Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2024-06-01
Wersja aktualna od 2024-06-01
obowiązujący
ZARZĄDZENIE NR 15
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1)
z dnia 23 maja 2024 r.
w sprawie nadania statutu Urzędowi do Spraw Cudzoziemców
Na podstawie art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz. U. z 2024 r. poz. 769) zarządza się, co następuje:
§ 1. Urzędowi do Spraw Cudzoziemców nadaje się statut, który stanowi załącznik do zarządzenia.
§ 2. Traci moc zarządzenie nr 18 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 30 maja 2022 r. w sprawie nadania statutu Urzędowi do Spraw Cudzoziemców (Dz. Urz. Min. Spraw Wew. i Ad. poz. 40).
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 czerwca 2024 r.
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji: wz. M. Duszczyk
1) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej - sprawy wewnętrzne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 maja 2024 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. poz. 738).
Załącznik do zarządzenia nr 15 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji
z dnia 23 maja 2024 r. (Dz. Urz. Min. Spraw Wew. i Ad. poz. 17)
STATUT URZĘDU DO SPRAW CUDZOZIEMCÓW
§ 1. Urząd do Spraw Cudzoziemców, zwany dalej „Urzędem”, jest urzędem administracji rządowej obsługującym Szefa Urzędu do Spraw Cudzoziemców, zwanego dalej „Szefem Urzędu”, działającym pod jego bezpośrednim kierownictwem.
§ 2. Urzędem kieruje Szef Urzędu przy pomocy zastępców Szefa Urzędu, dyrektora generalnego i kierowników komórek organizacyjnych wymienionych w § 4.
§ 3. Szef Urzędu może tworzyć rady i zespoły, jako organy doradcze i opiniodawcze, określając ich nazwę, skład osobowy, zakres i tryb działania.
§ 4. W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Departament Legalizacji Pobytu;
2) Departament Postępowań Uchodźczych;
3) Departament Pomocy Socjalnej;
4) Departament Prawa Migracyjnego;
5) Departament Systemów Wsparcia Procedur Migracyjnych;
6) Biuro Szefa Urzędu;
7) Biuro Dyrektora Generalnego;
8) Biuro Finansów;
9) Biuro Koordynacji Projektów i Zamówień Publicznych;
10) Biuro Informatyki;
11) Biuro Obsługi Klienta.