Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2023-11-25
Wersja aktualna od 2023-11-25
obowiązujący
ZARZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI I NAUKI1)
z dnia 17 marca 2021 r.
w sprawie powołania Zespołu do opracowania wstępnego i końcowego modelu tutoringu w ramach projektu pozakonkursowego pn. „Mistrzowie dydaktyki" realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój
(ostatnia zmiana: DUMEiN. z 2023 r., poz. 113) Pokaż wszystkie zmiany
Na podstawie art. 341 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2021 r. poz. 478) zarządza się, co następuje:
§ 1. Powołuje się, na okres od dnia 18 marca 2021 r. do dnia 31 grudnia 2023 r. [1] , Zespół do opracowania wstępnego i końcowego modelu tutoringu w ramach projektu pozakonkursowego pn. „Mistrzowie dydaktyki" realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, zwany dalej „zespołem".
§ 2 . 1. W skład zespołu wchodzą:
1) przewodniczący - Jakub Brdulak;
2) członkowie:
a) Katarzyna Glińska-Lewczuk,
b) Anna Janus-Sitarz,
c) Janusz Uriasz.
2. W posiedzeniach zespołu mogą uczestniczyć, z głosem doradczym, osoby zaproszone przez przewodniczącego, których kwalifikacje, wiedza lub doświadczenie mogą być przydatne w pracach zespołu.
§ 3. Do zadań zespołu należy:
1) opracowanie wstępnego i końcowego modelu tutoringu w ramach projektu pozakonkursowego pn. „Mistrzowie dydaktyki" realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, zwanego dalej „projektem";
2) przedstawienie ministrowi właściwemu do spraw szkolnictwa wyższego i nauki, zwanemu dalej „ministrem":
a) wstępnego modelu tutoringu - w terminie do dnia 31 grudnia 2021 r.,
b) końcowego modelu tutoringu - w terminie do dnia 30 kwietnia 2023 r.;
3) ocena programów i efektów szkolenia tutorów oraz metod tutoringu w ramach projektu;
4) wykonywanie innych zadań w zakresie, o którym mowa w pkt 1-3, zleconych przez ministra, w szczególności przygotowywanie dodatkowych opinii;
5) opracowanie rekomendacji dla uczelni w celu zapewnienia trwałości stosowania rozwiązania wypracowanego w ramach projektu.
§ 4. 1. Przewodniczący kieruje pracami zespołu, w szczególności:
1) zwołuje i prowadzi posiedzenia;
2) przydziela zadania członkom zespołu;
3) zaprasza na posiedzenia osoby, o których mowa w § 2 ust. 2.
2. W przypadku nieobecności przewodniczącego zadania, o których mowa w ust. 1, wykonuje wyznaczony przez niego członek zespołu.
§ 5. 1. Zespół działa na posiedzeniach.
2. Posiedzenia zespołu mogą odbywać się przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, zapewniających w szczególności:
1) transmisję posiedzenia w czasie rzeczywistym;
2) wielostronną komunikację w czasie rzeczywistym umożliwiającą członkom zespołu wypowiadanie się w toku posiedzenia.
3. Zawiadomienie o terminie, formie i miejscu posiedzenia zespołu wraz z projektem porządku obrad uczestnicy posiedzenia otrzymują nie później niż na 3 dni przed terminem posiedzenia.
4. Przewodniczący może podjąć decyzję o rozpatrzeniu sprawy w drodze korespondencyjnego uzgodnienia stanowisk (tryb obiegowy). Przyjęte w tym trybie ustalenia przewodniczący przedstawia na najbliższym posiedzeniu zespołu.
5. W przypadku nieuzgodnienia sprawy w trybie obiegowym, jest ona rozpatrywana na posiedzeniu zespołu.
§ 6. 1. Ustalenia zespołu są podejmowane zwykłą większością głosów.
2. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos przewodniczącego albo członka zespołu, o którym mowa w § 4 ust. 2.
§ 7. 1. Z posiedzenia zespołu sporządza się protokół, w którym zamieszcza się w szczególności listę uczestników posiedzenia, przyjęty porządek obrad oraz treść ustaleń zespołu.
2. Projekt protokołu jest udostępniany członkom zespołu z możliwością wnoszenia uwag co do treści.
3. Protokół podpisuje przewodniczący albo członek zespołu, o którym mowa w § 4 ust. 2.
§ 8. 1. Przewodniczący oraz członkowie zespołu są obowiązani do zachowania bezstronności i poufności w związku z realizacją zadań zespołu.
2. Przewodniczący oraz członkowie zespołu podlegają wyłączeniu od udziału w posiedzeniu w przypadku gdy istnieją okoliczności mogące wpłynąć na ich bezstronność, w szczególności jeżeli sprawa dotyczy:
1) zatrudniających ich podmiotów;
2) podmiotów, w których jest zatrudniona osoba, która:
a) jest małżonkiem, krewnym lub powinowatym do drugiego stopnia przewodniczącego lub członka zespołu,
b) pozostaje z przewodniczącym lub członkiem zespołu w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że wynik sprawy może mieć wpływ na jej prawa i obowiązki.
3. Przewodniczący oraz członkowie zespołu przed pierwszym posiedzeniem zespołu składają ministrowi oświadczenie, w którym zobowiązują się do:
1) bezstronnego działania w interesie publicznym;
2) niewykorzystywania i nieudostępniania osobom trzecim informacji uzyskanych w trakcie realizacji zadań zespołu.
§ 9. Obsługę zespołu zapewnia Departament Innowacji i Rozwoju.
§ 10. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
1) Minister Edukacji i Nauki kieruje działem administracji rządowej - szkolnictwo wyższe i nauka, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 października 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji i Nauki (Dz. U. poz. 1848 i 2335).
[1] § 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 23 listopada 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Zespołu do opracowania wstępnego i końcowego modelu tutoringu w ramach projektu pozakonkursowego pn. „Mistrzowie dydaktyki” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (Dz.Urz.MEiN. poz. 113). Zmiana weszła w życie 25 listopada 2023 r.