Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2020-03-10 do 2020-10-06
Wersja archiwalna od 2020-03-10 do 2020-10-06
archiwalny
ZARZĄDZENIE NR 9
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI
z dnia 6 marca 2020 r.
w sprawie powołania Zespołu do spraw przygotowania procedury wykorzystania elektronicznego obiegu dokumentów związanych z udzielaniem pomocy producentom rolnym w związku ze stratami spowodowanymi wystąpieniem suszy
Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2019 r. poz. 1171) zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Powołuje się Zespół do spraw przygotowania procedury wykorzystania elektronicznego obiegu dokumentów związanych z udzielaniem pomocy producentom rolnym w związku ze stratami spowodowanymi wystąpieniem suszy, zwany dalej "Zespołem".
2. Zespół jest organem pomocniczym Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, zwanego dalej "Ministrem".
§ 2. 1. W skład Zespołu wchodzą:
1) przewodniczący Zespołu - Pan Ryszard Kamiński Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi, zwanym dalej "Ministerstwem";
2) zastępca przewodniczącego Zespołu - zastępca dyrektora Departamentu Finansów w Ministerstwie;
3) sekretarz - przedstawiciel Departamentu Finansów w Ministerstwie wskazany przez przewodniczącego Zespołu;
4) Dyrektor Departamentu Hodowli i Ochrony Roślin w Ministerstwie;
5) Dyrektor Departamentu Prawno-Legislacyjnego w Ministerstwie;
6) Zastępca dyrektora ds. informatyki w Biurze Administracyjno-Budżetowym w Ministerstwie;
7) dwóch przedstawicieli Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Warszawie wyznaczonych przez Prezesa tej Agencji;
8) przedstawiciel Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa w Warszawie wyznaczony przez Dyrektora Generalnego tego Ośrodka;
9) przedstawiciel Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie wyznaczony przez Dyrektora tego Centrum;
10) przedstawiciel Instytutu Uprawy, Nawożenia i Gleboznawstwa - Państwowego Instytutu Badawczego w Puławach wyznaczony przez Dyrektora tego Instytutu;
11) przedstawiciel Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej - Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie wyznaczony przez Dyrektora tego Instytutu.
2. W pracach Zespołu mogą brać udział również stali przedstawiciele Ministra Cyfryzacji oraz przedstawiciel Wojewody Mazowieckiego i przedstawiciel Wojewody Lubelskiego.
§ 3. Do zadań Zespołu należy wsparcie Ministra w pracach związanych z przygotowaniem procedury wykorzystania elektronicznego obiegu dokumentów związanych z udzielaniem pomocy producentom rolnym w związku ze stratami spowodowanymi wystąpieniem suszy, w szczególności w zakresie:
1) wykorzystania Profilu Zaufanego do składania przez producentów rolnych wniosków o oszacowanie strat w uprawach rolnych spowodowanych wystąpieniem suszy;
2) opracowania zakresu wzoru elektronicznego wniosku kierowanego do wojewody (na skrzynkę ePUAP wojewody) o oszacowanie strat w uprawach rolnych spowodowanych wystąpieniem suszy, które będą weryfikowane z danymi zawartymi w bazach danych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz z obszarem suszy wynikającym z klimatycznego bilansu wodnego;
3) opracowania zakresu elektronicznego wzoru informacji o zakresie i wysokości szkód w gospodarstwie rolnym spowodowanych wystąpieniem suszy, do której będą przenoszone dane z wniosku, o którym mowa w pkt 2, pozwalającej na określenie łącznej wysokości szkód według kwoty obniżenia dochodu w gospodarstwie rolnym;
4) opracowania zakresu wzoru wniosku o udzielenie pomocy kierowanego do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa;
5) przygotowania zakresu zmian w przepisach prawnych wdrażających wzory wniosków i informacji i ewidencji, o których mowa w pkt 2-4.
§ 4. 1. Posiedzenia Zespołu zwołuje przewodniczący Zespołu z własnej inicjatywy.
2. Zespół zrealizuje zadania, o których mowa w § 3, do dnia 30 kwietnia 2020 r.
3. Przewodniczący Zespołu złoży Ministrowi sprawozdanie z prac Zespołu nie później niż do dnia 14 maja 2020 r.
§ 5. Obsługę organizacyjną i techniczno-biurową Zespołu zapewnia Departament Finansów w Ministerstwie.
§ 6. 1. Za udział w posiedzeniach Zespołu nie przysługuje wynagrodzenie.
2. Członkom Zespołu oraz osobom wymienionym w § 2 ust. 2 przysługuje zwrot wydatków poniesionych na przejazd, dojazd środkami komunikacji miejscowej oraz noclegów zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. poz. 167), jeżeli podmiot, organizacja lub instytucja którą reprezentują ma siedzibę poza miejscowością, w której odbywa się posiedzenie Zespołu.
3. Osobom, o których mowa w ust. 2, przysługuje zwrot kosztów przejazdu na posiedzenie Zespołu do wysokości równowartości kosztów przejazdu pociągiem w wagonie klasy 2.
4. Osoby, o których mowa w ust. 2, są obowiązane rozliczyć poniesione wydatki w terminie 14 dni od dnia zakończenia podróży.
§ 7. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi: wz. Sz. Giżyński