Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Ministra Edukacji i Nauki rok 2020 poz. 1
Wersja aktualna od 2020-10-22
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Edukacji i Nauki rok 2020 poz. 1
Wersja aktualna od 2020-10-22
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty


ZARZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI I NAUKI

z dnia 22 października 2020 r.

w sprawie powołania Rady Konsultacyjnej do spraw Bezpieczeństwa w Edukacji

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2019 r. poz. 1171 oraz z 2020 r. poz. 568 i 695) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. Powołuje się Radę Konsultacyjną do spraw Bezpieczeństwa w Edukacji, zwaną dalej "Radą".

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. 1. W skład Rady wchodzą:

1) Przewodniczący Rady - Marzena Machałek, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej;

2) Zastępca Przewodniczącego Rady - Teresa Misiuk, Lubelski Kurator Oświaty;

3) członkowie Rady:

a) Aurelia Michałowska - Mazowiecki Kurator Oświaty,

b) Roman Kowalczyk - Dolnośląski Kurator Oświaty,

c) Izabela Kucharska - Zastępca Głównego Inspektora Sanitarnego,

d) Joanna Wilewska - Dyrektor Departamentu Wychowania i Kształcenia Integracyjnego w Ministerstwie Edukacji Narodowej,

e) Anna Kamińska - Dyrektor Departamentu Higieny Środowiska w Głównym Inspektoracie Sanitarnym,

f) prof. Magdalena Marczyńska - Warszawski Uniwersytet Medyczny,

g) prof. Jacek Wysocki - Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu,

h) Wojciech Starzyński - Prezes Zarządu Fundacji "Rodzice Szkole",

i) Renata Chyrchała - Dyrektor Zespołu Szkół Ponadpodstawowych nr 2 im. Tadeusza Kościuszki w Zamościu,

j) Dorota Smolińska - Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Starych Babicach,

k) Katarzyna Osieleniec-Moszczyńska - Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 73 im. Generała Władysława Andersa we Wrocławiu.

2. Przewodniczący Rady, a w przypadku jego nieobecności - Zastępca Przewodniczącego Rady, może zapraszać do udziału w pracach Rady, z głosem doradczym, osoby spoza jej składu, w szczególności ekspertów i specjalistów w zakresie objętym zadaniami Rady.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3. Do zadań Rady należy:

1) podejmowanie działań na rzecz oceny sytuacji bezpieczeństwa sanitarno-higienicznego w jednostkach systemu oświaty;

2) ustalanie priorytetowych celów i działań w zakresie promocji bezpiecznych i higienicznych zachowań w jednostkach systemu oświaty w czasie stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii;

3) inicjowanie i opiniowanie zmian dotyczących bezpieczeństwa sanitarno-higienicznego w jednostkach systemu oświaty, w tym:

a) udział w tworzeniu rozwiązań organizacyjnych i prawnych,

b) organizowanie wstępnych konsultacji nowych rozwiązań organizacyjnych i prawnych w środowisku dyrektorów szkół publicznych i niepublicznych oraz rodziców uczniów,

c) doradzanie Ministrowi Edukacji i Nauki oraz kuratorom oświaty we wprowadzaniu zmian dotyczących bezpieczeństwa sanitarno-higienicznego w jednostkach systemu oświaty;

4) przygotowywanie opinii i stanowisk dla Ministra Edukacji i Nauki w zakresie bezpieczeństwa sanitarno- higienicznego w jednostkach systemu oświaty;

5) organizowanie i wspieranie działań informacyjno-promocyjnych z zakresu bezpieczeństwa sanitarno- higienicznego w jednostkach systemu oświaty;

6) monitorowanie stanu realizacji podejmowanych działań, w tym wpływu zmian na zwiększenie bezpieczeństwa sanitarno-higienicznego w jednostkach systemu oświaty;

7) przeprowadzanie analizy i oceny skuteczności wprowadzonych rozwiązań dotyczących bezpieczeństwa sanitarno-higienicznego w jednostkach systemu oświaty.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4. Pracami Rady kieruje Przewodniczący Rady, a w przypadku jego nieobecności - Zastępca Przewodniczącego Rady.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5. 1. Posiedzenia Rady zwołuje i prowadzi Przewodniczący Rady, a w przypadku jego nieobecności - Zastępca Przewodniczącego Rady.

2. Posiedzenia Rady mogą się odbywać w formie wideokonferencji za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.

3. Z posiedzenia Rady sporządza się protokół, który podpisuje Przewodniczący Rady, a w przypadku jego nieobecności - Zastępca Przewodniczącego Rady.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6. 1. Rada podejmuje stanowiska i wydaje opinie w drodze głosowania zwykłą większością głosów. Kwestie sporne powstałe w toku prac Rady rozstrzyga Przewodniczący Rady, a w przypadku jego nieobecności - Zastępca Przewodniczącego Rady.

2. Rada może podejmować stanowiska i wydawać opinie w trybie obiegowym, za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej. O rozpatrzeniu sprawy w trybie obiegowym decyduje Przewodniczący Rady, a w przypadku jego nieobecności - Zastępca Przewodniczącego Rady.

3. Dla ważności głosowania na posiedzeniach Rady jest wymagana obecność co najmniej połowy składu Rady.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7. 1. Na wniosek Przewodniczącego Rady, a w przypadku jego nieobecności - Zastępcy Przewodniczącego Rady, komórki organizacyjne Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz jednostki organizacyjne podległe Ministrowi Edukacji i Nauki lub przez niego nadzorowane, w ramach swoich kompetencji, udzielają Radzie pomocy w wykonywaniu jej zadań.

2. Przewodniczący Rady, a w przypadku jego nieobecności - Zastępca Przewodniczącego Rady, może zlecać komórkom organizacyjnym Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz jednostkom organizacyjnym podległym Ministrowi Edukacji i Nauki lub przez niego nadzorowanym wykonywanie opracowań, materiałów informacyjnych, analiz, raportów lub ekspertyz w zakresie należącym do ich właściwości, w ustalonych terminach.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8. W przypadkach uzasadnionych specyfiką danego problemu, Przewodniczący Rady, a w przypadku jego nieobecności - Zastępca Przewodniczącego Rady, może zlecać opracowanie ekspertyz, opinii i analiz na potrzeby prac Rady.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9. 1. Rada przyjmuje regulamin określający szczegółowy tryb działania Rady oraz harmonogram prac Rady.

2. Regulamin i harmonogram, o których mowa w ust. 1, zatwierdza Minister Edukacji i Nauki.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10. Obsługę prac Rady zapewnia komórka organizacyjna Ministerstwa Edukacji Narodowej, do której zakresu działania należą zagadnienia i sprawy dotyczące podnoszenia poziomu bezpieczeństwa i higieny w szkołach i placówkach.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 11. 1. Koszty związane z działalnością Rady, w tym koszty ekspertyz, opinii i analiz, o których mowa w § 8, pokrywa się z budżetu państwa, z części 30 będącej w dyspozycji Ministra Edukacji i Nauki.

2. Przewodniczącemu Rady, Zastępcy Przewodniczącego Rady i członkowi Rady, biorącemu udział w posiedzeniu Rady zwraca się koszty przejazdu na terenie kraju związane z udziałem w posiedzeniu Rady na podstawie dokumentów, w szczególności rachunków, faktur lub biletów, potwierdzających poniesione wydatki, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach - na podstawie informacji o wysokości poniesionych kosztów przejazdu samochodem oraz prośby o zwrot kosztów przejazdu, której wzór stanowi załącznik nr 1 do zarządzenia, przedstawionych w terminie 14 dni od dnia posiedzenia Rady.

3. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio do osób, o których mowa w § 2 ust. 2, z tym że zamiast prośby o zwrot kosztów przejazdu osoby te przedstawiają wniosek o zwrot kosztów przejazdu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do zarządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 12. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Minister Edukacji i Nauki: P. Czarnek

Załączniki do zarządzenia Ministra Edukacji i Nauki
z dnia 22 października 2020 r.

Załącznik nr 1


Załącznik nr 2



Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00