Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2010-01-15 do 2011-12-31
Wersja archiwalna od 2010-01-15 do 2011-12-31
archiwalny
Departament Kontroli
DECYZJA Nr 41/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 26 stycznia 2007 r.
w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej
(ostatnia zmiana: DUMON. z 2009 r., Nr 24, poz. 263) Pokaż wszystkie zmiany
Na podstawie § 2 pkt 13 i 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426), ustala się, co następuje:
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
§ 1.1. Decyzja określa:
1) organizację, warunki oraz tryb przeprowadzania kontroli komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej lub przez niego nadzorowanych oraz jednostek organizacyjnych Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, zwanych dalej „komórkami (jednostkami) organizacyjnymi resortu obrony narodowej”;
2) czynności związane z planowaniem, organizowaniem, przeprowadzaniem i dokumentowaniem kontroli oraz postępowaniem pokontrolnym.
2. [1] Przepisy decyzji stosuje się do działalności kontrolnej wykonywanej przez osoby zajmujące kierownicze stanowiska Ministerstwa Obrony Narodowej oraz upoważnionych kierowników komórek (jednostek) organizacyjnych resortu obrony narodowej.
3. [2] Przepisów decyzji nie stosuje się do działalności kontrolnej przeprowadzanej przez:
1) uprawnione specjalistyczne organy, podległe Ministrowi Obrony Narodowej, których działalność w tym zakresie określona jest w odrębnych przepisach;
2) uprawnione organy Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego (NATO), Unii Europejskiej oraz narodowe zespoły kontrolujące, których działalność w tym zakresie określona jest w odrębnych przepisach.
4. [3] Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, zwany dalej „Szefem Sztabu Generalnego WP” opracowuje corocznie i przesyła do Dyrektora Departamentu Kontroli, w terminie do 25 września, wykaz wszystkich jednostek organizacyjnych (wojskowych), które mogą być poddane w kolejnym roku inspekcji i kontroli kompleksowej w obszarze przygotowania do działania zgodnie z przeznaczeniem. Dyrektor Departamentu Kontroli do dnia 5 października przesyła do zatwierdzenia Ministrowi Obrony Narodowej propozycje jednostek przewidzianych do inspekcji w kolejnym roku, a Szefowi Sztabu Generalnego WP – wykaz jednostek, które zostaną poddane inspekcji, a także, które mogą być poddane kontroli kompleksowej w obszarze przygotowania do działania zgodnie z przeznaczeniem.
§ 2.[4] Użyte w decyzji określenia oznaczają:
1) działalność kontrolna – planowanie, organizowanie, koordynowanie i przeprowadzanie kontroli, jej dokumentowanie i przedstawianie wyników właściwym organom, a także postępowanie pokontrolne;
2) kryteria kontroli – legalność, gospodarność, celowość, rzetelność;
3) jednostka kontrolowana – komórkę (jednostkę) organizacyjną resortu obrony narodowej, w której przeprowadzane są czynności kontrolne;
4) kontrola (czynności kontrolne) – celową i zorganizowaną działalność zespołu (kontrolującego) prowadzoną w jednostce kontrolowanej, na podstawie planu i upoważnienia do jej przeprowadzenia;
5) kontrolujący – osobę upoważnioną przez zarządzającego kontrolę do przeprowadzania kontroli;
6) zespół kontrolujący – zespół składający się co najmniej z dwóch osób, spośród których zarządzający kontrolę wyznacza przewodniczącego zespołu;
7) jednostka organizacyjna – jednostkę nie wchodzącą w skład Ministerstwa Obrony Narodowej, podległą Ministrowi Obrony Narodowej lub przez niego nadzorowaną;
8) komórka organizacyjna – Sekretariat Ministra Obrony Narodowej, departament, zarząd, biuro;
9) zarządzający kontrolę – ministra, dowódcę, szefa, dyrektora, komendanta lub inną osobę upoważnioną do zarządzania kontroli;
10) kierownik jednostki kontrolowanej – dowódcę, szefa, dyrektora, komendanta lub inną osobę stojącą na czele komórki (jednostki) organizacyjnej resortu obrony narodowej, która kieruje całokształtem działalności tej jednostki i jest uprawniona do jej reprezentowania, w tym również osobę pełniącą jego obowiązki;
11) organy kontroli – Departament Kontroli i delegaturę Departamentu Kontroli oraz zespół kontrolujący (kontrolującego) upoważnione do przeprowadzania kontroli;
12) osoby zajmujące kierownicze stanowiska Ministerstwa Obrony Narodowej – Ministra, Sekretarza Stanu, Szefa Sztabu Generalnego WP, podsekretarzy stanu, Dyrektora Generalnego;
13) specjalistyczny organ – jednostkę organizacyjną, której uprawnienia z zakresu nadzoru i kontroli, związane z jej podstawową działalnością, określają przepisy ustawowe i wydane na ich podstawie rozporządzenia lub zarządzenia;
14) resort obrony narodowej – dział administracji rządowej w skład którego wchodzą: Minister Obrony Narodowej, jako kierownik działu administracji rządowej – obrona narodowa, Ministerstwo Obrony Narodowej, jako urząd, jednostki organizacyjne podległe lub nadzorowane przez Ministra Obrony Narodowej, oraz jednostki organizacyjne Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej;
15) szefowie rodzajów wojsk – Szefa Inżynierii Wojskowej, Szefa Obrony Przeciwlotniczej, Szefa Obrony Przed Bronią Masowego Rażenia – bezpośrednio podporządkowanych Szefowi Sztabu Generalnego WP;
16) szefowie inspektoratów – Szefa Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych zwanego dalej „Szefem IWspSZ” oraz Szefa Inspektoratu Wojskowej Służby Zdrowia zwanego dalej „Szefem IWSZdr”.
§ 3.1. Kontrola w szczególności polega na:
1) ustaleniu stanu faktycznego w badanym zakresie i jego udokumentowaniu;
2) porównaniu stwierdzonego stanu ze stanem wymaganym, określonym przepisami prawa, decyzjami i wytycznymi Ministra Obrony Narodowej, planami, etatami i normami oraz innymi przepisami określającymi zakres działania jednostki kontrolowanej;
3) określeniu przyczyn i skutków występujących różnic pomiędzy stanem stwierdzonym, a stanem wymaganym oraz ewentualnym wskazaniu odpowiedzialnych za nie osób;
4) wskazaniu sposobów umożliwiających usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości;
5) przygotowaniu i przedłożeniu właściwym organom informacji o wynikach kontroli.
2. [5] Kontrola może być przeprowadzona jako:
1) inspekcja;
2) kontrola kompleksowa;
3) kontrola problemowa;
4) kontrola gospodarczo-finansowa.
3. [6] W prowadzonych kontrolach, oceny kontrolowanej działalności dokonuje się pod względem co najmniej jednego z kryteriów kontroli.
4. [7] Inspekcja jest prowadzona w celu dokonania oceny pokojowego funkcjonowania jednostki kontrolowanej i jej przygotowania do działania zgodnie z przeznaczeniem.
5. [8] Kontrola kompleksowa jest prowadzona w celu dokonania oceny pokojowego funkcjonowania jednostki kontrolowanej lub jej przygotowania do działania zgodnie z przeznaczeniem.
6. [9] Kontrola problemowa jest prowadzona w celu dokonania oceny wybranej dziedziny działalności jednostki kontrolowanej lub sprawdzenia wykonania zaleceń pokontrolnych. Może obejmować część problematyki zawartej w strukturze przedmiotowej programów oceny. Ocena dokonywana jest wtedy zgodnie z tym programem. Kontrola problemowa może być prowadzona w trybie uproszczonym.
7. [10] Kontrola gospodarczo-finansowa jest prowadzona w celu dokonania oceny gospodarowania wszystkich lub większości działów występujących w jednostce kontrolowanej.
Rozdział 2
Zasady organizacji kontroli
§ 4.1. Minister Obrony Narodowej organizuje i prowadzi działalność kontrolną w resorcie obrony narodowej, w tym zarządza przeprowadzanie wszystkich rodzajów kontroli komórek (jednostek) organizacyjnych resortu obrony narodowej.
2. Do zarządzania kontroli są uprawnieni ponadto:
1) Sekretarz Stanu, podsekretarze stanu, Dyrektor Generalny - kontroli problemowych - komórek (jednostek) organizacyjnych resortu obrony narodowej w zakresie problematyki im przypisanej;
2) [11] Szef Sztabu Generalnego WP – kontroli problemowych – komórek organizacyjnych tworzących Sztab Generalny Wojska Polskiego, zwany dalej „Sztabem Generalnym WP”, Komendy Głównej Żandarmerii Wojskowej i jednostek organizacyjnych żandarmerii wojskowej, a także kontroli kompleksowych i problemowych dowództw rodzajów Sił Zbrojnych, Dowództwa Operacyjnego Sił Zbrojnych, Dowództwa Garnizonu Warszawa, inspektoratów oraz jednostek organizacyjnych im podległych;
3) [12] dowódcy rodzajów Sił Zbrojnych, Dowódca Operacyjny Sił Zbrojnych, Dowódca Garnizonu Warszawa, Komendant Główny Żandarmerii Wojskowej zwany dalej „ Komendantem Głównym ŻW”, szefowie inspektoratów – kontroli kompleksowych i problemowych – podległych jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej oraz przeprowadzania kontroli w zakresie problematyki im przypisanej;
4) Dyrektor Departamentu Kontroli – kontroli kompleksowych, problemowych i gospodarczo-finansowych – komórek (jednostek) organizacyjnych resortu obrony narodowej;
5) [13] dyrektorzy (szefowie) komórek organizacyjnych, szefowie inspektoratów, Szef Inspektoratu Ministerstwa Obrony Narodowej ds. Bezpieczeństwa Lotów, zwany dalej „Szefem IMONdsBL” oraz szefowie rodzajów wojsk – kontroli problemowych komórek (jednostek) organizacyjnych resortu obrony narodowej w zakresie problematyki im przypisanej;
6) dowódcy okręgów wojskowych, korpusów, dywizji (równorzędnych), w Siłach Powietrznych dowódcy brygad (równorzędnych) - kontroli problemowych - podległych jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej.
3. [14] Departament Kontroli i bezpośrednio podporządkowane delegatury, jako organy kontroli Ministra Obrony Narodowej przeprowadzają wszystkie rodzaje kontroli komórek (jednostek) organizacyjnych resortu obrony narodowej.
§ 5.1. Oceny jednostki kontrolowanej dokonuje się w oparciu o programy oceny ustalane w odrębnych przepisach.
2. [15] (uchylony).
3. [16] (uchylony).
4. [17] Przeprowadzane kontrole, z wyjątkiem inspekcji, kontroli kompleksowych i kontroli problemowych wybranych zagadnień pokojowego funkcjonowania jednostki kontrolowanej lub jej przygotowania do działania zgodnie z przeznaczeniem, nie mogą naruszać w sposób istotny działalności bieżącej jednostek kontrolowanych.
5. Zwrotu środków bojowych i materiałowych, zużytych podczas realizowania czynności kontrolnych, w tym również zużytych przez inną komórkę (jednostkę) organizacyjną resortu obrony narodowej działającą na rzecz kontroli dokonuje zarządzający kontrolę w terminie do 30 dni od dnia zakończenia kontroli.
§ 6.1. Organy kontroli współpracują z jednostkami organizacyjnymi Żandarmerii Wojskowej oraz z wojskowymi jednostkami organizacyjnymi prokuratury w razie uzasadnionego podejrzenia popełnienia przestępstwa lub wykroczenia.
2. [18] W czasie przeprowadzania kontroli zespół kontrolujący (kontrolujący) reaguje na nieprawidłowości w innych – nie planowanych wcześniej do sprawdzenia lub kontroli – dziedzinach działalności jednostki kontrolowanej oraz w innych komórkach (jednostkach) organizacyjnych resortu obrony narodowej.
Rozdział 3
Planowanie i koordynacja działalności kontrolnej
§ 7.1. Kontrolę przeprowadza się zgodnie z rocznym planem kontroli (planem zasadniczych zamierzeń komórki (jednostki) organizacyjnej zawierającym zamierzenia kontrolne), a w przypadku gdy okoliczności uzasadniają niezwłoczne podjęcie kontroli, także poza planem.
2. Planowanie kontroli realizuje się w cyklu rocznym z miesięcznym uszczegółowieniem.
3. W skali rocznej opracowują:
1) Dyrektor Departamentu Kontroli - plan zasadniczych przedsięwzięć według wzoru stanowiącego załącznik Nr 1 do decyzji, obejmujący kontrole przeprowadzane przez Departament Kontroli i bezpośrednio podporządkowane delegatury;
2) dyrektorzy (szefowie) komórek organizacyjnych - zamierzenia kontrolne ujmowane w planach zasadniczych przedsięwzięć;
3) [19] Szef Sztabu Generalnego WP:
a) roczny plan zasadniczych przedsięwzięć kontrolnych w Siłach Zbrojnych RP, którego wzór stanowi załącznik Nr 2 do decyzji, obejmujący:
– kontrole kompleksowe przeprowadzane przez Szefa Sztabu Generalnego WP, dowódców rodzajów Sił Zbrojnych, Dowódcę Operacyjnego Sił Zbrojnych, Dowódcę Garnizonu Warszawa, Komendanta Głównego ŻW, szefów inspektoratów,
– kontrole problemowe przeprowadzane przez szefów komórek organizacyjnych tworzących Sztab Generalny WP, dowódców rodzajów Sił Zbrojnych, Dowódcę Operacyjnego Sił Zbrojnych, Dowódcę Garnizonu Warszawa, Komendanta Głównego ŻW, szefów inspektoratów, Szefa IMONdsBL, szefów rodzajów wojsk, dowódców okręgów wojskowych, dowódcę korpusu i dowódców dywizji (równorzędnych), w Siłach Powietrznych dowódców brygad (równorzędnych),
b) roczny plan kontroli gotowości bojowej i mobilizacyjnej w Siłach Zbrojnych RP, którego wzór stanowi załącznik Nr 4 do decyzji, obejmujący kontrole prowadzone przez Szefa Sztabu Generalnego WP, dowódców rodzajów Sił Zbrojnych, Dowódcę Operacyjnego Sił Zbrojnych, Dowódcę Garnizonu Warszawa, Komendanta Głównego ŻW, szefów inspektoratów, dowódców okręgów wojskowych, korpusu i dywizji (równorzędnych), a w Siłach Powietrznych dowódców brygad (równorzędnych);
4) [20] dowódcy rodzajów Sił Zbrojnych, Dowódca Operacyjny Sił Zbrojnych, Dowódca Garnizonu Warszawa, Komendant Główny ŻW, szefowie inspektoratów:
a) roczny plan zasadniczych przedsięwzięć kontrolnych, którego wzór stanowi załącznik Nr 3 do decyzji, obejmujący kontrole przeprowadzane w ramach zadań własnych oraz kontrole przeprowadzane przez podległych im dowódców upoważnionych do zarządzania kontroli,
b) roczny plan kontroli gotowości bojowej i mobilizacyjnej, którego wzór stanowi załącznik Nr 4 do decyzji, obejmujący kontrole prowadzone w podległych jednostkach wojskowych oraz prowadzone przez podległych im dowódców;
5) [21] szefowie komórek organizacyjnych tworzących Sztab Generalny WP, Szef IMONdsBL, szefowie rodzajów wojsk, dowódcy okręgów wojskowych, dowódcy korpusów i dywizji (równorzędnych), w Siłach Powietrznych dowódcy brygad (równorzędnych) – zamierzenia kontrolne ujmowane w planach zasadniczych przedsięwzięć na dany rok.
4. Roczne plany zasadniczych przedsięwzięć kontrolnych zatwierdza:
1) Minister Obrony Narodowej - Szefowi Sztabu Generalnego WP;
2) Szef Sztabu Generalnego WP - dowódcom rodzajów Sił Zbrojnych, Dowódcy Operacyjnemu Sił Zbrojnych, Dowódcy Garnizonu Warszawa, Komendantowi Głównemu ŻW oraz szefom inspektoratów.
§ 8.1. W planowaniu działalności kontrolnej uwzględnia się następujące zasady:
1) inspekcji nie planuje się w komórce (jednostce) organizacyjnej resortu obrony narodowej podlegającej reorganizacji – do nakazanego terminu osiągnięcia gotowości;
2) nie planuje się przeprowadzania jednocześnie dwóch kontroli w tej samej komórce (jednostce) organizacyjnej resortu obrony narodowej;
3) w jednym roku kalendarzowym i w tej samej komórce (jednostce) organizacyjnej resortu obrony narodowej nie prowadzi się inspekcji i kontroli kompleksowej;
4) w każdej komórce (jednostce) organizacyjnej resortu obrony narodowej - prowadzącej samodzielną gospodarkę - przewidzianej do rozformowania, przeprowadza się kontrolę gospodarczo-finansową lub problemową.
2. Kontrole w jednej komórce (jednostce) organizacyjnej resortu obrony narodowej powinny być prowadzone:
1) inspekcje – w jednostkach sił wysokiej gotowości, z zasady co 3-5 lat;
2) kontrole gospodarczo-finansowe – nie rzadziej niż co 5 lat;
3) (uchylony).
3. Czas trwania kontroli – bez czasu przeznaczonego na ich przygotowanie i podsumowanie – nie powinien przekraczać:
1) inspekcji – 10 dni;
2) kontroli kompleksowej – 7 dni;
3) kontroli gospodarczo-finansowej – 20 dni.
4. Czas trwania kontroli problemowej ustala każdorazowo zarządzający kontrolę – w zależności od potrzeb.
5. W szczególnie uzasadnionych przypadkach czas trwania kontroli określony w ust. 3 może być przedłużony przez zarządzającego kontrolę.
§ 9.1. Planowanie kontroli koordynują:
1) Dyrektor Departamentu Kontroli - w zakresie całokształtu przedsięwzięć kontrolnych resortu obrony narodowej;
2) Sekretarz Stanu, podsekretarze stanu, Dyrektor Generalny - w zakresie kontroli problemowych przeprowadzanych przez podległe im komórki (jednostki) organizacyjne;
3) [22] Szef Sztabu Generalnego WP – w zakresie wszystkich kontroli kompleksowych i problemowych przeprowadzanych przez komórki organizacyjne tworzące Sztab Generalny WP, kontroli kompleksowych i problemowych przeprowadzanych przez dowództwa rodzajów Sił Zbrojnych, Dowódcę Operacyjnego Sił Zbrojnych, Dowódcę Garnizonu Warszawa, Komendanta Głównego ŻW, szefów inspektoratów, Szefa IMONdsBL, szefów rodzajów wojsk oraz kontroli gotowości bojowej i mobilizacyjnej prowadzonych przez dowódców rodzajów Sił Zbrojnych, Dowódcę Operacyjnego Sił Zbrojnych, Dowódcę Garnizonu Warszawa, Komendanta Głównego ŻW, szefów inspektoratów;
4) [23] (uchylony);
5) dowódcy rodzajów Sił Zbrojnych - w zakresie kontroli problemowych przeprowadzanych przez dowództwo rodzaju Sił Zbrojnych, dowództwa korpusów, dywizji (równorzędnych), w Siłach Powietrznych dowództwa brygad (równorzędnych) oraz kontroli problemowych w zakresie gotowości bojowej i mobilizacyjnej w jednostkach organizacyjnych rodzaju Sił Zbrojnych;
6) Szef IWspSZ - w zakresie kontroli problemowych przeprowadzanych przez dowództwa okręgów wojskowych.
§ 10.1. Koordynacji zamierzeń kontrolnych dokonuje się w planowaniu rocznym i miesięcznym.
2. Roczne plany i zamierzenia kontrolne zgłaszają do uzgodnienia:
1) dyrektorzy (szefowie) komórek organizacyjnych tworzących Sztab Generalny do Szefa Sztabu Generalnego WP, w terminie do dnia 1 października roku poprzedzającego planowaną działalność kontrolną;
2) dyrektorzy (szefowie) komórek organizacyjnych, odpowiednio do podległości służbowej, do Sekretarza Stanu, podsekretarzy stanu lub Dyrektora Generalnego, w terminie do dnia 5 października roku poprzedzającego planowaną działalność kontrolną;
3) Sekretarz Stanu, Szef Sztabu Generalnego WP, w zakresie o którym mowa w ust. 2 pkt 1, podsekretarze stanu, Dyrektor Generalny, dyrektorzy (szefowie) komórek (jednostek) organizacyjnych bezpośrednio podległych Ministrowi Obrony Narodowej do Dyrektora Departamentu Kontroli, w terminie do dnia 15 października roku poprzedzającego planowaną działalność kontrolną;
4) dowódcy okręgów wojskowych do Szefa IWspSZ, w terminie do dnia 15 października roku poprzedzającego planowaną działalność kontrolną;
5) dowódcy korpusów i dywizji (równorzędnych), w Siłach Powietrznych dowódcy brygad (równorzędnych) do dowódców rodzajów Sił Zbrojnych, w terminie do dnia 15 października roku poprzedzającego planowaną działalność kontrolną;
6) [24] dowódcy rodzajów Sił Zbrojnych, Dowódca Operacyjny Sił Zbrojnych, Dowódca Garnizonu Warszawa, Komendant Główny ŻW, szefowie inspektoratów, Szef IMONdsBL, oraz szefowie rodzajów wojsk do Szefa Sztabu Generalnego WP, w terminie do dnia 25 października roku poprzedzającego planowaną działalność kontrolną;
7) [25] Szef Sztabu Generalnego WP do Dyrektora Departamentu Kontroli (zamierzenia kontrolne w dowództwach rodzajów Sił Zbrojnych, Dowództwie Operacyjnym Sił Zbrojnych, Dowództwie Garnizonu Warszawa, Komendzie Głównej ŻW, inspektoratach, Inspektoracie MON ds. Bezpieczeństwa Lotów, szefostwach rodzajów wojsk oraz jednostkach organizacyjnych im podległych), w terminie do dnia 5 listopada roku poprzedzającego planowaną działalność kontrolną;
3. [26] Dyrektor Departamentu Kontroli powiadamia osoby wymienione w ust. 2 pkt 3 o uzgodnieniu zamierzeń kontrolnych w zakresie, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, 2 i 3, w terminie do dnia 20 października oraz Szefa Sztabu Generalnego WP o uzgodnieniu „Planu zasadniczych przedsięwzięć kontrolnych w Siłach Zbrojnych” do dnia 10 listopada roku poprzedzającego planowaną działalność kontrolną.
4. Zmiany zamierzeń kontrolnych ujmowane w miesięcznych planach zasadniczych przedsięwzięć zgłaszają do uzgodnienia:
1) dowódcy okręgów wojskowych do Szefa IWspSZ w terminie do dnia 3 każdego miesiąca poprzedzającego kontrole;
2) dowódcy korpusów i dywizji (równorzędnych), w siłach powietrznych dowódcy brygad (równorzędnych) do dowódców rodzajów Sił Zbrojnych, w terminie do dnia 3 każdego miesiąca poprzedzającego kontrole;
3) dyrektorzy (szefowie) komórek organizacyjnych tworzących Sztab Generalny WP, dowódcy rodzajów Sił Zbrojnych, Dowódca Operacyjny Sił Zbrojnych, Dowódca Garnizonu Warszawa, Komendant Główny ŻW i szefowie inspektoratów do Szefa Sztabu Generalnego WP, w terminie do dnia 5 każdego miesiąca poprzedzającego kontrole;
4) dyrektorzy (szefowie) komórek organizacyjnych, odpowiednio do podległości służbowej, do Sekretarza Stanu, podsekretarzy stanu lub Dyrektora Generalnego, w terminie do dnia 5 każdego miesiąca poprzedzającego kontrole;
5) [27] Sekretarz Stanu, podsekretarze stanu, Dyrektor Generalny, dyrektorzy (szefowie) komórek organizacyjnych bezpośrednio podległych Ministrowi Obrony Narodowej – do Dyrektora Departamentu Kontroli, w terminie do dnia 5 każdego miesiąca poprzedzającego kontrole;
6) [28] Szef Sztabu Generalnego WP w ramach comiesięcznych odpraw koordynacyjnych.
5. [29] Koordynatorzy zamierzeń kontrolnych mają prawo dokonywania zmian terminów realizacji przedsięwzięć kontrolnych, skreślenia oraz wprowadzenia nowegozamierzenia kontrolnego – po wcześniejszym uzgodnieniu z Dyrektorem Departamentu Kontroli, a w zakresie kontroli gotowości bojowej i mobilizacyjnej z Szefem Sztabu Generalnego WP.
Rozdział 4
Przeprowadzanie kontroli
§ 11.[30] 1. Podstawą do przeprowadzenia kontroli jest plan jej przeprowadzenia, zatwierdzony przez zarządzającego kontrolę, którego wzór stanowi załącznik Nr 5 do decyzji. Wzory planów mogą szczegółowo określać programy oceny. W przypadku kontroli problemowych i gospodarczo-finansowych przeprowadzanych przez delegatury Departamentu Kontroli, plan jej przeprowadzenia zatwierdza szef delegatury.
2. Kontrolę przeprowadza zespół kontrolujący.
3. W wyjątkowych przypadkach, w szczególności w razie wystąpienia potrzeby przeprowadzenia kontroli w trybie uproszczonym, zarządzający kontrolę może podjąć decyzję o przeprowadzeniu kontroli przez jedną osobę.
4. Zarządzający kontrolę wyznacza zespół kontrolujący (kontrolującego) nie później niż na 7 dni przed rozpoczęciem kontroli.
5. Terminu określonego w ust. 4 nie stosuje się, jeżeli kontrola musi być przeprowadzona niezwłocznie.
6. Zarządzający kontrolę może powołać do składu zespołu kontrolującego specjalistę z komórki
(jednostki) organizacyjnej resortu obrony narodowej – z wyłączeniem jednostki kontrolowanej – w porozumieniu z kierownikiem komórki (jednostki) organizacyjnej resortu obrony narodowej.
7. Przewodniczący zespołu kontrolującego reprezentuje zespół wobec kierownika jednostki kontrolowanej.
8. Inspekcję zarządza Minister Obrony Narodowej, a przeprowadza Departament Kontroli.
9. Przewodniczący zespołu kontrolującego podlega zarządzającemu kontrolę.
§ 12.1. Do przeprowadzenia kontroli uprawnia imienne upoważnienie wystawione przez zarządzającego kontrolę wraz z legitymacją służbową lub dowodem osobistym. Wzór upoważnienia określa załącznik Nr 6 do decyzji [31].
2. Inspektorzy Departamentu Kontroli i podporządkowanych mu bezpośrednio delegatur otrzymują imienne stałe upoważnienie potwierdzające ich uprawnienia do przeprowadzania kontroli, którego wzór określa załącznik Nr 7 do decyzji [32].
3. Do kontroli spraw lub dokumentów zakwalifikowanych jako niejawne oraz do przebywania kontrolujących na terenie obiektów, pomieszczeń, w których znajdują się informacje stanowiące tajemnicę państwową, są uprawnione osoby posiadające upoważnienia określone w odrębnych przepisach.
4. Przygotowanie i ewidencję upoważnień, o których mowa w ust. 1 i 2, prowadzą organy zarządzające kontrolę.
§ 13.1. Kontrolujący, po przybyciu do jednostki kontrolowanej, zapoznaje jej kierownika z planem przeprowadzenia kontroli w zakresie niezbędnym do realizacji czynności kontrolnych.
2. Kontrola w jednostce kontrolowanej kończy się omówieniem, którego tryb prowadzenia oraz uczestników ustala kontrolujący.
3. [33] W jednostkach kontrolowanych ewidencjonuje się wszystkie przeprowadzone w nich kontrole. Przewodniczący zespołu kontrolującego (kontrolujący) odnotowuje fakt przeprowadzenia kontroli w książce kontroli jednostki kontrolowanej.
§ 14.1. Czynności kontrolne wykonuje się w miejscu i czasie wykonywania zadań przez jednostkę kontrolowaną, a w uzasadnionych przypadkach – również w dniach wolnych od pracy i poza godzinami służbowymi według decyzji przewodniczącego zespołu kontrolującego.
2. Kontrolujący dokonuje ustaleń stanu faktycznego na podstawie zebranych w toku kontroli dowodów, do których zalicza się w szczególności dokumenty i przedmioty rzeczowe, dane ewidencji i sprawozdawczości, oględziny, opinie biegłych, zdjęcia fotograficzne, szkice, jak również pisemne wyjaśnienia i oświadczenia.
3. Kontrolujący zabezpiecza dowody niezbędne do dalszego postępowania przez ich:
1) przechowanie w jednostce kontrolowanej w oddzielnym, zamkniętym i opieczętowanym pomieszczeniu (szafie, schowku, skrzyni metalowej);
2) opieczętowanie i oddanie na przechowanie kierownikowi jednostki kontrolowanej lub innemu pracownikowi tej jednostki za pokwitowaniem;
3) pobranie z jednostki kontrolowanej za potwierdzeniem odbioru.
4. Pobranie dokumentów i przedmiotów rzeczowych powinno odbywać się w obecności osób odpowiedzialnych za kontrolowane zagadnienia i być opisane w odrębnym protokole lub pokwitowaniu.
5. W razie potrzeby ustalenia stanu obiektu lub innych składników majątkowych, kontrolujący może przeprowadzić oględziny.
6. Oględziny przeprowadza się w obecności osoby odpowiedzialnej za przedmiot (obiekt) poddany oględzinom, a w razie jej nieobecności – pracownika wyznaczonego przez kierownika jednostki kontrolowanej.
7. Przy kontroli kasy, magazynu i wykonywaniu podobnych czynności kontrolnych niezbędna jest obecność osoby odpowiedzialnej materialnie, a w razie jej nieobecności – komisji powołanej przez kierownika jednostki kontrolowanej.
8. Z przebiegu czynności, o których mowa w ust. 6 i 7, sporządza się odrębny protokół, który podpisują kontrolujący oraz osoby wymienione w ust. 6 i 7.
9. Kontrolujący może sporządzić lub zlecić jednostce kontrolowanej wykonanie niezbędnych kserokopii, odpisów oraz wyciągów z dokumentów, jak również zestawień i obliczeń opartych na dokumentach. Zgodność kopii, odpisów, wyciągów, zestawień i obliczeń, opartych na dokumentach finansowo-księgowych, potwierdza główny księgowy, a pozostałych kierownik komórki, w której te dokumenty występują.
10. Kopie, odpisy i wyciągi z dokumentów zabezpieczonych sporządza się za zgodą i w obecności kontrolującego, który na żądanie kierownika jednostki kontrolowanej potwierdza zgodność odpisu lub wyciągu z oryginałem.
11. [34] Kontrolujący może żądać od żołnierzy (pracowników wojska) jednostki kontrolowanej udzielenia mu, w terminie przez niego wyznaczonym, ustnych lub pisemnych wyjaśnień w sprawach dotyczących przedmiotu kontroli. Z przyjęcia ustnych wyjaśnień kontrolujący sporządza protokół, według wzoru stanowiącego załącznik Nr 8 do decyzji.
11a. [35] Odmowa udzielenia wyjaśnień może nastąpić jedynie w przypadkach, gdy wyjaśnienia mają dotyczyć faktów i okoliczności, których ujawnienie mogłoby narazić na odpowiedzialność karną lub majątkową wezwanego do złożenia wyjaśnień, a także jego małżonka albo osoby pozostającej z nim faktycznie we wspólnym pożyciu, krewnych i powinowatych do drugiego stopnia bądź osób związanych z nim z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli.
11b. [36] Prawo odmowy udzielenia wyjaśnień trwa mimo ustania małżeństwa lub przysposobienia.
11c. [37] Kontrolujący dokumentuje odmowę udzielenia wyjaśnień oraz jej przyczyny.
12. [38] Żołnierz (pracownik wojska) jednostki kontrolowanej może w związku z kontrolą złożyć z własnej inicjatywy pisemne lub ustne oświadczenie w sprawach związanych z przedmiotem kontroli. Z przyjęcia ustnego oświadczenia kontrolujący sporządza protokół, według wzoru stanowiącego załącznik Nr 8 do decyzji.
13. Kontrolujący nie może odmówić przyjęcia oświadczenia, o którym mowa w ust. 12, jeżeli ma ono związek z przedmiotem kontroli.
14. W szczególnych przypadkach, w celu wyjaśnienia kontrolowanych zagadnień kontrolujący może zwrócić się do osoby zarządzającej kontrolę o powołanie biegłego lub odpowiedniego specjalisty.
§ 15.[39] 1. Kontrolujący podlega wyłączeniu od udziału w kontroli z urzędu, jeżeli:
1) wyniki kontroli mogą wpływać bezpośrednio lub pośrednio na jego prawa lub obowiązki, na prawa lub obowiązki jego małżonka, krewnych, powinowatych albo osób związanych z nim z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli; powody wyłączenia kontrolującego trwają także po ustaniu małżeństwa, przysposobienia, opieki lub kurateli;
2) kontroli podlega działalność, której przedmiot stanowią zadania należące wcześniej do zakresu jego obowiązków jako pracownika jednostki kontrolowanej, a od zakończenia ich wykonania do dnia rozpoczęcia kontroli nie minął rok.
2. Kontrolujący podlega wyłączeniu od udziału w kontroli na jego wniosek lub kierownika jednostki kontrolowanej, jeżeli wystąpią inne okoliczności mogące wywołać uzasadnione wątpliwości co do jego bezstronności, w tym potencjalny konflikt interesów w sferze finansowej.
3. O przyczynach powodujących wyłączenie z wykonywania czynności kontrolnych, przewodniczący zespołu (kontrolujący) lub kierownik jednostki kontrolowanej zawiadamia zarządzającego kontrolę, który postanawia o wyłączeniu, którego wzór stanowi załącznik Nr 9 do decyzji.
4. W przypadkach, gdy wiadomość o okolicznościach uzasadniających wyłączenie od udziału w kontroli zostanie powzięta po rozpoczęciu czynności kontrolnych, kontrolujący może podejmować jedynie czynności niecierpiące zwłoki.
§ 16.1. Kontrolujący obowiązany jest niezwłocznie poinformować kierownika jednostki kontrolowanej o stwierdzeniu bezpośredniego zagrożenia dla życia, zdrowia ludzkiego lub mienia.
2. Kierownik jednostki kontrolowanej obowiązany jest niezwłocznie poinformować kontrolującego o podjętych działaniach zapobiegających stanowi zagrożenia, o którym mowa w ust. 1.
§ 17.1. W razie uzasadnionego podejrzenia popełnienia przestępstwa, wykroczenia lub przewinienia dyscyplinarnego organ kontroli zawiadamia właściwy organ.
2. O przekazaniu zawiadomienia dotyczącego podejrzenia o popełnieniu przestępstwa, organ kontroli informuje kierownika jednostki kontrolowanej oraz jego bezpośredniego przełożonego.
3. W razie ujawnienia podczas kontroli naruszenia dyscypliny finansów publicznych kierownik organu kontroli powiadamia właściwego rzecznika dyscypliny finansów publicznych.
4. W przypadku ujawnienia niedoboru w mieniu wojskowym, kontrolujący ustala w miarę możliwości jego wysokość (pomniejszoną o ubytki naturalne) i okoliczności jego powstania oraz osobę za niego odpowiedzialną.
§ 18.1. Kontrolujący jest zobowiązany do sumiennego wypełniania swoich obowiązków, rzetelnego i obiektywnego ustalania stanu faktycznego.
2. Kontrolujący powinien, w razie stwierdzenia nieprawidłowości, określić ich przyczyny i skutki oraz ewentualnie osoby za nie odpowiedzialne, a w przypadku pozytywnych osiągnięć godnych upowszechnienia – wskazać osoby, które przyczyniły się do nich w sposób szczególny.
2a. [40] Za nieprawidłowość należy uznać działanie lub zaniechanie, które z punktu widzenia kryteriów kontroli jest nielegalne, niegospodarne, niecelowe lub nierzetelne.
2b. [41] Za uchybienie (uwagę, rozbieżność) należy uznać odstępstwo od stanu pożądanego o charakterze wyłącznie formalnym, nie powodujące następstw dla kontrolowanej działalności, zarówno w aspekcie finansowym, jak i wykonania zadań.
3. Kontrolujący ma prawo do:
1) swobodnego wstępu do obiektów i pomieszczeń w jednostce kontrolowanej w zakresie dotyczącym kontrolowanej dziedziny, bez potrzeby uzyskiwania dodatkowych dokumentów upoważniających;
2) wglądu do wszelkich dokumentów związanych z kontrolowaną dziedziną działalności, pobierania oraz zabezpieczania dokumentów i innych materiałów dowodowych, z zachowaniem przepisów o ochronie informacji niejawnych;
3) przeprowadzania oględzin obiektów i składników majątkowych oraz innych czynności wynikających z potrzeby kontroli;
4) sporządzania kopii, odpisów lub wyciągów z badanych dokumentów;
5) żądania od kontrolowanych w uzasadnionych przypadkach ustnych i pisemnych wyjaśnień;
6) korzystania z pomocy biegłych i specjalistów;
7) zabezpieczania materiałów dowodowych świadczących o niewłaściwym działaniu lub naruszaniu określonych przepisów;
8) zasięgania, w związku z prowadzoną kontrolą, informacji w jednostkach nie kontrolowanych oraz żądania wyjaśnień od żołnierzy i pracowników tych jednostek.
4. Kontrolujący, wykonujący czynności kontrolne:
1) przeprowadza kontrolę w jednostce kontrolowanej zgodnie z planem kontroli, zasadami i trybem jej prowadzenia oraz zaleceniami osoby zarządzającej kontrolę;
2) sporządza dokumenty określone w przepisach decyzji, w szczególności protokoły kontroli oraz projekty wystąpień pokontrolnych;
3) bierze udział w postępowaniu dotyczącym rozpatrywania zastrzeżeń;
4) wykonuje inne zadania w zakresie kontroli zlecone przez przewodniczącego zespołu kontrolującego.
5. Kontrolujący podlega przepisom o bezpieczeństwie i higienie pracy oraz przepisom o postępowaniu z materiałami i dokumentami ustawowo chronionymi, obowiązującymi w jednostce kontrolowanej.
§ 19.1. Kierownik jednostki kontrolowanej zapewnia kontrolującym warunki i środki niezbędne do sprawnego przeprowadzania kontroli.
2. W szczególności obowiązkiem kontrolowanych jest:
1) współpraca z kontrolującymi oraz okazywanie im pomocy w czynnościach kontrolnych;
2) przedkładanie na żądanie kontrolującego wszelkich dokumentów i materiałów oraz dokonywanie z nich niezbędnych odpisów, kopii, wyciągów, zestawień, obliczeń z zachowaniem przepisów o ochronie informacji niejawnych;
3) terminowe udzielanie wyjaśnień ustnych lub pisemnych w zakresie objętym kontrolą;
4) udostępnianie urządzeń technicznych i środków transportowych;
5) zapewnienie nienaruszalności zabezpieczonych przez kontrolujących dowodów, pozostawionych na przechowanie w jednostce kontrolowanej na zasadach określonych w § 14 ust. 3.
Rozdział 5
Dokumentowanie wyników kontroli i postępowanie pokontrolne
§ 20.[42] 1. Z przeprowadzonych kontroli sporządza się protokół, którego wzór określa załącznik Nr 10 do decyzji. Wzory protokołów mogą szczegółowo określać programy oceny.
2. Protokół powinien zawierać w szczególności:
1) oznaczenie jednostki kontrolowanej;
2) oznaczenie zarządzającego kontrolę;
3) oznaczenie organu kontrolującego;
4) określenie miejsca i czasu przeprowadzenia kontroli;
5) określenie przedmiotowego zakresu kontroli;
6) opis stanu faktycznego stwierdzonego w toku kontroli, w tym ustalone nieprawidłowości, ze wskazaniem przyczyn ich powstania i skutków oraz ewentualnie osób za nie odpowiedzialnych;
7) terminy usunięcia nieprawidłowości i uchybień;
8) wnioski i ewentualne zalecenia;
9) pouczenie o prawie złożenia zastrzeżeń;
10) załączniki (dokumentację dotyczącą np. wyników sprawdzianów, testów itp.);
11) podpisy przewodniczącego zespołu kontrolującego (kontrolującego) i kierownika jednostki kontrolowanej oraz miejsce i datę podpisania protokołu.
§ 21.1. Kierownik jednostki kontrolowanej lub osoba pełniąca jego obowiązki, może w terminie do 7 dni od dnia podpisania protokołu kontroli, zgłosić na piśmie umotywowane zastrzeżenia do treści protokołu, do osoby zarządzającej kontrolę.
2. Zastrzeżenia o którym mowa w ust. 1 rozstrzyga osoba zarządzająca kontrolę.
3. Zastrzeżenia nie będą rozpatrywane, jeżeli zostały zgłoszone przez osobę nieuprawnioną lub po upływie terminu, o którym mowa w ust. 1.
4. Jeżeli przy rozstrzyganiu zastrzeżeń zachodzą okoliczności wymagające przeprowadzenia dodatkowych czynności kontrolnych, zarządzający kontrolę poleca ich przeprowadzenie.
5. Z przeprowadzonych dodatkowych czynności kontrolnych sporządza się notatkę służbową.
6. Po wyjaśnieniu wszystkich kwestii związanych z rozpatrywaniem zastrzeżeń, postanowienie o ich uwzględnieniu (w całości lub części), bądź o ich oddaleniu, wraz z pisemnym uzasadnieniem, wydaje osoba zarządzająca kontrolę.
7. [43] Osoba zarządzająca kontrolę z treścią wydanego postanowienia, o którym mowa w ust. 6, zapoznaje przewodniczącego zespołu kontrolującego (kontrolującego) oraz powoduje przesłanie postanowienia do wszystkich adresatów, do których uprzednio przesłane zostały protokoły kontroli.
8. Postanowienie, o którym mowa w ust. 6, jest ostateczne.
9. Procedura rozstrzygania zastrzeżeń powinna być zakończona w terminie do 30 dni od czasu zgłoszenia zastrzeżeń, chyba że osoba zarządzająca kontrolę określi inny termin.
10. W przypadku wyznaczenia terminu zakończenia procedury rozstrzygania zastrzeżeń przekraczającego termin, o którym mowa w ust. 9, osoba zarządzająca kontrolę powiadamia o tym pisemnie wnoszącego zastrzeżenia.
§ 22.1. Protokół z kontroli sporządza się po jej zakończeniu w jednobrzmiących egzemplarzach, z przeznaczeniem dla:
1) zarządzającego kontrolę;
2) Dyrektora Departamentu Kontroli - w przypadku inspekcji i kontroli kompleksowych;
3) szefa delegatury Departamentu Kontroli - w przypadku kontroli realizowanej przez delegaturę;
4) kierownika jednostki kontrolowanej;
5) kierownika jednostki nadrzędnej nad jednostką kontrolowaną;
6) Szefa Sztabu Generalnego WP - w przypadku inspekcji i kontroli kompleksowych;
7) dowódcy rodzaju Sił Zbrojnych, Dowódcy Operacyjnego Sił Zbrojnych, Dowódcy Garnizonu Warszawa, Komendanta Głównego ŻW oraz szefów inspektoratów - według właściwości - w przypadku inspekcji i kontroli kompleksowych realizowanych w podporządkowanych im jednostkach organizacyjnych, a zarządzanych przez Ministra Obrony Narodowej, Szefa Sztabu Generalnego WP lub Dyrektora Departamentu Kontroli;
8) dysponenta środków budżetowych wyższego stopnia - w przypadku kontroli gospodarczo-finansowej;
9) właściwych organów w przypadku podejrzenia popełnienia przestępstwa.
2. [44] Kierownik jednostki kontrolowanej w terminie do 7 dni od daty określonej w protokole kontroli na usunięcie nieprawidłowości, informuje w formie pisemnej jednostkę nadrzędną oraz zarządzającego kontrolę o sposobie usunięcia nieprawidłowości i podjęciu działań zmierzających do zapobieżenia ich występowania, a także o przyczynach ewentualnego niewykonania zaleceń z kontroli.
2a. [45] W przypadku kontroli zarządzanych przez Ministra Obrony Narodowej, kierownik jednostki kontrolowanej informuje kierownika komórki (jednostki) organizacyjnej wyznaczającego przewodniczącego zespołu kontrolującego (kontrolującego).
2b. [46] W przypadku kontroli gospodarczo-finansowej, zarządzanej przez Dyrektora Departamentu Kontroli i przeprowadzanej przez delegaturę, kierownik jednostki kontrolowanej informuje szefa właściwej delegatury.
3. Procedury zawiadomień i informacji, o których mowa w ust. 2, szczegółowo mogą określać programy oceny.
4. [47] Bezpośredni przełożony jednostki, w której prowadzona była inspekcja, kontrola kompleksowa lub kontrola gospodarczo-finansowa zobowiązany jest, w terminie do 30 dni od daty otrzymania meldunku o usunięciu nieprawidłowości, do przeprowadzenia w niej kontroli problemowej w celu sprawdzenia usunięcia nieprawidłowości stwierdzonych podczas tych kontroli, a o jej wynikach informuje zarządzającego kontrolę.
5. [48] W przypadku stwierdzenia w wyniku przeprowadzonej kontroli istotnych nieprawidłowości, osoby o których mowa w § 4 ust. 2, są zobowiązane do zarządzenia przeprowadzenia kontroli problemowej, w celu sprawdzenia ich usunięcia, w terminie przez siebie ustalonym.
§ 23.1. Na podstawie protokołów z kontroli organ przeprowadzający kontrolę, w terminie do 30 dni od daty zakończenia kontroli, sporządza wystąpienie pokontrolne w formie sprawozdań, meldunków lub informacji.
2. [49] Sprawozdanie sporządza się dla zarządzającego kontrolę problemową, realizowaną w więcej niż jednej jednostce, lub w przypadku kontroli prowadzonej w trybie uproszczonym.
3. Meldunek składa się zarządzającemu kontrolę lub jego przełożonemu, jeżeli ustalenia kontroli wskazują na potrzebę podjęcia decyzji.
4. [50] Informacje według potrzeb opracowuje się i przesyła osobom odpowiedzialnym za kontrolowaną problematykę. Informacja zawiera zwięzły opis wyników kontroli ze szczególnym uwzględnieniem stwierdzonych nieprawidłowości.
Rozdział 5a
Kontrola w trybie uproszczonym
§ 23a.[51] 1. Kontrola problemowa w trybie uproszczonym jest prowadzona w szczególności w razie wystąpienia potrzeby:
1) przeprowadzenia doraźnej kontroli w celu sporządzenia odpowiedniej informacji dla Ministra Obrony Narodowej lub osób o których mowa w § 4 ust. 2;
2) zbadania spraw wynikających ze skarg, próśb i wniosków żołnierzy i pracowników lub innych osób;
3) dokonania analizy dokumentów i innych materiałów otrzymanych z jednostek kontrolowanych;
4) przeprowadzenia kontroli, o której mowa w § 22 ust. 5.
2. Do kontroli, o której mowa w ust. 1 mają zastosowanie przepisy § 11 ust. 1-5 i 7 oraz § 12-19.
3. Z kontroli w trybie uproszczonym sporządza się sprawozdanie, do którego załącza się, w razie potrzeby, dowody związane z jego treścią. Sprawozdanie podpisuje przewodniczący zespołu kontrolującego (kontrolujący). Jeden egzemplarz sprawozdania przekazuje się kierownikowi jednostki kontrolowanej. Wzór sprawozdania stanowi załącznik Nr 11 do decyzji.
§ 23b.[52] W razie uzasadnionego podejrzenia popełnienia przestępstwa, wykroczenia lub przewinienia dyscyplinarnego albo naruszenia dyscypliny finansów publicznych, sporządza się protokół kontroli z zastosowaniem § 20.
Rozdział 6
Postanowienia końcowe
§ 24.[53] 1. Kontrolę wykorzystania środków budżetowych oraz mienia państwowego na cele specjalne przeprowadza się na zasadach określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 7 stycznia 2008 r. w sprawie celów specjalnych oraz trybu przeprowadzania kontroli wykorzystania środków budżetowych i mienia państwowego na te cele (Dz. U. Nr 17, poz. 102).
2. Kontrolę działalności uczelni wojskowych w zakresie określonym w ustawie z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365 z późn. zm.) przeprowadza się w oparciu o przepisy tej ustawy oraz wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych.
3. W sprawach działalności kontrolnej nieuregulowanych w rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej z dnia 5 października 2005 r. w sprawie zasad tworzenia, przekształcania, likwidacji, organizacji, zarządzania i kontroli zakładów opieki zdrowotnej utworzonych przez Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 207, poz. 1735 z późn. zm.) stosuje się przepisy niniejszej decyzji.
§ 25.1. Traci moc decyzja Nr 149/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 12 maja 2005 r. w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. MON Nr 10, poz. 83).
2. Traci moc decyzja Nr Z-10/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 11 grudnia 2002 r. w sprawie indywidualnej oceny dowódcy w ramach działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Sygn. Dep. Kontr. 13/2002).
§ 26.Decyzja wchodzi w życie z dniem 2 kwietnia 2007 r.
Załączniki do decyzji Nr 41/MON Ministra Obrony Narodowej
z dnia 26 stycznia 2007 r. (poz. 34)
Załącznik nr 1
PLAN ZASADNICZYCH PRZEDSIĘWZIĘĆ DEPARTAMENTU KONTROLI
[1] § 1 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[2] § 1 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[3] § 1 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[4] § 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[5] § 3 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[6] § 3 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[7] § 3 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[8] § 3 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[9] § 3 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[10] § 3 ust. 7 dodany przez § 1 pkt 3 lit. b) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[11] § 4 ust. 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[12] § 4 ust. 2 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[13] § 4 ust. 2 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[14] § 4 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. c) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[15] § 5 ust. 2 uchylony przez § 1 pkt 5 lit. a) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[16] § 5 ust. 3 uchylony przez § 1 pkt 5 lit. a) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[17] § 5 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. b) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[18] § 6 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[19] § 7 ust. 3 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[20] § 7 ust. 3 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[21] § 7 ust. 3 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[22] § 9 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 lit. a) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[23] § 9 ust. 1 pkt 4 uchylony przez § 1 pkt 8 lit. b) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[24] § 10 ust. 2 pkt 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. a) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[25] § 10 ust. 2 pkt 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. a) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[26] § 10 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. b) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[27] § 10 ust. 4 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. c) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[28] § 10 ust. 4 pkt 6 dodany przez § 1 pkt 9 lit. d) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[29] § 10 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. e) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[30] § 11 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 10 decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[31] § 12 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. a) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[32] § 12 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. b) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[33] § 13 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 12 decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[34] § 14 ust. 11 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 13 lit. a) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[35] § 14 ust. 11a dodany przez § 1 pkt 13 lit. b) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[36] § 14 ust. 11b dodany przez § 1 pkt 13 lit. b) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[37] § 14 ust. 11c dodany przez § 1 pkt 13 lit. b) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[38] § 14 ust. 12 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 13 lit. c) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[39] § 15 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 14 decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[40] § 18 ust. 2a dodany przez § 1 pkt 15 decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[41] § 18 ust. 2b dodany przez § 1 pkt 15 decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[42] § 20 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 16 decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[43] § 21 ust. 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 17 decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[44] § 22 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 lit. a) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[45] § 22 ust. 2a dodany przez § 1 pkt 18 lit. b) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[46] § 22 ust. 2b dodany przez § 1 pkt 18 lit. b) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[47] § 22 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 lit. c) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[48] § 22 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 lit. d) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[49] § 23 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 19 lit. a) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[50] § 23 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 19 lit. b) decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[51] Rozdział 5a dodany przez § 1 pkt 20 decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[52] Rozdział 5a dodany przez § 1 pkt 20 decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[53] § 24 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 21 decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[54] Załącznik nr 2 w brzmieniu ustalonym przez § 3 decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[55] Załącznik nr 3 w brzmieniu ustalonym przez § 4 decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[56] Załącznik nr 4 w brzmieniu ustalonym przez § 5 decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[57] Załącznik nr 5 w brzmieniu ustalonym przez § 6 decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[58] Załącznik nr 6 w brzmieniu ustalonym przez § 7 decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[59] Załącznik nr 7 w brzmieniu ustalonym przez § 8 decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[60] Załącznik nr 8 w brzmieniu ustalonym przez § 9 decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[61] Załącznik nr 9 w brzmieniu ustalonym przez § 10 decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[62] Załącznik nr 10 w brzmieniu ustalonym przez § 11 decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.
[63] Załącznik nr 11 w brzmieniu ustalonym przez § 12 decyzji nr 427/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 grudnia 2009 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kontrolnej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 24, poz. 263). Zmiana weszła w życie 15 stycznia 2010 r.