Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi rok 2020 poz. 8
Wersja archiwalna od 2020-03-10 do 2020-10-06
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi rok 2020 poz. 8
Wersja archiwalna od 2020-03-10 do 2020-10-06
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE NR 9
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI

z dnia 6 marca 2020 r.

w sprawie powołania Zespołu do spraw przygotowania procedury wykorzystania elektronicznego obiegu dokumentów związanych z udzielaniem pomocy producentom rolnym w związku ze stratami spowodowanymi wystąpieniem suszy

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. 1. Powołuje się Zespół do spraw przygotowania procedury wykorzystania elektronicznego obiegu dokumentów związanych z udzielaniem pomocy producentom rolnym w związku ze stratami spowodowanymi wystąpieniem suszy, zwany dalej "Zespołem".

2. Zespół jest organem pomocniczym Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, zwanego dalej "Ministrem".

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. 1. W skład Zespołu wchodzą:

1) przewodniczący Zespołu - Pan Ryszard Kamiński Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi, zwanym dalej "Ministerstwem";

2) zastępca przewodniczącego Zespołu - zastępca dyrektora Departamentu Finansów w Ministerstwie;

3) sekretarz - przedstawiciel Departamentu Finansów w Ministerstwie wskazany przez przewodniczącego Zespołu;

4) Dyrektor Departamentu Hodowli i Ochrony Roślin w Ministerstwie;

5) Dyrektor Departamentu Prawno-Legislacyjnego w Ministerstwie;

6) Zastępca dyrektora ds. informatyki w Biurze Administracyjno-Budżetowym w Ministerstwie;

7) dwóch przedstawicieli Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Warszawie wyznaczonych przez Prezesa tej Agencji;

8) przedstawiciel Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa w Warszawie wyznaczony przez Dyrektora Generalnego tego Ośrodka;

9) przedstawiciel Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie wyznaczony przez Dyrektora tego Centrum;

10) przedstawiciel Instytutu Uprawy, Nawożenia i Gleboznawstwa - Państwowego Instytutu Badawczego w Puławach wyznaczony przez Dyrektora tego Instytutu;

11) przedstawiciel Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej - Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie wyznaczony przez Dyrektora tego Instytutu.

2. W pracach Zespołu mogą brać udział również stali przedstawiciele Ministra Cyfryzacji oraz przedstawiciel Wojewody Mazowieckiego i przedstawiciel Wojewody Lubelskiego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3. Do zadań Zespołu należy wsparcie Ministra w pracach związanych z przygotowaniem procedury wykorzystania elektronicznego obiegu dokumentów związanych z udzielaniem pomocy producentom rolnym w związku ze stratami spowodowanymi wystąpieniem suszy, w szczególności w zakresie:

1) wykorzystania Profilu Zaufanego do składania przez producentów rolnych wniosków o oszacowanie strat w uprawach rolnych spowodowanych wystąpieniem suszy;

2) opracowania zakresu wzoru elektronicznego wniosku kierowanego do wojewody (na skrzynkę ePUAP wojewody) o oszacowanie strat w uprawach rolnych spowodowanych wystąpieniem suszy, które będą weryfikowane z danymi zawartymi w bazach danych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz z obszarem suszy wynikającym z klimatycznego bilansu wodnego;

3) opracowania zakresu elektronicznego wzoru informacji o zakresie i wysokości szkód w gospodarstwie rolnym spowodowanych wystąpieniem suszy, do której będą przenoszone dane z wniosku, o którym mowa w pkt 2, pozwalającej na określenie łącznej wysokości szkód według kwoty obniżenia dochodu w gospodarstwie rolnym;

4) opracowania zakresu wzoru wniosku o udzielenie pomocy kierowanego do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa;

5) przygotowania zakresu zmian w przepisach prawnych wdrażających wzory wniosków i informacji i ewidencji, o których mowa w pkt 2-4.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4. 1. Posiedzenia Zespołu zwołuje przewodniczący Zespołu z własnej inicjatywy.

2. Zespół zrealizuje zadania, o których mowa w § 3, do dnia 30 kwietnia 2020 r.

3. Przewodniczący Zespołu złoży Ministrowi sprawozdanie z prac Zespołu nie później niż do dnia 14 maja 2020 r.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5. Obsługę organizacyjną i techniczno-biurową Zespołu zapewnia Departament Finansów w Ministerstwie.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6. 1. Za udział w posiedzeniach Zespołu nie przysługuje wynagrodzenie.

2. Członkom Zespołu oraz osobom wymienionym w § 2 ust. 2 przysługuje zwrot wydatków poniesionych na przejazd, dojazd środkami komunikacji miejscowej oraz noclegów zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. poz. 167), jeżeli podmiot, organizacja lub instytucja którą reprezentują ma siedzibę poza miejscowością, w której odbywa się posiedzenie Zespołu.

3. Osobom, o których mowa w ust. 2, przysługuje zwrot kosztów przejazdu na posiedzenie Zespołu do wysokości równowartości kosztów przejazdu pociągiem w wagonie klasy 2.

4. Osoby, o których mowa w ust. 2, są obowiązane rozliczyć poniesione wydatki w terminie 14 dni od dnia zakończenia podróży.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi: wz. Sz. Giżyński

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00