Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2022-04-06 do 2024-08-31
Wersja archiwalna od 2022-04-06 do 2024-08-31
archiwalny
ZARZĄDZENIE NR 66
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI
z dnia 26 listopada 2021 r.
w sprawie powołania Zespołu do spraw informatyzacji realizacji zadań przez Inspekcję Weterynaryjną
(ostatnia zmiana: DUMRiRW. z 2022 r., poz. 12)
Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2021 r. poz. 178, 1192 i 1535) zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Powołuje się Zespół do spraw informatyzacji realizacji zadań przez Inspekcję Weterynaryjną, zwany dalej „Zespołem”.
2. Zespół jest organem pomocniczym Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, zwanego dalej „Ministrem”.
§ 2. Do zadań Zespołu należy:
1) identyfikacja potrzeb i możliwości w zakresie informatyzacji realizacji zadań przez Inspekcję Weterynaryjną z uwzględnieniem uwarunkowań społecznych, gospodarczych, organizacyjnych, finansowych oraz prawnych;
2) analiza rozwiązań opracowanych przez Głównego Lekarza Weterynarii w ramach udziału w projekcie pn. „System Informatyczny Inspekcji Weterynaryjnej IW-SYSTEM”;
3) analiza konieczności podjęcia interwencji legislacyjnej oraz opracowanie projektu przepisów umożliwiających wdrożenie rozwiązań w zakresie informatyzacji realizacji zadań przez Inspekcję Weterynaryjną.
§ 3. 1. W skład Zespołu wchodzą:
1) [1] przewodniczący Zespołu - członek Kierownictwa Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, zwanego dalej „Ministerstwem”, nadzorujący sprawy objęte zakresem działania komórki organizacyjnej w Ministerstwie właściwej w sprawach bezpieczeństwa żywności i weterynarii;
2) [2] zastępca przewodniczącego Zespołu - dyrektor komórki organizacyjnej w Ministerstwie właściwej w sprawach bezpieczeństwa żywności i weterynarii;
3) członkowie Zespołu:
a) Główny Lekarz Weterynarii,
b) trzech przedstawicieli Głównego Inspektoratu Weterynarii wyznaczonych przez Głównego Lekarza Weterynarii spośród pracowników Głównego Inspektoratu Weterynarii,
c) czterech pracowników Inspekcji Weterynaryjnej wyznaczonych przez Głównego Lekarza Weterynarii spośród pracowników wojewódzkich, powiatowych lub granicznych inspektoratów weterynarii,
d) [3] sześciu pracowników komórki organizacyjnej w Ministerstwie właściwej w sprawach bezpieczeństwa żywności i weterynarii wyznaczonych przez dyrektora tej komórki,
e) [4] pracownik komórki organizacyjnej w Ministerstwie właściwej w sprawach funkcjonowania systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji wyznaczony przez dyrektora tej komórki,
f) [5] pracownik komórki organizacyjnej w Ministerstwie właściwej w sprawach obsługi prawno-legislacyjnej Ministerstwa wyznaczony przez dyrektora tej komórki.
2. Członkowie Zespołu, o których mowa ust. 1 pkt 2 i pkt 3 lit. a, mogą być zastępowani w pracach Zespołu przez upoważnionych przez siebie przedstawicieli.
3. Przewodniczący Zespołu lub zastępca przewodniczącego Zespołu mogą zapraszać do udziału w pracach Zespołu osoby niebędące członkami Zespołu.
§ 4. 1. Zespół może prowadzić prace i podejmować decyzje za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.
2. Z posiedzeń Zespołu sporządza się protokół. Protokół podpisuje przewodniczący Zespołu lub zastępca przewodniczącego Zespołu.
3. W przypadku nieobecności przewodniczącego Zespołu lub czasowej niemożności wykonywania przez niego zadań, jego zadania wykonuje zastępca przewodniczącego Zespołu.
§ 5. Przewodniczący Zespołu:
1) zwołuje posiedzenia Zespołu;
2) kieruje pracami Zespołu;
3) ustala porządek dzienny posiedzenia Zespołu;
4) może powierzać poszczególnym członkom Zespołu wykonanie określonych prac, niezbędnych do realizacji zadań Zespołu;
5) reprezentuje Zespół na zewnątrz;
6) podejmuje decyzję o przeprowadzeniu posiedzenia Zespołu albo udziale niektórych członków w posiedzeniu Zespołu za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
§ 6. Dyrektorzy komórek organizacyjnych w Ministerstwie oraz kierownicy jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi lub nadzorowanych przez Ministra są zobowiązani do współpracy z Zespołem, w szczególności udostępniają, na wniosek przewodniczącego Zespołu, niezbędne informacje w zakresie i terminie określonym przez przewodniczącego Zespołu.
§ 7. [6] Obsługę organizacyjno-techniczną Zespołu zapewnia komórka organizacyjna w Ministerstwie właściwa w sprawach bezpieczeństwa żywności i weterynarii.
§ 8. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
[1] § 3 ust. 1 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 15 pkt 1 lit. a) zarządzenia nr 10 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 4 kwietnia 2022 r. zmieniającego niektóre zarządzenia w sprawie organów pomocniczych Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz.Urz.MRiRW. poz. 12). Zmiana weszła w życie 6 kwietnia 2022 r.
[2] § 3 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 15 pkt 1 lit. a) zarządzenia nr 10 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 4 kwietnia 2022 r. zmieniającego niektóre zarządzenia w sprawie organów pomocniczych Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz.Urz.MRiRW. poz. 12). Zmiana weszła w życie 6 kwietnia 2022 r.
[3] § 3 ust. 1 pkt 3 lit. d) w brzmieniu ustalonym przez § 15 pkt 1 lit. b) zarządzenia nr 10 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 4 kwietnia 2022 r. zmieniającego niektóre zarządzenia w sprawie organów pomocniczych Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz.Urz.MRiRW. poz. 12). Zmiana weszła w życie 6 kwietnia 2022 r.
[4] § 3 ust. 1 pkt 3 lit. e) w brzmieniu ustalonym przez § 15 pkt 1 lit. b) zarządzenia nr 10 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 4 kwietnia 2022 r. zmieniającego niektóre zarządzenia w sprawie organów pomocniczych Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz.Urz.MRiRW. poz. 12). Zmiana weszła w życie 6 kwietnia 2022 r.
[5] § 3 ust. 1 pkt 3 lit. f) w brzmieniu ustalonym przez § 15 pkt 1 lit. b) zarządzenia nr 10 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 4 kwietnia 2022 r. zmieniającego niektóre zarządzenia w sprawie organów pomocniczych Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz.Urz.MRiRW. poz. 12). Zmiana weszła w życie 6 kwietnia 2022 r.
[6] § 7 w brzmieniu ustalonym przez § 15 pkt 2 zarządzenia nr 10 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 4 kwietnia 2022 r. zmieniającego niektóre zarządzenia w sprawie organów pomocniczych Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz.Urz.MRiRW. poz. 12). Zmiana weszła w życie 6 kwietnia 2022 r.