Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2021-05-01 do 2022-06-01
Wersja archiwalna od 2021-05-01 do 2022-06-01
archiwalny
ZARZĄDZENIE NR 52
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1)
z dnia 12 sierpnia 2020 r.
w sprawie nadania statutu Urzędowi do Spraw Cudzoziemców
(ostatnia zmiana: DUMSWiA. z 2021 r., poz. 16) Pokaż wszystkie zmiany
Na podstawie art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz. U. z 2020 r. poz. 35) zarządza się, co następuje:
§ 1. Urzędowi do Spraw Cudzoziemców nadaje się statut, który stanowi załącznik do zarządzenia.
§ 2. Traci moc zarządzenie nr 5 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 lutego 2020 r. w sprawie nadania statutu Urzędowi do Spraw Cudzoziemców (Dz. Urz. Min. Spraw Wew. i Ad. poz. 5).
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2020 r.
|
1) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej - sprawy wewnętrzne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. poz. 2264).
Załącznik do zarządzenia nr 52 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji
z dnia 12 sierpnia 2020 r. (poz. 69)
STATUT URZĘDU DO SPRAW CUDZOZIEMCÓW [1]
§ 1. Urząd do Spraw Cudzoziemców, zwany dalej "Urzędem", jest urzędem administracji rządowej obsługującym Szefa Urzędu do Spraw Cudzoziemców, zwanego dalej "Szefem Urzędu", działającym pod jego bezpośrednim kierownictwem.
§ 2. Urzędem kieruje Szef Urzędu przy pomocy zastępców Szefa Urzędu, dyrektora generalnego i kierowników komórek organizacyjnych wymienionych w § 4.
§ 3. Szef Urzędu może tworzyć rady i zespoły, jako organy doradcze i opiniodawcze, określając ich nazwę, skład osobowy, zakres i tryb działania.
§ 4. W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Departament Legalizacji Pobytu;
2) Departament Postępowań Uchodźczych;
3) Departament Pomocy Socjalnej;
4) Departament Prawa Migracyjnego;
5) Departament Kontroli i Bezpieczeństwa Migracyjnego;
6) Biuro Szefa Urzędu;
7) Biuro Dyrektora Generalnego;
8) (uchylony)
9) Biuro Informatyki.
[1] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 10 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 15 kwietnia 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie nadania statutu Urzędowi do Spraw Cudzoziemców (Dz.U.MSWiA poz. 16). Zmiana weszła w życie 1 maja 2021 r.