Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2024-11-05
Wersja aktualna od 2024-11-05
obowiązujący
ZARZĄDZENIE NR 37
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI1)
z dnia 31 października 2024 r.
w sprawie powołania Grupy do spraw funkcjonowania systemu sprawozdawczości na potrzeby Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027
Na podstawie art. 6 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 lutego 2023 r. o Planie Strategicznym dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 (Dz. U. z 2024 r. poz. 261 i 885) zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Powołuje się Grupę do spraw funkcjonowania systemu sprawozdawczości na potrzeby Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027, zwaną dalej „Grupą”.
2. Grupa jest organem opiniodawczo-doradczym instytucji zarządzającej Planem Strategicznym dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027, zwanym dalej „PS WPR 2023-2027”.
§ 2. 1. W skład Grupy wchodzą:
1) przewodniczący - zastępca dyrektora Departamentu Wspólnej Polityki Rolnej w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi, zwanym dalej „Ministerstwem”, nadzorujący realizację zadań w zakresie monitorowania PS WPR 2023-2027;
2) zastępca przewodniczącego - kierujący wewnętrzną komórką organizacyjną właściwą w sprawach monitorowania PS WPR 2023-2027 w Departamencie Wspólnej Polityki Rolnej w Ministerstwie;
3) po jednym przedstawicielu wyznaczonym przez dyrektora:
a) Departamentu Płatności Bezpośrednich w Ministerstwie,
b) Departamentu Pomocy Technicznej w Ministerstwie,
c) Departamentu Rynków Rolnych i Transformacji Energetycznej Obszarów Wiejskich w Ministerstwie,
d) Departamentu Analiz i Sprawozdawczości w Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, zwanej dalej „Agencją”,
e) Departamentu Zarządzania Informatyką w Agencji.
2. Członkowie Grupy, o których mowa w ust. 1 pkt 3, mogą być zastępowani w pracach Grupy przez upoważnionych przedstawicieli.
§ 3. Do zadań Grupy należy w szczególności:
1) monitorowanie wdrożenia i funkcjonowania w Agencji systemu sprawozdawczości na potrzeby sporządzenia rocznego sprawozdania z realizacji celów, w celu zapewnienia spójności i rzetelności danych przekazywanych w tym sprawozdaniu, w szczególności systemów teleinformatycznych wykorzystywanych do przetwarzania danych dotyczących:
a) wskaźników produktu, w oparciu o które Komisja Europejska przeprowadza roczne rozliczenie z realizacji celów,
b) wskaźników rezultatu, w oparciu o które Komisja Europejska przeprowadza, co dwa lata, przegląd realizacji celów;
2) współpraca przy uzgadnianiu z Agencją projektu rocznego sprawozdania, o którym mowa w pkt 1, przed jego zatwierdzeniem przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi;
3) monitorowanie wdrożenia i funkcjonowania w Agencji systemu sprawozdawczości, wraz z odpowiednimi systemami teleinformatycznymi, wykorzystywanego do przetwarzania danych na potrzeby monitorowania i ewaluacji, w celu zapewnienia spójności i rzetelności tych danych;
4) współpraca w sytuacji wystąpienia problemów z systemami teleinformatycznymi Agencji wykorzystywanymi do prowadzenia sprawozdawczości z realizacji PS WPR 2023-2027.
§ 4. 1. Do zadań przewodniczącego należy w szczególności:
1) zwoływanie posiedzeń Grupy, z własnej inicjatywy lub na wniosek co najmniej trzech członków Grupy;
2) kierowanie pracami Grupy;
3) planowanie i organizowanie prac Grupy;
4) reprezentowanie Grupy na zewnątrz.
2. W przypadku nieobecności przewodniczącego zadania, o których mowa w ust. 1, wykonuje zastępca przewodniczącego.
§ 5. 1. Grupa działa na posiedzeniach.
2. W pracach Grupy, na zaproszenie przewodniczącego, mogą brać udział, w charakterze doradczym, osoby niebędące członkami Grupy, jeżeli posiadają wiedzę i doświadczenie w zakresie spraw związanych z pracami Grupy.
3. Z posiedzeń Grupy sporządza się protokoły, które podpisuje przewodniczący.
4. Przewodniczący w ramach prac Grupy może powoływać podgrupy robocze do realizacji określonych zadań. W skład podgrup roboczych mogą wchodzić członkowie Grupy oraz inne osoby wyznaczone lub zaproszone przez przewodniczącego.
5. Grupa oraz podgrupy robocze mogą prowadzić prace i podejmować decyzje za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.
§ 6. Grupa może uchwalić regulamin określający szczegółowy tryb pracy Grupy oraz podgrup roboczych.
§ 7. 1. Za udział w pracach Grupy oraz podgrup roboczych nie przysługuje wynagrodzenie.
2. Koszty związane z organizacją posiedzeń Grupy są finansowane z części budżetowej 32 - Rolnictwo, dział 750 - Administracja publiczna, rozdział 75001 - Urzędy naczelnych i centralnych organów administracji rządowej, ze środków finansowych pomocy technicznej PS WPR 2023-2027.
§ 8. Obsługę organizacyjną i techniczno-biurową Grupy zapewnia Departament Wspólnej Polityki Rolnej w Ministerstwie.
§ 9. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi: C. Siekierski
1) Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi kieruje działem administracji rządowej - rozwój wsi, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz. U. poz. 2706).