Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2004-11-20 do 2008-05-23
Wersja archiwalna od 2004-11-20 do 2008-05-23
archiwalny
Departament Administracyjny
DECYZJA Nr 298/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 5 listopada 2002 r.
w sprawie planowania i rozliczania działalności bieżącej w Ministerstwie Obrony Narodowej
(ostatnia zmiana: DUMON. z 2004 r., Nr 14, poz. 147) Pokaż wszystkie zmiany
Na podstawie § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz.U. Nr 94, poz. 426) ustala się, co następuje:
ROZDZIAŁ 1
Postanowienia ogólne
§ 1.[1] Decyzja określa:
1) ogólne zasady i procedury planistyczne obowiązujące w resorcie obrony narodowej w układzie narodowym i sojuszniczym;
2) zasady planowania i rozliczania działalności bieżącej w Ministerstwie Obrony Narodowej;
3) rodzaje dokumentów planistycznych, tryb ich opracowywania i terminy przekazywania do komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej odpowiedzialnych za planowanie działalności bieżącej;
4) rodzaje przedsięwzięć i dokumentów rozliczeniowych oraz zadania komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej dotyczące ich wykonywania.
§ 2.Użyte w decyzji określenia oznaczają:
1) „planowanie” – projektowanie i zestawianie w ustalonym porządku ściśle określonych – co do treści, formy, wykonawcy, terminu i kosztów – przedsięwzięć i czynności zapewniających pełną, sprawną i harmonijną realizację programów oraz decyzji i rozkazów formułowanych doraźnie;
2) „programowanie” – formułowanie celów, zamiarów, priorytetów, założeń, zadań i wytycznych, z oznaczeniem czasu i kosztów realizacji;
3) (skreślony);
4) „budżetowanie” – ustalanie potrzeb, możliwości i wielkości dopływu oraz górnej granicy wydatkowania środków finansowych na realizację określonych programów i planów;
5) „wytyczne Ministra Obrony Narodowej” – dokument zawierający główne cele i zadania resortu obrony narodowej, wynikające z międzynarodowych zobowiązań państwa w dziedzinie obronności, możliwości budżetowych oraz prognoz, doktryny, programów i planów obronnych Rzeczypospolitej Polskiej;
6) „wytyczne ministerialne NATO” – przyjmowane na sesjach z udziałem ministrów obrony państw członkowskich Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego wskazówki polityczne do planowania w strukturach politycznych i wojskowych Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego oraz w krajach członkowskich, wyznaczające ogólne cele, które powinny osiągnąć siły zbrojne państw Sojuszu w sześcioletnim okresie planistycznym;
7) „cele Sił Zbrojnych” – uzgodnione z sojusznikami zobowiązania szczegółowe państwa, których osiągnięcie pozwala na uzyskanie przez jego siły zbrojne zdolności do realizacji strategii obronnej i działań w wymiarze narodowym i sojuszniczym;
8) „kwestionariusz planowania obronnego (DPQ)” – podstawowy dokument w systemie planowania obronnego Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego, przeznaczony do przedstawienia przez rządy państw członkowskich Sojuszu w formie opisowej i tabelarycznej stanu faktycznego, planów rozwoju i finansowania sił zbrojnych;
9) „działalność bieżąca Ministerstwa Obrony Narodowej” – ogół przedsięwzięć wykonywanych pod kierownictwem i nadzorem Ministra, planowanych w skali roku i miesiąca dla realizacji celów i zadań wynikających z treści ustaw, rozporządzeń, uchwał, regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Obrony Narodowej oraz decyzji, rozkazów i wytycznych;
10) „działalność rozliczeniowa” – działalność prowadzona przez przełożonych wobec podwładnych, której celem jest ocena jakości i terminowości wykonywania zadań oraz ukierunkowanie dalszej działalności;
11) „system ewidencyjno-sprawozdawczy” – zespół wzajemnie powiązanych unormowanych przepisami czynności opracowywania, przekazywania, przetwarzania i wykorzystywania informacji zawartych w dokumentach sprawozdawczych, a także siły i środki współdziałające w tym procesie;
12) „podsystem ewidencyjno-sprawozdawczy” – część systemu ewidencyjno-sprawozdawczego ograniczona zakresem kompetencji osoby funkcyjnej (gestora) lub zakresem działania komórki organizacyjnej Ministerstwa Obrony Narodowej albo określonej jednostki organizacyjnej podległej lub nadzorowanej przez Ministra Obrony Narodowej;
13) „szkolenie uzupełniające” – szkolenie żołnierzy zawodowych i pracowników wojska realizowane w komórkach organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej w celu doskonalenia umiejętności;
14) „NATO” – Organizację Traktatu Północnoatlantyckiego;
15) „UE” – Unię Europejską;
16) „Minister”, „Ministerstwo”, „resort” – odpowiednio Ministra Obrony Narodowej, Ministerstwo Obrony Narodowej, resort obrony narodowej;
17) „Szef Sztabu Generalnego WP”, „Sztab Generalny WP” – odpowiednio Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, Sztab Generalny Wojska Polskiego;
18) „Dyrektor Generalny” – Dyrektora Generalnego Ministerstwa Obrony Narodowej;
19) „komórka organizacyjna” – Sekretariat Ministra, departament, generalny zarząd, samodzielny zarząd, biuro;
20) „komórka wewnętrzna” - zarząd, szefostwo i oddział w generalnym zarządzie, oddział, samodzielny wydział, kancelarię;
21) „jednostka organizacyjna” – jednostkę niewchodzącą w skład Ministerstwa, podległą Ministrowi lub przez niego nadzorowaną.
§ 3.1. Planowanie, programowanie i budżetowanie w poszczególnych dziedzinach działalności resortu prowadzi się w oparciu o:
1) dokumenty wydawane przez upoważnione organy państwa;
2) dokumenty przygotowywane przy współudziale Ministerstwa, a wynikające z resortowych umów, międzynarodowych porozumień i zobowiązań sojuszniczych Rzeczypospolitej Polskiej w dziedzinie obronności;
3) dokumenty będące wynikiem badań organizowanych przez Ministerstwo i prowadzonych w ramach resortowych programów naukowo-badawczych, badawczo-rozwojowych i wdrożeniowych w dziedzinie obronności;
4) prognozy dotyczące uwarunkowań i potrzeb w zakresie obronności Rzeczypospolitej Polskiej oraz możliwości wydatków z budżetu państwa na cele obronności;
5) wyniki kontroli prowadzonych przez Najwyższą Izbę Kontroli, Departament Kontroli Ministerstwa Obrony Narodowej i innych kontroli specjalistycznych;
6) inne dokumenty wynikające z przyjętych przez państwo zobowiązań (politycznych, gospodarczych, handlowych).
2. Podstawą planowania działalności bieżącej są wytyczne Ministra Obrony Narodowej do planowania i programowania obronnego w resorcie obrony narodowej oraz wytyczne do planowania budżetowego w resorcie obrony narodowej, decyzje budżetowe Ministra i noty budżetowe Dyrektora Departamentu Budżetowego.
3. Wytyczne Ministra Obrony Narodowej do planowania i programowania obronnego w resorcie obrony narodowej oraz decyzje budżetowe Ministra są także podstawą do uaktualniania planów i programów wieloletnich, opracowywanych w poszczególnych dziedzinach działalności resortu.
4. W Ministerstwie sporządza się roczny plan zasadniczych przedsięwzięć, którego wykonanie koordynuje Dyrektor Generalny.
5. Procedury opracowywania i uzgadniania dokumentów planistycznych kierowanych z resortu do instytucji NATO oraz procedury negocjowania i realizowania ustaleń i zadań wynikających z dokumentów NATO wpływających do Ministerstwa koordynuje Podsekretarz Stanu do Spraw Polityki Obronnej, na podstawie przepisów szczegółowych wprowadzonych decyzją Ministra.
§ 4.W procesie planowania, programowania i budżetowania w resorcie obowiązują następujące zasady:
1) każdy cykl planowania i rozliczania (sprawozdawczości) rozpoczyna się od analizy wytycznych Ministra Obrony Narodowej do planowania i programowania obronnego w resorcie obrony narodowej oraz wytycznych Ministra Obrony Narodowej do planowania budżetowego w resorcie obrony narodowej, uwzględniających cele, priorytety i zadania sprecyzowane w wytycznych ministerialnych NATO;
2) w planach i programach wykonywanych w Ministerstwie określa się koszty realizacji przedsięwzięć;
3) system ewidencyjno-sprawozdawczy resortu dostosowuje się do potrzeb systemu ewidencyjno-sprawozdawczego obowiązującego w państwie, z uwzględnieniem oceny stanu obronności zgodnej ze standardami NATO, a także do potrzeb przygotowywania dokumentu „Odpowiedź Rzeczypospolitej Polskiej na Kwestionariusz Planowania Obronnego NATO” (DPQ).
§ 5.1. Osoby zajmujące kierownicze stanowiska Ministerstwa i dyrektorzy komórek organizacyjnych bezpośrednio podporządkowanych Ministrowi, dowódcy rodzajów Sił Zbrojnych RP, Szef Wojskowych Służb Informacyjnych i Komendant Główny Żandarmerii Wojskowej są odpowiedzialni, w zakresie posiadanych kompetencji, za spójność procedur planowania, programowania i budżetowania w układzie narodowym i sojuszniczym.
2. Odpowiedzialność za planowanie, programowanie i budżetowanie oznacza nakaz:
1) przedstawiania do zatwierdzenia Ministrowi projektów unormowań dotyczących zasad i trybu opracowywania planów, programów i budżetów;
2) opracowywania projektów planów, programów i budżetów, ich uzgadniania i przedstawiania Ministrowi do zatwierdzenia lub akceptacji;
3) koordynowania i nadzorowania realizacji planu, programu lub budżetu;
4) złożenia Ministrowi pisemnego sprawozdania, informacji lub raportu po zakończeniu ustalonego okresu realizacji – zgodnie z zasadą okresowej weryfikacji lub po całkowitym zakończeniu realizacji – jeżeli dokument planistyczny, programowy lub budżetowy nie podlega okresowej weryfikacji.
§ 6.1. Udział komórek organizacyjnych Ministerstwa w przygotowywaniu dokumentów planistycznych, programowych i budżetowych wydawanych przez organy państwa określają decyzje Ministra, których projekty przygotowują osoby zajmujące kierownicze stanowiska Ministerstwa lub dyrektorzy komórek organizacyjnych bezpośrednio podporządkowanych Ministrowi.
2. Udział Wojskowych Służb Informacyjnych w przygotowaniu dokumentów programowych i budżetowych wydawanych przez organy państwa, a dotyczących zasadniczej działalności bieżącej Wojskowych Służb Informacyjnych, określają odrębne przepisy.
3. Podsekretarz Stanu do Spraw Polityki Obronnej koordynuje przygotowywanie i odpowiada za poprawność oraz terminowość opracowania dokumentów planistycznych, programowych, budżetowych i sprawozdawczych kierowanych przez Ministerstwo do instytucji NATO, a także za sprawne przyjęcie i przekazanie wykonawcom dokumentów NATO kierowanych do Ministerstwa lub zadań wynikających z tych dokumentów. Do jego obowiązków w tym zakresie należy w szczególności organizowanie i koordynowanie działalności komórek organizacyjnych Ministerstwa dotyczącej:
1) uzgadniania, implementacji i realizacji wytycznych ministerialnych NATO, zatwierdzanych przez Komitet Planowania Obrony na sesjach ministerialnych z udziałem ministrów obrony państw Sojuszu:
a) wytycznych – w latach parzystych,
b) uaktualnionych wytycznych – w latach nieparzystych;
2) negocjacji z NATO propozycji celów Sił Zbrojnych NATO i wymagań długoterminowych dla Rzeczypospolitej Polskiej;
3) opracowania dokumentu „Odpowiedź Rzeczypospolitej Polskiej na Kwestionariusz Planowania Obronnego NATO” i przekazania go do Kwatery Głównej NATO w ustalonym terminie:
a) „Odpowiedzi Rzeczypospolitej Polskiej na Kwestionariusz Planowania Obronnego NATO” – w latach parzystych,
b) „Odpowiedzi Rzeczypospolitej Polskiej na Uaktualniony Kwestionariusz Planowania Obronnego NATO” – w latach nieparzystych.
4. Przedstawiciele Ministerstwa w uzgodnieniach i negocjacjach celów Sił Zbrojnych NATO i wymagań długoterminowych dla Rzeczypospolitej Polskiej uwzględniają oceny, konkluzje i wnioski zawarte w:
1) raporcie o stanie obronności Rzeczypospolitej Polskiej;
2) raporcie o stanie Sił Zbrojnych RP;
3) zbiorczej informacji o działalności resortu w minionym roku.
§ 7.1. Wytyczne ministerialne NATO traktuje się jako wskazówki do planowania w kwestii:
1) ustalania potrzeb budżetowych;
2) planowania i programowania wieloletniego w poszczególnych dziedzinach działalności resortu;
3) bieżącego planowania i aktualizowania planów opracowywanych w resorcie;
4) określania zadań, jakie ma realizować resort, a w szczególności Siły Zbrojne RP.
2. Z upoważnienia Ministra, Podsekretarz Stanu do Spraw Polityki Obronnej:
1) przekazuje wytyczne lub uaktualnione wytyczne ministerialne NATO osobom zajmującym kierownicze stanowiska Ministerstwa, dyrektorom komórek organizacyjnych bezpośrednio podporządkowanych Ministrowi oraz zainteresowanym osobom w innych resortach;
2) przygotowuje materiały na posiedzenie Kierownictwa Ministerstwa w celu omówienia zadań związanych z realizacją wytycznych ministerialnych NATO. Posiedzenie Kierownictwa Ministerstwa odbywa się w ciągu miesiąca od dnia ich wpłynięcia do Ministerstwa.
3. Osoby zajmujące kierownicze stanowiska Ministerstwa oraz dyrektorzy komórek organizacyjnych bezpośrednio podporządkowanych Ministrowi wykorzystują – we właściwym sobie zakresie – treść wytycznych ministerialnych NATO do określenia celów, priorytetów i zadań, które zgłaszają w formie propozycji do wytycznych Ministra Obrony Narodowej do planowania i programowania obronnego w resorcie obrony narodowej.
§ 8.1. Podsekretarz Stanu do Spraw Polityki Obronnej:
1) przekazuje propozycje celów Sił Zbrojnych NATO i wymagań długoterminowych dla Rzeczypospolitej Polskiej – osobom zajmującym kierownicze stanowiska Ministerstwa, dyrektorom komórek organizacyjnych bezpośrednio podporządkowanych Ministrowi i zainteresowanym osobom w innych resortach;
2) kieruje procesem uzgadniania i negocjacji dokumentów, o których mowa w pkt. 1, w trybie i na zasadach określonych w decyzji Ministra w sprawie udziału resortu obrony narodowej w procesie planowania Sił Zbrojnych Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego.
2. Cele Sił Zbrojnych NATO i wymagania długoterminowe dla Rzeczypospolitej Polskiej, wprowadza się do działalności resortu jako priorytety.
§ 9.1. Materiały niezbędne do opracowania „Odpowiedzi Rzeczypospolitej Polskiej na Kwestionariusz Planowania Obronnego NATO” lub „Odpowiedzi Rzeczypospolitej Polskiej na Uaktualniony Kwestionariusz Planowania Obronnego NATO” przygotowują dyrektorzy (szefowie) właściwych komórek organizacyjnych Ministerstwa oraz dowódcy rodzajów Sił Zbrojnych RP i dostarczają do końca czerwca każdego roku Podsekretarzowi Stanu do Spraw Polityki Obronnej, za pośrednictwem Dyrektora Departamentu Polityki Obronnej, w trybie i na zasadach ustalanych w decyzji Ministra normującej udział Ministerstwa Obrony Narodowej w procesie rocznego przeglądu obrony Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego.
2. Projekty decyzji Ministra, o których mowa w § 3 ust. 5 oraz § 8, opracowuje i uzgadnia z zainteresowanymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Podsekretarz Stanu do Spraw Polityki Obronnej, przez Departament Polityki Obronnej, oraz przedstawia Ministrowi do zatwierdzenia w terminie do dnia 31 marca.
ROZDZIAŁ 2
PLANOWANIE DZIAŁALNOŚCI BIEŻĄCEJ
Zasady planowania działalności bieżącej
§ 10.1. Celem planowania działalności bieżącej jest określanie zasadniczych przedsięwzięć, kosztów, form, terminów ich realizacji oraz wykonawców.
2. Zasadnicza działalność bieżąca w Ministerstwie wynika z regulaminu organizacyjnego Ministerstwa, planów, programów wieloletnich oraz poleceń przełożonych i obejmuje:
1) utrzymywanie stałej gotowości obronnej i przygotowanie do realizacji zadań w przypadku zagrożenia (kryzysu) i wojny;
2) działalność wychowawczą i promocyjną;
3) kontakty zagraniczne;
4) działalność kontrolną;
5) działalność ewidencyjno-sprawozdawczą;
6) działalność wydawniczą prowadzoną na użytek Ministerstwa i systemu obronnego państwa;
7) wykonywanie zadań na rzecz organów kolegialnych powoływanych przez Ministra;
8) ochronę informacji niejawnych;
9) szkolenie uzupełniające.
3. Planowanie działalności bieżącej w Ministerstwie, określonej w ust. 2, prowadzi się na podstawie postanowień niniejszej decyzji, jeżeli przepisy szczegółowe dotyczące danej dziedziny nie stanowią inaczej.
§ 11.Planowanie działalności bieżącej w Ministerstwie organizuje i koordynuje Szef Sztabu Generalnego WP - za pośrednictwem Szefa Generalnego Zarządu Dowodzenia i Łączności - P6 - w odniesieniu do przedsięwzięć planowanych przez komórki organizacyjne Ministerstwa, a wykonywanych z udziałem jednostek organizacyjnych Sił Zbrojnych RP, w tym jednostek, w skład których wchodzą żołnierze zawodowi pełniący służbę poza granicami kraju.
§ 12.1. Za planowanie działalności bieżącej w podległych komórkach lub jednostkach organizacyjnych odpowiadają przełożeni.
2. Osoby zajmujące kierownicze stanowiska Ministerstwa realizują zadania planistyczne poprzez sekretariaty lub inne wyznaczone komórki wewnętrzne lub wyodrębnione stanowiska.
3. Dyrektorzy (szefowie) komórek organizacyjnych Ministerstwa włączają zadania planistyczne do zakresów zadań (obowiązków) podległych im komórek wewnętrznych lub osób funkcyjnych.
4. Szefowie zarządów i szefostw włączają zadania planistyczne do zakresów zadań (obowiązków) podległych im komórek wewnętrznych lub osób funkcyjnych.
5. Szefowie oddziałów i samodzielnych wydziałów realizują zadania dotyczące planowania i rozliczania działalności bieżącej osobiście lub przez swoich zastępców (wyznaczone osoby).
6. Jeżeli propozycji do planu nie przedstawiono w terminie, osobie zatwierdzającej plan przekazuje się informację, które komórki wewnętrzne nie dopełniły tego obowiązku.
8. W planie działalności bieżącej można dokonywać niezbędnych zmian (korekt), każdorazowo po akceptacji osoby, która plan zatwierdziła.
9. Osoby odpowiedzialne za wykonanie poszczególnych przedsięwzięć powiadamiają zainteresowanych (współwykonawców, uczestników) o zmianach wprowadzonych do planów.
§ 13.Podstawowymi dokumentami planistycznymi działalności bieżącej w Ministerstwie są:
1) wytyczne Ministra Obrony Narodowej do planowania i programowania obronnego w resorcie obrony narodowej;
2) wytyczne Ministra Obrony Narodowej do planowania budżetowego w resorcie obrony narodowej;
3) dyrektywa Szefa Sztabu Generalnego WP do działalności Sił Zbrojnych RP;
4) wytyczne osób zajmujących kierownicze stanowiska Ministerstwa - z wyjątkiem Szefa Sztabu Generalnego WP;
5) nota budżetowa Dyrektora Departamentu Budżetowego;
6) roczny plan zasadniczych przedsięwzięć Ministerstwa Obrony Narodowej;
7) roczny plan zasadniczych przedsięwzięć komórki organizacyjnej Ministerstwa Obrony Narodowej;
8) miesięczny plan zasadniczych przedsięwzięć komórki organizacyjnej Ministerstwa Obrony Narodowej;
9) plan udziału resortu obrony narodowej w przedsięwzięciach integracyjnych z NATO i UE oraz współpracy z zagranicą.
Planowanie roczne i budżetowanie
§ 14.1. W wytycznych Ministra Obrony Narodowej do planowania i programowania obronnego w resorcie obrony narodowej oraz wytycznych Ministra Obrony Narodowej do planowania budżetowego w resorcie obrony narodowej na rok następny ujmuje się główne cele i zadania wynikające z polityki i strategii obronnej oraz – w zależności od potrzeb – określa się główne zadania w poszczególnych dziedzinach działalności resortu:
1) w działalności operacyjno-szkoleniowej w zakresie:
a) organizacji i rozwoju Sił Zbrojnych RP,
b) gotowości bojowej i mobilizacyjnej Sił Zbrojnych RP,
c) pokojowego uzupełnienia Sił Zbrojnych RP,
d) szkolenia dowództw, sztabów i wojsk,
e) kadrowo-mobilizacyjnej,
f) logistycznej,
g) szkolenia rezerw;
2) w planowaniu i realizacji budżetu resortu obrony narodowej;
3) ekonomiczno-finansowej;
4) społeczno-wychowawczej;
5) uzbrojenia;
6) infrastruktury;
7) rozwoju, badań i wdrożeń techniki wojskowej;
8) organizacyjnej;
9) kadrowej i szkolnictwa wojskowego;
10) pomocy prawnej;
11) kontrolnej;
12) ochrony zdrowia;
13) polityki informacyjnej;
14) normalizacyjnej, jakości i kodyfikacji;
15) ochrony przeciwpożarowej;
16) ochrony informacji niejawnych.
2. W wytycznych, w zależności od potrzeb, określa się również główne zadania w innych dziedzinach działalności resortu.
3. Projekty wytycznych lub – w miarę potrzeby – uzupełnienia lub korekty wytycznych uzgadnia się z osobami zajmującymi kierownicze stanowiska Ministerstwa, dyrektorami komórek organizacyjnych bezpośrednio podporządkowanych Ministrowi oraz Szefem Wojskowych Służb Informacyjnych – w zakresie ich dotyczącym.
4. Projekt wytycznych Ministra Obrony Narodowej do planowania i programowania obronnego w resorcie obrony narodowej opracowuje w cyklu sześcioletnim Podsekretarz Stanu do Spraw Polityki Obronnej i uaktualnia w zależności od potrzeb.
5. Projekt wytycznych Ministra Obrony Narodowej do planowania budżetowego w resorcie obrony narodowej oraz korekty lub uzupełnienia tych wytycznych opracowuje Dyrektor Departamentu Budżetowego.
§ 15.1. Dyrektywa Szefa Sztabu Generalnego WP do działalności Sił Zbrojnych RP określa zasadnicze dane planistyczne dla Sił Zbrojnych RP w skali roku.
2. Przed wydaniem dyrektywy, o której mowa w ust. 1, Szef Sztabu Generalnego WP przedstawia w terminie do dnia 15 czerwca każdego roku Ministrowi – do zatwierdzenia – „Zamiar Szefa Sztabu Generalnego WP do działalności Sił Zbrojnych RP”.
3. „Zamiar”, o którym mowa w ust. 2, opracowuje Generalny Zarząd Operacyjny – P3 przy współudziale komórek organizacyjnych Ministerstwa, dowództw rodzajów Sił Zbrojnych RP, Inspektoratu Wojskowych Służb Informacyjnych i Komendy Głównej Żandarmerii Wojskowej.
4. Na podstawie zatwierdzonego „Zamiaru”, o którym mowa w ust. 2, Szef Sztabu Generalnego WP, wterminiedodnia31 lipca danego roku, wydaje dyrektywę do działalności Sił Zbrojnych RP na rok następny.
5. W terminie do dnia 15 sierpnia każdego roku, dyrektywę otrzymują wykonawcy i do wiadomości – osoby zajmujące kierownicze stanowiska Ministerstwa oraz dyrektorzy (szefowie) komórek organizacyjnych bezpośrednio podporządkowanych Ministrowi.
§ 16.1. Osoby zajmujące kierownicze stanowiska Ministerstwa – z wyjątkiem Szefa Sztabu Generalnego WP – oraz dyrektorzy (szefowie) komórek organizacyjnych bezpośrednio podporządkowanych Ministrowi, po wydaniu przez Ministra Obrony Narodowej wytycznych do planowania budżetowego w resorcie obrony narodowej, wydają – stosownie do potrzeb – specjalistyczne wytyczne do działalności w resorcie w dziedzinach objętych ich zakresem działania, z zadaniami dla podległych sobie komórek organizacyjnych na rok następny.
2. Podstawę opracowania wytycznych specjalistycznych, o których mowa w ust. 1, stanowią:
1) wytyczne Ministra Obrony Narodowej do planowania i programowania obronnego w resorcie obrony narodowej;
2) planowane wydatki budżetowe;
3) wnioski z analizy stanu realizacji zadań w roku minionym;
4) propozycje dyrektorów (szefów) podległych komórek organizacyjnych lub wewnętrznych.
3. Szefowie generalnych i samodzielnych zarządów, na podstawie dyrektywy Szefa Sztabu Generalnego WP do działalności Sił Zbrojnych RP, mogą wydawać specjalistyczne wytyczne na rok następny, zgodnie z posiadanymi kompetencjami.
4. Szef Wojskowych Służb Informacyjnych, przy uwzględnieniu wytycznych Ministra Obrony Narodowej do planowania i programowania obronnego w resorcie obrony narodowej, wytycznych Ministra Obrony Narodowej do planowania budżetowego w resorcie obrony narodowej oraz dyrektywy Szefa Sztabu Generalnego WP do działalności Sił Zbrojnych RP, może wydać specjalistyczne wytyczne w zakresie problematyki ochrony informacji niejawnych. Przepis § 14 ust. 3 stosuje się odpowiednio.
§ 17.1. Roczny plan zasadniczych przedsięwzięć Ministerstwa Obrony Narodowej opracowuje się w celu zapewnienia koordynacji zadań wykonywanych w Ministerstwie.
2 Przy opracowywaniu rocznego planu zasadniczych przedsięwzięć Ministerstwa Obrony Narodowej uwzględnia się:
1) wytyczne Ministra Obrony Narodowej do planowania i programowania obronnego w resorcie obrony narodowej;
2) wytyczne Ministra Obrony Narodowej do planowania budżetowego w resorcie obrony narodowej;
3) dokumenty programowe dotyczące doskonalenia poszczególnych dziedzin działalności resortu;
4) propozycje osób zajmujących kierownicze stanowiska Ministerstwa;
5) propozycje dyrektorów (szefów) komórek organizacyjnych bezpośrednio podporządkowanych Ministrowi;
6) zebrane i zaakceptowane przez Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego propozycje komendantów akademii wojskowych, dotyczące szkolenia i praktyk słuchaczy, uzgodnione z właściwymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa;
7) zebrane i zaakceptowane przez Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności propozycje:
a) szkolenia organizatorów kształcenia obywatelskiego, psychologów i pracowników kultury,
b) zabezpieczenia komórek organizacyjnych Ministerstwa i jednostek organizacyjnych Sił Zbrojnych RP w odznaki tytułów honorowych, nadawanych na podstawie przepisów o dyscyplinie wojskowej,
c) centralnych uroczystości państwowych, wojskowych i obchodów rocznicowych;
8) zebrane i skoordynowane przez Dyrektora Departamentu Kontroli projekty rocznych planów zasadniczych zamierzeń kontrolnych osób zajmujących kierownicze stanowiska Ministerstwa i dyrektorów (szefów) komórek organizacyjnych bezpośrednio podporządkowanych Ministrowi oraz Szefa Wojskowych Służb Informacyjnych i Komendanta Głównego Żandarmerii Wojskowej, przesłane do Departamentu Kontroli w terminie do dnia 15 października każdego roku;
9) koszty realizacji przedsięwzięć.
3. Propozycje do rocznego planu zasadniczych przedsięwzięć Ministerstwa Obrony Narodowej są przesyłane do Dyrektora Generalnego, w terminie do dnia 20 października każdego roku.
4. Dyrektor Generalny przedstawia projekt rocznego planu zasadniczych przedsięwzięć Ministerstwa Obrony Narodowej do zatwierdzenia Ministrowi, w terminie do dnia 25 listopada każdego roku.
5. Zatwierdzony przez Ministra roczny plan zasadniczych przedsięwzięć Ministerstwa Obrony Narodowej przekazuje się do realizacji, zgodnie z rozdzielnikiem ustalonym przez Dyrektora Generalnego, w terminie do dnia 10 grudnia każdego roku.
6. Wzór rocznego planu zasadniczych przedsięwzięć Ministerstwa Obrony Narodowej stanowi załącznik nr 1 do decyzji.
§ 18.1. Komórki organizacyjne Ministerstwa opracowują własne roczne plany zasadniczych przedsięwzięć, w terminie do dnia 24 grudnia każdego roku.
2. Podstawą do opracowania planu zasadniczych przedsięwzięć komórki organizacyjnej Ministerstwa są:
1) decyzje, rozkazy, dyrektywy i wytyczne właściwych przełożonych;
2) plan zasadniczych przedsięwzięć Ministerstwa Obrony Narodowej na rok następny;
3) propozycje szefów podległych komórek wewnętrznych.
3. Propozycje do rocznego planu zasadniczych przedsięwzięć komórki organizacyjnej Ministerstwa szefowie komórek wewnętrznych oraz inne osoby funkcyjne składają wyznaczonej osobie lub szefowi komórki wewnętrznej odpowiedzialnej za planowanie, w terminie do dnia 15 października każdego roku.
4. Roczny plan zasadniczych przedsięwzięć komórki organizacyjnej Ministerstwa podpisuje jej dyrektor (szef), a zatwierdza jego przełożony.
5. Podstawowe etapy planowania i rozliczania działalności bieżącej w Ministerstwie określa załącznik nr 3 do decyzji.
Planowanie miesięczne
§ 19.1. W miesięcznych planach zasadniczych przedsięwzięć ujmuje się najważniejsze przedsięwzięcia przewidziane na dany miesiąc z określeniem wykonawców, uczestników, terminów i kosztów realizacji.
2. Przedsięwzięcia planowane przez komórki organizacyjne Ministerstwa, a wykonywane z udziałem Sił Zbrojnych RP, koordynuje Szef Generalnego Zarządu Dowodzenia i Łączności - P6.
3. Dyrektorzy (szefowie) komórek organizacyjnych i inne osoby funkcyjne, a także Szef Wojskowych Służb Informacyjnych, Komendant Główny Żandarmerii Wojskowej oraz komendanci akademii wojskowych, planujący przedsięwzięcia z udziałem dowództw lub jednostek organizacyjnych Sił Zbrojnych RP, przesyłają propozycje przedsięwzięć do Szefa Generalnego Zarządu Dowodzenia i Łączności - P6, w terminie do dnia 5 każdego miesiąca poprzedzającego planowany okres.
4. Szef Generalnego Zarządu Dowodzenia i Łączności - P6 opracowuje informację o przedsięwzięciach planowanych przez komórki organizacyjne Ministerstwa, a wykonywanych z udziałem dowództw lub jednostek organizacyjnych Sił Zbrojnych RP. W tym celu:
1) rozsyła projekt informacji do komórek organizacyjnych uczestniczących w odprawie koordynacyjnej, w terminie do dnia 12 każdego miesiąca;
2) organizuje odprawę w celu skoordynowania proponowanych przedsięwzięć, w terminie do dnia 15 każdego miesiąca;
3) przesyła do dowództw rodzajów Sił Zbrojnych RP informację o przedsięwzięciach planowanych przez komórki organizacyjne Ministerstwa, a wykonywanych z udziałem dowództw lub jednostek organizacyjnych Sił Zbrojnych RP, w terminie do dnia 17 każdego miesiąca;
4) w odprawie koordynacyjnej organizowanej przez Szefa Generalnego Zarządu Dowodzenia i Łączności - P6 uczestniczą przedstawiciele komórek organizacyjnych tworzących Sztab Generalny WP i Departamentu Kontroli oraz - w przypadku realizacji przedsięwzięć z udziałem Sił Zbrojnych RP - innych komórek organizacyjnych Ministerstwa.
§ 23.1. Miesięczny plan zasadniczych przedsięwzięć komórki organizacyjnej Ministerstwa Obrony Narodowej zawiera szczegółowe przedsięwzięcia dyrektora (szefa), jego zastępców, głównych specjalistów i podległych komórek wewnętrznych.
2. Podstawę opracowania miesięcznego planu zasadniczych przedsięwzięć komórki organizacyjnej Ministerstwa Obrony Narodowej stanowią:
1) roczny plan zasadniczych przedsięwzięć komórki organizacyjnej Ministerstwa Obrony Narodowej;
2) zalecenia z posiedzeń organów kolegialnych;
3) decyzje dyrektora (szefa) komórki organizacyjnej;
4) propozycje szefów podległych komórek wewnętrznych;
5) ustalenia z odpraw koordynacyjnych planowania miesięcznego.
3. Miesięczne plany zasadniczych przedsięwzięć komórki organizacyjnej Ministerstwa Obrony Narodowej opracowuje szef wyznaczonej komórki wewnętrznej (inna osoba), podpisuje zastępca dyrektora (szefa), a zatwierdza dyrektor (szef) tej komórki organizacyjnej, w terminie do dnia 28 każdego miesiąca.
3a. Przy opracowywaniu propozycji do miesięcznego planu zasadniczych przedsięwzięć komórki organizacyjnej Ministerstwa obowiązują następujące zasady:
1) do miesięcznego planu zasadniczych przedsięwzięć komórki organizacyjnej nie wprowadza się przedsięwzięć zawartych w rocznym planie zasadniczych przedsięwzięć Ministerstwa Obrony Narodowej i przewidzianych do realizacji w sposób ciągły przez cały rok;
2) w przypadku gdy przedsięwzięcie jest ujęte w rocznym planie zasadniczych przedsięwzięć Ministerstwa Obrony Narodowej i trwa kilka miesięcy, do miesięcznego planu zasadniczych przedsięwzięć komórki organizacyjnej wpisuje się rozpoczęcie oraz zakończenie jego ważniejszych etapów i całości przedsięwzięcia;
3) przedsięwzięcie realizowane przez kilka komórek wewnętrznych przyporządkowuje się komórce, która jest odpowiedzialna za jego wykonanie, zgodnie z zakresem zadań, pozostałe komórki wpisuje się jako współuczestniczące w realizacji.
4. Szef komórki wewnętrznej (inna osoba) wyznaczonej do sporządzenia miesięcznego planu zasadniczych przedsięwzięć komórki organizacyjnej Ministerstwa Obrony Narodowej przekazuje oryginał planu do akt, a kolejne egzemplarze dyrektorowi (szefowi) i jego zastępcom oraz szefom komórek wewnętrznych – w terminie do dnia 30 każdego miesiąca.
5. Dyrektor (szef) może ustanowić w podległej komórce organizacyjnej tryb planowania miesięcznego inny niż określono w decyzji, pod warunkiem zachowania obowiązujących terminów.
Planowanie szkolenia uzupełniającego.
§ 24.1. Podstawę merytoryczną do planowania szkolenia uzupełniającego w komórkach organizacyjnych Ministerstwa stanowią zadania i potrzeby szkoleniowe wynikające z wytycznych Ministra Obrony Narodowej do planowania i programowania obronnego w resorcie obrony narodowej oraz – dla żołnierzy zawodowych – zadania szkoleniowe wynikające z dyrektywy Szefa Sztabu Generalnego WP do działalności Sił Zbrojnych RP.
2. Szczegółowy plan, formy i metody szkolenia uzupełniającego kadry zawodowej oraz liczbę godzin na poszczególne przedmioty określają dyrektorzy (szefowie) komórek organizacyjnych, uwzględniając potrzeby, koszty, specyfikę i możliwości wykonawcze tych komórek.
3. Szczegółowy plan i metody szkolenia członków korpusu służby cywilnej – w zakresie problematyki uregulowanej przepisami ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o służbie cywilnej – określa Dyrektor Generalny, w porozumieniu z osobami zajmującymi kierownicze stanowiska Ministerstwa i dyrektorami komórek organizacyjnych bezpośrednio podporządkowanych Ministrowi, uwzględniając potrzeby oraz możliwości wykonawcze Ministerstwa.
4. Metodami szkolenia uzupełniającego są w szczególności:
1) dla kadry zawodowej – zajęcia teoretyczne, praktyczne i treningi;
2) dla pracowników wojska – zajęcia teoretyczne (wykłady, prelekcje, informacje) oraz praktyczne zajęcia grupowe.
5. Szkolenie uzupełniające organizują:
1) dla kadry zawodowej – dyrektorzy (szefowie) komórek organizacyjnych;
2) dla pracowników korpusu służby cywilnej – Dyrektor Generalny.
§ 25.1. Podstawowymi dokumentami regulującymi proces szkolenia uzupełniającego kadry i pracowników wojska są: plan szkolenia uzupełniającego kadry zawodowej komórki organizacyjnej Ministerstwa oraz plan szkolenia uzupełniającego członków korpusu służby cywilnej.
2. Plany szkolenia uzupełniającego, o których mowa w ust. 1, opracowuje się wg wzorów określonych w załącznikach nr 5 i 6 do decyzji.
3. Plan szkolenia uzupełniającego kadry zawodowej opracowuje osoba wyznaczona przez dyrektora (szefa) komórki organizacyjnej, a zatwierdza dyrektor (szef) w terminie do dnia 24 grudnia każdego roku.
4. Plan szkolenia uzupełniającego członków korpusu służby cywilnej Ministerstwa Obrony Narodowej opracowuje Dyrektor Departamentu Administracyjnego, a zatwierdza Dyrektor Generalny w terminie do dnia 24 grudnia każdego roku.
5. Podstawą do opracowania planu, o którym mowa w ust. 4, są propozycje dyrektorów (szefów) komórek organizacyjnych Ministerstwa, przesłane do Departamentu Administracyjnego w terminie do dnia 10 grudnia każdego roku.
ROZDZIAŁ 3
ROZLICZANIE DZIAŁALNOŚCI BIEŻĄCEJ W MINISTERSTWIE OBRONY NARODOWEJ
Zasady ogólne rozliczania
§ 26.1. Systematyczne rozliczanie działalności bieżącej w Ministerstwie jest podstawowym warunkiem konsekwentnej, rzetelnej i sprawnej oceny realizacji zadań na wszystkich szczeblach kierowania i dowodzenia.
2. (skreślony).
3. (skreślony).
4. Osoby zajmujące kierownicze stanowiska Ministerstwa realizują zadania rozliczeniowe poprzez szefów sekretariatów lub szefów innych wyznaczonych przez siebie komórek wewnętrznych.
5. Dyrektorzy (szefowie) komórek organizacyjnych Ministerstwa nakazują realizację zadań rozliczeniowych podległym im szefom komórek wewnętrznych (osobom funkcyjnym).
6. (skreślony).
§ 27.1. Miesięczne rozliczanie działalności prowadzi się na wszystkich szczeblach kierowania (dowodzenia). Formę rozliczania określają dyrektorzy (szefowie) komórek organizacyjnych Ministerstwa.
2. Rozliczanie przeprowadza się w celu oceny wykonania przedsięwzięć minionego miesiąca oraz omówienia zadań na miesiąc następny.
Działalność rozliczeniowo-zadaniowa w Ministerstwie
§ 28.1. (skreślony).
2. Osoby sprawujące funkcje kierownicze mają obowiązek systematycznego prowadzenia działalności rozliczeniowo-zadaniowej w zakresie posiadanych kompetencji.
3. Rozliczanie może obejmować całokształt działalności (rozliczanie kompleksowe) albo jej wybrane dziedziny (rozliczanie problemowe).
4. Rozliczanie kompleksowe prowadzi się:
1) [2] na szczeblu Ministerstwa - w ramach odprawy rozliczeniowo-koordynacyjnej kierowniczej kadry Ministerstwa i Sił Zbrojnych RP oraz odpraw rozliczeniowo-zadaniowych osób zajmujących kierownicze stanowiska Ministerstwa z dyrektorami (szefami) podległych komórek organizacyjnych;
2) na szczeblu komórki organizacyjnej (wewnętrznej) – w ramach odpraw rozliczeniowo-zadaniowych.
5. Rozliczanie problemowe prowadzi się według potrzeb na wszystkich szczeblach organizacyjnych Ministerstwa.
6. Podstawowe etapy rozliczania działalności bieżącej w Ministerstwie określa załącznik nr 3 do decyzji.
§ 29.1. [3] Odprawę rozliczeniowo koordynacyjną organizuje się w celu:
1) oceny stopnia wykonania zadań przez Siły Zbrojne RP w roku ubiegłym i określenie przez najwyższe władze państwowe zasadniczych kierunków ich działalności w roku bieżącym i następnym;
2) przedstawienia przez osoby zajmujące kierownicze stanowiska Ministerstwa stopnia wykonania głównych zadań w roku ubiegłym oraz zasadniczych problemów w ich realizacji;
3) dokonania przez Ministra oceny stopnia osiągnięcia celów, określonych w decyzjach i wytycznych oraz rozliczenia zaplanowanych przedsięwzięć minionego roku;
4) skorelowania celów i zadań zaplanowanych do realizacji w roku bieżącym z możliwościami budżetu.
2. Na odprawę rozliczeniowo-koordynacyjną, w terminie do dnia 10 marca każdego roku, przygotowuje się następujące dokumenty:
1) ocenę funkcjonowania i efektywności działań resortu obrony narodowej za rok poprzedni oraz wnioski do pracy na rok następny, opracowane na podstawie odpowiednio:
a) ustaleń i decyzji Ministra podjętych po rozpatrzeniu na posiedzeniu Kierownictwa Ministerstwa Obrony Narodowej informacji o działalności resortu, opracowanej zgodnie z § 31 – przygotowują osoby zajmujące kierownicze stanowiska Ministerstwa,
b) kontroli przeprowadzonych przez Departament Kontroli – przygotowuje Dyrektor Departamentu Kontroli,
c) wniosków i zadań wynikających z „Raportu o stanie obronności Rzeczypospolitej Polskiej” – przygotowuje Podsekretarz Stanu do Spraw Polityki Obronnej,
d) wniosków i zadań wynikających z „Rocznej oceny Sił Zbrojnych RP” – przygotowuje Szef Sztabu Generalnego WP;
2) ocenę i propozycje wyróżnień jednostek organizacyjnych Sił Zbrojnych RP, opracowane przez Komisję Kwalifikacyjną;*
3) wystąpienie Ministra na odprawie rozliczeniowo-koordynacyjnej – projekt przygotowuje i przedstawia Ministrowi do akceptacji Podsekretarz Stanu do Spraw Polityki Obronnej;
4) inne dokumenty – według ustaleń Ministra.
3. Szef Sztabu Generalnego WP organizuje odprawę rozliczeniowo-koordynacyjną w III dekadzie marca danego roku, po ustaleniu z Ministrem koncepcji (daty, miejsca i programu) odprawy oraz przekazuje te informacje zainteresowanym do dnia 10 marca tego roku.
§ 30.[4] (skreślony).
Rozliczanie planów rocznych
§ 31.1. Podstawową formą rozliczenia zadań wynikających z rocznego planu zasadniczych przedsięwzięć Ministerstwa Obrony Narodowej są sprawozdania osób zajmujących kierownicze stanowiska Ministerstwa i dyrektorów komórek organizacyjnych bezpośrednio podporządkowanych Ministrowi.
2. W terminie do dnia 31 stycznia każdego roku, osoby wymienione w ust. 1, zgodnie z posiadanymi kompetencjami, przedstawiają syntetyczne sprawozdania zawierające ocenę realizacji zadań i efekty rocznej działalności. Szczegółowe dane, które nie mogą być zgromadzone w systemie ewidencyjno-sprawozdawczym w powyższym terminie, komórki organizacyjne dostarczają do dnia 15 lutego tego roku w formie załączników do sprawozdania.
3. Sprawozdania wymienione w ust. 2 przesyła się do Dyrektora Generalnego poprzez Dyrektora Departamentu Administracyjnego, wraz z dyskietką zawierającą zapis sprawozdań.
4. Na podstawie otrzymanych sprawozdań Dyrektor Departamentu Administracyjnego opracowuje informację o działalności resortu obrony narodowej w minionym roku, którą w terminie do dnia 10 marca każdego roku, Dyrektor Generalny przedstawia na posiedzeniu Kierownictwa Ministerstwa Obrony Narodowej.
5. Na podstawie ustaleń i decyzji Ministra podjętych na posiedzeniu Kierownictwa Ministerstwa Obrony Narodowej, osoby zajmujące kierownicze stanowiska Ministerstwa przygotowują wystąpienia i materiały na odprawę rozliczeniowo-koordynacyjną.
6. Schemat merytoryczno-wykonawczy sprawozdań określa załącznik nr 7 do decyzji.
ROZDZIAŁ 4
Postanowienia końcowe
§ 34.1. W terminie sześciu miesięcy od dnia wejścia w życie decyzji osoby zajmujące kierownicze stanowiska Ministerstwa i dyrektorzy komórek organizacyjnych bezpośrednio podporządkowanych Ministrowi – w miarę potrzeby – wydadzą przepisy dotyczące planowania, programowania, budżetowania i rozliczania działalności, w celu zapewnienia ich zgodności z decyzją.
2. Przepisy, o których mowa w ust. 1, dotyczące dziedziny podlegającej kompetencji dwóch lub więcej osób, opracowuje się w uzgodnieniu z tymi osobami.
§ 35.1. Osoby zajmujące kierownicze stanowiska Ministerstwa i dyrektorzy komórek organizacyjnych bezpośrednio podporządkowanych Ministrowi mogą nakazać podległym komórkom organizacyjnym i wewnętrznym wykonywanie odpowiednich dokumentów planistycznych stosownie do potrzeb.
2. W celu dokonywania oceny stanu obronności państwa zgodnie ze standardami NATO, osoby wymienione w ust. 1 przystosują właściwe podsystemy ewidencyjno-sprawozdawcze do postanowień decyzji.
3. W zakresie systemu planowania działalności bieżącej Szef Wojskowych Służb Informacyjnych posiada uprawnienia do ustanawiania w jednostkach i komórkach organizacyjnych Wojskowych Służb Informacyjnych, realizujących czynności operacyjno-rozpoznawcze, obowiązku planowania kwartalnego zamiast miesięcznego.
§ 36.Przepisy decyzji w zakresie uzgadniania i opiniowania projektów dokumentów planistycznych i innych dokumentów wymienionych w tej decyzji nie naruszają postanowień zarządzenia Nr 5/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 lutego 2002 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Obrony Narodowej (Dz. Urz. MON Nr 3, poz. 20).
§ 37.Traci moc decyzja Nr 177/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 2 października 2000 r. w sprawie planowania i rozliczania działalności w Ministerstwie Obrony Narodowej (Dz. Rozk. MON poz. 107).
§ 38.Decyzja wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.
|
* Przewiduje się możliwość wyróżniania jednostek organizacyjnych Sił Zbrojnych RP podczas obchodów rocznicy wstąpienia Polski do NATO
Załączniki do decyzji Nr 298/MON Ministra Obrony Narodowej
z dnia 5 listopada 2002 r.(poz.189)
Załącznik Nr 1
PLAN ZASADNICZYCH PRZEDSIĘWZIĘĆ
Załącznik Nr 2
PLAN ZASADNICZYCH PRZEDSIĘWZIĘĆ
Załącznik Nr 3
HARMONOGRAM PLANOWANIA I ROZLICZANIA DZIAŁALNOŚCI BIEŻĄCEJ W MINISTERSTWIE OBRONY NARODOWEJ [5]
Załącznik Nr 4
(skreślony)
Załącznik Nr 5
PLAN SZKOLENIA UZUPEŁNIAJĄCEGO KADRY ZAWODOWEJ KOMÓRKI ORGANIZACYJNEJ
Załącznik Nr 6
PLAN SZKOLENIA UZUPEŁNIAJĄCEGO CZŁONKÓW KORPUSU SŁUŻBY CYWILNEJ
Załącznik Nr 7
SCHEMAT MERYTORYCZNO-WYKONAWCZY SPRAWOZDAŃ Z DZIAŁALNOŚCI MON
[1] Tytuł decyzji w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 1 decyzji nr 204/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 17 lipca 2003 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania, monitorowania i rozliczania działalności bieżącej w Ministerstwie Obrony Narodowej (Dz.U.MON. Nr 12, poz. 139). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2003 r.
[2] § 28 ust. 4 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 1 decyzji nr 305/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 7 października 2004 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i rozliczania działalności bieżącej w Ministerstwie Obrony Narodowej (Dz.U.MON. Nr 14, poz. 147). Zmiana weszła w życie 20 listopada 2004 r.
[3] § 29 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 2 decyzji nr 305/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 7 października 2004 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i rozliczania działalności bieżącej w Ministerstwie Obrony Narodowej (Dz.U.MON. Nr 14, poz. 147). Zmiana weszła w życie 20 listopada 2004 r.
[4] § 30 skreślony przez pkt 1 ppkt 3 decyzji nr 305/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 7 października 2004 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i rozliczania działalności bieżącej w Ministerstwie Obrony Narodowej (Dz.U.MON. Nr 14, poz. 147). Zmiana weszła w życie 20 listopada 2004 r.
[5] Załącznik nr 3 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 4 decyzji nr 305/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 7 października 2004 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i rozliczania działalności bieżącej w Ministerstwie Obrony Narodowej (Dz.U.MON. Nr 14, poz. 147). Zmiana weszła w życie 20 listopada 2004 r.