonymi dla nich kwotami w zakresie działów, rozdziałów, paragrafów. Dysponenci trzeciego stopnia podlegli dysponentom drugiego stopnia przesyłają tym dysponentom zatwierdzone plany finansowe, w terminie przez nich określonym.”;
10) uchyla się § 15;
11) w § 16:
a) w ust. 2:
- skreśla się pkt 3,
- pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4) w zakresie zmian układu wykonawczego i jego podziału w obrębie jednego rozdziału oraz pozostałych załączników do decyzji budżetowej na podstawie:
a) uzgodnionych wniosków: dysponentów, organów planujących oraz organu koordynującego,
b) wniosków dysponentów, organów planujących oraz organu koordynującego wynikających z rozkazów w sprawie nagród lub zapomóg bądź decyzji.”,
b) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Upoważnia się dysponentów oraz Dyrektora Departamentu Budżetowego do dokonywania zmian w planie finansowym, polegających na przenoszeniu wydatków pomiędzy paragrafami w obrębie tego samego rozdziału klasyfikacji, z tym, że:
1) dysponent drugiego stopnia w odniesieniu do dysponentów mu podległych może określić inny zakres upoważnienia;
2) dysponenci nadzorowani przez organy koordynujące dokonują zmian po uzgodnieniu z tymi organami;
3) dysponenci realizujący wydatki organów planujących dokonują zmian na podstawie wniosku tych organów.”,
c) uchyla się ust. 5,
d) ust. 6 i 7 otrzymują brzmienie:
„6. Dysponenci są zobowiązani do proporcjonalnego, w stosunku do upływu czasu, wydatkowania środków budżetowych zaplanowanych na wynagrodzenia.
7. Po przeprowadzeniu ustawowych regulacji uposażeń oraz zbilansowaniu rocznych potrzeb resortu obrony narodowej w zakresie wynagrodzeń, dysponenci mogą dokonywać w obrębie rozdziału klasyfikacji, w uzgodnieniu z Dyrektorem Departamentu Budżetowego oraz Dyrektorem Departamentu Spraw Socjalnych, przesunięć pozostałości tych wydatków na realizację zadań rzeczowych w ramach wydatków bieżących.”,
e) uchyla się ust. 10,
f) po ust. 11 dodaje się ust. 12 i 13 w brzmieniu:
„12. Organy współplanujące prowadzą analizę realizowanych zadań oraz zadań nowych nie uwzględnionych w planie wydatków na dany rok i składają do Szefa Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych wnioski o dokonanie zmiany w planie wydatków i jego podziale na dysponentów trzeciego stopnia.
13. Wnioski dotyczące zmian limitów zatrudnienia oraz wydatków na wynagrodzenia pracowników objętych i nieobjętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń dysponenci środków budżetowych oraz organy planujące przedstawiają do Dyrektora Departamentu Budżetowego za pośrednictwem oraz w uzgodnieniu z Dyrektorem Departamentu Spraw Socjalnych.”;
12) w § 17:
a) ust. 1-3 otrzymują brzmienie:
„1. Dyrektor Departamentu Budżetowego, na podstawie wniosków dysponentów, komendantów uczelni wojskowych, dyrektorów państwowych jednostek kultury oraz kierowników zakładów budżetowych, przedstawia Ministrowi propozycje:
1) zmian limitów zatrudnienia oraz stanów średniorocznych;
2) podziału i zmian wynagrodzeń pomiędzy rozdziałami klasyfikacji w obrębie działu.
2. Wnioski, o których mowa w ust. 1 pkt 1, przed przekazaniem Dyrektorowi Departamentu Budżetowego, podlegają uzgodnieniu, stosownie do kompetencji, z Dyrektorem Departamentu Kadr, Dyrektorem Departamentu Spraw Socjalnych, Dyrektorem Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego, Dyrektorem Departamentu Wychowania i Promocji Obronności oraz Szefem Zarządu Organizacji i Uzupełnień - P1 Sztabu Generalnego Wojska Polskiego.
3. Propozycje, o których mowa w ust. 1 pkt 1 - w zakresie żołnierzy oraz pracowników objętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń zatrudnionych w urzędzie Ministra Obrony Narodowej, podlegają uprzednio weryfikacji i uzgodnieniu z Dyrektorem Generalnym.”,
b) uchyla się ust. 6 i 7;
13) w § 18 ust. 1 i 2 otrzymują brzmienie:
„1. Na podstawie decyzji w sprawie zmian, o których mowa w § 16 ust. 1 i 2, dysponenci drugiego stopnia dokonują korekt swoich planów finansowych i w terminie 7 dni od otrzymania tych decyzji informują podległych dysponentów o zmianach ich dotyczących. Dysponenci trzeciego stopnia podlegli dysponentom drugiego stopnia sporządzają i przesyłają im miesięczne zestawienie dokonanych korekt (własnych oraz dokonanych przez dysponenta drugiego stopnia), w szczegółowości określonej przez dysponenta drugiego stopnia, w terminie do dnia 10 następnego miesiąca.
2. Zestawienia korekt w planach finansowych w okresach miesięcznych i kwartalnych, dysponenci drugiego stopnia, dysponenci trzeciego stopnia bezpośrednio podlegli dysponentowi głównemu przesyłają do Dyrektora Departamentu Budżetowego w terminie do 15 dnia miesiąca następującego po okresie sprawozdawczym: miesięczne - według stanu na koniec miesiąca, w szczegółowości: do paragrafu wydatków, a kwartalne - według stanu na koniec kwartału, w szczegółowości: do pozycji wydatków. W miesiącu, w którym sporządza się sprawozdanie kwartalne, nie sporządza się zestawienia miesięcznego. W zestawieniach wyszczególnia się korekty dokonane:
1) przez Ministra i Dyrektora Departamentu Budżetowego;
2) samodzielnie przez dysponentów i według ich uprawnień.”;
14) w § 20 ust. 6-8 otrzymują brzmienie:
„6. W resorcie obrony narodowej nadzór nad realizacją limitów zatrudnienia oraz stanów średniorocznych sprawują:
1) Szef Zarządu Organizacji i Uzupełnień - P1 Sztabu Generalnego Wojska Polskiego - w odniesieniu do żołnierzy zasadniczej służby wojskowej, żołnierzy nadterminowej zasadniczej służby wojskowej, żołnierzy rezerwy oraz studentów i absolwentów szkół wyższych odbywających przeszkolenie wojskowe;
2) Dyrektor Departamentu Kadr - w odniesieniu do żołnierzy zawodowych, funkcjonariuszy i kandydatów na żołnierzy zawodowych;
3) Dyrektor Departamentu Administracyjnego - w odniesieniu do pracowników objętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń zatrudnionych w Ministerstwie Obrony Narodowej;
4) Dyrektor Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego - w odniesieniu do żołnierzy i pracowników uczelni wojskowych;
5) Dyrektor Departamentu Wychowania i Promocji Obronności - w odniesieniu do żołnierzy i pracowników państwowych instytucji kultury;
6) dysponenci środków budżetowych - w odniesieniu do żołnierzy i pracowników ich gospodarstw pomocniczych;
7) dowódca (dyrektor, szef, komendant) jednostki (komórki) organizacyjnej - w odniesieniu do żołnierzy i pracowników podległych zakładów budżetowych;
8) Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych - w odniesieniu do pracowników objętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń zatrudnionych w wojskowych jednostkach budżetowych.
7. Dysponenci drugiego stopnia, Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych, Dyrektor Generalny oraz organy współplanujące kształtują - stosownie do zakresu odpowiedzialności - ewidencyjne stany osobowe zgodnie z limitami zatrudnienia oraz stanami średniorocznymi, ustalonymi w decyzji budżetowej na dany rok.
8. Dyrektor Departamentu Budżetowego sprawuje nadzór nad przebiegiem realizacji wynagrodzeń i podejmuje, przy współudziale Dyrektora Departamentu Kadr i Dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych, działania bezpośrednie lub wnioskuje do Ministra o podjęcie działań mających na celu przestrzeganie limitów wynagrodzeń określonych w ustawie budżetowej. W przypadku realizacji wynagrodzeń pracowników niezgodnie z upływem czasu, Dyrektor Departamentu Budżetowego na wniosek Dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych, w zależności od wyjaśnień dysponenta, opracowuje propozycje zmian w układzie wykonawczym budżetu resortu obrony narodowej lub jego podziale, w trybie określonym w § 17.”;
15) § 21 otrzymuje brzmienie:
„§ 21. 1. Niżej wymienione osoby funkcyjne przedstawiają Ministrowi i do wiadomości Dyrektorowi Departamentu Budżetowego w terminie 35 dni po zakończeniu kwartału, a za czwarty kwartał do 20 lutego następnego roku - informacje:
1) Dyrektor Departamentu Kadr - w zakresie:
a) kształtowania się średniorocznych i faktycznych stanów osobowych żołnierzy zawodowych, funkcjonariuszy oraz kandydatów na żołnierzy zawodowych,
b) faktycznej liczby żołnierzy powołanych i zwolnionych z zawodowej służby wojskowej w podziale na dysponentów, działy i rozdziały klasyfikacji budżetowej oraz poszczególne korpusy kadry zawodowej;
2) Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych - w zakresie:
a) kształtowania się faktycznej i średniorocznej liczby pracowników,
b) faktycznych i przewidywanych do końca roku wypłat uposażeń dwunastomiesięcznych oraz zmian w liczebności świadczeniobiorców emerytalno-rentowych;
3) Szef Zarządu Organizacji i Uzupełnień - P1 Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, za pośrednictwem Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego - w zakresie kształtowania się średniorocznych i faktycznych stanów osobowych żołnierzy zasadniczej służby wojskowej, żołnierzy nadterminowej zasadniczej służby wojskowej, żołnierzy rezerwy oraz studentów i absolwentów szkół wyższych odbywających przeszkolenie wojskowe - w odniesieniu do planowanych limitów zatrudnienia oraz stanów średniorocznych;
4) Dyrektor Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego - w zakresie kształtowania się faktycznej i średniorocznej liczby żołnierzy zawodowych oraz pracowników uczelni wojskowych w odniesieniu do określonych w decyzji budżetowej limitów zatrudnienia;
5) Dyrektor Departamentu Wychowania i Promocji Obronności - w zakresie kształtowania się faktycznej i średniorocznej liczby żołnierzy zawodowych oraz pracowników państwowych instytucji kultury w odniesieniu do określonych w decyzji budżetowej limitów zatrudnienia.
2. Informacje, o których mowa w ust. 1, muszą zawierać ocenę:
1) ewentualnych zagrożeń, dotyczących przekroczenia ustalonych w ustawie budżetowej limitów zatrudnienia oraz stanów średniorocznych - mających wpływ na zaplanowane wydatki na wynagrodzenia i uposażenia;
2) działań, zmierzających do wyeliminowania zagrożeń, o których mowa w pkt 1.
3. Informacje dotyczące limitów zatrudnienia sporządzają dysponenci środków budżetowych drugiego stopnia oraz dysponenci trzeciego stopnia bezpośrednio podlegli dysponentowi głównemu, w terminie do 20 dnia po zakończeniu kwartału.
4. Osoby funkcyjne, o których mowa w ust. 1, stosownie do kompetencji, w razie wystąpienia sytuacji określonej w ust. 2, mogą doraźnie zwrócić się do dysponentów środków budżetowych o dodatkowe informacje w zakresie sprawozdawczości.”;
16) § 24 otrzymuje brzmienie:
„§ 24. 1. Dysponenci są obowiązani do dokonywania analiz stanu ewidencyjnego szkód i należności pieniężnych, a także skuteczności egzekwowania tych należności oraz prawidłowości udzielania ulg w ich spłacie.
2. Analizy, o których mowa w ust. 1, powinny zawierać również wnioski i propozycje dotyczące:
1) działań podjętych w celu rozliczenia szkód oraz skutecznego egzekwowania odszkodowań;
2) działań zmierzających do zapobiegania powstawaniu szkód;
3) przestrzegania przepisów dotyczących udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych.
3. Analizy, o których mowa w ust. 1 dysponenci trzeciego stopnia podlegli dysponentowi drugiego stopnia przekazują do dysponenta drugiego stopnia (organu koordynującego, o którym mowa w § 3 ust. 11) w terminach do 31 lipca za pierwsze półrocze i do 31 marca za poprzedni rok budżetowy.
4. Dysponenci drugiego i trzeciego stopnia podlegli bezpośrednio dysponentowi głównemu oraz organ koordynujący przekazują Dyrektorowi Departamentu Budżetowego zbiorcze analizy, w zakresie:
1) stanu szkód oraz prawidłowości udzielania ulg w terminie do 30 kwietnia roku następnego;
2) wskazanych przez Dyrektora Departamentu Budżetowego należności i skuteczności ich egzekwowania za pierwsze półrocze w terminie do 15 września oraz za poprzedni rok budżetowy w terminie do 30 kwietnia roku następnego.
5. Organ koordynujący przedstawia analizy, o których mowa w ust. 4 zbiorczo, w podziale na poszczególne, nadzorowane przez siebie jednostki.
6. Nadzór w zakresie działań wymienionych w ust. 2 realizowanych przez dysponentów trzeciego stopnia, sprawują również organy finansowe w zakresie jednostek im podporządkowanych.”;
17) uchyla się § 31 i 32;
18) załączniki Nr 1 i 2 otrzymują brzmienie określone odpowiednio w załącznikach Nr 1 i 2 do niniejszej decyzji.
§ 2. Decyzja wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Minister Obrony Narodowej: B. Klich
|
1) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. Nr 169, poz. 1420, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217 i 1218, Nr 187, poz. 1381 i Nr 249, poz. 1832, z 2007 r. Nr 82, poz. 560, Nr 88, poz. 587, Nr 115, poz. 791 i Nr 140, poz. 984, z 2008 r. Nr 180, poz. 1112, Nr 209, poz. 1317, Nr 216, poz. 1370 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2009 r. Nr 19, poz. 100 i Nr 62, poz. 504.
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2000 r. Nr 19, poz. 239, z 2001 r. Nr 85, poz. 924, Nr 100, poz. 1080 i Nr 154, poz. 1784 i 1799, z 2002 r. Nr 74, poz. 676, Nr 152, poz. 1267, Nr 213, poz. 1802 i Nr 214, poz. 1805, z 2003 r. Nr 149, poz. 1454, Nr 166, poz. 1609, Nr 179, poz. 1750, Nr 199, poz. 1939 i Nr 228, poz. 2256, z 2004 r. Nr 240, poz. 2407 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 164, poz. 1365 i Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711, z 2007 r. Nr 64, poz. 433, Nr 82, poz. 560, Nr 147, poz. 1030 i Nr 176, poz. 1242, z 2008 r. Nr 227, poz. 1505 oraz z 2009 r. Nr 33, poz. 254.
Załączniki do decyzji Nr 178/MON
Ministra Obrony Narodowej
z dnia 8 czerwca 2008 r. (poz. 125)
Załącznik Nr 1
WYKAZ DYSPONENTÓW ŚRODKÓW BUDŻETOWYCH DRUGIEGO STOPNIA, TRZECIEGO STOPNIA PODLEGŁYCH BEZPOŚREDNIO DYSPONENTOWI GŁÓWNEMU ORAZ CZŁONKÓW KOMISJI BUDŻETOWEJ MINISTERSTWA OBRONY NARODOWEJ
Lp. | WYSZCZEGÓLNIENIE | |
1 | Dysponenci drugiego stopnia | 1. Szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych |
2. Dowódca Wojsk Specjalnych | ||
3. Dowódca Garnizonu Warszawa | ||
4. Komendant Główny Żandarmerii Wojskowej | ||
5. Szef Inspektoratu Wojskowej Służby Zdrowia | ||
6 Szef Służby Kontrwywiadu Wojskowego | ||
2 | Dysponenci trzeciego stopnia podlegli bezpośrednio dysponentowi głównemu | 1. dyrektorzy wojskowych biur emerytalnych (WBE) |
2. Dyrektor Departamentu Administracyjnego | ||
3. Dyrektor zakładu budżetowego „Zakład Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego” | ||
4. Szef Służby Wywiadu Wojskowego | ||
5. Dowódca Operacyjny Sił Zbrojnych | ||
6. Dowódca JW. 2305 |
Lp. | WYSZCZEGÓLNIENIE | |
3 | Członkowie Komisji budżetowej | 1. Minister Obrony Narodowej |
2. Sekretarz Stanu | ||
3. Podsekretarze Stanu | ||
4. Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego | ||
5. Dyrektor Generalny | ||
6. Dyrektor Sekretariatu Ministra Obrony Narodowej | ||
7. Dyrektor Departamentu Budżetowego | ||
8. Dyrektor Departamentu Kadr | ||
9. Szef Zarządu Planowania Rzeczowego - P8 Sztabu Generalnego Wojska Polskiego | ||
10. Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych | ||
11. dysponenci drugiego stopnia | ||
12. sekretarz Komisji - zastępca Dyrektora Departamentu Budżetowego lub Główny Księgowy Budżetu resortu obrony narodowej |
Załącznik Nr 2
ZAKRESY PLANOWANYCH WYDATKÓW UJMOWANYCH W PROJEKTACH BUDŻETÓW SPORZĄDZANYCH PRZEZ DYSPONENTÓW I DYREKTORÓW (SZEFÓW) NIEKTÓRYCH JEDNOSTEK (KOMÓREK) ORGANIZACYJNYCH
Lp. | WYSZCZEGÓLNIENIE | |
1 | Szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający wydatki objęte klasyfikacją, z wyjątkiem wydatków ujmowanych w centralnych planach rzeczowych, planowanych w trybie określonym w decyzji o centralnych planach rzeczowych oraz wydatków planowanych przez organy planujące i innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w pkt 1 i 2 załącznika Nr 1, w tym szczególnie w zakresie wydatków: |
1) na współfinansowanie funkcjonowania jednostek wielonarodowych, w tym opłacenie składek do wspólnych budżetów; | ||
2) na wypłatę świadczeń pieniężnych rekompensujących utracone wynagrodzenie ze stosunku pracy lub utracone uposażenie ze stosunku służbowego albo utracony dochód z prowadzonej działalności gospodarczej, które mógłby uzyskać żołnierz rezerwy w okresie odbywania ćwiczeń wojskowych; | ||
3) z tytułu przejazdów osób powołanych do czynnej służby wojskowej w czasie pokoju, posiadających karty powołania lub karty mobilizacyjne oraz osób wzywanych przez organy wojskowe w sprawach powszechnego obowiązku obrony; | ||
4) dotyczących ubezpieczeń pojazdów, okrętów i innych jednostek pływających, w tym jachtów użytkowanych w jednostkach organizacyjnych; | ||
5) związanych z uczestnictwem w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych; |
|
| 6) na funkcjonowanie jednostek organizacyjnych bezpośrednio podporządkowanych Ministrowi, a przydzielonych na zaopatrzenie odrębnymi decyzjami; |
7) na funkcjonowanie terenowych organów administracji wojskowej; | ||
8) związanych z przygotowaniem i wyposażeniem komponentów do udziału w misjach poza granicami kraju; | ||
9) na wyżywienie, równoważniki za wyżywienie oraz wydatki na usługi zbiorowego żywienia; | ||
10) związanych ze sprawdzeniem gotowości bojowej i mobilizacyjnej w formie natychmiastowego stawiennictwa (niezależnie od wydatków na uposażenia i składki na zabezpieczenie społeczne żołnierzy rezerwy planowanych przez Departament Budżetowy MON); | ||
11) na ochronę środowiska dotyczących: zakupów sprzętu i materiałów na stanowiskach związanych z obsługą i remontem UiSW oraz szkoleniem wojsk (w tym substancji neutralizujących materiały ropopochodne), działalności edukacyjnej, opracowania planów ochrony środowiska i przestrzennego użytkowania poligonów wojskowych (garnizonowych placów ćwiczeń), zapobiegania, przeciwdziałania oraz usuwania skutków awarii UiSW, usuwania substancji zubażających warstwę ozonową oraz polichlorowanychbifenyli PCB (i innych substancji z tej grupy), w tym zastępowania PCB innymi substancjami, uzyskiwania odpowiednich pozwoleń lub decyzji na wytwarzanie, gromadzenie, magazynowanie oraz pozbywanie się odpadów wytwarzanych przez podległe jednostki organizacyjne; | ||
12) z tytułu dzierżawy nieruchomości na potrzeby wojska (w tym gruntów zlokalizowanych pod wojskowymi bocznicami kolejowymi oraz infrastruktury kolejowej stanowiącej połączenie z tymi bocznicami); | ||
13) na zakup energii elektrycznej, cieplnej, gazu i usług przesyłowych, zakup wody, usług komunalnych (w tym zrzut ścieków), za wyjątkiem wydatków z tego zakresu realizowanych przez Departament Administracyjny MON oraz SKW, SWW i JW 2305, jeżeli zajmują kompleksy i obiekty niebędące na ewidencji rejonowych (stołecznego, wojskowego) zarządów infrastruktury oraz nie posiadają zasilania w media za pośrednictwem zarządów infrastruktury; | ||
14) na zakup usług konserwacji i napraw pomieszczeń i budynków (w tym stałych urządzeń technicznych), zakup wody, zakup usług komunalnych (w tym zrzut ścieków), za wyjątkiem wydatków z tego zakresu realizowanych przez Departament Administracyjny MON, wojskowe administracje koszar podporządkowane SKW, DWS oraz JW. 2305; | ||
14a) na zakup usług i materiałów do utrzymania czystości pomieszczeń, dróg, chodników i terenów zieleni, za wyjątkiem wydatków z tego zakresu realizowanych przez Departament Administracyjny MON oraz SKW, SWW i JW 2305, jeżeli zajmują kompleksy i obiekty niebędące na ewidencji rejonowych (stołecznego, wojskowego) zarządów infrastruktury; | ||
14b) zakup paliw stałych i płynnych do celów grzewczych dla jednostek organizacyjnych resortu ON, za wyjątkiem wydatków z tego zakresu realizowanych przez Departament Administracyjny MON oraz SKW, SWW i JW 2305 jeżeli zajmują kompleksy i obiekty niebędące na ewidencji rejonowych (stołecznego, wojskowego) zarządów infrastruktury; |
|
| 14c) na zakup konserwacji i napraw pomieszczeń i budynków (w tym stałych urządzeń technicznych) za wyjątkiem wydatków z tego zakresu realizowanych przez Departament Administracyjny MON oraz SKW, SWW i JW 2305 jeżeli zajmują kompleksy obiekty niebędące na ewidencji rejonowych (stołecznego, wojskowego) zarządów infrastruktury; |
15) z tytułu opłaty za korzystanie ze środowiska dla nieruchomości będących na ewidencji i w użytkowaniu resortu ON; | ||
16) z tytułu opłaty trwałego zarządu nad nieruchomościami; | ||
17) z tytułu podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego, w tym za grunty przejęte w użytkowanie od Lasów Państwowych oraz pozostałych nieruchomości wojskowych, jak również inne podatki na rzecz budżetów jednostek samorządu terytorialnego dla nieruchomości będących na ewidencji i w użytkowaniu resortu ON; | ||
18) na opracowanie dokumentacji niezbędnej do uzyskania decyzji i pozwoleń administracyjnych w zakresie korzystania ze środowiska dla nieruchomości będących na ewidencji i w użytkowaniu resortu ON za wyjątkiem wydatków planowanych z tego zakresu przez Departament Administracyjny MON oraz SKW, SWW; | ||
19) na zakup materiałów i usług pozostałych dotyczących eksploatacji nieruchomości, w tym na realizację wydzieleń geodezyjnych, aktualizację map sytuacyjno-wysokościowych, operatów, pozyskiwanie wypisów z ksiąg wieczystych i ewidencji gruntów i budynków, wyrysów z map ewidencyjnych itp. dla nieruchomości będących na ewidencji resortu ON; | ||
20) z tytułu wykonywania obowiązków zarządcy nieruchomości w zakresie postanowień wynikających z: ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2004 r. Nr 261, poz. 2603, z późn. zm.), ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118, z późn. zm.), ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2006 r. Nr 86, poz. 625, z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2006 r. Nr 129, poz. 902, z późn. zm.) - z wyjątkiem wydatków planowanych na ten cel przez innych dysponentów; | ||
21) z tytułu wykonywana pozostałych zadań wynikających z ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2006 r. Nr 129, poz. 902, z późn. zm.); | ||
22) na wyposażenie nieruchomości w sprzęt, materiały kwaterunkowe i przeciwpożarowe instytucji podległych Ministrowi Obrony Narodowej za wyjątkiem wydatków z tego zakresu realizowanych przez Departament Administracyjny MON oraz SKW, SWW i JW 2305, jeżeli zajmują kompleksy i obiekty niebędące na ewidencji rejonowych (stołecznego, wojskowego) zarządów infrastruktury; | ||
23) na utrzymanie i obsługę obiektów i urządzeń, powstałych w wyniku zakończenia inwestycji zrealizowanych ze środków NSIP przekazanych w użytkowanie; | ||
24) na działalność Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego z uwzględnieniem zasad zawartych w rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej i Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 3 grudnia 2002 r. w sprawie refundacji kosztów ponoszonych przez Ministerstwo Obrony Narodowej w związku z działalnością Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego (Dz. U. Nr 208, poz. 1772); |
|
| 25) na dotację dla Agencji Mienia Wojskowego na utrzymanie przejmowanego mienia; |
26) na dotację dla Wojskowej Agencji Mieszkaniowej na realizację zadań zleconych; | ||
27) na wydatki związane z zabezpieczeniem przedmiotów zaopatrzenia mundurowego, w tym odzieży ochronnej i roboczej nieujmowanych w centralnych planach rzeczowych oraz na równoważniki i ekwiwalenty w zamian za umundurowanie, wyekwipowanie, odzież roboczą i ochronną niewydawaną w naturze; | ||
28) na zakup usług pralniczo-naprawczych i szewsko-krawieckich; | ||
29) produkcję druków i formularzy wojskowych; | ||
30) transport strategiczny (transport polskich jednostek wojskowych biorących udział w operacjach poza granicami kraju, a w szczególności transport poza granice kraju, powrót z misji; rotacja oraz ewentualne uzupełnianie sprzętu), | ||
31) na zakupy materiałów i usług mających na celu promocje Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej; | ||
32) serwisowanie uzbrojenia i sprzętu wojskowego wynikające z kontraktów zawartych z firmami krajowymi oraz kosztów wyjazdu grup serwisowych do rejonu działania PKW; | ||
33) zakup w kraju środków materiałowych i wyposażenia PKW podlegających ewidencji ilościowo-wartościowej; | ||
34) transport do i z rejonu działania PKW; | ||
35) remonty uzbrojenia i sprzętu wojskowego oraz wszelkie usługi na rzecz PKW, których umowy zawierane są w kraju; | ||
38) na usługi telekomunikacyjne i pocztowe realizowane przez jednostki wsparcia teleinformatycznego podległe Dowódcom SP i MW. | ||
2. Planuje ponadto wydatki według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez: | ||
1) Sekretarza Stanu w zakresie działalności wychowawczej, promocyjnej, profilaktyki uzależnień i psychoprofilaktyki, upowszechniania tradycji i ceremoniału wojskowego, działalności kulturalno-oświatowej, promocji wojska i obronności, współpracy wojska ze społeczeństwem w Siłach Zbrojnych RP; | ||
2) Podsekretarza Stanu, Dyrektora Departamentu Wojskowych Spraw Zagranicznych, na przedsięwzięcia wynikające z planu, o którym mowa w § 2 pkt 18 lit. a decyzji; | ||
3) szefów zarządów Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, dotyczących zadań określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO i Wymaganiach Długoterminowych dla Rzeczypospolitej Polskiej, nie ujmowanych w CPR, koordynowanych przez te zarządy; |
Załącznik Nr 2 (cd.)
|
| 4) Szefa Inspektoratu Wojskowej Służby Zdrowia, dotyczących: |
a) zakupu produktów leczniczych i wyrobów medycznych stosowanych w działalności bieżącej (ukompletowanie apteczek), zakupu leków OTC żołnierzom ZSW, | ||
b) świadczeń zdrowotnych dla osób, które doznały uszczerbku na zdrowiu w związku z wykonywaniem zadań poza granicami kraju, a także po ich zwolnieniu ze służby lub ustaniu umowy o pracę, zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 11 października 2005 r. w sprawie warunków otrzymywania świadczeń opieki zdrowotnej udzielanych żołnierzom w służbie czynnej i pracownikom wojska (Dz. U. Nr 208, poz. 1740); | ||
5) organy planujące, dotyczących utrzymania i funkcjonowania ich struktur; | ||
6) Szefa Zarządu Analiz Wywiadowczych i Rozpoznawczych - P2 Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, w zakresie wydatków obejmujących zakup materiałów i wyposażenia do produkcji map oraz opłat za pozyskiwanie w kraju i za granicą informacji hydrometeorologicznych oraz materiałów i wydawnictw w kraju i za granicą dla potrzeb służby hydrometeorologicznej Sił Zbrojnych; | ||
7) Dyrektora Wojskowego Centrum Normalizacji, Jakości i Kodyfikacji, dotyczące planu prac normalizacyjnych. |
Załącznik Nr 2 (cd.)
2 | Dowódca Wojsk Specjalnych | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający wydatki objęte klasyfikacją, z wyjątkiem wydatków ujmowanych w centralnych planach rzeczowych, planowanych w trybie określonym w decyzji o centralnych planach rzeczowych oraz wydatków planowanych na jego rzecz przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku, dotyczących działalności i funkcjonowania jednostek podległych. Planuje ponadto wydatki według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez: |
1) Sekretarza Stanu w zakresie działalności wychowawczej, promocyjnej, profilaktyki uzależnień i psychoprofilaktyki, upowszechniania tradycji i ceremoniału wojskowego, działalności kulturalno-oświatowej, promocji wojska i obronności, współpracy wojska ze społeczeństwem w Siłach Zbrojnych RP; | ||
2) Podsekretarza Stanu, Dyrektora Departamentu Wojskowych Spraw Zagranicznych, na przedsięwzięcia wynikające z planu, o którym mowa w § 2 pkt 18 lit. a decyzji; | ||
3) szefów zarządów Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, dotyczących zadań określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO i Wymaganiach Długoterminowych dla Rzeczypospolitej Polskiej, nie ujmowanych w CPR, koordynowanych przez te zarządy; | ||
4) Szefa Inspektoratu Wojskowej Służby Zdrowia, dotyczących: | ||
a) zakupu produktów leczniczych i wyrobów medycznych stosowanych w działalności bieżącej (ukompletowanie apteczek), zakupu leków OTC żołnierzom ZSW, | ||
b) świadczeń zdrowotnych dla osób, które doznały uszczerbku na zdrowiu w związku z wykonywaniem zadań poza granicami kraju, a także po ich zwolnieniu ze służby lub ustaniu umowy o pracę, zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 11 października 2005 r. w sprawie warunków otrzymywania świadczeń opieki zdrowotnej udzielanych żołnierzom w służbie czynnej i pracownikom wojska; | ||
5) Dyrektora Wojskowego Centrum Normalizacji, Jakości i Kodyfikacji, dotyczące planu prac normalizacyjnych. | ||
2. Ponadto planuje wydatki na realizację zadań związanych z: | ||
1) pobytem podległych jednostek wojskowych poza granicami państwa; | ||
2) uczestnictwem w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych; | ||
3) zabezpieczeniem przedmiotów zaopatrzenia mundurowego, w tym odzieży ochronnej i roboczej, nie ujmowanych w centralnych planach rzeczowych; | ||
4) zakupem materiałów i usług mających na celu promocję Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. |
Załącznik Nr 2 (cd.)
3. | Dowódca Garnizonu Warszawa | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający wydatki objęte klasyfikacją, z wyjątkiem wydatków ujmowanych w centralnych planach rzeczowych, planowanych w trybie określonym w decyzji o centralnych planach rzeczowych oraz wydatków planowanych przez organy planujące i innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w pkt 1 i 2 załącznika Nr 1, Planuje ponadto wydatki według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez: |
1) Sekretarza Stanu w zakresie działalności wychowawczej, promocyjnej, profilaktyki uzależnień i psychoprofilaktyki, upowszechniania tradycji i ceremoniału wojskowego, działalności kulturalno-oświatowej, promocji wojska i obronności, współpracy wojska ze społeczeństwem w Siłach Zbrojnych RP; | ||
2) Podsekretarza Stanu, Dyrektora Departamentu Wojskowych Spraw Zagranicznych, na przedsięwzięcia wynikające z planu, o którym mowa w § 2 pkt 18 lit. a decyzji; | ||
3) Dyrektora Departamentu Informatyki i Telekomunikacji, dotyczących opłat za dzierżawę łączy telekomunikacyjnych; | ||
4) Szefa Zarządu Analiz Wywiadowczych i Rozpoznawczych - P2 Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, dotyczących: | ||
a) opracowania wydawnictw topograficznych oraz produktów numerycznego zobrazowania terenów, | ||
b) zakupu materiałów i wyposażenia do produkcji map, | ||
c) wydatków wynikających z realizacji umów międzynarodowych i bilateralnych w zakresie produktów geograficznych oraz zaopatrzenia Sił Zbrojnych w niezbędne wydawnictwa geograficzne; | ||
5) Szefa Zarządu Planowania Systemów Dowodzenia i Łączności - P6, dotyczących: | ||
a) opłat z tytułu użytkowania widm częstotliwości i zasobów numeracyjnych, | ||
b) opłat za usługi telekomunikacyjne i pocztowe; | ||
6) szefów zarządów Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, dotyczące zadań określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO i Wymaganiach Długoterminowych dla Rzeczypospolitej Polskiej, nie ujmowanych w CPR, koordynowanych przez te zarządy; | ||
7) Szefa Inspektoratu Wojskowej Służby Zdrowia, dotyczących: | ||
a) zakupu produktów leczniczych i wyrobów medycznych stosowanych w działalności bieżącej (ukompletowanie apteczek), zakupu leków OTC żołnierzom ZSW, |
|
| b) świadczeń zdrowotnych dla osób, które doznały uszczerbku na zdrowiu w związku z wykonywaniem zadań poza granicami kraju, a także po ich zwolnieniu ze służby lub ustaniu umowy o pracę, zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 11 października 2005 r. w sprawie warunków otrzymywania świadczeń opieki zdrowotnej udzielanych żołnierzom w służbie czynnej i pracownikom wojska; |
8) Dyrektora Wojskowego Centrum Normalizacji, Jakości i Kodyfikacji, dotyczących planu prac normalizacyjnych; | ||
9) organy planujące, dotyczące utrzymania i funkcjonowania ich struktur; | ||
2. Ponadto planuje wydatki na realizację zadań związanych z: | ||
1) funkcjonowaniem Domu Emeryta Wojskowego; | ||
2) zabezpieczeniem komórek organizacyjnych Ministerstwa, w obszarze: | ||
a) równoważników wypłacanych w zamian należności rzeczowych, | ||
b) ochrony obiektów, | ||
c) eksploatacji samochodów służbowych, z wyjątkiem mps, | ||
d) zabezpieczenia medyczno-sanitarnego, | ||
e) gotowości bojowej, | ||
f) szkolenia wojskowego żołnierzy zawodowych, | ||
g) funkcjonowania systemu łączności, z wyjątkiem wydatków dotyczących opłat telekomunikacyjnych i zakupów aparatów telefonicznych, | ||
h) przygotowania i wyposażenia komponentów do udziału w misjach poza granicami kraju, | ||
i) uczestnictwa w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych, |
Załącznik Nr 2 (cd.)
|
| j) zabezpieczeniem przedmiotów zaopatrzenia mundurowego w tym odzieży ochronnej i roboczej nie ujmowanych w centralnych planach rzeczowych, |
k) zakupem materiałów i usług mających na celu promocję Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. |
4 | Komendant Główny Żandarmerii Wojskowej | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający wydatki objęte klasyfikacją, z wyjątkiem wydatków ujmowanych w centralnych planach rzeczowych, planowanych w trybie określonym w decyzji o centralnych planach rzeczowych oraz wydatków planowanych na jego rzecz przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku, dotyczących działalności i funkcjonowania jednostek podległych. Planuje ponadto wydatki według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez: |
1) Sekretarza Stanu w zakresie działalności wychowawczej, promocyjnej, profilaktyki uzależnień i psychoprofilaktyki, upowszechniania tradycji i ceremoniału wojskowego, działalności kulturalno-oświatowej, promocji wojska i obronności, współpracy wojska ze społeczeństwem w Siłach Zbrojnych RP; | ||
2) Podsekretarza Stanu, Dyrektora Departamentu Wojskowych Spraw Zagranicznych, na przedsięwzięcia wynikające z planu o którym mowa w § 2 pkt 18 lit. a decyzji; | ||
3) szefów zarządów Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, dotyczących zadań określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO i Wymaganiach Długoterminowych dla Rzeczypospolitej Polskiej, nie ujmowanych w CPR, koordynowanych przez te zarządy; | ||
4) Szefa Inspektoratu Wojskowej Służby Zdrowia, dotyczących: | ||
a) zakupu produktów leczniczych i wyrobów medycznych stosowanych w działalności bieżącej (ukompletowanie apteczek), zakupu leków OTC żołnierzom ZSW, | ||
b) świadczeń zdrowotnych dla osób, które doznały uszczerbku na zdrowiu w związku z wykonywaniem zadań poza granicami kraju, a także po ich zwolnieniu ze służby lub ustaniu umowy o pracę, zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 11 października 2005 r. w sprawie warunków otrzymywania świadczeń opieki zdrowotnej udzielanych żołnierzom w służbie czynnej i pracownikom wojska (Dz. U. Nr 210, poz. 1747). | ||
2. Ponadto planuje wydatki na realizację zadań związanych z: | ||
|
| 1) przygotowaniem i wyposażeniem komponentów do udziału w misjach poza granicami kraju; |
|
| 2) uczestnictwem w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych; |
3) zabezpieczeniem przedmiotów zaopatrzenia mundurowego w tym odzieży ochronnej i roboczej nie ujmowanych w centralnych planach rzeczowych; | ||
4) zakupem materiałów i usług mających na celu promocje Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. |
5 | Szef Inspektoratu Wojskowej Służby Zdrowia | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający wydatki objęte klasyfikacją, dotyczące jednostek wojskowej służby zdrowia, z wyjątkiem wydatków ujmowanych w centralnych planach rzeczowych, planowanych w trybie określonym w decyzji o centralnych planach rzeczowych oraz wydatków planowanych na jego rzecz przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów), w tym w szczególności przez: |
1) Podsekretarza Stanu, Dyrektora Departamentu Wojskowych Spraw Zagranicznych, na przedsięwzięcia wynikające z planu, o którym mowa w § 2 pkt 18) lit. a decyzji; | ||
2) szefów Zarządów Sztabu Generalnego WP, dotyczących zadań określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO i Wymaganiach Długoterminowych dla Rzeczypospolitej Polskiej, nie ujmowanych w CPR, koordynowanych przez te Zarządy. | ||
2. Planuje inne, niż wymienione w pkt 1), wydatki, w tym szczególnie w zakresie: | ||
1) dotacji dla Wojskowej Izby Lekarskiej; | ||
2) dotacji na realizację staży podyplomowych lekarzy i lekarzy dentystów; | ||
3) dotacji, o których mowa, w art. 55 ust. 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. z 2007 r., Nr 14, poz. 89, z późn. zm.); | ||
4) składek do Międzynarodowego Komitetu Medycyny Wojskowej; | ||
5) zleconych przez resort obrony narodowej zadań dla samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej oraz jednostek badawczo-rozwojowych wojskowej służby zdrowia: mobilizacyjnych i obronnych, utylizacji trucizn medycznych pochodzących z rotacji środków materiałowych zapasu wojennego oraz wynikających z ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o publicznej służbie krwi (Dz. U. Nr 106, poz. 681, z późn. zm.); |
|
| 6) dofinansowania zadań wynikających z ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o publicznej służbie krwi (Dz. U. Nr 106, poz. 681, z późn. zm.), realizowanych przez Wojskowe Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa; |
7) wynagrodzeń krajowych konsultantów do spraw obronności w poszczególnych dziedzinach medycyny; | ||
8) wynagrodzeń recenzentów prac badawczych i rozwojowych w dziedzinie medycyny; | ||
9) turnusów leczniczo-profilaktycznych dla żołnierzy powracających do kraju po zakończeniu służby poza granicami państwa; | ||
10) profilaktycznych programów zdrowotnych w zakresie wojskowej służby zdrowia; | ||
11) szkoleń w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy (PRM) dla samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej; | ||
12) staży i specjalizacji medycznych dla żołnierzy pełniących służbę w jednostkach wojskowych oraz związanych z tym podróży służbowych; | ||
13) zakupem materiałów i usług mających na celu promocję Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej; | ||
14) wydatków ujmowanych w planie badań naukowych, prac rozwojowych i studyjnych, w obszarze zabezpieczenia medycznego Sił Zbrojnych RP, nauk medycznych oraz organizacji i funkcjonowania wojskowej służby zdrowia; | ||
15) zabezpieczenia przedmiotów zaopatrzenia mundurowego w tym odzieży ochronnej i roboczej nie ujmowanych w centralnych planach rzeczowych; | ||
16) wyżywienia, równoważników za wyżywienie oraz wydatków na usługi zbiorowego żywienia na rzecz wszystkich jednostek budżetowych będących w tym zakresie na zaopatrzeniu; | ||
17) strategicznej ewakuacji medycznej; | ||
18) wydatków na cele orzecznictwa wojskowych komisji lekarskich. |
6 | Szef Służby Wywiadu Wojskowego | Opracowuje projekt budżetu uwzględniający wydatki dotyczące Służby Wywiadu Wojskowego objęte klasyfikacją, z wyjątkiem wydatków ujmowanych w centralnych planach rzeczowych, planowanych w trybie określonym w decyzji o centralnych planach rzeczowych oraz wydatków planowanych na jego rzecz w ramach planu finansowego dysponenta głównego. |
7 | Szef Służby Kontrwywiadu Wojskowego | Opracowuje projekt budżetu uwzględniający wydatki dotyczące Służby Kontrwywiadu Wojskowego objęte klasyfikacją, z wyjątkiem wydatków ujmowanych w centralnych planach rzeczowych, planowanych w trybie określonym w decyzji o centralnych planach rzeczowych oraz wydatków planowanych na jego rzecz w ramach planu finansowego dysponenta głównego. |
8 | Dyrektor Departamentu Administracyjnego | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający wydatki, objęte klasyfikacją, w dziale 750 „Administracja publiczna”, dotyczące komórek organizacyjnych Ministerstwa, za wyjątkiem planowanych na rzecz tych komórek przez Dowództwo Garnizonu Warszawa oraz wydatków ujmowanych w centralnych planach rzeczowych, planowanych w trybie określonym w decyzji o centralnych planach rzeczowych. |
2. Planuje wydatki na funkcjonowanie ataszatów obrony poza granicami państwa na podstawie propozycji zgłoszonych przez ataszaty wojskowe, zweryfikowanych stosownie do kompetencji przez Dyrektora Departamentu Wojskowych Spraw Zagranicznych, w rozdziale 75057 „Placówki zagraniczne'' | ||
3. Planuje wydatki w rozdziale 75204 „Centralne wsparcie”, według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez: | ||
1) Szefa Zarządu Szkolenia - P7 Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, dotyczące treningów i ćwiczeń, gier wojennych organizowanych przez Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego; | ||
2) Dyrektora Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego, dotyczące projektów wynalazczych i racjonalizatorskich przyjętych do zastosowania w Siłach Zbrojnych; | ||
3) szefów zarządów Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, dotyczące zadań określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO i Wymaganiach Długoterminowych dla Rzeczypospolitej Polskiej, z wyjątkiem ujmowanych w CPR, koordynowanych przez te zarządy (z wyjątkiem planowanych przez dysponentów drugiego stopnia). |
|
| 4. Planuje wydatki w rozdziale 75295 „Pozostała działalność” na podstawie propozycji zgłoszonych przez przedstawicielstwa i zespoły łącznikowe, jednostki organizacyjne funkcjonujące przy strukturach dowodzenia NATO, zweryfikowanych stosownie do kompetencji przez: |
1) Dyrektora Departamentu Kadr - wydatki dotyczące finansowania żołnierzy pełniących służbę w tych przedstawicielstwach i zespołach; | ||
2) Podsekretarza Stanu w MON właściwego w sprawach polityki obronnej - wydatki dotyczące żołnierzy pełniących służbę w jednostkach organizacyjnych przy strukturach dowodzenia NATO. | ||
5. Planuje wydatki w rozdziale 75295 „Pozostała działalność” według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez: | ||
1) Dyrektora Departamentu Strategii i Planowania Obronnego - na wydatki dotyczące: | ||
a) szkolenia obronnego prowadzonego w formie ćwiczeń o zasięgu międzynarodowym i krajowym oraz ćwiczeń regionalnych, | ||
b) wyższych kursów obronnych, | ||
c) innych szkoleń obronnych kadry administracji publicznej i zakupu literatury fachowej związanej z tym szkoleniem, | ||
d) organizacji i prowadzenia kontroli wykonywania zadań obronnych w państwie; | ||
2) Dyrektora Departamentu Polityki Bezpieczeństwa Międzynarodowego - na wydatki dotyczące upowszechniania problemów zewnętrznego bezpieczeństwa państwa i polityki obronnej; | ||
3) Dyrektora Departamentu Wojskowych Spraw Zagranicznych na wydatki dotyczące: | ||
a) implementacji międzynarodowych porozumień rozbrojeniowych z wyjątkiem planowanych przez dysponentów drugiego stopnia wydatków objętych centralnymi planami rzeczowymi, | ||
b) zakupu upominków wręczanych podczas podróży i kontaktów zagranicznych, | ||
c) finansowania studiów służby zagranicznej; | ||
4) Dyrektora Departamentu Prasowo-Informacyjnego - na wydatki dotyczące działalności informacyjnej i wydawniczej Ministerstwa; |
|
| 5) Dyrektora Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego - wydatki dotyczące funkcjonowania Centralnej Komisji Egzaminacyjnej Języków Obcych Ministerstwa Obrony Narodowej; |
6) Dyrektora Departamentu Kadr - na wydatki dotyczące: | ||
a) odbywania studiów (szkoleń) przez żołnierzy i pracowników resortu obrony narodowej poza granicami kraju, w tym również w ramach środków pochodzących z rezerw celowych budżetu państwa, | ||
b) zakupu medali, legitymacji służbowych itp., | ||
c) odbywania szkoleń w zakresie informatyki przez żołnierzy i pracowników resortu obrony narodowej - w porozumieniu z Dyrektorem Departamentu Informatyki i Telekomunikacji; | ||
7) Dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych - wydatki dotyczące udziału w konferencjach Międzynarodowego Komitetu Wojskowych Służb Socjalnych (CLIMS); | ||
8) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności - na wydatki dotyczące: | ||
a) zakupu dla bibliotek oświatowych wojska literatury kwalifikowanej przez Centralną Komisję do Spraw Zakupu Materiałów Bibliotecznych, | ||
b) zakupu filmów i licencji filmowych, | ||
c) zakupu dla wojsk dzieł sztuki i wydawnictw z zakresu problematyki społeczno-wychowawczej, | ||
d) rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 23 września 2002 r. w sprawie wyróżniania żołnierzy (Dz. U. Nr 162, poz. 1341) oraz rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 września 2002 r. w sprawie wyróżniania pododdziałów i oddziałów wojskowych (Dz. U. Nr 162, poz. 1340), | ||
e) organizacji centralnych przedsięwzięć kulturalno-oświatowych, patriotycznych i sportowo-rekreacyjnych, w tym nagród i wyróżnień dla laureatów tych przedsięwzięć, | ||
f) realizacji centralnych przedsięwzięć w zakresie promocji obronności, |
|
| g) zabezpieczenia ceremonii obchodów świąt państwowych i wojskowych, |
h) organizacji szkoleń i kursów specjalistycznych z zakresu: profilaktyki wychowawczej, psychoprofilaktyki, profilaktyki uzależnień (alkohol, narkotyki HIV/AIDS, mobbing i molestowanie), kształcenia obywatelskiego w wojsku, działalności artystycznej i kulturalno-oświatowej, | ||
i) warsztatów naukowych i podróży historycznych dla kadry zawodowej, | ||
j) opracowywania, wydawania i dystrybucji materiałów z zakresu: wychowania, kształcenia obywatelskiego, psychoprofilaktyki, pracy kulturalno-oświatowej, współpracy z organizacjami pozarządowymi, działalności promocyjnej, | ||
k) zakupu materiałów dydaktycznych, szkoleniowych, pomocy naukowych oraz materiałów promocyjnych i wydawniczych. | ||
6. W rozdziale 75295 „Pozostała działalność” planuje wydatki na wypłatę żołnierzom zawodowym pełniącym służbę w Ministerstwie należności, o których mowa w art. 74 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych (Dz. U. Nr 179, poz. 1750 z późn. zm.). | ||
9 | Dyrektorzy Wojskowych Biur Emerytalnych | Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa, przeznaczają na wydatki zaplanowane i koordynowane przez Dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych MON w części dotyczącej Wojskowych Biur Emerytalnych, Ośrodków Aktywizacji Zawodowej oraz wydatków z tytułu rekonwersji kadr. |
10 | Dyrektor Zakładu Budżetowego | Opracowuje projekt budżetu uwzględniający wydatki objęte klasyfikacją dotyczące: |
1) udziału resortu obrony narodowej w inwestycyjnym programie NATO w dziedzinie bezpieczeństwa; | ||
2) utrzymania i obsługi obiektów i urządzeń powstałych w wyniku zakończenia inwestycji zrealizowanych ze środków NSIP nie przekazanych do użytkowania; | ||
3) wydatków okołopakietowych. |
11 | Dyrektor Departamentu Budżetowego | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający wydatki objęte klasyfikacją, w szczególności dotyczące udziału resortu obrony narodowej w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych w zakresie określonym w odrębnych decyzjach Ministra. |
|
| 2. Planuje inne, niż wymienione w pkt 1, wydatki według propozycji lub wytycznych przedstawianych przez: |
|
| 1) Szefa Zarządu Organizacji i Uzupełnień - P1 Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, w zakresie stanów średniorocznych i wydatków, na ubezpieczenia społeczne żołnierzy rezerwy, planowanych w ramach sprawdzenia gotowości mobilizacyjnej i bojowej potrzeb Sił Zbrojnych, wykorzystywanych głównie w zwalczaniu klęsk żywiołowych i nadzwyczajnych zagrożeń środowiska oraz likwidacji ich skutków, a także kart tożsamości; |
|
| 2) Szefa Zarządu Planowania Rzeczowego - P8 Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, w zakresie centralnych planów rzeczowych; |
|
| 3) Dyrektora Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wojskowego w zakresie dotacji dla szkół wyższych oraz wydatków objętych planem badań naukowych, prac rozwojowych i studyjnych uwzględniających programy projekty realizowane w Dyrektoriacie Badań i Technologii Europejskiej Agencji Obrony; |
|
| 4) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności, w zakresie dotacji dla instytucji kultury, fundacji i stowarzyszeń oraz wydatków objętych planem zakupu prasy i dzienników urzędowych; |
|
| 5) Dyrektora Departamentu Polityki Zbrojeniowe w zakresie realizacji przedsięwzięć w ramach „Programu mobilizacji gospodarki na lata 2007-2012”; |
|
| 6) Szefa Biura Koordynacyjnego Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, w zakresie produkcji druków i formularzy wojskowych. |
12 | Dowódca Operacyjny Sił Zbrojnych | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający wydatki objęte klasyfikacją, dotyczące Dowództwa Operacyjnego SZ oraz wydatki polskich kontyngentów wojskowych poza granicami kraju, a w szczególności na: |
1) jednorazową należność pieniężną przed wyjazdem; | ||
2) opłaty za dzierżawę łączy satelitarnych na rzecz PKW; | ||
3) zatrudnienie i ubezpieczenie personelu wojskowego; | ||
4) wydatki na materiały promocyjne dla tych kontyngentów, z wyjątkiem wydatków planowanych na jego rzecz w ramach planu finansowego dysponenta głównego; | ||
5) opłatę na nabyte w rejonie działania jednostki usługi w zakresie zakwaterowania, wyżywienia, transportu, łączności oraz inne niezbędne potrzeby. | ||
13 | Dowódca Jednostki Wojskowej 2305 | Opracowuje projekt budżetu uwzględniający wydatki dotyczące Jednostki Wojskowej 2305, w tym wydatków bieżących na utrzymanie infrastruktury oraz działalności jednostki poza granicami kraju, z wyjątkiem wydatków planowanych na jego rzecz w ramach planu finansowego Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych oraz wydatków ujmowanych w centralnych planach rzeczowych, planowanych w trybie określonym w decyzji o centralnych planach rzeczowych oraz wydatków planowanych na jego rzecz w ramach planu finansowego dysponenta głównego |