Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Ministra Edukacji Narodowej rok 2017 poz. 43
Wersja archiwalna od 2019-06-28 do 2019-12-30
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Edukacji Narodowej rok 2017 poz. 43
Wersja archiwalna od 2019-06-28 do 2019-12-30
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE NR 39
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1)

z dnia 13 października 2017 r.

w sprawie powołania Zespołu do spraw opracowania modelu kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

(ostatnia zmiana: DUMEN. z 2019 r., poz. 22)   Pokaż wszystkie zmiany

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.1. Powołuje się Zespół do spraw opracowania modelu kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, zwany dalej „Zespołem”.

2. Zespół jest organem pomocniczym Ministra Edukacji Narodowej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.1. Do zadań Zespołu należy:

1) opracowanie propozycji nowych rozwiązań systemowych lub modyfikacji rozwiązań obowiązujących w zakresie kształcenia dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w oparciu o diagnozę funkcjonalną z wykorzystaniem Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF);

2) opracowanie rozwiązań organizacyjno-prawnych oraz propozycji działań zapewniających wdrożenie i funkcjonowanie rozwiązań, o których mowa w pkt 1;

3) opiniowanie kierunków działań związanych z opracowaniem standardów funkcjonowania poradni psychologiczno-pedagogicznych, zapewnieniem bezpłatnych narzędzi diagnostycznych oraz przygotowaniem kadry poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego w ramach projektów realizowanych w typach operacji 4 i 5 działania 2.10 Programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój 2014–2020;

4) proponowanie kierunków zmian w Programie Operacyjnym Wiedza, Edukacja, Rozwój 2014–2020 w zakresie działania 2.10.

2. Propozycje, o których mowa w ust. 1 pkt 1, zostaną przygotowane w postaci modelu obejmującego rozwiązania w zakresie:

1) diagnozy funkcjonalnej;

2) wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wychowania przedszkolnego;

3) kształcenia ogólnego oraz systemu wsparcia edukacji włączającej oraz pomocy i poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego;

4) kształcenia zawodowego i ustawicznego oraz przejścia uczniów z systemu edukacji na rynek pracy;

5) gromadzenia danych dotyczących edukacji włączającej oraz zasad finansowania kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;

6) przygotowania kadr do edukacji włączającej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.1. W skład Zespołu wchodzą:

1) koordynator Zespołu – przedstawiciel Ministra Edukacji Narodowej;

2) Jolanta Broda – Kuratorium Oświaty w Białymstoku;

3) Magdalena Cichostępska – Kuratorium Oświaty w Warszawie;

4) prof. dr hab. Iwona Chrzanowska – Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu;

5) Marzenna Czarnocka – Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 13 w Warszawie;

6) Małgorzata Dońska-Olszko – Szkoła Podstawowa Specjalna Nr 327 im. dr Anny Lechowicz w Warszawie;

7) Monika Gołubiew-Konieczna – Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 7 w Gdańsku;

8) Marzenna Habib – Ośrodek Rozwoju Edukacji;

9) Robert Jagodziński – Fundacja Aktywnej Rehabilitacji;

10) dr Tomasz Knopik – Uniwersytet Marii Skłodowskiej-Curie w Lublinie;

11) prof. dr hab. Kazimiera Krakowiak – Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie;

12) prof. dr hab. Grażyna Krasowicz-Kupis – Uniwersytet Marii Skłodowskiej-Curie w Lublinie, Instytut Badań Edukacyjnych w Warszawie;

13) Izabella Lutze – Ośrodek Rozwoju Edukacji;

14) Barbara Łaska – Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 5 w Łodzi;

15) dr Joanna Moleda – Akademia Pedagogiki Specjalnej;

16) prof. dr hab. Wojciech Otrębski – Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie;

17) Karol Pawlak – Polska Rada do spraw Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF);

18) dr Tomasz Rowiński – Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie;

19) Katarzyna Stępniak – O środek Rozwoju Edukacji;

20) prof. dr hab. Grzegorz Szumski – Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie;

21) Marek Tarwacki – Szkół Podstawowa im. Stanisława Moniuszki w Łajskach;

22) Anna Tomaszewska – Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci Niewidomych i Słabowidzących w Łodzi;

23) dr Grażyna Walczak – Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie;

24) dr Katarzyna Wiejak – Instytut Badań Edukacyjnych w Warszawie;

25) Katarzyna Sieradzan – Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych Nr 1 w Warszawie;

26) Monika Zakrzewska – Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną;

27) prof. dr hab. Marzenna Zaorska – Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Polska Akademia Nauk;

28) Liliana Zientecka – Narodowa Rada Rozwoju;

29) sekretarz Zespołu – przedstawiciel Ośrodka Rozwoju Edukacji.

2. Koordynator Zespołu może zapraszać do udziału w pracach Zespołu, z głosem doradczym, osoby niebędące członkami Zespołu, w szczególności:

1) przedstawicieli:

a) jednostek systemu oświaty,

b) organizacji i instytucji działających na rzecz osób z niepełnosprawnościami,

c) innych organów administracji rządowej;

2) ekspertów.

3. W posiedzeniach Zespołu mogą także uczestniczyć członkowie kierownictwa Ministerstwa Edukacji Narodowej i dyrektorzy komórek organizacyjnych Ministerstwa Edukacji Narodowej lub wyznaczeni przez nich pracownicy tych komórek.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.1. Zespół obraduje na posiedzeniach.

2. Posiedzenia Zespołu zwołuje koordynator.

3. Koordynator kieruje pracami Zespołu i określa porządek posiedzeń.

4. Z posiedzenia Zespołu sporządza się protokół, który podpisuje koordynator Zespołu.

5. Posiedzenia Zespołu odbywają się w miejscu i terminach wyznaczonych przez koordynatora Zespołu.

6. W przypadku nieobecności koordynatora Zespołu zastępuje go osoba wskazana przez niego spośród pozostałych członków Zespołu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.W celu realizacji zadań Zespołu, o których mowa w § 2, koordynator, z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Zespołu, może powoływać podzespoły problemowe do realizacji określonego zadania lub do rozpatrywania spraw niewymagających udziału wszystkich członków Zespołu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.Szczegółowy tryb pracy Zespołu określa regulamin uchwalany przez Zespół, na wniosek koordynatora, zwykłą większością głosów.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.Do zadań koordynatora Zespołu należy:

1) prowadzenie posiedzeń Zespołu oraz rozstrzyganie kwestii spornych powstałych w toku prac Zespołu;

2) powoływanie podzespołów, o których mowa w § 5;

3) zapraszanie do udziału w pracach Zespołu osób niebędących jego członkami, o których mowa w § 3 ust. 2 i 3;

4) reprezentowanie Zespołu w sprawach dotyczących jego działalności.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.1. Obsługę prac Zespołu zapewnia Departament Wychowania i Kształcenia Integracyjnego w Ministerstwie Edukacji Narodowej.

2. W razie konieczności uzasadnionej specyfiką danego problemu, dyrektor Departamentu Wychowania i Kształcenia Integracyjnego, na wniosek koordynatora Zespołu, może zlecić wykonanie pisemnych analiz, opinii lub ekspertyz na potrzeby prac Zespołu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9.1. Za udział w posiedzeniach Zespołu nie przysługuje wynagrodzenie.

2. Członkom Zespołu, o których mowa w § 3 ust. 1, oraz osobom, o których mowa w § 3 ust. 2, przysługuje zwrot kosztów przejazdów na terenie kraju.

3. Zwrot kosztów przejazdu następuje w wysokości:

1) udokumentowanej rachunkami, fakturami lub biletami, potwierdzającymi poniesione wydatki obejmujące cenę biletu środka transportu, wraz ze związanymi z nimi opłatami dodatkowymi, w tym miejscówkami, z uwzględnieniem posiadanej przez członka Zespołu ulgi na dany środek transportu, bez względu na to, z jakiego tytułu ulga przysługuje, lub

2) poniesionych kosztów przejazdu,

– wskazanej w informacji, której wzór określa załącznik do zarządzenia, i przedstawionej w terminie 7 dni roboczych od dnia posiedzenia Zespołu.

4. Koszty związane z działalnością Zespołu pokrywa się z budżetu państwa, z części której dysponentem jest Minister Edukacji Narodowej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10.[1] Ustala się termin zakończenia prac Zespołu na dzień 30 grudnia 2019 r.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 11.Koordynator prac Zespołu przedstawia Ministrowi Edukacji Narodowej sprawozdanie końcowe z realizacji zadań, o których mowa w § 2, nie później niż w terminie 14 dni roboczych od dnia zakończenia prac Zespołu, o którym mowa w § 10.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 12.Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

1) Minister Edukacji Narodowej kieruje działem administracji rządowej - oświata i wychowanie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji Narodowej (Dz. U. poz. 1903).

Załącznik do Zarządzenia Nr 39 Ministra Edukacji Narodowej
z dnia 13 października 2017 r. (poz. 43)

INFORMACJA O WYSOKOŚCI PONIESIONYCH KOSZTÓW PRZEJAZDU

infoRgrafika

infoRgrafika

[1] § 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 22 Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 czerwca 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Zespołu do spraw opracowania modelu kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (Dz.U.MEN. poz. 22). Zmiana weszła w życie 28 czerwca 2019 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00