Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2006-01-31 do 2007-07-25
Wersja archiwalna od 2006-01-31 do 2007-07-25
archiwalny
Departament Budżetowy
DECYZJA Nr 5/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 9 stycznia 2006 r.
zmieniająca decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej
Na podstawie § 1 pkt 13 lit. b, d i f-h oraz § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426), w związku z art. 153 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104), ustala się, co następuje:
1. W decyzji Nr 391/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 grudnia 2004 r. w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz. Urz. MON Nr 18, poz. 196), wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 3:
a) w ust. 3 uchyla się pkt 5,
b) w ust. 8 w pkt 3 kropkę zastępuje się średnikiem i po pkt 3 dodaje się pkt 4 i 5 w brzmieniu:
„4) ustalaniu, przydzielaniu i rozliczaniu dotacji budżetowych;
5) zatwierdzaniu dokumentów księgowych.”,
c) w ust. 11 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) Dyrektor Departamentu Infrastruktury MON, w odniesieniu do dysponentów wymienionych w § 3 ust. 3 pkt 3,4 i 7, a także wydatków na inwestycje i remonty stałej infrastruktury łączności realizowanych przez innych dysponentów środków budżetowych.”,
d) ust. 12 otrzymuje brzmienie:
„12. Do zadań organów koordynujących należy: określanie zadań i wielkości limitów wydatków budżetowych dla dysponentów im merytorycznie podporządkowanych, koordynowanie procesu planowania budżetowego tych dysponentów, weryfikowanie ich projektów budżetów i projektów planów finansowych w kontekście nałożonych zadań, monitorowanie realizacji tychże planów i opiniowanie propozycji zmian, udział w procesie sprawozdawczości w zakresie limitów zatrudnienia, a także w przygotowaniu okresowych informacji o realizacji budżetu.”;
2) w § 4:
a) ust. 1-3 otrzymują brzmienie:
„1. Organem właściwym do rozpatrywania spraw budżetowych resortu obrony narodowej jest Komisja Budżetowa MON, zwana dalej „Komisją”, której przewodniczy Minister Obrony Narodowej.
2. W skład Komisji wchodzą ponadto:
1) Podsekretarz Stanu w MON Pan Marek Zająkała - zastępca przewodniczącego;
2) I Zastępca Szefa Sztabu Generalnego WP;
3) Dyrektor Departamentu Budżetowego MON - sekretarz Komisji;
4) Dyrektor Generalny MON;
5) dysponenci drugiego stopnia;
6) Szef Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego - P5 Sztabu Generalnego WP;
7) Dyrektor Departamentu Infrastruktury MON.
3. Przewodniczący Komisji, w zależności od porządku posiedzenia, zaprasza do udziału w posiedzeniach Komisji lub ich częściach osoby inne, niż wymienione w ust. 2.”,
b) uchyla się ustępy 4 i 5;
c) w ust. 7 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) nierozstrzygniętych przez przewodniczących stałych zespołów Komisji kwestii spornych, zaistniałych po weryfikacji projektów budżetów dysponentów drugiego stopnia oraz dysponentów trzeciego stopnia bezpośrednio podporządkowanych dysponentowi głównemu;”;
3) w § 10:
a) po ust. 3 dodaje się ust. 3a w brzmieniu:
„3a. Projekty budżetów uwzględniające zmiany dokonane na postawie protokołów, o których mowa w ust. 3 oraz projekty centralnych planów rzeczowych - w rozumieniu decyzji o centralnych planach rzeczowych - mogą stanowić podstawę do rozpoczęcia procedur o udzielenie zamówień, z zastrzeżeniem postanowień § 11 ust. 2 pkt 2.”,
b) po ust. 4 dodaje się ust. 4a w brzmieniu:
„4a. Dyrektor Departamentu Budżetowego MON informuje dysponentów środków budżetowych o autopoprawkach do projektu budżetu Ministerstwa zgłoszonych na etapie prac nad projektem ustawy budżetowej.”;
4) w § 11:
a) ust. 1 i 2 otrzymują brzmienie:
„1. Dyrektor Departamentu Budżetowego MON przekazuje dysponentom drugiego stopnia, trzeciego stopnia bezpośrednio podległym dysponentowi głównemu, organom planującym, organom koordynującym oraz kierownikom zakładów budżetowych, w terminie do dnia 25 października każdego roku, w szczegółowości wynikającej z ustawy, informację o:
1) kwotach dochodów i wydatków, w tym wynagrodzeń oraz limitach zatrudnienia przyjętych w projekcie ustawy budżetowej;
2) wielkości planowanych przychodów i kosztów zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych oraz przychodów i wydatków funduszy.
2. Do dnia 20 listopada roku przedplanistycznego:
1) dysponenci drugiego stopnia oraz dysponenci trzeciego stopnia bezpośrednio podlegli dysponentowi głównemu, którzy planują przekazanie całości lub części dochodów i wydatków innym dysponentom, przekazują im projekty planów finansowych w podziale na właściwych dysponentów trzeciego stopnia, obejmujące uzgodnione kwoty dochodów i wydatków podlegających przekazaniu;
2) wykonawcy centralnych planów rzeczowych - w rozumieniu decyzji o centralnych planach rzeczowych - przekazują właściwym dysponentom środków budżetowych informacje o zadaniach ujętych w tych planach, w podziale na zadania realizowane centralnie i decentralnie.”,
b) ust. 6 otrzymuje brzmienie:
„6. Zatwierdzone projekty planów finansowych, o których mowa w ust. 5, stanowią podstawę gospodarki finansowej, w okresie od dnia 1 stycznia roku budżetowego do dnia zatwierdzenia planu finansowego, sporządzonego na podstawie informacji o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków wynikających z ustawy budżetowej.”;
5) w § 12 w ust. 2 pkt 7 otrzymuje brzmienie:
„7) szczególne zasady realizacji i rozliczania niektórych wydatków.”;
6) w § 16:
a) ust. 1 i 2 otrzymują brzmienie:
„1. Zmian w decyzji budżetowej dokonuje Minister, z zastrzeżeniem ust. 2, na postawie propozycji przedłożonych przez Dyrektora Departamentu Budżetowego MON, opracowanych na podstawie wniosków: własnych, dysponentów środków budżetowych, organów planujących oraz organów koordynujących.”.
2. Dyrektor Departamentu Budżetowego MON jest upoważniony do dokonywania zmian w decyzji budżetowej:
1) w wykonaniu decyzji (zgód, postanowień) Rady Ministrów oraz Ministra Finansów;
2) zatwierdzonych korekt centralnych planów rzeczowych zawierających bilans zmian rzeczowych w ujęciu finansowym w szczegółowości pozycji wydatków;
3) w zakresie zmian układu wykonawczego i jego podziału oraz pozostałych załączników do decyzji budżetowej na podstawie uzgodnionych wniosków: dysponentów, organów planujących oraz organów koordynujących,
b) uchyla się ust. 3-5;
7) w § 17 w ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) zmian limitów zatrudnienia, stanów średniorocznych oraz planowanego zatrudnienia żołnierzy i pracowników w uzgodnieniu, stosownie do kompetencji, z Dyrektorem Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego MON oraz Szefem Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych - P1 Sztabu Generalnego WP, w tym również na wniosek tych organów;”;
8) w § 18 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W wyniku zmian, o których mowa w § 16 ust. 1 i 2, dysponenci drugiego stopnia dokonują korekt swoich planów finansowych i niezwłocznie informują podległych dysponentów o zmianach ich dotyczących. Dysponenci trzeciego stopnia podlegli dysponentom drugiego stopnia sporządzają i przesyłają im miesięczne zestawienie dokonanych korekt (własnych oraz dokonanych przez dysponenta drugiego stopnia), w szczegółowości określonej przez dysponenta drugiego stopnia, w terminie do dnia 10 następnego miesiąca.”;
9) w § 20 ust. 7 i 8 otrzymują brzmienie:
„7. W resorcie obrony narodowej nadzór nad realizacją limitów zatrudnienia, stanów średniorocznych oraz planowanego zatrudnienia żołnierzy i pracowników, sprawują:
1) Szef Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych - P1 Sztabu Generalnego WP - w odniesieniu do żołnierzy;
2) Dyrektor Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego MON - w odniesieniu do pracowników objętych i nieobjętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń zatrudnionych w wojskowych jednostkach budżetowych;
3) dysponenci środków budżetowych - w odniesieniu do żołnierzy i pracowników, za swoje gospodarstwa pomocnicze;
4) jednostki organizacyjne - w odniesieniu do żołnierzy i pracowników, za zakłady budżetowe im podlegające.
8. Dysponenci drugiego stopnia oraz Dyrektor Generalny MON kształtują - stosownie do zakresu odpowiedzialności - ewidencyjne stany osobowe zgodnie z limitami zatrudnienia, stanami średniorocznymi oraz planowanym zatrudnieniem żołnierzy i pracowników, ustalonymi w decyzji budżetowej na dany rok.”;
10) w § 20 ust. 11 otrzymuje brzmienie:
„11. Dysponenci środków budżetowych drugiego stopnia, realizujący wydatki na rzecz innych dysponentów, są obowiązani do sporządzania i przekazywania tym dysponentom kwartalnych informacji z realizowanych na ich rzecz wydatków, w terminie do dnia 20 miesiąca po zakończeniu kwartału (w uzgodnionej szczegółowości).”;
11) § 21 otrzymuje brzmienie:
„§ 21. 1. Niżej wymienione osoby funkcyjne, na podstawie informacji przedstawionych przez dysponentów, przedstawiają Ministrowi i do wiadomości Dyrektorowi Departamentu Budżetowego MON - nie rzadziej niż raz na kwartał, w terminie 35 dni po zakończeniu kwartału - następujące informacje:
1) Dyrektor Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego MON - w zakresie kształtowania się faktycznej i średniorocznej liczby pracowników, w odniesieniu do określonych w decyzji budżetowej limitów zatrudnienia oraz planowanego zatrudnienia;
2) Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji MON - w zakresie faktycznych i przewidywanych do końca roku wypłat uposażeń dwunastomiesięcznych oraz zmian w liczebności świadczeniobiorców emerytalno-rentowych;
3) Szef Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych - P1, poprzez Szefa Sztabu Generalnego WP - informacje o:
a) kształtowaniu się średniorocznych i faktycznych stanów osobowych żołnierzy w odniesieniu do limitów zatrudnienia oraz planowanych stanów średniorocznych,
b) faktycznej liczbie żołnierzy powołanych i zwolnionych z zawodowej służby wojskowej w podziale na poszczególne korpusy kadry zawodowej.
2. Informacje, o których mowa w ust. 1, muszą zawierać ocenę:
1) ewentualnych zagrożeń, dotyczących przekroczenia ustalonych w ustawie budżetowej limitów zatrudnienia, stanów średniorocznych oraz planowanego zatrudnienia żołnierzy i pracowników - mających wpływ na zaplanowane wydatki na wynagrodzenia i uposażenia;
2) działań, zmierzających do wyeliminowania zagrożeń, o których mowa w pkt 1.
3. Informacje dotyczące limitów i planowanego zatrudnienia sporządzają dysponenci środków budżetowych drugiego stopnia oraz dysponenci trzeciego stopnia bezpośrednio podlegli dysponentowi głównemu, w terminie do 20 dnia po zakończeniu miesiąca i kwartału.
4. Osoby funkcyjne, o których mowa w ust. 1, stosownie do kompetencji, w razie wystąpienia sytuacji określonej w ust. 2, mogą doraźnie zwrócić się do dysponentów środków budżetowych o dodatkowe informacje w zakresie sprawozdawczości.”;
12) w § 25:
a) ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Ostateczny termin zawierania umów, dotyczących zadań ujętych w centralnych planach rzeczowych w danym roku budżetowym, upływa z dniem 31 października roku budżetowego. Przedłużenie terminu może być dokonane decyzją (zgodą, postanowieniem) Ministra lub osoby przez niego upoważnionej.”,
b) po ust. 4 dodaje się ust. 5 w brzmieniu:
„5. Dysponenci oraz instytucje realizujące zadania ujęte w centralnych planach rzeczowych przedstawiają Ministrowi lub osobie przez niego upoważnionej - w terminie do dnia 25 października roku planowego (bądź w innym ustalonym terminie) - wnioski (wraz z uzasadnieniem) w sprawie przedłużenia terminu, o którym mowa w ust. 4, po ich uprzednim uzgodnieniu z właściwymi wykonawcami centralnych planów rzeczowych, a w zakresie planów realizowanych centralnie dodatkowo z Dyrektorem Departamentu Budżetowego MON.”;
13) § 30 otrzymuje brzmienie:
„§ 30. Zmiany zakresu planowanych i dokonywanych wydatków, określonych w załączniku Nr 1, wprowadza Dyrektor Departamentu Budżetowego MON.”;
14) uchyla się § 32;
15) załącznik Nr 1 otrzymuje brzmienie jak załącznik do niniejszej decyzji.
2. Dyrektor Generalny MON w uzgodnieniu z Szefem Sztabu Generalnego WP, w terminie do dnia 31 stycznia 2006 r., dokona zmian organizacyjno-etatowych w komórkach organizacyjnych, wynikających z ustawy z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych (Dz. U. z 2003 r. Nr 179, poz. 1750 z późn. zm.), objętych tą decyzją, adekwatnie do zmian zakresów zadań realizowanych przez Departament Kadr i Szkolnictwa Wojskowego MON oraz Generalny Zarząd Zasobów Osobowych - P1 Sztabu Generalnego WP.
3. Decyzja wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, z mocą od dnia 1 stycznia 2006 r.
Minister Obrony Narodowej: R. Sikorski
Załącznik do decyzji Nr 5/MON Ministra Obrony Narodowej
z dnia 9 stycznia 2006 r. (poz. 4)
Zakresy planowanych wydatków ujmowanych w projektach budżetów sporządzanych przez dysponentów i dyrektorów (szefów) niektórych jednostek (komórek) organizacyjnych oraz zakresy wydatków dokonywanych (przekazywanych) przez dysponentów
Lp. | WYSZCZEGÓLNIENIE | |
1 | Dowódca Wojsk Lądowych | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją, z wyjątkiem planowanych na jego rzecz przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku, dotyczące działalności i funkcjonowania jednostek Wojsk Lądowych, innych jednostek pozostających na zaopatrzeniu, w tym szczególnie w zakresie wydatków: |
|
| 1) na utrzymanie i obsługę obiektów i urządzeń, powstałych w wyniku zakończenia inwestycji zrealizowanych ze środków NSIP przekazanych w użytkowanie; |
|
| 2) na współfinansowanie funkcjonowania jednostek wielonarodowych, w tym opłacenie składek do wspólnych budżetów; |
|
| 3) na wypłatę świadczeń pieniężnych rekompensujących utracone wynagrodzenie ze stosunku pracy lub utracone uposażenie ze stosunku służbowego albo utracony dochód z prowadzonej działalności gospodarczej, które mógłby uzyskać żołnierz rezerwy w okresie odbywania ćwiczeń wojskowych; |
|
| 4) związanych z pobytem jednostek wojskowych poza granicami państwa; |
|
| 5) z tytułu przejazdów osób powołanych do czynnej służby wojskowej w czasie pokoju, posiadających karty powołania lub karty mobilizacyjne oraz osób wzywanych przez organy wojskowe w sprawach powszechnego obowiązku obrony; |
|
| 6) dotyczące ubezpieczeń komunikacyjnych pojazdów użytkowanych w jednostkach organizacyjnych; |
|
| 7) związanych z uczestnictwem w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych; |
|
| 8) na funkcjonowanie jednostek organizacyjnych bezpośrednio podporządkowanych Ministrowi, a przydzielonych na zaopatrzenie odrębnymi decyzjami; |
|
| 9) z ochrony środowiska dotyczących: zakupów sprzętu i materiałów na stanowiskach związanych z obsługą i remontem UiSW oraz szkoleniem wojsk (w tym substancji neutralizujących materiały ropopochodne), działalności edukacyjnej, opracowania planów ochrony środowiska i przestrzennego użytkowania poligonów wojskowych (garnizonowych placów ćwiczeń), zapobiegania, przeciwdziałania oraz usuwania skutków awarii UiSW, usuwania substancji zubażających warstwę ozonową oraz polichlorowanychbifenyli PCB (i innych substancji z tej grupy) w tym zastępowania PCB innymi substancjami, uzyskiwania odpowiednich pozwoleń lub decyzji na wytwarzanie, gromadzenie, magazynowanie oraz pozbywanie się odpadów wytwarzanych przez podległe jednostki organizacyjne, za wyjątkiem wydatków planowanych i realizowanych przez jednostki podległe Dyrektorowi Departamentu Infrastruktury MON; |
|
| 10) na funkcjonowanie terenowych organów administracji wojskowej; |
|
| 11) na usługi łączności na rzecz wszystkich wojskowych jednostek budżetowych obsługiwanych przez węzły łączności funkcjonujące w strukturach Wojsk Lądowych; |
|
| 12) na wyżywienie oraz równoważniki za wyżywienie na rzecz wszystkich wojskowych jednostek budżetowych będących na zaopatrzeniu w tym zakresie a podległych innym rodzajom Sił Zbrojnych oraz Dowódcy Garnizonu Warszawa (DGW); |
Lp. | WYSZCZEGÓLNIENIE | |
| (ciąg dalszy) Dowódca Wojsk Lądowych | 13) sprawdzenia gotowości bojowej i mobilizacyjnej w formie natychmiastowego stawiennictwa (niezależnie od wydatków na uposażenia i składki na zabezpieczenie społeczne żołnierzy rezerwy planowanych przez Departament Budżetowy MON); |
|
| 14) szkolenia poborowych - kandydatów na kierowców kat C i C+E. |
|
| 2. Planuje inne, niż wymienione w pkt 1, wydatki według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez: |
|
| 1) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności MON, dotyczące organizacji przedsięwzięć kulturalno-oświatowych, patriotycznych i sportowo-rekreacyjnych, w tym nagród i wyróżnień dla laureatów tych przedsięwzięć, z wyjątkiem planowanych centralnie przez Departament Administracyjny MON; |
|
| 2) Podsekretarza Stanu w MON, Dyrektora Departamentu Współpracy Międzynarodowej MON, na przedsięwzięcia wynikające z planu, o którym mowa w § 2 pkt 20 lit. a; |
|
| 3) szefów generalnych zarządów oraz Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP, dotyczące zadań określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO i Wymaganiach Długoterminowych dla RP, koordynowanych przez te zarządy; |
|
| 4) Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP, dotyczące: |
|
| a) zakupu leków, refundacji za leki OTC, szczepionek, sprzętu i materiałów medycznych, płynów infuzyjnych, zestawów medycznych oraz indywidualnego wyposażenia medycznego żołnierzy, |
|
| b) specjalizacji medycznych żołnierzy zawodowych pełniących służbę w wojskowych jednostkach budżetowych, |
|
| c) świadczeń zdrowotnych dla osób, które doznały uszczerbku na zdrowiu w związku z wykonywaniem zadań poza granicami kraju, a także po ich zwolnieniu ze służby lub ustaniu umowy o pracę (zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 11 października 2005 r. w sprawie warunków otrzymywania świadczeń opieki zdrowotnej udzielanych żołnierzom w służbie czynnej i pracownikom wojska, Dz. U. Nr 208, poz. 1740), |
|
| d) sprzętu i wyposażenia oraz usług - dla jednostek podległych Szefowi Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia (Wojskowe Ośrodki Medycyny Prewencyjnej, Centrum Szkolenia Wojskowych Służb Medycznych, Szkoła Podoficerska Służb Medycznych); |
|
| 5) Dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji MON dotyczącej działalności rekonwersyjnej w resorcie obrony narodowej; |
|
| 6) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego MON, dotyczące planu kształcenia i doskonalenia zawodowego; |
|
| 7) Dyrektora Wojskowego Centrum Normalizacji, Jakości i Kodyfikacji, dotyczące planu prac normalizacyjnych; |
|
| 8) organy planujące i sądy wojskowe, dotyczące utrzymania i funkcjonowania ich struktur; |
|
| 9) Szefa Generalnego Zarządu Rozpoznania Wojskowego - P2 Sztabu Generalnego WP, dotyczące zakupu materiałów i wyposażenia do produkcji map. |
|
| 3. Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa na zaplanowane wydatki oraz wydatki zaplanowane przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku: |
Lp. | WYSZCZEGÓLNIENIE | |
| (ciąg dalszy) Dowódca Wojsk Lądowych | 1) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje dysponentom trzeciego stopnia, dla których dochody i wydatki zostały określone w jego planie finansowym; |
2) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie określonych wydatków dotyczących wszystkich lub części jednostek podległych Dowódcy Wojsk Lądowych; | ||
|
| 3) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na przejściowe finansowanie wydatków dotyczących wsparcia Państwa-Gospodarza (HNS), a następnie je rozlicza, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej; |
|
| 4) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje wydatki na zakupy inwestycyjne i zakupy materiałów i wyposażenia w części dotyczącej realizacji centralnej. |
2. | Dowódca Sił Powietrznych | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją, z wyjątkiem planowanych na jego rzecz przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku, dotyczące działalności i funkcjonowania jednostek Sił Powietrznych, innych jednostek pozostających na zaopatrzeniu, w tym szczególnie w zakresie wydatków: |
|
| 1) na utrzymanie i obsługę obiektów i urządzeń, powstałych w wyniku zakończenia inwestycji zrealizowanych ze środków NSIP przekazanych w użytkowanie; |
|
| 2) na realizację zadań związanych z transportem VIP; |
|
| 3) na wypłatę świadczeń pieniężnych rekompensujących utracone wynagrodzenie ze stosunku pracy lub utracone uposażenie ze stosunku służbowego albo utracony dochód z prowadzonej działalności gospodarczej, które mógłby uzyskać żołnierz rezerwy w okresie odbywania ćwiczeń wojskowych; |
|
| 4) związanych z pobytem jednostek wojskowych poza granicami państwa; |
|
| 5) z tytułu przejazdów osób powołanych do czynnej służby wojskowej w czasie pokoju, posiadających karty powołania lub karty mobilizacyjne oraz osób wzywanych przez organy wojskowe w sprawach powszechnego obowiązku obrony; |
|
| 6) związanych z uczestnictwem w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych; |
|
| 7) na funkcjonowanie jednostek organizacyjnych bezpośrednio podporządkowanych Ministrowi, a przydzielonych na zaopatrzenie odrębnymi decyzjami; |
|
| 8) z ochrony środowiska dotyczących: zakupów sprzętu i materiałów na stanowiskach związanych z obsługą i remontem UiSW oraz szkoleniem wojsk (w tym substancji neutralizujących materiały ropopochodne), działalności edukacyjnej, opracowania planów ochrony środowiska i przestrzennego użytkowania poligonów wojskowych (garnizonowych placów ćwiczeń), zapobiegania, przeciwdziałania oraz usuwania skutków awarii UiSW, usuwania substancji zubażających warstwę ozonową oraz polichlorowanychbifenyli PCB (i innych substancji z tej grupy) w tym zastępowania PCB innymi substancjami, uzyskiwania odpowiednich pozwoleń lub decyzji na wytwarzanie, gromadzenie, magazynowanie oraz pozbywanie się odpadów wytwarzanych przez podległe jednostki organizacyjne, za wyjątkiem wydatków planowanych i realizowanych przez jednostki podległe Dyrektorowi Departamentu Infrastruktury MON; |
Lp. | WYSZCZEGÓLNIENIE | |
| (ciąg dalszy) Dowódca Sił Powietrznych | 9) na działalność Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego z uwzględnieniem zasad zawartych w rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej i Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 3 grudnia 2002 r. w sprawie refundacji kosztów ponoszonych przez Ministerstwo Obrony Narodowej w związku z działalnością Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego (Dz. U. Nr 208, poz. 1772); |
|
| 10) na usługi łączności na rzecz wszystkich wojskowych jednostek budżetowych obsługiwanych przez węzły łączności funkcjonujące w strukturach Sił Powietrznych; |
|
| 11) na wyżywienie oraz równoważniki za wyżywienie na rzecz wszystkich wojskowych jednostek budżetowych będących na zaopatrzeniu w tym zakresie a podległych innym rodzajom Sił Zbrojnym oraz DGW; |
|
| 12) sprawdzenia gotowości bojowej i mobilizacyjnej w formie natychmiastowego stawiennictwa (niezależnie od wydatków na uposażenia i składki na zabezpieczenie społeczne żołnierzy rezerwy planowanych przez Departament Budżetowy MON); |
|
| 13) na organizację i wykonanie pokazów lotniczych „Air Show" - stosownie do podjętych decyzji przez Kierownictwo Ministerstwa. |
|
| 2. Planuje wydatki, w tym również w ramach środków uzyskanych z rezerwy celowej budżetu państwa, na realizację zadań związanych z programem wyposażania Sił Zbrojnych w samoloty wielozadaniowe. |
|
| 3. Planuje inne, niż wymienione w pkt 1 i 2, wydatki według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez: |
|
| 1) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności MON, dotyczące organizacji przedsięwzięć kulturalno-oświatowych, patriotycznych i sportowo-rekreacyjnych, w tym nagród i wyróżnień dla laureatów tych przedsięwzięć, z wyjątkiem planowanych centralnie przez Departament Administracyjny MON; |
|
| 2) Podsekretarza Stanu w MON, Dyrektora Departamentu Współpracy Międzynarodowej MON, na przedsięwzięcia wynikające z planu, o którym mowa w § 2 pkt 20 lit. a; |
|
| 3) szefów generalnych zarządów oraz Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP, dotyczące zadań określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO i Wymaganiach Długoterminowych dla RP, koordynowanych przez te zarządy; |
|
| 4) Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP, dotyczące: |
|
| a) zakupu leków, refundacji za leki OTC, szczepionek, sprzętu i materiałów medycznych, płynów infuzyjnych, zestawów medycznych oraz indywidualnego wyposażenia medycznego żołnierzy, |
|
| b) specjalizacji medycznych żołnierzy zawodowych pełniących służbę w wojskowych jednostkach budżetowych, |
|
| c) świadczeń zdrowotnych dla osób, które doznały uszczerbku na zdrowiu w związku z wykonywaniem zadań poza granicami kraju, a także po ich zwolnieniu ze służby lub ustaniu umowy o pracę (zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 11 października 2005 r. w sprawie warunków otrzymywania świadczeń opieki zdrowotnej udzielanych żołnierzom w służbie czynnej i pracownikom wojska, Dz. U. Nr 208, poz. 1740); |
|
| 5) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego MON, dotyczące planu kształcenia i doskonalenia zawodowego; |
Lp. | WYSZCZEGÓLNIENIE | |
| (ciąg dalszy) Dowódca Sił Powietrznych | 6) Dyrektora Wojskowego Centrum Normalizacji, Jakości i Kodyfikacji, dotyczące planu prac normalizacyjnych; |
7) organy planujące, dotyczące utrzymania i funkcjonowania ich struktur. | ||
|
| 4. Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa na zaplanowane wydatki oraz wydatki zaplanowane przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku: |
|
| 1) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje dysponentom trzeciego stopnia, dla których dochody i wydatki zostały określone w jego planie finansowym; |
|
| 2) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie określonych wydatków dotyczących wszystkich lub części jednostek podległych Dowódcy Sił Powietrznych; |
|
| 3) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na przejściowe finansowanie wydatków dotyczących wsparcia Państwa-Gospodarza (HNS), a następnie je rozlicza, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej; |
|
| 4) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje wydatki na zakupy inwestycyjne i zakupy materiałów i wyposażenia w części dotyczącej realizacji centralnej. |
3. | Dowódca Marynarki Wojennej | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją, z wyjątkiem planowanych na jego rzecz przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku, dotyczące działalności i funkcjonowania jednostek Marynarki Wojennej, innych jednostek pozostających na zaopatrzeniu, w tym szczególnie w zakresie wydatków: |
|
| 1) na utrzymanie i obsługę obiektów i urządzeń, powstałych w wyniku zakończenia inwestycji zrealizowanych ze środków NSIP przekazanych w użytkowanie; |
|
| 2) na wypłatę świadczeń pieniężnych rekompensujących utracone wynagrodzenie ze stosunku pracy lub utracone uposażenie ze stosunku służbowego, albo utracony dochód z prowadzonej działalności gospodarczej, które mógłby uzyskać żołnierz rezerwy w okresie odbywania ćwiczeń wojskowych; |
|
| 3) związanych z pobytem jednostek wojskowych poza granicami państwa; |
|
| 4) z tytułu przejazdów osób powołanych do czynnej służby wojskowej w czasie pokoju, posiadających karty powołania lub karty mobilizacyjne oraz osób wzywanych przez organy wojskowe w sprawach powszechnego obowiązku obrony; |
|
| 5) związanych z uczestnictwem w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych; |
|
| 6) na funkcjonowanie jednostek organizacyjnych bezpośrednio podporządkowanych Ministrowi, a przydzielonych na zaopatrzenie odrębnymi decyzjami Ministra; |
|
| 7) z ochrony środowiska dotyczących: zakupów sprzętu i materiałów na stanowiskach związanych z obsługą i remontem UiSW oraz szkoleniem wojsk (w tym substancji neutralizujących materiały ropopochodne), działalności edukacyjnej, opracowania planów ochrony środowiska i przestrzennego użytkowania poligonów wojskowych (garnizonowych placów ćwiczeń), zapobiegania, przeciwdziałania oraz usuwania skutków awarii UiSW, usuwania substancji zubażających warstwę ozonową oraz |
Lp. | WYSZCZEGÓLNIENIE | |
| (ciąg dalszy) Dowódca Marynarki Wojennej | polichlorowanychbifenyli PCB (i innych substancji z tej grupy) w tym zastępowania PCB innymi substancjami, uzyskiwania odpowiednich pozwoleń lub decyzji na wytwarzanie, gromadzenie, magazynowanie oraz pozbywanie się odpadów wytwarzanych przez podległe jednostki organizacyjne, za wyjątkiem wydatków planowanych i realizowanych przez jednostki podległe Dyrektorowi Departamentu Infrastruktury MON; |
|
| 8) na dotację dla Akademii Marynarki Wojennej; |
|
| 9) na ubezpieczenia okrętów i innych jednostek pływających, w tym jachtów; |
|
| 10) na usługi łączności na rzecz wszystkich wojskowych jednostek budżetowych obsługiwanych przez węzły łączności funkcjonujące w strukturach Marynarki Wojennej; |
|
| 11) na wyżywienie oraz równoważniki za wyżywienie na rzecz wszystkich wojskowych jednostek budżetowych będących na zaopatrzeniu w tym zakresie a podległych innym rodzajom Sił Zbrojnych oraz DGW; |
|
| 12) sprawdzenia gotowości bojowej i mobilizacyjnej w formie natychmiastowego stawiennictwa (niezależnie od wydatków na uposażenia i składki na zabezpieczenie społeczne żołnierzy rezerwy planowanych przez Departament Budżetowy MON), |
|
| 2. Planuje inne, niż wymienione w pkt 1, wydatki według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez: |
|
| 1) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności MON, dotyczące organizacji przedsięwzięć kulturalno-oświatowych, patriotycznych i sportowo-rekreacyjnych, w tym nagród i wyróżnień dla laureatów tych przedsięwzięć, z wyjątkiem planowanych centralnie przez Departament Administracyjny MON; |
|
| 2) Podsekretarza Stanu w MON, Dyrektora Departamentu Współpracy Międzynarodowej MON, na przedsięwzięcia wynikające z planu o którym mowa w § 2 pkt 20 lit. a; |
|
| 3) szefów generalnych zarządów Sztabu Generalnego WP, dotyczące zadań określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO i Wymaganiach Długoterminowych dla RP, koordynowanych przez te zarządy; |
|
| 4) Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP, dotyczące: |
|
| a) zakupu leków, refundacji za leki OTC, szczepionek, sprzętu i materiałów medycznych, płynów infuzyjnych, zestawów medycznych oraz indywidualnego wyposażenia medycznego żołnierzy, |
|
| b) specjalizacji medycznych żołnierzy zawodowych pełniących służbę w wojskowych jednostkach budżetowych, |
|
| c) świadczeń zdrowotnych dla osób, które doznały uszczerbku na zdrowiu w związku z wykonywaniem zadań poza granicami kraju, a także po ich zwolnieniu ze służby lub ustaniu umowy o pracę (zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 11 października 2005 r. w sprawie warunków otrzymywania świadczeń opieki zdrowotnej udzielanych żołnierzom w służbie czynnej i pracownikom wojska, Dz. U. Nr 208, poz. 1740); |
|
| 5) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego MON, dotyczące planu kształcenia i doskonalenia zawodowego; |
|
| 6) Dyrektora Wojskowego Centrum Normalizacji, Jakości i Kodyfikacji, dotyczące planu prac normalizacyjnych; |
|
| 7) organy planujące i sądy wojskowe, dotyczące utrzymania i funkcjonowania ich struktur; |
Lp. | WYSZCZEGÓLNIENIE | |
| (ciąg dalszy) Dowódca Marynarki Wojennej | 3. Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa na zaplanowane wydatki oraz wydatki zaplanowane przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku: |
1) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje dysponentom trzeciego stopnia, dla których dochody i wydatki zostały określone w jego planie finansowym; | ||
|
| 2) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie określonych wydatków dotyczących wszystkich lub części jednostek podległych Dowództwu Marynarki Wojennej; |
|
| 3) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na przejściowe finansowanie wydatków dotyczących wsparcia Państwa-Gospodarza (HNS), a następnie je rozlicza, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej; |
|
| 4) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje wydatki na zakupy inwestycyjne i zakupy materiałów i wyposażenia, w części dotyczącej realizacji centralnej. |
4. | Dowódca Garnizonu Warszawa | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją, z wyjątkiem planowanych na jego rzecz przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku, dotyczące działalności i funkcjonowania jednostek Dowództwa Garnizonu Warszawa, innych jednostek pozostających na zaopatrzeniu, w tym szczególnie w zakresie wydatków: |
|
| 1) Domu Emeryta Wojskowego oraz zadań centralnych realizowanych przez służbę zdrowia w Wojskowym Ośrodku Farmacji i Techniki Medycznej w Celestynowie; |
|
| 2) na utrzymanie i obsługę obiektów i urządzeń powstałych w wyniku zakończenia inwestycji zrealizowanych ze środków NSIP, przekazanych w użytkowanie; |
|
| 3) związanych z pobytem jednostek wojskowych poza granicami państwa; |
|
| 4) związanych z uczestnictwem w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych; |
|
| 5) na funkcjonowanie jednostek organizacyjnych bezpośrednio podporządkowanych Ministrowi, a przydzielonych na zaopatrzenie odrębnymi decyzjami; |
|
| 6) z ochrony środowiska dotyczących: zakupów sprzętu i materiałów na stanowiskach związanych z obsługą i remontem UiSW oraz szkoleniem wojsk (w tym substancji neutralizujących materiały ropopochodne), działalności edukacyjnej, opracowania planów ochrony środowiska i przestrzennego użytkowania poligonów wojskowych (garnizonowych placów ćwiczeń), zapobiegania, przeciwdziałania oraz usuwania skutków awarii UiSW, usuwania substancji zubażających warstwę ozonową oraz polichlorowanychbifenyli PCB (i innych substancji z tej grupy) w tym zastępowania PCB innymi substancjami, uzyskiwania odpowiednich pozwoleń lub decyzji na wytwarzanie, gromadzenie, magazynowanie oraz pozbywanie się odpadów wytwarzanych przez podległe jednostki organizacyjne, za wyjątkiem wydatków planowanych i realizowanych przez jednostki podległe Dyrektorowi Departamentu Infrastruktury MON; |
|
| 7) na zabezpieczenie komórek organizacyjnych Ministerstwa, w obszarze: |
|
| a) równoważników wypłacanych w zamian należności rzeczowych, |
|
| b) ochrony obiektów, |
|
| c) eksploatacji samochodów służbowych, z wyjątkiem paliw, |
|
| d) zabezpieczenia medyczno-sanitarnego, |
Lp. | WYSZCZEGÓLNIENIE | |
| (ciąg dalszy) | e) gotowości bojowej, |
| Dowódca Garnizonu Warszawa | f) szkolenia wojskowego żołnierzy zawodowych, |
g) funkcjonowania systemu łączności, z wyjątkiem wydatków dotyczących opłat telekomunikacyjnych i zakupów aparatów telefonicznych; | ||
|
| 8) na usługi łączności na rzecz wszystkich wojskowych jednostek budżetowych obsługiwanych przez węzły łączności funkcjonujące w strukturach Dowództwa Garnizonu Warszawa, z wyjątkiem wydatków o których mowa w ppkt 7 lit. g; |
|
| 9) na wyżywienie oraz równoważniki za wyżywienie na rzecz wszystkich wojskowych jednostek budżetowych będących na zaopatrzeniu w tym zakresie, a podległych rodzajom Sił Zbrojnych; |
|
| 10) sprawdzenia gotowości bojowej i mobilizacyjnej w formie natychmiastowego stawiennictwa (niezależnie od wydatków na uposażenia i składki na zabezpieczenie społeczne żołnierzy rezerwy planowanych przez Departament Budżetowy MON), |
|
| 2. Planuje inne, niż wymienione w pkt 1, wydatki według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez: |
|
| 1) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności MON, dotyczące organizacji przedsięwzięć kultura l no-oświatowych, patriotycznych i sportowo-rekreacyjnych, w tym nagród i wyróżnień dla laureatów tych przedsięwzięć, z wyjątkiem planowanych centralnie przez Departament Administracyjny MON; |
|
| 2) Dyrektora Centrum Informacyjnego MON - wydatki dotyczące działalności promocyjno-informacyjnej i wydawniczej Ministerstwa; |
|
| 3) Podsekretarza Stanu w MON, Dyrektora Departamentu Współpracy Międzynarodowej MON, na przedsięwzięcia wynikające z planu o którym mowa w § 2 pkt 20 lit. a; |
|
| 4) Szefa Generalnego Zarządu Dowodzenia i Łączności - P6 Sztabu Generalnego WP, dotyczące: |
|
| a) opłat za dzierżawę łączy telekomunikacyjnych, |
|
| b) opłat z tytułu użytkowania widm częstotliwości i zasobów numeracyjnych, |
|
| 5) Szefa Generalnego Zarządu Rozpoznania Wojskowego - P2 Sztabu Generalnego WP, dotyczące: |
|
| a) opracowania wydawnictw topograficznych oraz produktów numerycznego zobrazowania terenów, |
|
| b) zakupu materiałów i wyposażenia do produkcji map, |
|
| c) wydatków wynikających z realizacji umów międzynarodowych i bilateralnych w zakresie produktów geograficznych oraz zaopatrzenia Sił Zbrojnych w niezbędne wydawnictwa geograficzne, |
|
| d) opłat za pozyskiwanie informacji meteorologicznych dla potrzeb Sił Zbrojnych w kraju i za granicą; |
|
| 6) szefów generalnych zarządów oraz Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP, dotyczące zadań określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO i Wymaganiach Długoterminowych dla RP, koordynowanych przez te zarządy; |
|
| 7) Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP, dotyczące: |
|
| a) zakupu leków, refundacji za leki OTC, szczepionek, sprzętu i materiałów medycznych, płynów infuzyjnych, zestawów medycznych oraz indywidualnego wyposażenia medycznego żołnierzy, |
|
| b) specjalizacji medycznych żołnierzy zawodowych pełniących służbę w wojskowych jednostkach budżetowych, |
Lp. | WYSZCZEGÓLNIENIE | |
| (ciąg dalszy) Dowódca Garnizonu Warszawa | c) świadczeń zdrowotnych dla osób, które doznały uszczerbku na zdrowiu w związku z wykonywaniem zadań poza granicami kraju, a także po ich zwolnieniu ze służby lub ustaniu umowy o pracę (zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 11 października 2005 r. w sprawie warunków otrzymywania świadczeń opieki zdrowotnej udzielanych żołnierzom w służbie czynnej i pracownikom wojska, Dz. U. Nr 208, poz. 1740), |
|
| d) sprzętu i wyposażenia oraz usług - dla jednostek podległych Szefowi Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia (Wojskowy Ośrodek Farmacji i Techniki Medycznej w Celestynowie, Centrum Reagowania Epidemiologicznego); |
|
| 8) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego MON, dotyczące planu kształcenia i doskonalenia zawodowego; |
|
| 9) Dyrektora Wojskowego Centrum Normalizacji, Jakości i Kodyfikacji, dotyczące planu prac normalizacyjnych; |
|
| 10) organy planujące i sądy wojskowe, dotyczące utrzymania i funkcjonowania ich struktur. |
|
| 3. Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa na zaplanowane wydatki oraz wydatki zaplanowane przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku: |
|
| 1) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje dysponentom trzeciego stopnia, dla których dochody i wydatki zostały określone w planie finansowym tego dysponenta; |
|
| 2) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie określonych wydatków dotyczących wszystkich lub części jednostek podległych Dowództwu Garnizonu Warszawa; |
|
| 3) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie wydatków dotyczących wsparcia wojsk obcych (HNS), a następnie je rozlicza, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej; |
|
| 4) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje wydatki na zakupy inwestycyjne i zakupy materiałów i wyposażenia, w części dotyczącej realizacji centralnej. |
5. | Szef Wojskowych Służb Informacyjnych (WSI) | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją, z wyjątkiem planowanych na jego rzecz przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku, dotyczące działalności i funkcjonowania jednostek WSI, w tym szczególnie w zakresie wydatków: |
|
| 1) związanych z uczestniczeniem w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych; |
|
| 2) w zakresie wydatków związanych z prowadzeniem certyfikacji na potrzeby Sił Zbrojnych; |
|
| 3) związanych z pobytem pododdziałów wojskowych poza granicami państwa; |
|
| 4) z ochrony środowiska dotyczących: zakupów sprzętu i materiałów na stanowiskach związanych z obsługą i remontem UiSW oraz szkoleniem wojsk (w tym substancji neutralizujących materiały ropopochodne), działalności edukacyjnej, opracowania planów ochrony środowiska i przestrzennego użytkowania poligonów wojskowych (garnizonowych placów ćwiczeń), zapobiegania, przeciwdziałania oraz usuwania skutków awarii UiSW, usuwania substancji zubażających warstwę ozonową oraz |
Lp. | WYSZCZEGÓLNIENIE | |
| (ciąg dalszy) Szef Wojskowych Służb Informacyjnych (WSI) | polichlorowanychbifenyli PCB (i innych substancji z tej grupy) w tym zastępowania PCB innymi substancjami, uzyskiwania odpowiednich pozwoleń lub decyzji na wytwarzanie, gromadzenie, magazynowanie oraz pozbywanie się odpadów wytwarzanych przez podległe jednostki organizacyjne, za wyjątkiem wydatków planowanych i realizowanych przez jednostki podległe Dyrektorowi Departamentu Infrastruktury MON; |
|
| 5) na wydatki bieżące realizowane przez Wojskową Administrację Koszar podporządkowany szefowi WSI - w zakresie jego utrzymania, konserwacji pomieszczeń i budynków, zakupu wody, usług komunalnych (w tym zrzut ścieków), za wyjątkiem planowanych na jego rzecz w ramach planu finansowego dysponenta głównego. |
|
| 2. Planuje inne, niż wymienione w pkt 1, wydatki według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez: |
|
| 1) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności MON, dotyczące organizacji przedsięwzięć kulturalno-oświatowych, patriotycznych i sportowo-rekreacyjnych, w tym nagród i wyróżnień dla laureatów tych przedsięwzięć, z wyjątkiem planowanych centralnie przez Departament Administracyjny MON; |
|
| 2) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego MON, dotyczące planu kształcenia i doskonalenia zawodowego; |
|
| 3) szefów generalnych zarządów oraz Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP, dotyczące zadań określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO i Wymaganiach Długoterminowych dla RP, koordynowanych przez te zarządy; |
|
| 4) Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP, dotyczące: |
|
| a) zakupu leków, refundacji za leki OTC, szczepionek, sprzętu i materiałów medycznych, płynów infuzyjnych, zestawów medycznych oraz indywidualnego wyposażenia medycznego żołnierzy, |
|
| b) specjalizacji medycznych żołnierzy zawodowych pełniących służbę w wojskowych jednostkach budżetowych, |
|
| c) świadczeń zdrowotnych dla osób, które doznały uszczerbku na zdrowiu w związku z wykonywaniem zadań poza granicami kraju, a także po ich zwolnieniu ze służby lub ustaniu umowy o pracę (zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 11 października 2005 r. w sprawie warunków otrzymywania świadczeń opieki zdrowotnej udzielanych żołnierzom w służbie czynnej i pracownikom wojska, Dz. U. Nr 208, poz. 1740). |
|
| 3. Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa na zaplanowane wydatki oraz wydatki zaplanowane przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku: |
|
| 1) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje dysponentom trzeciego stopnia, dla których dochody i wydatki zostały określone w planie finansowym tego dysponenta; |
|
| 2) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie określonych wydatków dotyczących wszystkich lub części jednostek podległych WSI; |
|
| 3) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie wydatków dotyczących wsparcia wojsk obcych (HNS), a następnie je rozlicza, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej; |
|
| 4) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje wydatki na zakupy inwestycyjne i zakupy materiałów i wyposażenia, w części dotyczącej realizacji centralnej. |
Lp. | WYSZCZEGÓLNIENIE | |
6. | Komendant Główny Żandarmerii Wojskowej | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją, z wyjątkiem planowanych na jego rzecz przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku, dotyczące działalności i funkcjonowania jednostek wojskowych Żandarmerii Wojskowej, w tym szczególnie w zakresie wydatków: |
|
| 1) związanych z uczestniczeniem w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych; |
|
| 2) związanych z pobytem pododdziałów wojskowych poza granicami państwa; |
|
| 3) z ochrony środowiska dotyczących: zakupów sprzętu i materiałów na stanowiskach związanych z obsługą i remontem UiSW oraz szkoleniem wojsk (w tym substancji neutralizujących materiały ropopochodne), działalności edukacyjnej, opracowania planów ochrony środowiska i przestrzennego użytkowania poligonów wojskowych (garnizonowych placów ćwiczeń), zapobiegania, przeciwdziałania oraz usuwania skutków awarii UiSW, usuwania substancji zubażających warstwę ozonową oraz polichlorowanychbifenyli PCB (i innych substancji z tej grupy) w tym zastępowania PCB innymi substancjami, uzyskiwania odpowiednich pozwoleń lub decyzji na wytwarzanie, gromadzenie, magazynowanie oraz pozbywanie się odpadów wytwarzanych przez podległe jednostki organizacyjne, za wyjątkiem wydatków planowanych i realizowanych przez jednostki podległe Dyrektorowi Departamentu Infrastruktury MON; |
|
| 2. Planuje inne, niż wymienione w pkt 1, wydatki według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez: |
|
| 1) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności MON, dotyczące organizacji przedsięwzięć kultura l no-oświatowych, patriotycznych i sportowo-rekreacyjnych, w tym nagród i wyróżnień dla laureatów tych przedsięwzięć, z wyjątkiem planowanych centralnie przez Departament Administracyjny MON; |
|
| 2) Podsekretarza Stanu w MON, Dyrektora Departamentu Współpracy Międzynarodowej MON, na przedsięwzięcia wynikające z planu o którym mowa w § 2 pkt 20 lit. a; |
|
| 3) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego MON, dotyczące planu kształcenia i doskonalenia zawodowego; |
|
| 4) szefów generalnych zarządów oraz Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP, dotyczące zadań określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO i Wymaganiach Długoterminowych dla RP, koordynowanych przez te zarządy; |
|
| 5) Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP, dotyczące: |
|
| a) zakupu leków, refundacji za leki OTC, szczepionek, sprzętu i materiałów medycznych, płynów infuzyjnych, zestawów medycznych oraz indywidualnego wyposażenia medycznego żołnierzy, |
|
| b) specjalizacji medycznych żołnierzy zawodowych pełniących służbę w wojskowych jednostkach budżetowych, |
|
| c) świadczeń zdrowotnych dla osób, które doznały uszczerbku na zdrowiu w związku z wykonywaniem zadań poza granicami kraju, a także po ich zwolnieniu ze służby lub ustaniu umowy o pracę (zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 11 października 2005 r. w sprawie warunków otrzymywania świadczeń opieki zdrowotnej udzielanych żołnierzom w służbie czynnej i pracownikom wojska, Dz. U. Nr 208, poz. 1740). |
Lp. | WYSZCZEGÓLNIENIE | |
| (ciąg dalszy) Komendant Główny Żandarmerii Wojskowej | 3. Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa na zaplanowane wydatki oraz wydatki zaplanowane przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku: |
1) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje dysponentom trzeciego stopnia, dla których dochody i wydatki zostały określone w planie finansowym tego dysponenta; | ||
|
| 2) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie określonych wydatków dotyczących wszystkich lub części jednostek podległych Komendzie Głównej Żandarmerii Wojskowej; |
|
| 3) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie wydatków dotyczących wsparcia wojsk obcych (HNS), a następnie je rozlicza o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej; |
|
| 4) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje wydatki na zakupy inwestycyjne i zakupy materiałów i wyposażenia, w części dotyczącej realizacji centralnej. |
7. | Dyrektor Departamentu Administracyj-nego MON | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki, objęte klasyfikacją w rozdziale „Urzędy naczelnych i centralnych organów administracji rządowej", dotyczące komórek organizacyjnych Ministerstwa za wyjątkiem planowanych na rzecz tych komórek przez DGW. |
|
| 2. Planuje wydatki w rozdziale „Centralne Wsparcie", według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez: |
|
| 1) Szefa Generalnego Zarządu Operacyjnego - P3 Sztabu Generalnego WP, dotyczące treningów i ćwiczeń, gier wojennych organizowanych przez Szefa Sztabu Generalnego WP; |
|
| 2) Szefa Generalnego Zarządu Dowodzenia i Łączności - P6 Sztabu Generalnego WP, dotyczące projektów wynalazczych przyjętych do zastosowania w Siłach Zbrojnych na podstawie postanowień Szefa Sztabu Generalnego WP; |
|
| 3) szefów generalnych zarządów oraz Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP, dotyczące zadań określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO i Wymaganiach Długoterminowych dla RP, koordynowanych przez te zarządy z wyjątkiem planowanych przez dysponentów drugiego stopnia. |
|
| 3. Planuje wydatki w rozdziale „Pozostałe jednostki wojskowe" według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez: |
|
| 1) Szefa Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych - P1 Sztabu Generalnego WP - wydatki dotyczące przedsięwzięć w zakresie dyscypliny w Siłach Zbrojnych; |
|
| 2) Dyrektora Departamentu Polityki Obronnej MON - wydatki dotyczące: |
|
| a) ćwiczeń wojskowych organizowanych przy udziale wojewodów i innych przedstawicieli władz cywilnych, |
|
| b) szkolenia kadr kierowniczych administracji rządowej spoza resortu obrony narodowej oraz zakupu literatury fachowej w związku z tym szkoleniem, |
|
| c) upowszechniania problemów zewnętrznego bezpieczeństwa państwa i polskiej polityki obronnej; |
|
| 3) Dyrektora Departamentu Współpracy Międzynarodowej MON - wydatki dotyczące: |
|
| a) implementacji międzynarodowych porozumień rozbrojeniowych z wyjątkiem planowanych przez dysponentów drugiego stopnia wydatków objętych centralnymi planami rzeczowymi, |
Lp. | WYSZCZEGÓLNIENIE | |
| (ciąg dalszy) Dyrektor Departa-mentu Administra-cyjnego MON | b) zakupu upominków wręczanych podczas podróży i kontaktów zagranicznych, |
c) finansowania studiów służby zagranicznej; | ||
4) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego MON - wydatki dotyczące: | ||
|
| a) odbywania studiów (szkoleń) przez żołnierzy i pracowników resortu obrony narodowej poza granicami kraju, w tym również w ramach środków pochodzących z rezerw celowych budżetu państwa, |
|
| b) zakupu medali, legitymacji służbowych itp., |
|
| c) funkcjonowania Centralnej Komisji Egzaminacyjnej Języków Obcych MON, |
|
| d) organizacji sympozjów, seminariów oraz kursów instruktorsko-metodycznych w zakresie problematyki naukowej i edukacyjnej, |
|
| e) prenumeraty aktów prawnych i wydawnictw Ministerstwa Edukacji Narodowej w zakresie problematyki szkolnictwa; |
|
| 5) Dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji MON - wydatki dotyczące udziału w konferencjach Międzynarodowego Komitetu Wojskowych Służb Socjalnych (CLIMS); |
|
| 6) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności MON - wydatki dotyczące: |
|
| a) zakupu dla bibliotek oświatowych wojska literatury kwalifikowanej przez Centralną Komisję do Spraw Zakupu Materiałów Bibliotecznych, |
|
| b) zakupu filmów i licencji filmowych, |
|
| c) zakupu dla wojsk dzieł sztuki i wydawnictw z zakresu problematyki społeczno-wychowawczej, |
|
| d) rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 23 września 2002 r. w sprawie wyróżniania żołnierzy (Dz. U. Nr 162, poz.1341). |
|
| e) organizacji centralnych przedsięwzięć kultura l no-oświatowych, patriotycznych i sportowo-rekreacyjnych w tym nagród i wyróżnień dla laureatów tych przedsięwzięć, |
|
| f) realizacji centralnych przedsięwzięć w zakresie promocji obronności. |
|
| 4. W rozdziale „Pozostałe jednostki wojskowe" planuje wydatki na wypłatę żołnierzom zawodowym pełniących służbę w Ministerstwie należności, o których mowa w art. 74 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych (Dz. U. Nr 179, poz. 1750 z późn. zm.). |
|
| 5. Zaplanowane wydatki realizuje jako dysponent trzeciego stopnia, z wyjątkiem wydatków przekazanych w podziale układu wykonawczego właściwym dysponentom w terminie, o którym mowa w § 11 ust. 2. |
|
| 6. Wykonuje obsługę finansowo-księgową z zakresu wynagrodzeń dla krajowych konsultantów w dziedzinie lub dziedzinach medycyny związanych z obronnością kraju w czasie wojny i pokoju a także recenzentów prac badawczych i rozwojowych w dziedzinie medycyny, zaplanowanych przez Dyrektora Departamentu Budżetowego, których obsługę merytoryczną sprawuje Szef Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP. |
Lp. | WYSZCZEGÓLNIENIE | |
8. | Dowódca Jednostki Wojskowej 2305 | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją, dotyczące Jednostki Wojskowej 2305, w tym wydatków bieżących na utrzymanie infrastruktury, z wyjątkiem wydatków planowanych na jego rzecz w ramach planu finansowego dysponenta głównego. |
|
| 2. Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa, wykorzystuje (wydatkuje) na zaplanowane wydatki oraz przekazuje wydatki w podziale układu wykonawczego właściwym dysponentom w terminie, o którym mowa w § 11 ust. 2, z uwzględnieniem wydatków na modernizację techniczną realizowaną centralnie. Jako dysponent trzeciego stopnia przekazuje wydatki na modernizację techniczną i zakupy środków materiałowych w części dotyczącej realizacji centralnej. |
9. | Dyrektorzy Wojskowych Biur Emerytalnych | Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa, wykorzystują (wydatkują) na wydatki zaplanowane przez Dyrektora Departamentu Budżetowego MON w części dotyczącej Wojskowych Biur Emerytalnych. |
10. | Dyrektor Zakładu Budżetowego „Centrala Wojskowe Misje Pokojowe" | 1. Planuje na podstawie propozycji zgłoszonych przez przedstawicielstwa i zespoły łącznikowe oraz jednostki organizacyjne funkcjonujące przy strukturach dowodzenia NATO, zweryfikowanych stosownie do kompetencji i możliwości budżetowych przez: |
1) Szefa Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych - P1 Sztabu Generalnego WP - wydatki dotyczące finansowania żołnierzy pełniących służbę w tych przedstawicielstwach i zespołach; | ||
|
| 2) Sekretarza Stanu - I Zastępcę Ministra Obrony Narodowej - wydatki dotyczące żołnierzy pełniących służbę w jednostkach organizacyjnych przy strukturach dowodzenia NATO. |
|
| 2. Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa wykorzystuje (wydatkuje) na zaplanowane wydatki przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku. |
|
| 3. Jako dysponent trzeciego stopnia przekazuje wydatki na modernizację techniczną i zakupy środków materiałowych w części dotyczącej realizacji centralnej. |
11. | Dyrektor Zakładu Budżetowego „Zakład Inwestycji Organizacji Traktatu Północno-atlantyckiego" | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją, dotyczące: |
1) udziału resortu obrony narodowej w inwestycyjnym programie NATO w dziedzinie bezpieczeństwa; | ||
2) utrzymania i obsługi obiektów i urządzeń powstałych w wyniku zakończenia inwestycji zrealizowanych ze środków NSIP nieprzekazanych do dyspozycji dowódców rodzajów Sił Zbrojnych oraz DGW; | ||
|
| 3) wydatków okołopakietowych. |
|
| 2. Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa wykorzystuje (wydatkuje) na zaplanowane wydatki. |
Lp. | WYSZCZEGÓLNIENIE | |
12. | Kierownicy rejonowych (Stołecznego, Wojskowego) zarządów infrastruktury, terenowych oddziałów lotniskowych. | Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa wykorzystują (wydatkują) na wydatki zaplanowane przez Dyrektora Departamentu Budżetowego MON w części dotyczącej kierowników rejonowych (Stołecznego, Wojskowego) zarządów infrastruktury, terenowych oddziałów lotniskowych. |
13. | Dyrektor Departamentu Budżetowego MON | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją, dotyczące udziału resortu obrony narodowej w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych w zakresie określonym w odrębnych decyzjach Ministra, oraz opłacenia składek z tytułu ubezpieczeń obserwatorów. |
|
| 2. Planuje inne, niż wymienione w pkt 1, wydatki według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez: |
|
| 1) Szefa Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego - P5 Sztabu Generalnego WP (na podstawie propozycji szefów: Generalnego Zarządu Rozpoznania Wojskowego - P2, Generalnego Zarządu Operacyjnego - P3, Generalnego Zarządu Dowodzenia i Łączności - P6 Sztabu Generalnego WP, koordynatorów polityki naukowej i naukowo-technicznej resortu) dotyczące: |
|
| a) wydatków na zakupy inwestycyjne w zakresie uzbrojenia i sprzętu specjalistycznego: dowodzenia, łączności oraz informatyki i oprogramowania, rozpoznania, walki elektronicznej, sprzętu służby geograficznej oraz działań psychologicznych, |
|
| b) wydatków w zakresie usług remontowych i części zamiennych służby geograficznej, |
|
| c) wydatków na prace naukowe, rozwojowe i studyjne, |
|
| d) podatków, ceł i opłat należnych za importowane i otrzymywane bezpłatnie uzbrojenie i sprzęt wojskowy oraz inne towary przeznaczone dla Sił Zbrojnych; |
|
| 2) Szefa Generalnego Zarządu Dowodzenia i Łączności - P6 Sztabu Generalnego WP, w zakresie produkcji formularzy wojskowych; |
|
| 3) Dyrektora Departamentu Infrastruktury MON, w zakresie: |
|
| a) dotacji dla Wojskowej Agencji Mieszkaniowej, |
|
| b) dotacji dla Agencji Mienia Wojskowego, |
|
| c) inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości, |
|
| d) modernizacji systemów łączności, inwestycji specjalnych łączności, oraz opracowywania dokumentacji w zakresie inwestycji łączności, |
|
| e) dzierżawy nieruchomości na potrzeby wojska (w tym gruntów zlokalizowanych pod wojskowymi bocznicami kolejowymi oraz infrastruktury kolejowej stanowiącej połączenie z tymi bocznicami), |
|
| f) zakupu energii elektrycznej i usług przesyłowych, |
|
| g) zakupu energii cieplnej, w tym w ramach tzw. „strony trzeciej" oraz gazu, |
|
| h) zakupu paliw stałych i płynnych do celów grzewczych, |
|
| i) zakup usług konserwacji i napraw pomieszczeń i budynków (w tym stałych urządzeń technicznych), zakup wody, zakup usług komunalnych (w tym zrzut ścieków), za wyjątkiem wydatków z tego zakresu realizowanych przez Departament Administracyjny MON, wojskowe administracje koszar podporządkowane WSI oraz JW. 2305, |
|
| j) opłat za korzystanie ze środowiska, |
|
| k) opłat z tytułu trwałego zarządu nad nieruchomościami, |
Lp. | WYSZCZEGÓLNIENIE | |
| (ciąg dalszy) Dyrektor Departamentu Budżetowego MON | l) podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego, w tym za grunty przejęte w użytkowanie od Lasów Państwowych oraz pozostałych nieruchomości wojskowych, jak również inne podatki na rzecz budżetów jednostek samorządu terytorialnego, |
m) opracowania dokumentacji niezbędnej do uzyskania decyzji i pozwoleń administracyjnych w zakresie korzystania ze środowiska, | ||
|
| n) zakupu materiałów i usług pozostałych dotyczących eksploatacji nieruchomości, w tym, realizację wydzieleń geodezyjnych, aktualizację map sytuacyjno-wysokościowych, operatów, pozyskiwanie wypisów z ksiąg wieczystych i ewidencji gruntów i budynków, wyrysów z map ewidencyjnych itp., |
|
| o) wykonywania obowiązków zarządcy nieruchomości w zakresie postanowień wynikających z: ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2004 r. Nr 261, poz. 2603 z późn. zm.), ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2003 r. Nr 207, poz. 2016 z późn. zm.), ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1504 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 62, poz. 627 z późn. zm.) - z wyjątkiem wydatków planowanych na ten cel przez innych dysponentów, |
|
| p) wykonywana pozostałych zadań wynikających z ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 62, poz. 627 z późn. zm.), |
|
| q) wydatków związanych z realizacją postanowień ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. Nr 62, poz. 628 z późn. zm.), w tym zwłaszcza uzyskiwania odpowiednich pozwoleń lub decyzji na wytwarzanie, gromadzenie, magazynowanie oraz pozbywanie się odpadów wytwarzanych przez podległe jednostki organizacyjne a także nieczystości stałych i nieczystości ciekłych pochodzących z instalacji sanitarnych budynków jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, |
|
| r) zakupu usług i materiałów do utrzymania dróg, chodników i terenów zieleni, z wyjątkiem wydatków planowanych w tym zakresie przez Departament Administracyjny MON, wojskowe administracje koszar podporządkowane Szefowi WSI oraz Dowódcy JW. 2305, |
|
| s) zakupu usług i materiałów do utrzymania czystości pomieszczeń, z wyjątkiem wydatków planowanych w tym zakresie przez pozostałych dysponentów środków budżetowych |
|
| t) zakupu sprzętu pożarniczego i kwaterunkowego oraz części zamiennych do tego sprzętu oraz działalność własnych jednostek infrastruktury, |
|
| u) zakwaterowania szeregowych zawodowych oraz podoficerów zawodowych do stopnia starszego kaprala pełniących służbę na podstawie kontraktu na pełnienie służby terminowej stosownie do uprawnień określonych w ustawie, |
|
| v) dochodów i wydatków objętych klasyfikacją dotyczących jednostek przez niego koordynowanych w tym zakupów sprzętu informatycznego, części zamiennych, materiałów eksploatacyjnych i oprogramowania - z wyłączeniem wydatków dotyczących pozostałego zaopatrzenia logistycznego; |
|
| 4) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności, w zakresie zadań zleconych jednostkom niezaliczonym do sektora finansów publicznych, w tym fundacjom i stowarzyszeniom oraz zakupu prasy według norm należności; |
|
| 5) Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP - wydatki dotyczące: |
|
| a) staży podyplomowych lekarzy i lekarzy-dentystów, powołanych do pełnienia zawodowej służby wojskowej, odbywanych w samodzielnych |
Lp. | WYSZCZEGÓLNIENIE | |
| (ciąg dalszy) Dyrektor Departamentu Budżetowego MON | publicznych zakładach opieki zdrowotnej (SP ZOZ), których organem założycielskim jest Minister - na podstawie stosownych umów zawartych przez szefa zarządu, |
b) dotacji dla Wojskowej Izby Lekarskiej - na podstawie zawartych umów, | ||
c) dotacji, o której mowa w art. 55 ust. 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408 z późn. zm.), dla SP ZOZ, których organem założycielskim jest Minister, | ||
|
| d) składki do Międzynarodowego Komitetu Medycyny Wojskowej - na podstawie umowy zawartej przez szefa zarządu, |
|
| e) bezspornych zobowiązań Skarbu Państwa wynikających z likwidacji SP ZOZ, których organem założycielskim jest Minister - na podstawie prowadzonych w trybie ciągłym przez szefa zarządu: monitoringu kondycji finansowej SP ZOZ oraz oceny ich przydatności dla potrzeb Sił Zbrojnych, |
|
| f) zleconych przez resort obrony narodowej zadań dla SP ZOZ oraz medycznych jednostek badawczo - rozwojowych: mobilizacyjnych oraz na wypadek sytuacji kryzysowych, utylizacji trucizn medycznych pochodzących z rotacji środków materiałowych zapasu wojennego oraz wynikających z ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o publicznej służbie krwi (Dz. U. Nr 106, poz. 681z późn. zm.), |
|
| g) wynagrodzenia krajowych konsultantów w dziedzinie lub dziedzinach medycyny związanych z obronnością kraju w czasie wojny i pokoju a także recenzentów prac badawczych i rozwojowych w dziedzinie medycyny, |
|
| h) turnusów leczniczo-profilaktycznych dla żołnierzy powracających do kraju po zakończeniu służby poza granicami kraju; |
|
| 6) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego MON, w zakresie dotacji dla Akademii Obrony Narodowej, Wojskowej Akademii Technicznej oraz celowego funduszu nagród i zapomóg pracowników objętych układem zbiorowym pracy; |
|
| 7) Dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji MON, wydatki dotyczące: |
|
| a) świadczeń społecznych oraz uposażenia wypłacanego przez okres roku żołnierzom zwolnionym ze służby, |
|
| b) z tytułu usług zlecanych SPZOZ przez wojskowe komisje lekarskie w zakresie orzekania o inwalidztwie, kierowanych do tych komisji przez wojskowe biura emerytalne, żołnierzy zwolnionych z zawodowej służby wojskowej oraz emerytów i rencistów wojskowych. |
|
| c) utrzymania Wojskowych Biur Emerytalnych, |
|
| d) dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji przez Wojskowe Zespoły (Domy) Wypoczynkowe funkcjonujące jako zakłady budżetowe. |
|
| 8) Szefa Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych - P1 Sztabu Generalnego WP, w zakresie stanów średniorocznych i wydatków, na uposażenia i składki na ubezpieczenie społeczne żołnierzy rezerwy, planowanych w ramach sprawdzenia gotowości mobilizacyjnej i bojowej potrzeb Sił Zbrojnych, wykorzystywanych głównie w zwalczaniu klęsk żywiołowych i nadzwyczajnych zagrożeń środowiska oraz likwidacji ich skutków, a także fundusz nagród i zapomóg pozostający w dyspozycji Ministra. |
|
| 3. Określone przez dysponenta części 29 budżetu państwa środki, wykorzystuje (wydatkuje) na zaplanowane wydatki oraz wydatki planowane przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku, w tym również w obszarze zadań ujętych w centralnych planach rzeczowych. Ponadto realizuje centralnie wydatki: na zakup prasy według norm należności oraz produkcję formularzy wojskowych dla wszystkich jednostek (komórek) organizacyjnych resortu obrony narodowej będących jednostkami budżetowymi. |