Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Głównego Urzędu Miar rok 2022 poz. 11
Wersja aktualna od 2022-05-02
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Głównego Urzędu Miar rok 2022 poz. 11
Wersja aktualna od 2022-05-02
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE NR 5
PREZESA GŁÓWNEGO URZĘDU MIAR

z dnia 20 kwietnia 2022 r.

w sprawie "Zasad przechowywania pieczęci urzędowych oraz opatrywania dokumentów pieczęciami urzędowymi w Głównym Urzędzie Miar"

(ostatnia zmiana: DUGUM. z 2022 r., poz. 14)  

Na podstawie § 11, § 13, § 23 i § 25 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 1955 r. w sprawie tablic i pieczęci urzędowych (Dz. U. poz. 316, z późn. zm.1)) w związku z art. 14 § 1a ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735, 1491 i 2052) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. W Głównym Urzędzie Miar wprowadza się do stosowania "Zasady przechowywania pieczęci urzędowych oraz opatrywania dokumentów pieczęciami urzędowymi w Głównym Urzędzie Miar" stanowiące załącznik do zarządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. Traci moc zarządzenie nr 1 Prezesa Głównego Urzędu Miar z dnia 21 sierpnia 2019 r. w sprawie "Zasad przechowywania pieczęci urzędowych oraz stemplowania dokumentów pieczęciami urzędowymi w Głównym Urzędzie Miar".

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 2 maja 2022 r.


1) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 1970 r. poz. 116, z 1971 r. poz. 128, z 1973 r. poz. 281, z 1974 r. poz. 132, z 1990 r. poz. 436 oraz z 1991 r. poz. 139.

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2021 r. poz. 694, 802, 1163, 1243, 1598, 1626, 2076, 2105 i 2427 oraz z 2022 r. poz. 196.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Załącznik do zarządzenia nr 5
Prezesa Głównego Urzędu Miar
z dnia 15 kwietnia 2022

Zasady przechowywania pieczęci urzędowych oraz opatrywania dokumentów pieczęciami urzędowymi w Głównym Urzędzie Miar [1]

§ 1. Główny Urząd Miar, zwany dalej "Urzędem", dysponuje następującymi rodzajami pieczęci urzędowych:

1) okrągłymi o średnicy 46 mm:

a) pieczęć sucha do tłoczenia w papierze z napisem na obwodzie "Prezes Głównego Urzędu Miar",

b) pieczęć do tuszu z napisem na obwodzie "Prezes Głównego Urzędu Miar";

2) kwalifikowanymi pieczęciami elektronicznymi.

§ 2. W Urzędzie pieczęciami urzędowymi są opatrywane następujące dokumenty:

1) decyzja zatwierdzenia typu "ZT";

2) decyzja o zmianie zatwierdzenia typu "ZZT";

3) decyzja o odmowie zatwierdzenia typu "OZT";

4) decyzja, w której nadaje się przyrządowi pomiarowemu znak zatwierdzenia typu o określonym wzorze;

5) decyzja zmieniająca decyzję, o której mowa w pkt 4;

6) decyzja o uznaniu za równoważne zatwierdzeniu typu i legalizacji pierwotnej dokumentów potwierdzających dokonanie prawnej kontroli metrologicznej przyrządu pomiarowego przez właściwe zagraniczne instytucje metrologiczne "L";

7) decyzja o odmowie wydania decyzji, o której mowa w pkt 6 "OL";

8) świadectwo wzorcowania;

9) świadectwo legalizacji jednostkowej;

10) świadectwo legalizacji pierwotnej;

11) świadectwo legalizacji ponownej;

12) dokument ekspertyzy (świadectwo ekspertyzy);

13) świadectwo materiału odniesienia;

14) decyzje o utworzeniu, odmowie utworzenia albo zniesieniu punktu legalizacyjnego;

15) decyzje określające i ustalające opłaty za czynności urzędowe wydawane na podstawie przepisów ustawy z dnia 11 maja 2001 r. - Prawo o miarach (Dz. U. z 2021 r. poz. 2068) i ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o tachografach (Dz. U. z 2020 r. poz. 900 oraz z 2022 r. poz. 209);

16) decyzje o utworzeniu, odmowie utworzenia albo zniesieniu punktu probierczego;

17) decyzja o udzieleniu, odmowie udzielenia upoważnienia do legalizacji pierwotnej lub legalizacji ponownej określonych rodzajów przyrządów pomiarowych oraz decyzja o zmianie udzielonego upoważnienia;

18) decyzja o cofnięciu udzielonego upoważnienia do legalizacji pierwotnej lub legalizacji ponownej określonych rodzajów przyrządów pomiarowych;

19) decyzje, o których mowa w ustawie z dnia 5 lipca 2018 r. o tachografach, dotyczące:

a) świadectw homologacji typu,

b) świadectw funkcjonalności,

c) zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie instalacji, sprawdzania, przeglądów lub napraw tachografów,

d) certyfikatów technika warsztatu,

e) certyfikatów uprawniających do prowadzenia podstawowych szkoleń i okresowych szkoleń,

f) nakładania kar pieniężnych;

20) decyzje, o których mowa w ustawie z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 685, z późn. zm.2)), dotyczące potwierdzeń Prezesa Głównego Urzędu Miar dla kas rejestrujących;

21) decyzje o zakazie wprowadzenia do obrotu lub użytkowania, o których mowa w art. 21a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 maja 2001 r. - Prawo o miarach;

22) decyzje o wpisie albo odmowie wpisu znaku identyfikacyjnego producenta butelek miarowych do rejestru tych znaków;

23) inne decyzje administracyjne oraz postanowienia wydawane w ramach prowadzonych postępowań administracyjnych;

24) upoważnienia do kontroli, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 2 listopada 2009 r. w sprawie wzorów upoważnień do kontroli, legitymacji oraz protokołów kontroli stosowanych przez pracowników urzędów miar (Dz. U. poz. 1486);

25) poświadczenia bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych;

26) inne zaświadczenia, jeżeli wystąpią przesłanki, o których mowa w art. 217 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735, 1491 i 2052).

§ 3. Oryginały dokumentów, o których mowa w § 2 sporządza się dla:

1) Urzędu;

2) strony lub stron.

§ 4. 1. Dokumenty wymienione w § 2 pkt 8 i 13 powinny być opatrzone:

1) pieczęcią urzędową, o której mowa w § 1 pkt 2 lub

2) pieczęcią urzędową, o której mowa w § 1 pkt 1 lit. a, z tym że egzemplarze tych dokumentów pozostające w aktach Urzędu opatruje się pieczęcią urzędową, o której mowa w § 1 pkt 1 lit. b.

2. Dokumenty wymienione w § 2 pkt 12 powinny być opatrzone:

1) pieczęcią urzędową, o której mowa w § 1 pkt 2 lub

2) pieczęcią urzędową, o której mowa w § 1 pkt 1 lit. b.

3. Pozostałe dokumenty wymienione w § 2 powinny być opatrzone pieczęcią urzędową, o której mowa w § 1 pkt 1 lit. b.

§ 5. Opatrywania pieczęcią urzędową dokumentów określonych w § 2 dokonują upoważnieni pracownicy Urzędu.

§ 6. 1. Pieczęcie urzędowe, o których mowa w § 1 pkt 1, przechowywane są w metalowej szafie, do której dostęp mają wyłącznie upoważnieni pracownicy Urzędu.

2. Odpowiedzialność za właściwe użytkowanie i przechowywanie pieczęci urzędowych spoczywa na upoważnionych pracownikach Urzędu.

§ 7. 1. Pieczęcie okrągłe o średnicy 20 mm używane w Urzędzie pozostają w użytkowaniu właściwych komórek organizacyjnych Urzędu.

2. Odpowiedzialność za właściwe użytkowanie i przechowywanie pieczęci, o których mowa w ust. 1, spoczywa na użytkownikach tych pieczęci.

[1] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 6 Prezesa Głównego Urzędu Miar z dnia 29 kwietnia 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie „Zasad przechowywania pieczęci urzędowych oraz opatrywania dokumentów pieczęciami urzędowymi w Głównym Urzędzie Miar” (Dz.Urz.GUM. poz. 14). Zmiana weszła w życie 2 maja 2022 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00