Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Ministra Edukacji i Nauki rok 2023 poz. 20
Wersja archiwalna od 2023-03-03 do 2023-12-31
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Edukacji i Nauki rok 2023 poz. 20
Wersja archiwalna od 2023-03-03 do 2023-12-31
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI I NAUKI1)

z dnia 1 marca 2023 r.

w sprawie powołania międzynarodowego zespołu ekspertów do spraw śródokresowej ewaluacji w ramach programu „Inicjatywa doskonałości - uczelnia badawcza"

Na podstawie art. 391 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2022 r. poz. 574, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. Powołuje się, na okres od dnia 6 marca 2023 r. do dnia 31 grudnia 2023 r., międzynarodowy zespół ekspertów do spraw śródokresowej ewaluacji realizacji planu, o którym mowa w art. 388 ust. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, w ramach programu „Inicjatywa doskonałości - uczelnia badawcza", zwany dalej „zespołem".

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. W skład zespołu wchodzą:

1) przewodniczący - Lauritz Holm-Nielsen;

2) członkowie:

a) Enric Banda,

b) Jo Bury,

c) Mariana Chioncel,

d) Caroline Fennell,

e) Simon Gaskell,

f) Éva Kondorosi,

g) Peter Maassen,

h) Xavier Moreno Juliá,

i) Sijbolt Noorda,

j) Igor Tsependa.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3. 1. Do zadań zespołu należy ocena raportów samooceny uczelni, złożonych w ramach śródokresowej ewaluacji realizacji planu, o którym mowa w art. 388 ust. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, zwanego dalej „planem", dokonanej w ramach programu „Inicjatywa doskonałości - uczelnia badawcza", w tym sporządzenie:

1) raportów zawierających wskazanie stopnia realizacji planu;

2) listy uczelni ocenionych pozytywnie;

3) listy uczelni ocenionych negatywnie wraz z rekomendacją dotyczącą zmiany planu.

2. W celu określenia stopnia realizacji planu zespół może przeprowadzić wizytację uczelni i wysłuchanie przedstawicieli uczelni, a także wystąpić do uczelni o przedstawienie wyjaśnień lub dodatkowych informacji. W wizytacji i wysłuchaniu uczestniczy co najmniej dwóch członków zespołu, w tym członkowie oceniający dany raport.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4. 1. Przewodniczący kieruje pracami zespołu, w szczególności:

1) zwołuje i prowadzi posiedzenia zespołu oraz ustala projekt porządku obrad;

2) przydziela zadania członkom zespołu, w tym wskazuje członka zespołu pełniącego funkcję sprawozdawcy danego raportu zawierającego wskazanie stopnia realizacji planu;

3) określa, w uzgodnieniu z pozostałymi członkami zespołu, tryb, formę i termin przeprowadzenia wysłuchania, o którym mowa w § 3 ust. 2.

2. W przypadku nieobecności przewodniczącego zadania, o których mowa w ust. 1, wykonuje wyznaczony przez niego członek zespołu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5. 1. Zespół działa na posiedzeniach.

2. Posiedzenia zespołu mogą odbywać się przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, zapewniających w szczególności:

1) transmisję posiedzenia w czasie rzeczywistym;

2) wielostronną komunikację w czasie rzeczywistym umożliwiającą członkom zespołu wypowiadanie się w toku obrad.

3. Zawiadomienie o terminie, formie i miejscu posiedzenia zespołu wraz z projektem porządku obrad i wykazem materiałów przeznaczonych do rozpatrzenia uczestnicy posiedzenia otrzymują nie później niż na 7 dni przed terminem posiedzenia.

4. W uzasadnionych przypadkach przewodniczący może skrócić termin, o którym mowa w ust. 3.

5. Przewodniczący może podjąć decyzję o rozpatrzeniu sprawy w drodze korespondencyjnego uzgodnienia stanowisk (tryb obiegowy). Przyjęte w tym trybie ustalenia przewodniczący przedstawia na najbliższym posiedzeniu zespołu. W przypadku nieuzgodnienia sprawy w trybie obiegowym jest ona rozpatrywana na posiedzeniu zespołu.

6. Posiedzenia zespołu są nagrywane.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6. 1. Ustalenia zespołu są podejmowane w drodze uzgodnienia stanowisk, w obecności co najmniej połowy składu zespołu.

2. W przypadku gdy uzgodnienie stanowiska nie jest możliwe, przewodniczący albo członek zespołu, o którym mowa w § 4 ust. 2, zarządza głosowanie. Rozstrzygnięcie jest podejmowane zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy składu zespołu.

3. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos przewodniczącego albo członka zespołu, o którym mowa w § 4 ust. 2.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7. 1. Z posiedzenia zespołu sporządza się protokół, w którym zamieszcza się w szczególności listę uczestników posiedzenia, przyjęty porządek obrad oraz treść ustaleń zespołu.

2. Projekt protokołu jest udostępniany członkom zespołu z możliwością wnoszenia uwag co do treści.

3. Protokół podpisuje przewodniczący albo członek zespołu, o którym mowa w § 4 ust. 2.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8. 1. Przewodniczący oraz członkowie zespołu są obowiązani do zachowania bezstronności i poufności w związku z realizacją zadań zespołu.

2. Przewodniczący oraz członkowie zespołu podlegają wyłączeniu od udziału w ocenie raportów samooceny uczelni w przypadku, gdy istnieją okoliczności mogące wpłynąć na ich bezstronność.

3. Przewodniczący oraz członkowie zespołu przed pierwszym posiedzeniem zespołu składają ministrowi właściwemu do spraw szkolnictwa wyższego i nauki oświadczenie, w którym zobowiązują się do:

1) bezstronnego działania w interesie publicznym;

2) niezwłocznego informowania ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki o wystąpieniu jakiejkolwiek okoliczności, która może skutkować wystąpieniem konfliktu interesów między nim a uczelnią składającą raport samooceny;

3) niewykorzystywania i nieudostępniania osobom trzecim informacji uzyskanych w trakcie realizacji zadań zespołu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9. Obsługę zespołu zapewnia Departament Nauki.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Minister Edukacji i Nauki: P. Czarnek


1) Minister Edukacji i Nauki kieruje działem administracji rządowej - szkolnictwo wyższe i nauka, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 października 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji i Nauki (Dz. U. z 2022 r. poz. 18 i 1842).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2022 r. poz. 583, 655, 682, 807, 1010, 1079, 1117, 1459, 2185 i 2306 oraz z 2023 r. poz. 212.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00