Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji rok 2021 poz. 5
Wersja archiwalna od 2021-02-11 do 2021-10-09
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji rok 2021 poz. 5
Wersja archiwalna od 2021-02-11 do 2021-10-09
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE NR 3
SZEFA URZĘDU DO SPRAW CUDZOZIEMCÓW

z dnia 10 lutego 2021 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Urzędu do Spraw Cudzoziemców

Na podstawie art. 39 ust. 6 i 8 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2021 r. poz. 178) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. W zarządzeniu nr 2 Szefa Urzędu do Spraw Cudzoziemców z dnia 26 sierpnia 2020 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Urzędu do Spraw Cudzoziemców (Dz. Urz. Min. Spraw Wew. i Ad. poz. 74) wprowadza się następujące zmiany:

1) w załączniku nr 1 do zarządzenia:

a) w § 3 w pkt 1 skreśla się wyrazy "projektów założeń projektów ustaw i",

b) w § 6 w ust. 2 uchyla się pkt 9,

c) w § 12 w ust. 2 w pkt 15 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 16 w brzmieniu:

"16) prowadzenie spraw z zakresu udostępniania informacji publicznej.",

d) w § 13 ust. 4 otrzymuje brzmienie:

"4. Spory kompetencyjne między komórkami organizacyjnymi Urzędu rozstrzyga Szef Urzędu.",

e) w § 14 ust. 4 otrzymuje brzmienie:

"4. Projekty dokumentów zawierających rozstrzygnięcia prawne lub finansowe przedkładane do podpisu Szefa Urzędu, Zastępcy Szefa Urzędu oraz Dyrektora Generalnego Urzędu wymagają parafowania także odpowiednio przez radcę prawnego, Dyrektora Departamentu Prawa Migracyjnego lub Dyrektora Biura Dyrektora Generalnego lub jego zastępcę.",

f) w § 15 pkt 24 otrzymuje brzmienie:

"24) wjazdem na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pobytem oraz wyjazdem z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej oraz członków ich rodzin, a także obywateli Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, o których mowa w art. 10 ust. 1 lit. b i d Umowy o Wystąpieniu Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej z Unii Europejskiej i Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej (Dz. Urz. UE L 29 z 31.01.2020, str. 7), oraz członków ich rodzin, o których mowa w art. 10 ust. 1 lit. e i f tej Umowy;",

g) w § 17:

- pkt 13 otrzymuje brzmienie:

"13) udostępnianiem danych przetwarzanych w krajowym zbiorze rejestrów, ewidencji i wykazu w sprawach cudzoziemców oraz w innych rejestrach prowadzonych przez Szefa Urzędu, w zakresie spraw związanych z realizacją obowiązku szkolnego małoletnich cudzoziemców;",

- po pkt 13 dodaje się pkt 13a w brzmieniu:

"13a) współpracą z placówkami edukacyjnymi w zakresie spraw związanych z realizacją obowiązku szkolnego małoletnich cudzoziemców;",

h) w § 19:

- pkt 2 otrzymuje brzmienie:

"2) zapewnienie zgodności przygotowywanych w Urzędzie projektów aktów normatywnych i umów międzynarodowych z obowiązującym w Rzeczypospolitej Polskiej systemem prawnym i zasadami techniki prawodawczej;",

- uchyla się pkt 3,

- w pkt 4 i 5 skreśla się wyrazy "projektów założeń projektów ustaw,",

- pkt 11 otrzymuje brzmienie:

"11) reprezentowanie Szefa Urzędu w postępowaniach przed sądami administracyjnymi w sprawach ze skarg na decyzje, postanowienia, akty lub czynności Szefa Urzędu, lub na bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania, lub ze sprzeciwów na decyzje Szefa Urzędu - w zakresie spraw pozostających we właściwości Departamentu Legalizacji Pobytu;",

i) w § 20 w pkt 26 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 27-29 w brzmieniu:

"27) planowanie, inicjowanie, koordynowanie oraz rozwój procesów usprawniających komunikację wewnętrzną i zewnętrzną Urzędu;

28) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej i wniosków o ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego oraz koordynowanie realizacji wniosku w sytuacji, gdy wniosek dotyczy właściwości dwóch lub więcej komórek merytorycznych;

29) prowadzenie sekretariatów Szefa Urzędu, Zastępców Szefa Urzędu i Dyrektora Generalnego Urzędu.",

j) w § 21:

- w pkt 2 uchyla się lit. b,

- w pkt 23 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 24 w brzmieniu:

"24) prowadzenie spraw z zakresu obsługi finansowej i rachunkowości Urzędu, a w szczególności:

a) opracowywanie projektów planów dochodów i wydatków budżetowych Urzędu oraz przygotowywanie wniosków dotyczących przesunięcia środków w planie wydatków - w układzie budżetowym tradycyjnym i zadaniowym,

b) bieżące sprawowanie nadzoru nad prawidłowym wykonaniem planu dochodów i wydatków przez komórki organizacyjne Urzędu,

c) terminowe sporządzanie i przekazywanie sprawozdań,

d) prowadzenie spraw związanych z naliczaniem wysokości i wypłatą wynagrodzeń i innych świadczeń pracownikom Urzędu, wypłacaniem wynagrodzeń z tytułu zawartych umów zleceń, umów o dzieło oraz naliczaniem i odprowadzaniem podatków i składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy oraz Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych,

e) nadzór nad prowadzeniem ewidencji wartościowej majątku Urzędu oraz amortyzacji środków trwałych Urzędu,

f) prowadzenie bieżącej ewidencji księgowej wydatków i dochodów budżetowych - w układzie budżetowym tradycyjnym i zadaniowym - oraz wydatków pozabudżetowych, inwestycyjnych, a także wydatków pochodzących z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych i środków pomocowych,

g) prowadzenie kasy Urzędu,

h) prowadzenie działań windykacyjnych w Urzędzie,

i) wykonywanie zadań głównego księgowego Urzędu,

j) prowadzenie rachunkowości Urzędu.",

k) uchyla się § 23;

2) załącznik nr 2 do zarządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego zarządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. Dyrektor Departamentu Legalizacji Pobytu, Dyrektor Departamentu Pomocy Socjalnej, Dyrektor Biura Szefa Urzędu do Spraw Cudzoziemców oraz Dyrektor Biura Dyrektora Generalnego Urzędu do Spraw Cudzoziemców w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie zarządzenia opracują wewnętrzny regulamin organizacyjny komórki, którą kierują.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 11 lutego 2021 r.

Szef Urzędu do Spraw Cudzoziemców: J. Szajner

Załącznik do zarządzenia nr 3
Szefa Urzędu do Spraw Cudzoziemców
z dnia 10 lutego 2021 r. (poz. 5)

SCHEMAT ORGANIZACYJNY URZĘDU DO SPRAW CUDZOZIEMCÓW

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00