Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2004-01-17 do 2014-01-01
Wersja archiwalna od 2004-01-17 do 2014-01-01
archiwalny
Dowództwo Wojsk Lotniczych i Obrony Powietrznej
ZARZĄDZENIE Nr 58/MON MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 20 listopada 2003 r.
w sprawie prowadzenia rejestru wojskowych lotniczych urządzeń naziemnych
Na podstawie art. 89 ust. 2 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. Prawo lotnicze (Dz. U. Nr 130, poz. 1112) zarządza się, co następuje:
Rozdział I
Zasady tworzenia rejestru
§ 1. Zarządzenie określa zasady prowadzenia rejestru wojskowych lotniczych urządzeń naziemnych, zwanego dalej „rejestrem" oraz tryb dokonywania wpisów i wykreśleń tych urządzeń z rejestru, a także wzór tego rejestru określony w załączniku nr 1 do zarządzenia.
§ 2. 1. Rejestr zawiera informacje o wojskowych lotniczych stałych urządzeniach naziemnych, zwanych dalej „urządzeniami naziemnymi", jeżeli mają być używane dłużej niż 6 miesięcy.
2. Jeżeli wpisów w rejestrze dokonuje się na podstawie dokumentów zawierających tajemnicę państwową lub tajemnicę służbową, to rejestrom można nadać odpowiednie klauzule tajności - zgodnie z ustawą z dnia 22.01.1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 11, poz. 95, z późn. zm.).
§ 3. Rejestr zawiera informacje o:
1) urządzeniach radiokomunikacyjnych;
2) urządzeniach radiolokacyjnych;
3) urządzeniach radionawigacyjnych;
4) wzrokowych pomocach nawigacyjnych;
5) automatycznych systemach pomiarowych parametrów meteorologicznych.
§ 4. Szef Szefostwa Służby Ruchu Lotniczego Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, zwany dalej „Szefem Służby Ruchu Lotniczego SZ RP”, odpowiada za prowadzenie rejestru oraz dokonywanie w nim wpisów i wykreśleń.
§ 5. Za wystąpienie z wnioskiem o wpisanie do rejestru odpowiadają dowódcy poszczególnych rodzajów Sił Zbrojnych, zwani dalej „wnioskodawcami”.
§ 6. Wpisanie do rejestru następuje w wyniku złożenia wniosku przez wnioskodawców do Szefa Służby Ruchu Lotniczego SZ RP.
§ 7. Szef Służby Ruchu Lotniczego SZ RP odmawia wpisania urządzenia naziemnego do rejestru, jeżeli wniosek nie spełnił wymagań, o których mowa w § 12 ust. 2.
§ 8. Wykreślenie urządzenia naziemnego z rejestru urządzeń naziemnych następuje na pisemny wniosek wnioskodawcy do prowadzącego rejestr. O fakcie wykreślenia urządzenia naziemnego z rejestru wnioskodawca zostaje poinformowany pisemnie przez Szefa Służby Ruchu Lotniczego SZ RP.
§ 9. Urządzenie naziemne, wymienione w § 3, może być używane dla potrzeb ruchu lotniczego, jeżeli zostało wprowadzone zgodnie z warunkami określonymi w przepisach wydanych przez Ministra Obrony Narodowej oraz posiada aktualny protokół z oblotu (jeżeli jest to wymagane odrębnymi przepisami), a także opracowane i ogłoszone procedury wykorzystania urządzenia (o ile są wymagane) oraz pisemne powiadomienie o wpisaniu urządzenia naziemnego do rejestru.
Rozdział II
Tryb tworzenia rejestru
§ 10. Dowódcy rodzajów Sił Zbrojnych prześlą wnioski, na podstawie których sporządzi się zbiorczy rejestr urządzeń naziemnych. Wzór wniosku określa załącznik nr 2 do zarządzenia.
§ 11. Szef Służby Ruchu Lotniczego SZ RP, na podstawie otrzymanych wniosków, utworzy rejestr w terminie 60 dni od wejścia w życie niniejszego zarządzenia.
§ 12.1. Urządzenia naziemne, wprowadzane do eksploatacji po dniu wejścia w życie niniejszego zarządzenia, wpisuje się do rejestru na podstawie wniosku.
2. Wniosek zawiera:
1) nazwę lotniska;
2) informację o rodzaju urządzenia naziemnego i jego przeznaczeniu;
3) współrzędne geograficzne anteny promieniującej urządzenia wgWGS-84;
4) parametry techniczne urządzenia naziemnego (zakres częstotliwości, moc, zasięg pracy urządzenia, kanał i częstotliwość pracy urządzenia);
5) numer rozkazu lub polecenia wprowadzającego urządzenie do uzbrojenia w Siłach Zbrojnych.
§ 13.1. Dowódcy rodzajów Sił Zbrojnych, przesyłają w terminie 30 dni od wejścia w życie zarządzenia do Szefa Służby Ruch Lotniczego SZ RP, wnioski dotyczące wpisania urządzeń naziemnych do rejestru.
2. Dane dotyczące współrzędnych geograficznych, o których mowa w § 12 ust. 2 pkt 3, należy niezwłocznie przesłać po ich określeniu.
§ 14. Szef Służby Ruchu Lotniczego SZ RP zawiadamia pisemnie wnioskodawcę, w terminie 30 dni od dnia wpłynięcia wniosku, o wpisie lub odmowie wpisania urządzenia naziemnego do rejestru. Wzór zawiadomienia określa załącznik nr 3 do zarządzenia.
§ 15. Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia.
Minister Obrony Narodowej: J. Szmajdziński
Załączniki do zarządzenia Nr 58/MON Ministra Obrony Narodowej
z dnia 20 listopada 2003 r.(poz. 194)
Załącznik Nr 1
REJESTR WOJSKOWYCH LOTNICZYCH
URZĄDZEŃ NAZIEMNYCH
Załącznik Nr 2
Załącznik Nr 3
ZAŚWIADCZENIE
o wpisaniu do Rejestru Wojskowych Lotniczych Urządzeń Naziemnych