Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Głównego Urzędu Miar rok 2012 poz. 8
Wersja aktualna od 2012-04-02
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Głównego Urzędu Miar rok 2012 poz. 8
Wersja aktualna od 2012-04-02
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE NR 2
PREZESA GŁÓWNEGO URZĘDU MIAR

z dnia 2 kwietnia 2012 r.

w sprawie nadania statutu i regulaminu organizacyjnego Okręgowemu Urzędowi Probierczemu w Krakowie

Na podstawie art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 1 kwietnia 2011 r. Prawo Probiercze (Dz. U. Nr 92, poz. 529) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. Okręgowemu Urzędowi Probierczemu w Krakowie nadaje się:

1) statut, stanowiący załączniki nr 1 do zarządzenia;

2) regulamin organizacyjny, stanowiący załącznik nr 2 do zarządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia1).

Prezes Głównego Urzędu Miar: Janina Maria Popowska

1) Niniejsze zarządzenie było poprzedzone zarządzeniem nr 10 Prezesa Głównego Urzędu Miar z dnia 14 września 2005 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Okręgowemu Urzędowi Probierczemu w Krakowie i podległym mu obwodowym urzędom probierczym (Dz. Urz. GUM Nr 5, poz. 19), które traci moc z dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia na podstawie art. 56 ustawy z dnia 1 kwietnia 2011 r. Prawo probiercze (Dz. U. Nr 92, poz. 529).

Załączniki do zarządzenia Nr 2 Prezesa Głównego Urzędu Miar
z dnia 2 kwietnia 2012 r. (poz. 8)

Załącznik nr 1

STATUT
OKRĘGOWEGO URZĘDU PROBIERCZEGO W KRAKOWIE

§ 1. 1. Okręgowy Urząd Probierczy w Krakowie, zwany dalej „Urzędem”, zapewnia obsługę Dyrektora Okręgowego Urzędu Probierczego w Krakowie, zwanego dalej „Dyrektorem”.

2. Urząd działa pod bezpośrednim nadzorem i kierownictwem Dyrektora.

3. Siedzibą Urzędu jest miasto Kraków.

§ 2. Do podstawowych zadań Urzędu należy zapewnienie obsługi Dyrektora w zakresie realizacji zadań wynikających z ustawy z dnia 1 kwietnia 2011 r. Prawo probiercze (Dz. U. Nr 92, poz. 529).

§ 3. 1. Pracą Urzędu kieruje Dyrektor.

2. Dyrektor może upoważnić pracowników Urzędu do podejmowania decyzji w określonych sprawach w jego imieniu.

§ 4. 1. W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:

1) Wydział Budżetowy;

2) Wydział Nadzoru;

3) Wydział Techniczny;

4) Referat Administracyjno-Gospodarczy;

5) Stanowisko do spraw kadr i szkolenia;

6) Stanowisko do spraw koordynacji technicznej;

7) Stanowisko do spraw systemu jakości;

8) Stanowisko do spraw ochrony informacji niejawnych;

9) Stanowisko do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej; 10) Stanowisko do spraw obronnych.

2. W skład Urzędu wchodzą również następujące wydziały zamiejscowe:

1) wydział zamiejscowy w Poznaniu;

2) wydział zamiejscowy we Wrocławiu;

3) wydział zamiejscowy w Chorzowie;

4) wydział zamiejscowy w Częstochowie.

§ 5. Dyrektor może powoływać, w razie potrzeby, zespoły opiniodawcze lub doradcze o charakterze stałym lub doraźnym określając nazwę, skład osobowy oraz zakres zadań i tryb ich działania.

Załącznik Nr 2

REGULAMIN ORGANIZACYJNY
Okręgowego Urzędu Probierczego w Krakowie

Rozdział 1

Postanowienia ogólne

§ 1. 1. Okręgowy Urząd Probierczy w Krakowie działa na podstawie:

1) ustawy z dnia 1 kwietnia 2011 r. Prawo probiercze (Dz. U. Nr 92, poz. 529), zwanej dalej „ustawą”;

2) rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie określenia obszaru działania i siedzib okręgowych urzędów probierczych (Dz. U. poz. 93);

3) rozporządzenia Ministra Gospodarki, z dnia 28 grudnia 2011 r. w sprawie utworzenia

4) wydziałów zamiejscowych okręgowych urzędów probierczych (Dz. U. z 2012 r. poz. 127);

5) statutu i regulaminu organizacyjnego Okręgowego Urzędu Probierczego w Krakowie nadanego niniejszym zarządzeniem.

2. Regulamin Organizacyjny Okręgowego Urzędu Probierczego w Krakowie, zwany dalej „Regulaminem”, określa jego strukturę organizacyjną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych.

§ 2. Użyte w regulaminie określenia oznaczają:

1) dyrektor - Dyrektor Okręgowego Urzędu Probierczego w Krakowie;

2) Urząd - Okręgowy Urząd Probierczy w Krakowie;

3) komórki organizacyjne - komórki, o których mowa w § 3 ust. 1 i 2;

4) pracownicy - pracownicy Urzędu.

§ 3. 1. W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:

1) Wydział Budżetowy (WB);

2) Wydział Nadzoru (WN);

3) Wydział Techniczny (WT);

4) Referat Administracyjno-Gospodarczy (RAG);

5) Stanowisko do spraw kadr i szkolenia (SK);

6) Stanowisko do spraw koordynacji technicznej (KT);

7) Stanowisko do spraw systemu jakości (PJ);

8) Stanowisko do spraw informacji niejawnych (PN);

9) Stanowisko do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej (BHP);

10) Stanowisko do spraw obronnych (OB).

2. W ramach Urzędu funkcjonują następujące wydziały zamiejscowe:

1) wydział zamiejscowy w Poznaniu (WZP);

2) wydział zamiejscowy we Wrocławiu (WZV);

3) wydział zamiejscowy w Chorzowie (WZH);

4) wydział zamiejscowy w Częstochowie (WZZ).

3. Schemat organizacyjny Urzędu określa załącznik do Regulaminu.

Rozdział 2

Zadania Dyrektora

§ 4. Urzędem kieruje dyrektor.

§ 5. Do zadań dyrektora należy w szczególności:

1) planowanie, organizowanie, kierowanie, koordynowanie oraz nadzór nad realizacją zadań Urzędu;

2) sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów ustawy i innych przepisów oraz współdziałanie w tym zakresie z innymi organami kontroli;

3) wydawanie decyzji w sprawach, które na mocy obowiązujących przepisów należą do jego wyłącznej kompetencji;

4) wydawanie zarządzeń wewnętrznych, regulaminów, decyzji, wytycznych oraz instrukcji związanych z wykonywaniem zadań Urzędu;

5) rozpatrywanie skarg i wniosków pracowników, a także interesantów Urzędu;

6) ustalanie, w uzgodnieniu z odpowiednimi komórkami organizacyjnymi Głównego Urzędu Miar, planu rozwoju działalności i wyposażenia technicznego Urzędu oraz nadzór nad ich realizacją;

7) utrzymywanie systemu zarządzania jakością w Urzędzie;

8) wdrażanie oraz utrzymywanie systemu kontroli zarządczej w Urzędzie;

9) nadzór nad gospodarką finansową i materiałową Urzędu;

10) sprawdzanie, z upoważnienia Prezesa Głównego Urzędu Miar, czy podmiot, który wnioskuje o utworzenie punktu probierczego spełnia wymagania konieczne do utworzenia tego punktu;

11) zapewnienie pracowników do obsługi punktów probierczych i nadzór nad działalnością punktów probierczych;

12) współpraca z komórkami organizacyjnymi Głównego Urzędu Miar;

13) współpraca z organami administracji rządowej oraz samorządowej;

14) współpraca z krajowymi i zagranicznymi instytucjami w zakresie probiernictwa;

15) wykonywanie zadań z zakresu prawa pracy i przepisów dotyczących służby cywilnej;

16) planowanie i realizacja polityki kadrowej i płacowej oraz nadzór nad podnoszeniem kwalifikacji zawodowych pracowników;

17) wykonywanie zadań z zakresu obronności kraju, ochrony informacji niejawnych oraz ochrony danych osobowych, określonych w odrębnych przepisach;

18) zapewnienie porządku, dyscypliny pracy, bezpiecznych i higienicznych warunków pracy, ochrony przeciwpożarowej i technicznego zabezpieczenia mienia oraz nadzór nad przestrzeganiem przepisów w tym zakresie;

19) reprezentowania Urzędu na zewnątrz.

§ 6. 1. Dyrektora w czasie jego nieobecności zastępuje pisemnie upoważniony pracownik

2. Dyrektor może upoważnić pracowników do podejmowania w jego imieniu decyzji w określonych sprawach oraz do podpisywania pism.

Rozdział 3

Zadania kierowników komórek organizacyjnych

§ 7. Do zadań kierowników komórek organizacyjnych należy w szczególności:

1) planowanie, organizowanie, kierowanie i nadzór nad realizacją wykonywanych zadań w danej komórce organizacyjnej;

2) udział w przygotowywaniu projektów przepisów wewnętrznych Urzędu z zakresu działania podległej komórki organizacyjnej;

3) planowanie bieżących prac oraz rozwoju działalności i sporządzanie sprawozdań z ich wykonania;

4) planowanie rozwoju wyposażenia technicznego, dbałość o jego stan techniczny i prawidłową eksploatację;

5) opracowywanie dla podległych pracowników projektów zakresów czynności;

6) opracowanie projektów opisów i wartościowania stanowisk pracy funkcjonujących w kierowanej komórce organizacyjnej;

7) przeprowadzanie okresowych ocen podległych pracowników;

8) wnioskowanie do dyrektora w sprawach premiowania, awansowania, nagradzania oraz karania pracowników;

9) opracowywanie planu urlopów dla podległych pracowników oraz kontrola ich prawidłowości wykorzystania;

10) delegowanie pracowników do odbycia krajowych podróży służbowych;

11) zapewnienie dbałości o interes Skarbu Państwa w zakresie dochodów i wydatków oraz ścisła współpraca w tym zakresie ze służbami finansowymi Urzędu;

12) wykonywanie zadań w ramach wprowadzania, funkcjonowania i usprawniania systemu kontroli zarządczej oraz systemu zarządzania jakością;

13) stała współpraca z komórkami organizacyjnymi oraz z Głównym Urzędem Miar w ramach przyznanych kompetencji;

14) zapewnienie porządku, dyscypliny pracy, bezpiecznych i higienicznych warunków pracy, ochrony przeciwpożarowej i technicznego zabezpieczenia mienia oraz nadzór nad przestrzeganiem przepisów w tym zakresie przez podległych pracowników;

15) wykonywanie zadań w zakresie obronności kraju, ochrony informacji niejawnych oraz ochrony danych osobowych, określonych w odrębnych przepisach;

16) reprezentowanie Urzędu na zewnątrz w zakresie właściwym dla danego stanowiska pracy;

17) wykonywanie innych zadań powierzonych przez dyrektora.

Rozdział 4

Zadania pracowników

§ 8. 1. Do podstawowych obowiązków pracowników należy w szczególności:

1) znajomość aktów prawnych i innych przepisów niezbędnych do prawidłowego wykonywania powierzonych zadań;

2) zgodne z prawem, rzetelne i terminowe wykonywanie zadań wynikających z zajmowanego stanowiska i poleceń przełożonych;

3) przestrzeganie procedur określonych w przepisach prawnych oraz regulacjach wewnętrznych;

4) rejestrowanie i przechowywanie akt prowadzonych spraw w należytym porządku, zgodnie z odpowiednimi uregulowaniami;

5) stale podnoszenie kwalifikacji zawodowych;

6) rzetelne informowanie przełożonych o stanie realizacji powierzonych zadań i prowadzonych spraw;

7) wykazywanie inicjatywy w rozwiązywaniu problemów i załatwianiu spraw służbowych oraz występowanie z odpowiednimi wnioskami do przełożonego;

8) przestrzeganie przepisów o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych;

9) przestrzeganie dyscypliny pracy oraz przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej i ochrony mienia;

10) dbanie o ład i porządek w miejscu pracy.

2. Pracownicy są odpowiedzialni za stronę merytoryczną i formę prowadzonych spraw oraz mają obowiązek parafować przygotowywane przez siebie pisma.

Rozdział 5

Zadania komórek organizacyjnych

§ 9. Szczegółowe zadania Urzędu wykonywane są przez komórki organizacyjne.

§ 10. 1. Wydziałem Urzędu kieruje naczelnik, referatem - kierownik, a w przypadku stanowisk, o których mowa w § 3 ust. 1:

1) pkt 5-7 i pkt 9-10 - pracownik zatrudniony na danym stanowisku;

2) pkt 8 - pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych.

2. Obowiązki naczelnika wydziału, kierownika referatu pełni w czasie jego nieobecności jego zastępca albo wyznaczony pisemnie, za zgodą dyrektora, inny pracownik.

§ 11. Do zadań Wydziału Budżetowego należy w szczególności:

1) przygotowanie projektu budżetu Urzędu w układzie tradycyjnym i zadaniowym oraz projektu wieloletniego planu finansowego;

2) sporządzanie planów finansowych Urzędu i kontrola ich realizacji;

3) przeprowadzanie analiz i przygotowywanie okresowych informacji dotyczących realizacji budżetu;

4) sprawowanie nadzoru i kontroli nad działalnością finansową komórek organizacyjnych;

5) przygotowywanie projektów decyzji dyrektora dotyczących zmian w budżecie, zgodnie z przepisami z zakresu finansów publicznych;

6) prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej dochodów i wydatków budżetowych, gospodarki pozabudżetowej, w tym kontrola formalna i rachunkowa dowodów księgowych oraz sporządzanie kalkulacji kosztorysów wykonywanych zadań;

7) sporządzanie okresowych sprawozdań wykonywanych dochodów i wydatków budżetowych oraz miesięcznych, kwartalnych, półrocznych i rocznych sprawozdań dla Głównego Urzędu Miar i Głównego Urzędu Statystycznego;

8) rozliczanie zaliczek i kontrola formalno-rachunkowa krajowych i zagranicznych podróży służbowych;

9) prowadzenie ewidencji i rozliczeń środków wykorzystanych przez Urząd na współpracę z zagranicą;

10) dokonywanie rozliczeń finansowych, w tym terminowe wystawianie decyzji dotyczących zaległych opłat odsetek za zwłokę od zaległych opłat i innych tytułów;

11) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi, będącymi w dyspozycji oraz przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych;

12) prowadzenie kasy Urzędu i dokonywanie operacji kasowych;

13) sporządzanie dokumentacji niezbędnej do wypłaty wynagrodzeń, wynagrodzeń bezosobowych i zasiłków oraz prowadzenie rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych i urzędami skarbowymi;

14) prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej zapasów magazynowych oraz majątku trwałego;

15) rozliczanie inwentaryzacji w tym sporządzanie różnic inwentaryzacyjnych i wprowadzanie jej wyników do ewidencji księgowej;

16) prowadzenie innej wymaganej dokumentacji z zakresu wykonywanych zadań.

§ 12. Do zadań Wydziału Nadzoru należy w szczególności:

1) opracowanie zbiorczych rocznych planów zadań Urzędu oraz sprawozdań z ich realizacji;

2) kontrola komórek organizacyjnych w zakresie prawidłowości realizacji zadań wynikających z ustawy;

3) planowanie, koordynowanie oraz zapewnienie przeprowadzania kontroli przestrzegania przepisów ustawy przez przedsiębiorców zajmujących się wytwarzaniem oraz obrotem wyrobami z metali szlachetnych;

4) prowadzenie rejestru wydawanych przez dyrektora imiennych upoważnień dla pracowników do przeprowadzania kontroli;

5) przygotowywanie zaleceń pokontrolnych oraz opracowywanie wniosków do właściwych organów o ukaranie osób winnych naruszania przepisów ustawy;

6) prowadzenie ewidencji i rozliczeń mandatów karnych nakładanych przez pracowników;

7) dokonywanie ekspertyz autentyczności cech i oznaczeń probierczych na wyrobach z metali szlachetnych zakwestionowanych w toku kontroli lub zgłoszonych do badania i cechowania w Wydziale Technicznym i wydziałach zamiejscowych;

8) współpraca z organami kontroli państwowej oraz z organami ścigania w zakresie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów ustawy przez podmioty zajmujące się przetwórstwem i obrotem wyrobami z metali szlachetnych;

9) prowadzenie spraw związanych ze zgłaszaniem znaków imiennych do rejestru tych znaków i prowadzenie tego rejestru w systemie informatycznym;

10) udział w opracowywaniu projektów aktów prawnych oraz wewnętrznych przepisów, dotyczących działalności administracji probierczej;

11) prowadzenie rejestru utworzonych, za zgodą Prezesa, punktów probierczych na obszarze działania Urzędu;

12) sporządzanie rocznych planów zakupów iglic i znaczników probierczych dla Wydziału Technicznego i wydziałów zamiejscowych;

13) prowadzenie zbiorczej ewidencji znaczników i iglic probierczych, prowadzenie magazynu metali szlachetnych oraz sprawowanie nadzoru nad gospodarką i zabezpieczeniem oraz likwidacją wycofanych z użytkowania znaczników i iglic probierczych;

14) szkolenie nowo przyjętych pracowników, w zakresie powierzanych im zadań;

15) nadzór nad odzyskami otrzymanymi z odpadów i roztworów poanalitycznych w skali całego Urzędu;

16) prowadzenie i aktualizacja zbioru aktów prawnych z zakresu probiernictwa i udzielanie informacji w tym zakresie zainteresowanym podmiotom;

17) prowadzenie sprawozdawczości i innej wymaganej dokumentacji z zakresu wykonywanych zadań;

18) przygotowywanie dokumentacji dla organów zawiadamianych o popełnieniu przestępstwa fałszowania cech probierczych albo świadectw badania.

§ 13. Do zadań Referatu Administracyjno-Gospodarczego należy w szczególności:

1) prowadzenie sekretariatu Urzędu, rejestracja, przekazywanie i wysyłanie korespondencji oraz sprawowanie nadzoru nad terminowością załatwiania spraw;

2) przechowywanie korespondencji dotyczącej bezpośrednio dyrektora;

3) współdziałanie z komórkami organizacyjnymi w zakresie stosowania jednolitego, rzeczowego wykazu akt oraz sprawowanie nadzoru w zakresie stosowania instrukcji kancelaryjnej;

4) gromadzenie i przechowywanie dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz prowadzenie archiwum Urzędu;

5) rejestrowanie i przechowywanie aktów normatywnych;

6) przygotowanie i obsługa konferencji, zebrań narad i innych spotkań organizowanych na terenie Urzędu;

7) prowadzenie spraw związanych z wyjazdami służbowymi pracowników;

8) rejestrowanie i ewidencja umów cywilnoprawnych z wyłączeniem umów dotyczących badania wyrobów z metali szlachetnych w Wydziale Technicznym Urzędu i wydziałach zamiejscowych;

9) administrowanie nieruchomościami użytkowanymi przez Urząd, zabezpieczenie ich przed włamaniem, utrzymanie w stanie zgodnym z przepisami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej oraz w czystości i porządku;

10) rozliczanie kosztów eksploatacji nieruchomości, gospodarowanie składnikami majątkowymi Urzędu i jego wydziałów zamiejscowych w ścisłej współpracy z naczelnikami tych wydziałów;

11) sprawowanie nadzoru nad ochroną i użytkowaniem mienia w wydziałach zamiejscowych;

12) opracowanie planów i realizacja zakupów w zakresie zaopatrzenia materiałowego, mających na celu zabezpieczenie prawidłowej działalności Urzędu;

13) opracowywanie planów remontów Urzędu oraz zlecanie realizacji tych remontów w ramach przyznanych na ten cel limitów i środków finansowych;

14) realizacja zakupów inwestycyjnych, sprzętu i materiałów oraz prowadzenie spraw zaopatrzeniowych;

15) prowadzenie spraw dotyczących zamówień publicznych oraz sprawowanie nadzoru nad ich realizacją;

16) prowadzenie magazynu materiałów biurowych, gospodarczych, technicznych, chemikaliów i druków oraz prowadzenie kartoteki magazynowej;

17) prowadzenie ewidencji wyposażenia pracowników w odzież roboczą i ochronną oraz przedmiotów oddanych do użytkowania;

18) prowadzenie gospodarki samochodowej i obsługi transportowej;

19) prowadzenie sprawozdawczości i innej wymaganej dokumentacji z zakresu wykonywanych zadań.

§ 14. Do zadań Stanowiska do spraw kadr i szkolenia należy w szczególności:

1) prowadzenie spraw związanych z nawiązaniem, trwaniem i zakończeniem stosunku pracy pracowników;

2) organizowanie naboru na wolne stanowiska pracy;

3) sporządzanie sprawozdań o stanie zatrudnienia oraz sprawozdań z wykorzystania czasu pracy;

4) prowadzenie ogółu spraw związanych z organizowaniem i przeprowadzeniem służby przygotowawczej w ramach służby cywilnej;

5) zapoznanie nowozatrudnionych pracowników z Regulaminem Urzędu, Regulaminem Pracy, Kodeksem Etyki Pracowników Urzędu oraz z innymi obowiązującymi przepisami;

6) sporządzanie opisów stanowisk pracy i zakresów czynności pracownikom na podstawie projektów ich bezpośrednich przełożonych;

7) prowadzenie akt osobowych pracowników oraz ich ewidencja z zachowaniem wymogów ustawy o ochronie danych osobowych;

8) sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów prawa pracy, etyki pracowniczej, porządku i dyscypliny pracy oraz oddziaływanie na kształtowanie właściwej atmosfery i stosunków międzyludzkich;

9) koordynowanie działalności Urzędu w zakresie opisu i wartościowania stanowisk pracy, a także wstępnej i okresowej oceny pracowników;

10) opracowywanie wniosków o przyznawanie nagród oraz udzielenie pracownikom kar za naruszanie przepisów prawa pracy i przedstawianie ich dyrektorowi;

11) prowadzenie spraw emerytalno-rentowych oraz dotyczących nagród jubileuszowych, wysługi lat i innych;

12) opracowanie wniosków w sprawach odznaczeń państwowych i odznak oraz innych wyróżnień pracowników Urzędu;

13) wydawanie dokumentów dotyczących spraw osobowych pracowników, w tym legitymacji służbowych, ubezpieczeniowych, zaświadczeń;

14) nadzór nad sporządzaniem planów urlopów wypoczynkowych i kontrola wykorzystania urlopów, w tym wychowawczych i bezpłatnych;

15) prowadzenie kartotek urlopowych oraz kart ewidencji czasu pracy dla pracowników;

16) prowadzenie ewidencji i przechowywanie kopii wydanych pracownikom przez dyrektora upoważnień i pełnomocnictw, z wyjątkiem wymienionych w zadaniach Wydziału Nadzoru;

17) planowanie i organizowanie szkoleń związanych z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych pracowników;

18) ewidencjonowanie skarg i wniosków, sprawowanie nadzoru nad ich terminowym załatwianiem oraz sporządzanie sprawozdawczości i informacji w tym zakresie;

19) prowadzenie innej wymaganej dokumentacji z zakresu wykonywanych zadań.

§ 15. Do zadań Stanowiska do spraw koordynacji technicznej należy w szczególności:

1) prognozowanie oraz określanie w uzgodnieniu z dyrektorem, zasad i kierunków rozwoju technicznego Urzędu;

2) opracowanie projektów rocznych planów inwestycyjnych Urzędu, prowadzenie prac związanych z realizacją zadań inwestycyjnych w ramach przyznanych środków oraz sporządzanie okresowych i rocznych sprawozdań z ich realizacji;

3) planowanie i udział w realizacji zakupów inwestycyjnych;

4) koordynowanie zaopatrzenia komórek organizacyjnych w środki techniczne, niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania oraz monitorowania i nadzorowania gospodarowania tymi środkami, stopnia ich zużycia i sposobu zabezpieczenia;

5) administrowanie i nadzór nad systemami komputerowymi a także zapewnienie sprawności sprzętu komputerowego używanego w Urzędzie;

6) prowadzenie strony internetowej Urzędu oraz Biuletynu Informacji Publicznej we współpracy z komórkami organizacyjnymi;

7) załatwianie spraw związanych z serwisowaniem sprzętu komputerowego;

8) prowadzenie wewnętrznych szkoleń informatycznych dla pracowników;

9) nadzór nad zabezpieczeniem danych przetwarzanych w systemie komputerowym oraz ich gromadzenie, udział w komisjach dyscyplinarnej, przetargowej i odbioru technicznego;

10) udział w kontrolach wewnętrznych w komórkach organizacyjnych;

11) uczestnictwo przy opracowywaniu projektów wytycznych oraz instrukcji dotyczących działalności technicznej Urzędu;

12) udział w planowaniu i realizacji polityki informacyjnej oraz promocyjnej Urzędu.

§ 16. Do zadań Stanowiska do spraw systemu jakości należy w szczególności:

1) inicjowanie działań niezbędnych do wprowadzania, funkcjonowania i stałego doskonalenia systemu zarządzania jakością w Urzędzie;

2) planowanie działań i sporządzanie okresowych sprawozdań dotyczących funkcjonowania systemu zarządzania jakością;

3) opracowywanie, uzgadnianie i nadzór nad dokumentacją systemu zarządzania;

4) planowanie, organizowanie i nadzorowanie przeglądów zarządzania, auditów wewnętrznych dotyczących systemów zarządzania;

5) prowadzenie szkoleń wewnętrznych z zakresu systemu zarządzania jakością;

6) upowszechnianie wśród pracowników potrzeby usprawniania pracy i poprawy jej rezultatów, a przez to lepszego zaspakajania potrzeb klienta;

7) koordynowanie krajowych i zagranicznych badań międzylaboratoryjnych;

8) gromadzenie i analiza danych statystycznych dotyczących liczby wyrobów z metali szlachetnych badanych i cechowanych w krajowych i zagranicznych urzędach probierczych;

9) gromadzenie danych dotyczących rynku przetwórstwa i obrotu wyrobami z metali szlachetnych w Polsce oraz w innych państwach;

10) gromadzenie zagranicznych aktów prawnych z dziedziny probiernictwa oraz udzielanie o nich informacji zainteresowanym podmiotom.

§ 17. 1. Do zadań Stanowiska do spraw ochrony informacji niejawnych należy w szczególności:

1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym ich ochrony fizycznej;

2) wytwarzanie, przetwarzanie, przekazywanie oraz przechowywanie dokumentów zawierających informacje niejawne;

3) opracowywanie planu ochrony informacji niejawnych w Urzędzie i nadzorowanie jego realizacji;

4) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzeganie przepisów o ochronie tych informacji;

5) okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów niejawnych;

6) prowadzenie wewnętrznych szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych;

7) prowadzenie kancelarii niejawnej.

§ 18. Do zadań Stanowiska do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej należy w szczególności:

1) realizacja zadań określonych przepisami z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy;

2) szkolenia wstępne nowo zatrudnionych pracowników i okresowe w zakresie bhp oraz ochrony przeciwpożarowej w porozumieniu ze Stanowiskiem do spraw kadr i szkolenia;

3) udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badań przyczyn i okoliczności tych wypadków;

4) udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą na poszczególnych stanowiskach;

5) nadzór nad stanem zabezpieczenia przeciwpożarowego oraz planowanie wyposażenia budynków i pomieszczeń Urzędu i wydziałów zamiejscowych w podręczny sprzęt gaśniczy i urządzenia przeciwpożarowe;

6) przeprowadzanie okresowych kontroli stanu zabezpieczenia przeciwpożarowego zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz opracowywanie zaleceń pokontrolnych i składanie informacji o stopniu ich realizacji;

7) współdziałanie z terenowo właściwymi komendami Państwowej Straży Pożarnej;

8) prowadzenie pozostałych spraw określonych w przepisach szczegółowych, związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy w Urzędzie i wydziałach zamiejscowych.

§ 19. Do zadań Stanowiska do spraw obronnych należy w szczególności:

1) wykonywanie czynności związanych z realizacją zadań w zakresie obronności państwa należących do dyrektora zgodnie z przepisami o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej i wytycznymi Prezesa Głównego Urzędu Miar w tym zakresie;

2) planowanie i realizacja zadań związanych z obroną cywilną Urzędu.

§ 20. Do zadań Wydziału Technicznego należy w szczególności:

1) przyjmowanie i wydawanie wyrobów z metali szlachetnych i wyrobów zawierających metale szlachetne zgłaszanych do badania i oznaczania cechami probierczymi;

2) obliczanie i pobieranie należności za czynności probiercze;

3) badanie zawartości metali szlachetnych w wyrobach i stopach jubilerskich metodami udokumentowanymi w procedurach badawczych;

4) oznaczanie wyrobów z metali szlachetnych cechą probierczą oraz wydawanie świadectw badania, opisów i zaświadczeń o badanych wyrobach;

5) dokonywanie kontroli przedmiotów zbadanych i ocechowanych w zakresie zgodności wybitych cech i znaków probierczych z wynikiem badania oraz poprawności prowadzonej dokumentacji;

6) rejestrowanie próbek przeznaczonych do analizy chemicznej i prowadzenie ewidencji uzyskiwanych wyników;

7) stalą współpraca z komórkami organizacyjnymi dla zapewnienia ciągłości pracy;

8) wdrażanie nowych metod badania i cechowania wyrobów z metali szlachetnych;

9) weryfikacja poprawności wyników uzyskiwanych przy badaniu wyrobów z metali szlachetnych w wydziałach zamiejscowych;

10) udział w krajowych i zagranicznych badaniach międzylaboratoryjnych;

11) sporządzanie cieczy probierczych do pracy na kamieniu probierczym oraz przygotowywanie materiałów i odczynników niezbędnych do wykonania analiz chemicznych;

12) gromadzenie odpadów poanalitycznych;

13) gospodarowanie znacznikami oraz iglicami probierczymi zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami;

14) wewnętrzne szkolenie nowo zatrudnionych pracowników w zakresie powierzanych im zadań;

15) przeprowadzanie wewnętrznych egzaminów na uzyskiwanie przez pracowników uprawnień do badania i oznaczania cechami probierczymi wyrobów z metali szlachetnych;

16) koordynacja działań związanych z akredytacją Urzędu;

17) udział w kontrolach przestrzegania przepisów ustawy przez przedsiębiorców zajmujących się wytwarzaniem oraz obrotem wyrobami z metali szlachetnych;

18) prowadzenie sprawozdawczości i innej wymaganej dokumentacji z zakresu wykonywanych zadań;

19) udział w opracowanie projektów planu rozwoju i specjalistycznego wyposażenia Wydziału Technicznego i wydziałów zamiejscowych z uwzględnieniem wymagań związanych z akredytacją;

20) uczestnictwo w tworzeniu projektów przepisów i innych dokumentów probierczych we współpracy z komórkami organizacyjnymi.

Rozdział 6

Organizacja i zadania wydziału zamiejscowego

§ 21. Działalnością wydziału zamiejscowego kieruje naczelnik.

§ 22. Do zadań naczelnika wydziału zamiejscowego, poza zadaniami określonymi w § 7 Regulaminu, należy:

1) sprawowanie nadzoru wewnętrznego nad działalnością wydziału zamiejscowego;

2) wydawanie, z upoważnienia dyrektora, decyzji administracyjnych w sprawach, które na mocy obowiązujących przepisów należą do kompetencji dyrektora;

3) gospodarowanie przekazanymi do dyspozycji wydziału zamiejscowego środkami finansowymi oraz mieniem będącym w użytkowaniu, z zachowaniem w tym zakresie przepisów obowiązującego prawa;

4) stała współpraca z komórkami organizacyjnymi dla zapewnienia ciągłości pracy;

5) administrowanie pomieszczeniami wydziału zamiejscowego, zabezpieczenie ich przed włamaniem, utrzymanie w stanie zgodnym z przepisami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej oraz w czystości i porządku;

6) opracowywanie planów remontów bieżących siedziby wydziału zamiejscowego i ich realizacja w ramach przyznanych na ten cel limitów i środków finansowych;

7) realizacja bieżących zakupów sprzętu i materiałów oraz prowadzenie spraw zaopatrzeniowych dla potrzeb wydziału zamiejscowego;

8) gospodarowanie znacznikami i iglicami probierczymi przekazanymi wydziałowi zamiejscowemu do użytkowania;

9) wykonywanie, z upoważnienia dyrektora zadań z dziedziny nadzoru nad przestrzeganiem przepisów ustawy i innych przepisów;

10) wewnętrzne szkolenie nowozatrudnionych pracowników wydziału zamiejscowego;

11) współpraca, z upoważnienia dyrektora z organami administracji rządowej, samorządowej oraz z innymi instytucjami na obszarze określonym w upoważnieniu;

12) reprezentowanie Urzędu, z upoważnienia dyrektora, w zakresie określonym w upoważnieniu.

§ 23. Obowiązki naczelnika wydziału zamiejscowego w czasie jego nieobecności pełni jego zastępca lub pisemnie upoważniony, za zgodą dyrektora, inny pracownik.

§ 24. Do zadań wydziału zamiejscowego należy w szczególności:

1) przyjmowanie i wydawanie wyrobów z metali szlachetnych i wyrobów zawierających metale szlachetne zgłaszanych do badania i oznaczania cechami probierczymi;

2) obliczanie i pobieranie należności za czynności probiercze;

3) badanie zawartości metali szlachetnych w wyrobach i stopach jubilerskich, zgodnie z metodami udokumentowanymi w normach oraz w procedurach badawczych;

4) oznaczanie wyrobów z metali szlachetnych cechami probierczymi, wystawianie świadectw badania oraz zaświadczeń dotyczących badanych wyrobów;

5) rejestrowanie próbek przeznaczonych do analizy chemicznej i prowadzenie ewidencji wyników;

6) udzielanie informacji i wydawanie opinii w sprawie metod oznaczania metali szlachetnych w stopach jubilerskich;

7) przygotowanie odczynników chemicznych oraz nadzorowanie ich wykorzystania;

8) gromadzenie odpadów poanalitycznych i okresowe ich przekazywanie do wydziału technicznego;

9) dokonywanie kontroli wewnętrznej zbadanych i oznaczonych cechami probierczymi wyrobów w zakresie zgodności umieszczonych cech i znaków probierczych z wynikami badania;

10) dokonywanie kontroli wewnętrznej wystawionych świadectw badania i zaświadczeń;

11) stała współpraca z Wydziałem Nadzoru Urzędu w zakresie przekazywania dokumentacji związanej z ustalaniem znaku imiennego;

12) udział w kontrolach przestrzegania przepisów ustawy przez przedsiębiorców zajmujących się wytwarzaniem oraz obrotem wyrobami z metali szlachetnych;

13) udział w krajowych i zagranicznych badaniach między laboratoryjnych.

Załącznik do Regulaminu Organizacyjnego Okręgowego Urzędu Probierczego
w Krakowie

Schemat Organizacyjny Okręgowego Urzędu Probierczego w Krakowie

infoRgrafika

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00