Wojskowe Centrum Normalizacji, Jakości i Kodyfikacji
DECYZJA Nr 212/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 24 lipca 2003 r.
zmieniająca decyzję w sprawie utworzenia zakładu budżetowego „Zakład Systemów Jakości i Zarządzania”
Na podstawie art. 19 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148, Nr 145, poz.391 i Nr 65, poz. 594) ustalam:
1. W decyzji Nr 3/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie utworzenia zakładu budżetowego „Zakład Systemów Jakości i Zarządzania” (Dz. Urz. MON Nr 1, poz. 3), wprowadza się następujące zmiany:
1) użyte w pkt. 8 i 9 wyrazy „Biura Wojskowej Służby Normalizacyjnej” zastępuje się wyrazami „Wojskowego Centrum Normalizacji, Jakości i Kodyfikacji”;
2) załącznik Nr 2 do decyzji otrzymuje brzmienie jak załącznik do niniejszej decyzji.
2. Do wprowadzania zmian dotyczących struktury i zasad organizacyjnych Zakładu Systemów Jakości i Zarządzania jako zakładu budżetowego, w tym zmian w jego regulaminie organizacyjnym, upoważniam Sekretarza Stanu - I Zastępcę Ministra Obrony Narodowej.
3. Decyzja wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Minister Obrony Narodowej: J. Szmajdziński
Załącznik do decyzji Nr 212/MON Ministra Obrony Narodowej
z dnia 24 lipca 2003r. (poz. 141)
Załącznik Nr 2 do decyzji Nr 3/MON Ministra Obrony Narodowej
z dnia 8 stycznia 2002r.(Dz. Urz. MON Nr 1, poz. 3 z późn. zm.)
REGULAMIN ORGANIZACYJNY ZAKŁADU SYSTEMÓW JAKOŚCI I ZARZĄDZANIA
1. Zakład Systemów Jakości i Zarządzania działa na podstawie:
1) decyzji Nr 3/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie utworzenia zakładu budżetowego „Zakład Systemów Jakości i Zarządzania” (Dz. Urz. MON Nr 1, poz. 3 z późn. zm.);
2) niniejszego Regulaminu.
2. Zakładem kieruje Dyrektor, który reprezentuje go na zewnątrz i odpowiada za całokształt jego działalności.
3. Do zadań Dyrektora należy w szczególności:
1) określanie strategii Zakładu;
2) prowadzenie przeglądów zarządzania w Zakładzie;
3) podejmowanie decyzji w sprawach przyznawania, odmowy przyznania, zawieszania, cofnięcia oraz ograniczania, rozszerzania i przedłużania ważności certyfikatów, na podstawie wniosku przedstawionego przez kierownika zespołu certyfikacji;
4) zawieranie umów dotyczących przedmiotu działalności Zakładu;
5) inicjowanie i organizowanie działalności Zakładu, a także sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad jego prawidłowym funkcjonowaniem;
6) kierowanie gospodarką finansową Zakładu oraz realizacja zadań związanych z kontrolą finansową i audytem wewnętrznym.
4. Dyrektorowi podlegają bezpośrednio:
1) zastępca dyrektora ds. certyfikacji;
2) główny księgowy;
3) pełnomocnik ds. jakości;
4) inni pracownicy, w zależności od potrzeb Zakładu.
5. Dyrektor określa szczegółowy zakres obowiązków, odpowiedzialności i uprawnień osób, o których mowa w pkt 4 oraz pracowników im podległych.
6. Do obowiązków osób, o których mowa w pkt 4, należy w szczególności:
1) zastępcy dyrektora ds. certyfikacji:
a) organizowanie i nadzorowanie pracy w zakresie dokonywania ocen zgodności z ustalonymi kryteriami wydawania certyfikatów zgodności,
b) przygotowywanie materiałów rozliczeniowych na przegląd zarządzania,
c) akceptowanie projektów umów, dotyczących procesu certyfikacji,
d) składanie wniosków do Dyrektora w sprawach przyznawania, odmowy przyznania, zawieszania, cofnięcia oraz ograniczania, rozszerzania i przedłużania ważności certyfikatów,
e) nadzorowanie przebiegu trybu postępowania z reklamacjami i odwołaniami;
2) głównego księgowego:
a) opracowywanie planu finansowego Zakładu oraz kontrola zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
b) prowadzenie rachunkowości oraz nadzór nad sprawozdawczością finansową,
c) organizowanie obiegu i kontrola kompletności i rzetelności dokumentów finansowych Zakładu w sposób zapewniający właściwy przebieg operacji gospodarczych,
d) opracowywanie analiz gospodarki finansowej Zakładu oraz formułowanie wniosków wynikających z tych analiz i przedstawianie ich Dyrektorowi,
e) akceptowanie pod względem finansowym umów zawieranych przez Zakład,
f) nadzorowanie działalności rozliczeniowej;
g) planowanie i nadzorowanie zakupów,
h) planowanie i nadzorowanie szkoleń organizowanych na potrzeby zakładu,
i) nadzorowanie funkcjonowania sprzętu informatycznego i łączności;
3) pełnomocnika ds. jakości:
a) nadzorowanie zgodności systemu zarządzania jakością,
b) organizowanie przeglądów zarządzania,
c) planowanie i nadzorowanie audytu wewnętrznego,
d) planowanie i nadzorowanie działań korygujących i zapobiegawczych w zakresie systemu zarządzania jakością,
e) nadzorowanie dokumentacji systemu zarządzania jakością.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00