Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji rok 2021 poz. 43
Wersja archiwalna od 2021-10-02 do 2023-10-20
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji rok 2021 poz. 43
Wersja archiwalna od 2021-10-02 do 2023-10-20
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE NR 21
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1)

z dnia 30 września 2021 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji

Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2021 r. poz. 178, 1192 i 1535) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. W zarządzeniu nr 13 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 marca 2018 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. Urz. Min. Spraw Wew. i Ad. z 2018 r. poz. 15 i 33, z 2019 r. poz. 33 oraz z 2021 r. poz. 9) w załączniku „Regulamin Organizacyjny Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji” wprowadza się następujące zmiany:

1) użyte w § 5 w ust. 1 pkt 9 i w § 18 w różnym przypadku wyrazy „Departament Kontroli i Nadzoru” zastępuje się użytymi w odpowiednim przypadku wyrazami „Departament Kontroli”;

2) w § 5 w ust. 1 w pkt 18 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 19 w brzmieniu:

„19) udzielają niezbędnej pomocy Biuru Ministra w zakresie niezbędnym do udzielania odpowiedzi na interpelacje, zapytania, interwencje, oświadczenia poselskie i senatorskie, wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich, Rzecznika Praw Dziecka, posłów do Parlamentu Europejskiego oraz dezyderaty komisji sejmowych i senackich, a także w przypadkach obsługi wizyt posłów na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej oraz senatorów Rzeczypospolitej Polskiej w siedzibie Ministerstwa, mających na celu zapoznanie się z dokumentacją danej sprawy.”;

3) użyte w § 8 ust. 3, § 21 pkt 13, § 23, § 24 pkt 11, § 25 pkt 9 i 11 w różnym przypadku wyrazy „Departament Spraw Międzynarodowych” zastępuje się użytymi w odpowiednim przypadku wyrazami„Departament Spraw Międzynarodowych i Migracji”;

4) w § 9 ust. 6 otrzymuje brzmienie:

„6. Przepis ust. 5 nie stosuje się do Dyrektora Biura Administracyjnego i jego zastępców oraz Dyrektora Departamentu Teleinformatyki i jego zastępców.”;

5) w § 12 w pkt 9 uchyla się lit. c;

6) uchyla się § 13;

7) w § 18 pkt 4 otrzymuje brzmienie:

„4) koordynowanie zadań nadzorczych realizowanych przez komórki organizacyjne Ministerstwa nad organami i jednostkami organizacyjnymi podległymi Ministrowi lub przez niego nadzorowanymi oraz innymi podmiotami nadzorowanymi, z wyłączeniem zadań określonych w § 24 pkt 12 i § 32 ust. 1 pkt 1;”;

8) w § 21:

a) pkt 11 otrzymuje brzmienie:

„11) prowadzenie spraw związanych ze zlecaniem jednostkom niezaliczanym do sektora finansów publicznych, prowadzącym działalność pożytku publicznego, zadań publicznych z zakresu bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz przeciwdziałania patologiom społecznym, zgodnie z ustawą z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie - z wyłączeniem zadania określonego w § 23 pkt 22;”,

b) w pkt 13 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 14 w brzmieniu:

„14) prowadzenie spraw związanych z przestępstwami z nienawiści.”;

9) w § 23 w pkt 16 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 17-24 w brzmieniu:

„17) prowadzenie spraw dotyczących realizacji zadań Ministra w zakresie koordynowania działań związanych z polityką migracyjną państwa, w szczególności:

a) współdziałanie w tworzeniu i realizacji polityki migracyjnej,

b) inicjowanie, analizowanie i opiniowanie projektów aktów normatywnych dotyczących polityki migracyjnej państwa;

18) prowadzenie spraw związanych z nadzorem Ministra nad Szefem Urzędu do Spraw Cudzoziemców;

19) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji Ministra o zobowiązaniu cudzoziemca do powrotu oraz o wydaleniu z terytorium Rzeczypospolitej Polskiej obywatela Unii Europejskiej lub członka rodziny niebędącego obywatelem Unii Europejskiej, co do których istnieje obawa, że mogą prowadzić działalność terrorystyczną lub szpiegowską, albo podejrzewanych o popełnienie jednego z tych przestępstw;

20) koordynowanie spraw związanych z wykonywaniem wyroków Europejskiego Trybunału Praw Człowieka pozostających w kompetencji Ministra;

21) prowadzenie spraw związanych z koordynacją i prowadzeniem notyfikacji uznania dokumentów podróży krajów członkowskich Unii Europejskiej i państw trzecich;

22) prowadzenie spraw związanych ze zlecaniem jednostkom niezaliczanym do sektora finansów publicznych, prowadzącym działalność pożytku publicznego, zadań publicznych z zakresu bezpieczeństwa i porządku publicznego dotyczących problematyki handlu ludźmi, zgodnie z ustawą z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, z zastrzeżeniem § 21 pkt 11;

23) programowanie i udział w realizacji przedsięwzięć mających na celu zwalczanie i zapobieganie handlowi ludźmi;

24) prowadzenie spraw wynikających z ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach, dotyczących postępowań, których przedmiotem jest:

a) dla potrzeb przyjmowania cudzoziemców - zatwierdzenie, przedłużenie okresu zatwierdzenia lub cofnięcie zatwierdzenia:

- jednostek prowadzących studia,

- jednostek naukowych,

- organizatorów stażu,

- jednostek organizacyjnych, na rzecz których cudzoziemcy mają wykonywać świadczenia jako wolontariusze,

b) zakaz przyjmowania cudzoziemców na studia.”;

10) § 29 otrzymuje brzmienie:

„§ 29. Do zakresu działania Biura Administracyjnego należy, w szczególności:

1) prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem nieruchomościami pozostającymi w trwałym zarządzie Ministerstwa oraz organów i jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych, odpowiednio w zakresie właściwości Ministra lub Dyrektora Generalnego Ministerstwa;

2) prowadzenie spraw z zakresu eksploatacji i utrzymania obiektów Ministerstwa, w tym związanych z bieżącą konserwacją, remontami i inwestycjami budowlanymi w tych obiektach oraz sporządzanie programów i rozliczeń inwestycji budowlanych;

3) prowadzenie w Ministerstwie gospodarki transportowej;

4) prowadzenie spraw związanych z obsługą spotkań, narad i konferencji w Ministerstwie oraz obsługą poligraficzną Ministerstwa;

5) prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem mieniem, w tym związanych z zaopatrywaniem komórek organizacyjnych Ministerstwa w sprzęt i materiały oraz prowadzeniem gospodarki magazynowej, z zastrzeżeniem sprzętu informatyki i łączności oraz spraw związanych z gospodarowaniem funduszem i mieniem, o którym mowa w § 32 ust. 1 pkt 3 i 4;

6) prowadzenie spraw związanych z zakwaterowaniem komendantów głównych oraz zastępców komendantów głównych Policji, Państwowej Straży Pożarnej i Straży Granicznej, zakwaterowaniem komendanta Służby Ochrony Państwa oraz rozpatrywaniem skarg w zakresie uprawnień mieszkaniowych funkcjonariuszy, emerytów i rencistów resortu spraw wewnętrznych i administracji;

7) prowadzenie spraw związanych z nadzorem Ministra nad Zarządem Zasobów Mieszkaniowych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji;

8) prowadzenie spraw związanych z ochroną przeciwpożarową w Ministerstwie.”;

11) po § 29 dodaje się § 29a w brzmieniu:

„§ 29a. 1. Do zakresu działania Biura Finansowego należy, w szczególności:

1) planowanie i realizowanie budżetu dysponenta trzeciego stopnia w Ministerstwie i nadzór nad jego wykonaniem;

2) obsługa finansowo-księgowa i sprawozdawczość w zakresie:

a) budżetu dysponenta trzeciego stopnia w Ministerstwie,

b) działalności pozabudżetowej Ministerstwa;

3) wykonywanie zadań Ministra oraz Dyrektora Generalnego Ministerstwa w zakresie zamówień publicznych;

4) prowadzenie ewidencji składników majątkowych Ministerstwa.

2. Realizacja zadań, o których mowa w ust. 1, nie dotyczy funduszu, o którym mowa w § 32 ust. 1 pkt 3.”;

12) uchyla się § 33.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji: M. Kamiński


1) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działami administracji rządowej: administracja publiczna, sprawy wewnętrzne i wyznania religijne oraz mniejszości narodowe i etniczne, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. poz. 2264).

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00