Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi rok 2021 poz. 73
Wersja aktualna od 2021-08-28
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi rok 2021 poz. 73
Wersja aktualna od 2021-08-28
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE NR 56
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI

z dnia 26 sierpnia 2021 r.

w sprawie powołania Zespołu do spraw cyfryzacji w obszarze działów administracji rządowej kierowanych przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2021 r. poz. 178 i 1192) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. 1. Powołuje się Zespół do spraw cyfryzacji w obszarze działów administracji rządowej kierowanych przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, zwany dalej „Zespołem”.

2. Zespół jest organem pomocniczym Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, zwanego dalej „Ministrem”.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. 1. W skład Zespołu wchodzą:

1) przewodniczący - członek kierownictwa Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, zwanego dalej „Ministerstwem”, nadzorujący sprawy objęte zakresem działania komórki organizacyjnej w Ministerstwie właściwej w sprawach dotyczących cyfryzacji w obszarze działów administracji rządowej kierowanych przez Ministra;

2) zastępca przewodniczącego - dyrektor komórki organizacyjnej w Ministerstwie właściwej w sprawach dotyczących cyfryzacji w obszarze działów administracji rządowej kierowanych przez Ministra;

3) sekretarz - przedstawiciel komórki organizacyjnej w Ministerstwie właściwej w sprawach dotyczących cyfryzacji w obszarze działów administracji rządowej kierowanych przez Ministra wyznaczony przez zastępcę przewodniczącego Zespołu;

4) Dyrektor Generalny Ministerstwa;

5) dyrektorzy komórek organizacyjnych w Ministerstwie;

6) po jednym przedstawicielu wyznaczonym przez:

a) Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Warszawie,

b) Dyrektora Centralnego Ośrodka Badania Odmian Roślin Uprawnych w Słupi Wielkiej,

c) Dyrektora Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie,

d) Głównego Inspektora Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych,

e) Głównego Inspektora Ochrony Roślin i Nasiennictwa,

f) Głównego Inspektora Rybołówstwa Morskiego,

g) Głównego Lekarza Weterynarii,

h) Dyrektora Instytutu Biotechnologii Przemysłu Rolno-Spożywczego im. prof. Wacława Dąbrowskiego – Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie,

i) Dyrektora Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej – Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie,

j) Dyrektora Instytutu Hodowli i Aklimatyzacji Roślin – Państwowego Instytutu Badawczego w Radzikowie,

k) Dyrektora Instytutu Ochrony Roślin – Państwowego Instytutu Badawczego w Poznaniu,

l) Dyrektora Instytutu Ogrodnictwa – Państwowego Instytutu Badawczego w Skierniewicach,

m) Dyrektora Instytutu Rybactwa Śródlądowego im. Stanisława Sakowicza w Olsztynie,

n) Dyrektora Instytutu Technologiczno-Przyrodniczego – Państwowego Instytutu Badawczego w Falentach,

o) Dyrektora Instytutu Uprawy, Nawożenia i Gleboznawstwa – Państwowego Instytutu Badawczego w Puławach,

p) Dyrektora Instytutu Włókien Naturalnych i Roślin Zielarskich – Państwowego Instytutu Badawczego w Poznaniu,

q) Dyrektora Instytutu Zootechniki – Państwowego Instytutu Badawczego w Krakowie,

r) Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w Warszawie,

s) Dyrektora Krajowego Centrum Edukacji Rolniczej w Brwinowie,

t) Dyrektora Krajowego Centrum Hodowli Zwierząt w Warszawie,

u) Dyrektora Generalnego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa w Warszawie,

v) Dyrektora Krajowej Stacji Chemiczno-Rolniczej w Warszawie,

w) Dyrektora Morskiego Instytutu Rybackiego – Państwowego Instytutu Badawczego w Gdyni,

x) Dyrektora Narodowego Instytutu Kultury i Dziedzictwa Wsi w Warszawie,

y) Dyrektora Państwowego Instytutu Weterynaryjnego – Państwowego Instytutu Badawczego w Puławach.

2. Członkowie Zespołu, o których mowa w ust. 1 pkt 4–6, mogą być zastępowani w pracach Zespołu przez upoważnionych przedstawicieli.

3. Przewodniczący Zespołu może zapraszać do udziału w pracach Zespołu inne osoby, niebędące członkami Zespołu, w szczególności przedstawicieli organów administracji rządowej i samorządowej, środowisk naukowych oraz organizacji społecznych, branżowych i pozarządowych, których wiedza może być przydatna do realizacji zadań Zespołu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3. Do zadań Zespołu należy:

1) weryfikacja kierunków rozwoju technologii cyfrowych,

2) przygotowanie propozycji działań mających na celu uruchomienie nowych lub rozbudowę istniejących e- usług publicznych z zakresu działania Ministra oraz monitorowanie i opiniowanie realizacji prac w tym zakresie,

3) wypracowanie propozycji działań zmierzających do utworzenia i dalszego utrzymania wspólnego zasobu danych wykorzystywanego na potrzeby jednostek podległych Ministrowi lub nadzorowanych przez Ministra,

4) weryfikacja wspólnych dla Ministerstwa oraz jednostek podległych Ministrowi lub nadzorowanych przez Ministra potrzeb infrastrukturalnych, w tym również dotyczących użytkowanego oprogramowania, oraz wymiana doświadczeń i wiedzy w zakresie cyfryzacji administracji publicznej,

5) przygotowanie propozycji wytycznych dotyczących wyboru rozwiązań teleinformatycznych dla przyszłych działań Ministerstwa oraz jednostek podległych Ministrowi lub nadzorowanych przez Ministra,

6) sporządzanie propozycji wspólnych działań w zakresie cyberbezpieczeństwa dla Ministerstwa oraz jednostek podległych Ministrowi lub nadzorowanych przez Ministra

- w tym w zakresie realizacji Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 i Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej;

7) weryfikacja potencjalnych kierunków rozwoju technologii cyfrowych możliwych do realizacji w ramach Wspólnej Polityki Rolnej po 2020 r. w oparciu o istniejący potencjał systemów lub narzędzi informatycznych jednostek podległych Ministrowi lub nadzorowanych przez Ministra oraz innych systemów.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4. 1. Zespół działa na posiedzeniach.

2. Posiedzenia Zespołu zwołuje przewodniczący Zespołu, z własnej inicjatywy lub na wniosek co najmniej trzech członków Zespołu, ustalając miejsce i termin posiedzenia.

3. Posiedzenia odbywają się według przyjętego przez Zespół porządku obrad, zaproponowanego przez przewodniczącego Zespołu.

4. Zespół podejmuje rozstrzygnięcia w formie uchwał. Uchwały podejmowane są na posiedzeniach lub w trybie obiegowym, zwykłą większością głosów. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos przewodniczącego Zespołu.

5. Przewodniczący może powierzać poszczególnym członkom Zespołu wykonanie określonych prac, niezbędnych do realizacji zadań Zespołu.

6. Zespół może prowadzić prace i podejmować ustalenia za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej. Decyzję o przeprowadzeniu posiedzenia Zespołu z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej podejmuje przewodniczący Zespołu.

7. Komórka organizacyjna w Ministerstwie zapewniająca obsługę organizacyjną i techniczno-biurową Zespołu powiadamia członków Zespołu o wyznaczonym przez przewodniczącego Zespołu miejscu i terminie posiedzenia co najmniej na 7 dni przed planowanym posiedzeniem.

8. Z posiedzeń Zespołu sporządza się protokół, który podpisuje przewodniczący Zespołu.

9. W przypadku nieobecności przewodniczącego Zespołu lub czasowej niemożności wykonywania przez niego zadań, jego zadania wykonuje zastępca przewodniczącego Zespołu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5. Przewodniczący Zespołu przedstawia Ministrowi – na jego żądanie – bieżące informacje z realizacji zadań Zespołu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6. 1. Przewodniczący Zespołu, po zasięgnięciu opinii członków Zespołu, może tworzyć grupy robocze, w szczególności w celu wykonania zadania, o którym mowa w § 3 pkt 7. W skład grup roboczych mogą wchodzić członkowie Zespołu oraz inne osoby wyznaczone lub zaproszone przez przewodniczącego Zespołu.

2. Przewodniczący Zespołu wyznacza przewodniczących grup roboczych spośród członków Zespołu, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 2, 4 i 5, i określa tryb pracy grup roboczych w regulaminach pracy grup roboczych.

3. W celu realizacji zadań grup roboczych przewodniczący grup roboczych mogą zlecać wykonanie opracowań, analiz, raportów lub ekspertyz na potrzeby grup roboczych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7. Dyrektorzy komórek organizacyjnych w Ministerstwie oraz kierownicy jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi lub nadzorowanych przez Ministra są zobowiązani do współpracy z Zespołem oraz grupami roboczymi.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8. 1. Za udział w pracach Zespołu oraz grup roboczych nie przysługuje wynagrodzenie.

2. Członkom grup roboczych oraz osobom wyznaczonym lub zaproszonym przez przewodniczącego Zespołu do udziału w pracach grup roboczych przysługuje zwrot kosztów poniesionych na przejazd, dojazd środkami komunikacji miejscowej oraz noclegi zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. poz. 167), jeżeli podmiot, organizacja lub instytucja, którą reprezentują, ma siedzibę poza miejscowością, w której odbywa się posiedzenie grupy roboczej.

3. Osoby, o których mowa w ust. 2, są obowiązane rozliczyć koszty podróży w terminie 14 dni od dnia jej zakończenia.

4. W uzasadnionych przypadkach mogą być finansowane także inne koszty związane z działalnością grup roboczych, w szczególności opracowania, analizy, raporty lub ekspertyzy, o których mowa w § 6 ust. 3.

5. Koszty funkcjonowania grup roboczych, o których mowa w ust. 2 i 4, są finansowane z:

1) części 32 - Rolnictwo, dział 750 - Administracja publiczna, rozdział 75001 - Urzędy naczelnych i centralnych organów administracji rządowej, ze środków finansowych pomocy technicznej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 lub Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej;

2) części 62 - Rybołówstwo, dział 750 - Administracja publiczna, rozdział 75001 - Urzędy naczelnych i centralnych organów administracji rządowej, ze środków budżetu państwa.

6. Koszty, o których mowa w ust. 5 pkt 1, są ponoszone i rozliczane na warunkach określonych dla pomocy technicznej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 lub Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9. 1. Obsługę organizacyjną i techniczno-biurową Zespołu zapewnia komórka organizacyjna w Ministerstwie właściwa w sprawach dotyczących cyfryzacji w obszarze działów administracji rządowej kierowanych przez Ministra.

2. Obsługę organizacyjną i techniczno-biurową grup roboczych zapewniają komórki organizacyjne w Ministerstwie, które reprezentują przewodniczący grup roboczych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10. Znosi się Zespół do spraw informatyzacji w działach administracji rządowej kierowanych przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, powołany zarządzeniem uchylanym w § 11.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 11. Traci moc zarządzenie nr 5 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 18 lutego 2016 r. w sprawie powołania Zespołu do spraw informatyzacji w działach administracji rządowej kierowanych przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, zmienione zarządzeniami nr 16 z dnia 25 maja 2018 r. oraz nr 73 z dnia 3 października 2019 r.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 12. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi: wz. R. Kamiński

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00